Προς το περιεχόμενο

Πρόβλημα με τη γείωση της πρίζας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας παιδιά!

Πρόσφατα έκανα ένα live και είχα το εξής πρόβλημα: Κλειστά τα πλήκτρα, κλειστή η κονσόλα(analog), με το που βάζω την πρίζα των πλήκτρων στο ρεύμα ακούγεται πολύ δυνατός θόρυβος.. Φυσικά ο ίδιος θόρυβος ακουγόταν και με ανοιχτά πλήκτρα και κονσόλα, και δεν υπήρχε ηχητικό σήμα από τα πλήκτρα, μόνο θόρυβος..

Οι ηχολήπτες είπαν ότι μάλλον είχαν πρόβλημα οι πρίζες του μαγαζιού, ότι δεν είχαν γείωση.. Πως αντιμετωπίζεται ή πως προλαμβάνεται ένα τέτοιο πρόβλημα? Πώς μπορώ να ελέγξω τη γείωση του μαγαζιού πριν παίξω live, ή μήπως υπάρχουν τίποτα φίλτρα που να κόβουν τον θόρυβο από τα jack και να αφήνουν το σήμα καθαρό?

Το set up μου δεν είχε ποτέ πρόβλημα αλλού, και επίσης η κιθάρα και το μπάσο δεν είχαν πρόβλημα με τις πρίζες τους, μόνο τα πλήκτρα μου..

Ευχαριστώ! Smiley

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρις να ειμαι κανενας ειδικος, ρωταω, μηπως το καλωδιο του ρευματος του οργανου εχει προβλημα;Μηπως εχει φθαρει;

 

Γιατι αν υπηρχε προβλημα γειωσης, θα ηταν για ολους (κιθαρα+ μπασο) και οχι μονο σε σενα.

 

Αυτα.

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι φίλε δυστυχώς δεν ήταν το καλώδιο, γιατί το αντικαταστήσαμε ούτως η άλλως για δοκιμή.. Και μάλιστα το ίδιο πρόβλημα έκανε και το λαπτοπ μου που χρησιμοποιώ ως 2ο keyboard, όταν το έβαλα στην πρίζα έκανε τον ίδιο θόρυβο. Τελικά έπαιξα μόνο με το λαπτοπ χρησιμοποιώντας μόνο την μπαταρία του (η οποία μετά από 1 ώρα live τελείωσε lol ότι να ναι).

Τώρα που το σκέφτομαι πάντως για την κιθάρα και το μπάσο, αυτά δεν περνούσαν από την κονσόλα, ίσως γι'αυτό να μην είχαν πρόβλημα.. Δηλαδή εκείνοι χρησιμοποιούσαν την πρίζα για τους ενισχυτές τους και όχι για να βγάλει σήμα το όργανό τους (όπως τα πλήκτρα) και να βρομίσει έτσι το σήμα από έλλειψη γείωσης..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποτε, ετσι οπως τα λες, ειχε προβλημα γειωσης η κονσολα.

 

Δοκιμασες πουθενα αλλου και στο ξανακανει;

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι είναι όλα οκ, μόνο στο συγκεκριμένο live υπήρχε πρόβλημα και προσπαθώ να μάθω τι ακριβώς έγινε για να μην ξαναγίνει.

Τώρα που το λες μπορεί να ήταν η γείωση της κονσόλας, εκείνης δεν της αλλάξαμε πρίζα.. Πάντως τα μικρόφωνα λειτουργούσαν κανονικά με την κονσόλα, αλλά από την άλλη τα μικρόφωνα δεν μπαίνουν στην πρίζα όπως τα πλήκτρα.. ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Η περιβόητη "γείωση" δεν είναι ούτε πανάκεια ούτε η απουσία της μοναδική αιτία θορύβου.

Η γείωση βρίσκεται εκεί πρωτίστως για ασφάλεια, δηλαδή για να διασφαλίζεται ότι σε περίπτωση βραχυκυκλώματος κάποιοι καλωδίου τροφοδοσίας προς το σασσί μιας συσκευής δεν θα δεχθεί το σοκ αυτός που θα το ακουμπήσει. Επιπροσθέτως με το να γειώνονται τα "-" των εισόδων διασφαλίζεται ότι τα περιβλήματα των βυσμάτων (και κατ΄ επέκταση οι χορδές των εγχόρδων και τα κελύφη των μικροφώνων) βρίσκονται και αυτά σε μικρή διαφορά δυναμικού από τη "γη" της οικοδομής. Η γη ομως που πατάμε (το stage), το πλαστικό πάτωμα, το τραπεζάκι κλπ δεν είναι κατ' ανάγκη ακριβώς ίδιο με τη γή της οικοδομής.

 

Ο θόρυβος είναι δύσκολη ιστορία και δεν λύνεται πάντα με "καλή γείωση". Άλλωστε, τι σημαίνει "καλή γείωση" σε μια κιθάρα με μονοπήνιους? Σε όλους τους καινούριους ενισχυτές που έχω συναντήσει, η είσοδος (το "-", και η γέφυρα, και οι χορδές και η οποια θωράκιση πάνε απευθείας στη γη. Και δεν υπάρχει κάτι άλλο να γειώσεις, γιατί μιλάμε για ένα floating, unbalanced σήμα.

Θόρυβος δημιουργείται σε κάθε βρόχο που κολυμπάει σε χρονομεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο. Ο θόρυβος αυτός είναι εμφανής μασικα στις hi-Z γραμμές. (Πρακτικά: Θόρυβο τέτοιου είδους μπορούμε να "τσιμπήσουμε" εύκολα σε από την κιθάρα μέχρι τα πετάλια (ή τον ενισχυτή) ενώ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να ακουστεί ο θόρυβος που επάγεται πάνω στο καλώδιο του μαγαφώνου (εννοώ από τον Μ/Μ εξόδου μέχρι το μεγάφωνο). Αυτός ο θόρυβος (ο "μαγνητικός") είναι αυτός που παράγουν και οι μονοπήνιοι μαγνήτες. Προσωπικά τον αντιμετωπίζω κουνώντας και στρέφοντας τα ύποπτα στοιχεία του κυκλώματος (βασικά.... την κιθάρα αλλά και κάποια πετάλια και κυρίως wha :)).

 

Μια άλλη μορφή "θορύβου" που ακούγεται παρόμοια είναι ηλεκτρικός θόρυβος λόγω κακής τροφοδοσίας. Φανταστείτε (π.χ.) έναν προενισχυτή ο οποίος καλείται να ενισχύσει και κατά πλάτος ένα σήμα. Στο κύκλωμα  αυτού, υπάρχουν στοιχεία που παίρνουν τα 230V του δικτύου και φτιάχνουν συνεχείς (DC) τάσεις. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν και φίλτρα (βασικά... μεγάλους πυκνωτές) για τη σταθεροποίηση της τάσης που παράγεται. Λειτουργούν σωστά αν η τροφοδοσία είναι κοντά στι προδιαγραφές. Αν όμως από το ίδιο καλώδιο τροφοδοσίας (είτε κάποιο πολύπριζο .... είτε πιο πριν.... κάπου μέσα στην οικοδομή) υπάρχει κάποιο φορτίο που δεν "τραβάει"ομαλά ρεύμα (συγνώμη για το "χοντρικό" της έκφρασης) όπως π..χ κάποιος κινητήρας (π.χ. του ψυγείου για τα παγάκια) ή κάποιο dimmer για φωτισμό που δουλεύει με triac ή κάποιο switching τροφοδοτικό (π.χ. για κάποιο υπολογιστή) τότε στην τάση της τροφοδοσίας μπορεί να υπάρξει μια κυμάτωση η οποία θα "περάσει" στην τροφοδοσία του προενισχυτή μας και (προφανώς) θα αρχίσει να ακούγεται. Αυτό διορθώνεται με σωστή τροφοδοσία. Η λύση για τέτοια θέματα είναι να αφαιρεθούν τα θορυβώδη τροφοδοτούμενα στοιχεία από το δίκτυο (ή από τη φάση που τροφοδοτεί τα "ηχητικά" αν μιλάμε για 3-φαισκή εγκατάσταση).

 

Τέλος, στην υποθετική περίπτωση που έχουμε ένα σύστημα που δουλεύει σωστά (χωρίς θορύβους κλπ) αν πάμε και κόψουμε το "κεντρικό" καλώδιο που οδηγεί την εγκατάσταση στη γη και το συνδέσουμε με ένα κεφαλοτύρι στον αέρα, ΔΕΝ θα προκύψει θόρυβος (απλά το κύκλωμά μας θα είναι πλέον επικίνδυνο εκτός αν πατάμε όλοι πάνω στο κεφαλοτύρι). Η "γή" είναι ένα κοινο δυναμικό αναφοράς και όχι μια καταβόθρα θορύβου. Απλά, επειδή τα πόδια μας πατάνε (περίπου) στη γή θέλουμε και τα χέρια μας (και τα χείλη μας όταν πλησιάζουμε το μικρόφωνο) να βρίσκονται στο ίδιο δυναμικό ώστε να μην εκτεθούμε σε διαφορά δυναμικού και σκοτωθούμε.

 

Ας μην τα αποδίδουμε όλα στην "κακή γείωση". (Είναι κάτι σαν να έχουμε ατύχημα και να το αποδίδουμε στην "κακιά την ώρα"). Σαφώς και πρέπει να υπάρχει γείωση αλλά στην πραγματικότητα η ανεπάρκειά της είναι πηγή θορύβου σπανιότερα από ότι νομίζουμε.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε harilatron ευχαριστώ για το post σου, ήταν άκρως περιεκτικό και απολαυστικό! :)

Μπορεί να είχε συμβεί οτιδήποτε, μπορεί ας πούμε να είχαν συνδεδεμένα τα ψυγεία στην ίδια φάση.

 

Εγώ πάντως ακόμα δεν ξέρω πως να προφυλαχτώ από μια παρόμοια κατάσταση στο μέλλον, και σαφέστατα δεν μπορώ να ζητήσω να αποσυνδέσουν τα ψυγεία από τον χώρο που γίνεται το live..

 

Ευχαριστώ πολύ όσους απάντησαν. Αν με βοηθήσει κάποιος τελικά να βρω άκρη θα του ήμουν πραγματικά ευγνώμον!τ

 

Μια μικρή ακόμα λεπτομέρια, όταν χρησιμοποιούσα ακουστικά στο όργανό μου δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, και ας ήταν συνεδεμένο στην πρίζα χωρίς γείωση (ή στην πρίζα με πολλά ψυγεία :P). Από τη στιγμή όμως που συνδέθηκαν τα πλήκτρα με την κονσόλα ή το DI, ακουγόταν εκκωφαντικός θόρυβος που μάλλον θα έκαιγε τα μηχανήματα αν συνέχιζε.

Η κονσόλα και το DI λειτουργούσαν κανονικά με τα μικρόφωνα, όπως και με το λαπτοπ μου ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ ΤΟΥ! Αν έβαζα τροφοδοτικό γ@μιότ@ν και πάλι ο Δίας! (Excuse me for the language.. :P)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκιμάσατε να σηκώσετε τη γή απο τα di που συνδέεσαι?

 

+1 ή στο ενα απο τα 2 εαν ειναι στερεο η συνδεση σου γιατι σε τετοιες περιπτωσεις συνηθως δημιουργειται βρογχος γειωσης που με lift στο ενα απο τα δυο di αναιρειται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου