Προς το περιεχόμενο

Παρτιτούρα V.S. Ταμπλατούρα


alkias

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Alkias συγνωμη για το διδασκαλικο υφος αλλα με αυτα που διαβαζω η θα επρεπε να " ετσι ειναι αν ετσι νομιζετε" ή να σου πω αυτά που γνωρίζω.

Η ταμπλατούρα λοιπον ηταν ο πρωτος τρόπος γραφής,της δυτικής μουσικής ( και οχι κωδικας για ηλεκτρικούς και μη κιθαριστες) ο οποίος εγκαταληφθηκε μετά τον ΜΑΙΣΑΙΩΝΑ!!!! Σε αυτές (ταμπλατούρες) εγραφαν τα Coral τα μαδριγάλια και γενικως την μουσική της εποχής η οποία ηταν σχεδόν μονοφωνική.

Οταν αρχισε να αναπτυσεται η πολυφωνια, η αρμονια η ενορχήστρωση και να μεγαλωνουν οι ορχήστρες, η ταμαπλατούρα μετεξελιχθηκε στην παρτιτούρα. Η παρτιτούρα λοιπον ειναι μία μουσική γλώσσα ( και οχι κωδικας γιατι απλουστατα δεν κρύβει μυστικα ) που εξελισεται και εμπλουτιζεται βημα βημα μαζι με την μουσική εδω και 600 περιπου χρονια. Ενοείται οτι η παρτιτούρα της εποχής εκεινης ηταν απλοική γιατι και τα οργανα αλλα και η ?επιστήμη? της μουσικής ηταν τα περισσότερα εν τη γεννέση τους.

Με λίγα λογια ειναι σαν να λέμε; Απο τον αραμπά στη φερράρι.

Ο Eyeprotocol στην τελαιταία του παραγραφο εχει δικιο!

Εγω θα σου ελεγα οτι ειναι ευκολο να οδηγεις αραμπα Σεπολια ?Περιστερι ακουγοντας mp3 και ειναι πολυ δυσκολο (μονο στην αρχή) να οδηγείς Φεραρι. Το καλο ομως με την φεραρι ειναι οτι αργότερα ταξιδεύεις και επικοινωνείς πιο γρηγορα και το σιγουρο ειναι οτι σε αυτά τα ταξίδια θα γνωρίσεις πολλους και ενδιαφέροντες μουσικούς τόπους.

Με οτι και να ταξιδέψεις? Καλο Ταξιδι!!!

 

Eyeprotocol το ξέρεις οτι σε συμπαθω αλλα δεν μπορω ουτε να διαφωνήσω ουτε και να συμφωνησω διοτι οτι εχεις γραψει ειναι απλα ?αυθαιρετο, εκτος πραγματικότητας . Οτι λες οτι δεν γινεται η δεν καλυπτεται στην παρτιτούρα, και γινεται και καλυπτεται.

Τωρα αν θεωρεις ολοκληρωμενο τον Vagelis που του τα γραφουν άλλοι ειναι δικαιωμά σου/σας. Εγω θεωρω ολοκληρομενους ολους τους υπόλοιπους χιλιάδες που τα γράφουν μόνι τους και που θα αφησουν και καποιο εργο πισω τους.Επισης ειναι βεβαια δικαιωμα σου να θεωρείς οτι θελεις για την αναγκαιοτητα ή μη της γνωσης της μουσικής γλωσσας. Εγω μιλαω για την επιχειρηματολογια σου και πιστεψε με μιλαω απο καρδιάς

Το θεωρώ βαρετο για μενα και για τους υπολοιπους να αναφερθω αναλυτικα σε καθε σου παραγραφο γιατι θα επρεπε θα επρεπε να το παιξω δάσκαλος και βαριεμαι και δεν βοηθαει και ο τόπος.

 

Παιδια ειναι δικαιωμα του καθενος μας να βαριεται , ή να μην γουστάρει η και να μην θεωρεί απαραιτητο να γραφει και να διαβαζει μουσική.

Ειναι λαθος ομως με αφορμη την ερωτηση ενος μελους να προσπαθουμε να θεωριτικοποιήσουμε την ?τεμπελια την μη πληροφορηση και την αμορφωσιά? και να την αναγαγουμε σε ιδανικο και αξιωμα.

 

Συγχωρεστε μου τα συντακτικα,- ορθογραφικα λάθη αλλα ειμαι αυπνος και ειναι 8 το πρωι κατα διαολεμενη συμπτωση εγραφά παρτιτούρες ολη νυχτα.

Καλημερα για σας καληνυχτα για μενα

:wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 46
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Φίλε Aiolos, όπως προκύπτει από την τελευταία μου παράγραφο, είναι σαφές ότι έχω την μεγαλύτερη δυνατή εκτίμηση για την αναγκαιότητα της μουσικής παιδείας. Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να ενθαρρύνω την τεμπελιά ή την αδιαφορία. Εγώ ο ίδιος (που δεν είμαι μουσικός) ξέρω να διαβάζω νότες σε ασυνήθιστα υψηλό (για κάποιον που δεν είναι μουσικός) επίπεδο. Επίσης έχω φροντίσει να μελετήσω ένα αρκετά ευρύ σύνολο από βιβλία γύρω από το θέμα της μουσικής σημειογραφίας, καθώς και βιβλία για αρμονία, αντίστιξη κλπ. Πόσο μάλλον, κάποιος που είναι μουσικός, θα είχε μεγάλη οφέλεια να τα κάνει αυτά τα πράγματα, σε πολλαπλάσιο βαθμό από εμένα. Εξ' ου και η τελευταία παράγραφος.

 

Αλλά (και είναι μεγάλο αυτό το αλλά) οι όποιες θεωρίες μας πρέπει να συνάδουν με την καθημερινώς παρατηρούμενη πραγματικότητα, η οποία πραγματικότητα λέει ότι πολλοί άνθρωποι, που δεν έχουν παραδοσιακή μουσική παιδεία και που δεν ξέρουν να διαβάζουν ή να γράφουν νότες, συνθέτουν αξιόλογη μουσική. Τώρα, αυτό μπορεί να γίνεται επειδή τους βοηθά η τεχνολογία, ή μπορεί να γίνεται επειδή είναι άξιοι οι (έχοντες παραδοσιακή παιδεία) συνεργάτες τους, ή μπορεί να γίνεται επειδή είναι μάγκες - δεν ξέρω. Όμως, είναι κάτι που συμβαίνει και μάλιστα συμβαίνει σε μεγάλη έκταση, άρα οποιαδήποτε θεωρία μας δεν περιλαμβάνει μία ερμηνεία για αυτό το φαινόμενο, είναι σίγουρα μία λανθασμένη θεωρία.

 

Σαν συν-συζητητής λοιπόν, όχι σαν δάσκαλος, πρότεινα την αποδέσμευση αυτών των δύο ποιοτήτων: ότι είναι δύο εντελώς άσχετα μεταξύ τους πράγματα, τα οποία όμως σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να τα συναντήσουμε στο ίδιο πρόσωπο. Σα να λέμε, ότι κάποιος ξέρει γερμανικά αλλά αυτό δεν αυξάνει τις πιθανότητες να γράψει ποιήματα στα γερμανικά. Ακόμη και αν έχει γνώση της γερμανικής τέτοια ώστε να μπορεί να διδάξει σε πανεπιστήμιο, αυτό δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα ξέρει να λέει πειστικά ερωτόλογα στις γερμανίδες. Αντίστοιχα, ένας έλληνας μεγαλοδικηγόρος μπορεί μεν να έχει άριστη γνώση της ελληνικής, αλλά να τη χρησιμοποιεί μόνο για να λέει ψέμματα. Αντίστοιχα, μπορεί κάποιος να έχει άριστη γνώση της παραδοσιακής μουσικής σημειογραφίας αλλά να μην μπορεί να γράψει ούτε μία ωραία μελωδία.

 

Του Βαγγέλη δεν του τα ΓΡΑΦΟΥΝ άλλοι, του τα ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ άλλοι (τόυλάχιστον αυτό λένε οι πληροφορίες μου και το επιβεβαίωσε και ο Superfunk). Ο άνθρωπος έχει ταλέντο, πιστοποιημένο από την τρυφερή ηλικία των 4 ετών (υπάρχει ένα διήγημα του Βαλαωρίτη ο οποίος συνάντησε τον πολύ μικρό Βαγγέλη στον κήπο του σπιτιού του να πειραματίζεται με τα οργανάκια που είχε ο ίδιος κατασκευάσει), έφτασε να πάρει ένα όσκαρ, τον θαυμάζουν άνθρωποι όπως ο Ridley Scott, συνεργάζεται με τη Nasa - μπορεί να του ασκηθεί κριτική από οποιονδήποτε από εμάς, και μάλιστα επι της βάσεως ότι δεν ξέρει να διαβάζει "νότες"; Είναι βεβαια ένα ακραίο παράδειγμα ο Βαγγέλης (και είναι γνωστό ότι δούλεψε πολύ για να φτάσει εκεί που έφτασε), αλλά ένα απαραίτητο παράδειγμα διότι η ύπαρξή του και μόνο αποδεικνύει ότι το παραπάνω μοντέλο (αυτό που περιέγραψα) είναι πιο κοντά στην αλήθεια από το μοντέλο που για δεκαετίες προωθείτο στα απανταχού ωδεία. Υπάρχουν και πιο ήπια παραδείγματα, αν και εξίσου πειστικά.

 

Κατά τα άλλα, πραγματικά με ενδιαφέρει να μάθω πως "γίνονται" ή "καλύπτονται" αυτά που εγώ είπα ότι δεν γίνονται στην παρτιτούρα. Αν δεν έχεις χρόνο να μας τα εξηγήσεις, τουλάχιστον ίσως υπάρχει κάποιο/α link για να πάμε να ενημερωθούμε γι' αυτά τα πράγματα; Είναι πιθανό να υπάρχουν κενά στις γνώσεις μου για τις δυνατότητες της παραδοσιακής παρτιτούρας και θα ήθελα να τα καλύψω. Τυχόν τέτοια κενά δεν έχουν σχέση βέβαια με τα παραπάνω επιχειρήματα, στα οποία επιμένω.

 

Υ.Γ. (1) : Αυτά που αναφέρει ο Aiolos για την ιστορική προέλευση της ταμπλατούρας είναι σωστά, αλλά εγώ δεν αναφερόμουν στην ιστορική της προέλευση αλλά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται σήμερα. Οπωσδήποτε αυτός που ρώτησε για "ταμπλατούρα ή παρτιτούρα" δεν είχε υπόψιν του μεσαιωνικές μουσικές.

 

Υ.Γ. (2) : Η χρήση της λέξης "κώδικας" από μένα ήταν φραστικό ολίσθημα, αν και όχι ιδιαίτερα σημαντικό. Όπως πολύ σωστά λέει ο Aiolos πρόκειται για "μουσική γλώσσα".

 

Υ.Γ. (3) : Όχι, ο αγαπημένος μου έλληνας συνθέτης δεν είναι ο Βαγγέλης, αλλά κάποιος άλλος που σίγουρα ήξερε να διαβάζει και να γράφει νότες. Σαν ανταμοιβή για αυτό το επιπλέον προσόν του, οι μουσικοί, μαέστροι και λοιποί της εποχής του τον καταδίκασαν να παίζει βιολί ανάμεσα σε άλλους εκπαιδευμένους μουσικούς στην Λυρική, αγνοώντας επιδεικτικά το συνθετικό του ταλέντο. Επειδή ο Aiolos θα καταλάβει ποιος είναι (και τον αφήνω να μας το πει σε επόμενο post του), θα ήθελε ίσως να κάνει κάποιο σχόλιο επί του θέματος.

 

Υ.Γ (4) : Aiolos, πάντως είμαι και λίγο άτυχος :) Κάθομαι και γράφω "ενάντια" στην παρτιτούρα και μετά πέφτω πάνω σε σένα που έχεις ξενυχτήσει να γράφεις παρτιτούρες... :) Πάλι-καλά που δεν με πλάκωσες στις βλαστήμιες... :). Salut!

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

SUPERFUNK ΕΙΠΕ:

Μη χανεις το χρονο σου με "ωδεια" & νοτες,ΠΑΙΖΕ συνεχεια και θα μαθεις!!(πιστεψε με ειναι ο κλασικοτερος & αποτελεσματικοτερος τροπος ειδικα αν συνδιαστει με ατελειωτες ωρες ΑΚΡΟΑΣΗΣ πολλων διαφορετικων μουσικων ειδων...)

 

ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΑΝ ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ.ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ,ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΙ ΟΙ ΡΥΘΜΙΚΕ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΟΙ ΟΠΛΙΣΜΟΙ ΜΕ ΔΙΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΦΕΣΕΙΣ .ΞΕΡΩ ΕΝΑ ΤΥΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Γ. ΤΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ ,ΜΕΛΕΤΑΕΙ ΑΠΟ 11 ΧΡΟΝΩΝ 10 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΘΕΩΡΙΑ ΤΙΠΟΤΑ .ΚΑΠΟΤΕ ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΤΖΑΜΑΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΕΠΙ 30 ΛΕΠΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΕΙΞΩ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΜΕ 10 ΝΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΙΞΕΙ.ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΦΟΥΓΚΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΚΙΘΑΡΑ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑΣ .ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΙΣΩΣ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ . :(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υ.Γ. (3) : Όχι, ο αγαπημένος μου έλληνας συνθέτης δεν είναι ο Βαγγέλης, αλλά κάποιος άλλος που σίγουρα ήξερε να διαβάζει και να γράφει νότες. Σαν ανταμοιβή για αυτό το επιπλέον προσόν του, οι μουσικοί, μαέστροι και λοιποί της εποχής του τον καταδίκασαν να παίζει βιολί ανάμεσα σε άλλους εκπαιδευμένους μουσικούς στην Λυρική, αγνοώντας επιδεικτικά το συνθετικό του ταλέντο. Επειδή ο Aiolos θα καταλάβει ποιος είναι (και τον αφήνω να μας το πει σε επόμενο post του), θα ήθελε ίσως να κάνει κάποιο σχόλιο επί του θέματος.

 

a re mavre SKALKOTA!Tı plıges mou anıxes tora!Gyrıse stın Ellada gıa na thaftı o anthropos!kaı ola ayta gıati h kratikı orxistra den borouse na pexi tis omologumenos TRELLES partıtures tou!

 

ta leme apo trıtı pou epıstrefo :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

a re mavre SKALKOTA!Tı plıges mou anıxes tora!Gyrıse stın Ellada gıa na thaftı o anthropos!kaı ola ayta gıati h kratikı orxistra den borouse na pexi tis omologumenos TRELLES partıtures tou!
Τι να πω για τον Σκαλκώτα εκτός από το ότι όποιο αυτί δεν έχει ακούσει τη μουσική του είναι ακόμη παρθένο! Τέλος πάντων, άντε γύρνα ρε Superfunk, η γνωμοδότησή σου έχει πραγματικά λείψει.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eyeprotocol συγνωμη, το Θεμα εφυγε γρηγορα απο την κεντρική σελιδα και ειχα ξεχασει οτι περιμενες κατι απο μενα γυρω απο τον Νικο Σκαλκωτα :oops:

Τον Σκαλκωτα οχι μονο δεν τον αναγνώρισαν στην εποχη του, αλλα τον θεωρουσαν και "γραφικό". Ενας σεμνός μουσικος που του έμελε να παιζει 2ο βιολι στην ΚΟΑ και μαλιστα στην χειροτερη θέση (πισω και δεξια).

Η ιστορια ειναι γεματη απο τετοια παραδειγματα.

Ο Verdi εκδιωχθηκε ως ακαταλληλος απ το ωδείο του Μιλανο... Το ωδειο αυτό αργοτερα ονομαστηκε "Ωδειο Verdi"

Τον Chopin οσο ζουσε τον αντιμετωπιζαν ως πιανιστα μουσικής φαγητου...

και πολλα αλλα τετοια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου