Προς το περιεχόμενο

o Scott Henderson μιλάει περί ξύλων....


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ενδιαφέρον να διαβάσουμε πως αντιλαμβάνεται το αυτί του μεγάλου αυτού μουσικού, τις διαφορές στον ήχο, ανάμεσα σε κιθάρες που το μόνο διαφορετικό που έχουν είναι το ξύλο ή καλύτερα τα κομμάτια ξύλου από τα οποία φτιάχτηκαν (βασικά όλες από alder είναι...)

 

από το discussion forum του  ( http://online-discussion.dhenderson.com/ScottHenderson/viewtopic.php?t=1073 )

 

"I hear a lot of talk about pickups, bridges, tuners, and every other piece of guitar hardware, but here's something to think about... Every time John makes a guitar for me, he makes three, and lets me choose the one I like the most - the other two are sold to dealers. He makes the guitars from the same batch of wood (bodies, neck, fretboard), the same exact pickups with 100% accurate specs (not like the wildly inconsistent pickups on the old strats), same exact bridges, tuners, pots, wiring, action, pickup heights, ect. John's done this for me at least four times, and every time, all three guitars sound completely different from each other. Of course, the reason is the wood. Wood is unpredictable - a guitar from the best luthier in the world (and John definitely qualifies as one of them), will still sound like the wood it's made from. It's not just the body wood, but also the combination of the neck and body which plays a big part in the sound. One thing I respect about Suhr is that they won't use a body if it's too heavy. That point alone is a major reason their guitars sound so much better than the competition.

I'm looking for a big punchy low end with good definition, sweet sounding thick mids, and a top end that isn't too bright, which comes from a light body. I play way up on the high E string, and the guitar with the fattest notes up there is usually the one I choose. Almost every time, it's the lightest of the three. Even though the three guitars always sound different from each other, I can't say I've ever heard a bad one - they're always a good weight and have great tone. Most of the guitars I pick up in stores are extremely heavy. The Fender I used on Tore Down House wasn't a great guitar - it was heavy and had a weird top end until I put V60's in it, and that made a huge difference.

 

My point is, good electronics and hardware will greatly improve the sound of a guitar, but the heart of the guitar is the wood, and for now, that's more luck than science. John, being the ultimate guitar nerd/scientist, is working on ways to measure the properties of wood which will enable him to more accurately determine what a guitar will sound like before it's made. He's even working on measuring the frequencies of necks to determine which ones will sound the best on which bodies. I find this kind of stuff very interesting, but I'm a nerd too. If I didn't play for a living, I'd ask John for a job."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 70
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μυρίζω μπαρούτι ή ιδέα μου είναι? ;D ;D ;D ;D

 

 

 

λες?! ελπίζω όχι! δε λέει δα και τίποτα το πολύ παράξενο....βασικά προτιμάει τις πιο ελαφριές κιθάρες! (απ'οτι κατάλαβα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Προσωπικά και εμπειρικά συμφωνώ απολύτως με τον Scott.

To hardware και οι μαγνήτες είναι ο κύριος παράγοντας του ήχου μιας κιθάρας, αλλά η "καρδιά" όπως λέει και το mojo, είναι τα ξύλα της και ο συνδυασμός τους, Και όπως σωστότερα λέει : αυτό είναι περισσότερο θεμα τύχης παρά γνώσης (επιστήμης).

Salute!

 

ΥΓ Ας μη σκοτωθούμε για τα ξύλα. Ο καθενας έχει τις εμπειρίες του και έχει σχηματίσει καποια άποψη. Δεν χρειάζεται να ταυτιστεί όλη η οικουμένη.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Back to the basics…

Ο άνθρωπος μίλησε για την ουσία, την «ψυχή» του οργάνου, που δεν είναι κάτι άλλο, παρά το ξύλο. Κάνουμε ατέρμονες συζητήσεις για οτιδήποτε άλλο- μαγνήτες, εφέ, ενισχυτές- αλλά σπανίως ως καθόλου για τα ξύλα- τα οποία σε τελική ανάλυση είναι αυτά που δίνουν το ηχόχρωμα του οργάνου.

Κατά την ταπεινή άποψη ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν μουσικό- ασχέτως αν είναι βιρτουόζος, επαγγελματίας ή απλά γρατζουνάει για χόμπι- είναι να έχει κατασταλάξει στα ξύλα που θέλει να έχει στο όργανο του. Αυτό, κατ εμέ, σημαίνει ότι έχει μια κατεύθυνση στον ήχο του. Δηλαδή έχει κάνει μια συνειδητή επιλογή ήχου- πρώτα και πάνω απ’ όλα στο κεφάλι του- και πλέον το όργανο είναι το μέσο που θα του επιτρέψει να δώσει υπόσταση σε αυτόν τον ήχο.

Θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρικάς στα 80’ς και γυρνούσα στα μουσικομάγαζα, αυτό που έλεγαν για τους δημοτικούς μουσικούς: Όταν ο πανηγύρτζης πήγαινε να αγοράσει κιθάρα δεν την άκουγε σε ενισχυτή. Έβαζε το αυτί του στο σώμα και βαρούσε ένα Ε minor. Αν άκουγε ότι τα ξύλα «κουνιόντουσαν» αγόραζε την κιθάρα!

Είναι τεράστια συζήτηση τα ξύλα που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να την θέσουμε στο προσκήνιο.  

Πολύ ενδιαφέρον ήταν και τρόπος με τον οποίο Henderson έθιξε το θέμα της μοναδικότητας των ξύλων- τα οποία είναι «ζωντανά»- και θα συμπλήρωνα ότι όσο «γερνάνε» τόσο καλύτερα παίζουν τα όργανα…  

 

 

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν είμαι μεγάλος οπαδός των suhr* (και όχι λόγω του headstock shape!) συμφωνώ με τα περισσότερα που λέει ο scott...

 

Βέβαια το σημείο όπου θάβει τις fender λέγοντας μάλιστα οτι μπορούν να "έρθουν στα ίσια τους" με suhr μαγνήτες δείχνει μάλλον το πόσο στρατευμένος είναι με τις suhr.  ;D

 

*Να μην παρεξηγηθώ, είναι πολύ καλοφτιαγμένες κιθάρες, απλά δεν βγάζουν αυτό που θέλω εγω ν' ακούσω.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά την ταπεινή άποψη ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν μουσικό- ασχέτως αν είναι βιρτουόζος, επαγγελματίας ή απλά γρατζουνάει για χόμπι- είναι να έχει κατασταλάξει στα ξύλα που θέλει να έχει στο όργανο του. Αυτό, κατ εμέ, σημαίνει ότι έχει μια κατεύθυνση στον ήχο του.

Eγώ εδώ, διαφωνώ. Τον μουσικό προτίστως θα έπρεπε να τον ενδιαφέρει εάν ένα όργανο του "κάθεται" σε σχέση με κάποιο άλλο. Από το τι αποτελείται έρχεται δεύτερο. Δεν βλέπω γιατί όλες μου οι κιθάρες θα έπρεπε να είναι (ας πούμε) Alder γιατί μου έκατσε μια καλή Tele με Alder...δηλ αποκλείεται να μου αρέσει εξ ίσου μια Strat από Walnut? Αυτό σημαίνει ότι δεν έχω κατεύθυνση στον ήχο μου?

 

 

Wood is unpredictable - a guitar from the best luthier in the world (and John definitely qualifies as one of them), will still sound like the wood it's made from. It's not just the body wood, but also the combination of the neck and body which plays a big part in the sound.

Πόσο δίκαιο έχει...γι αυτό μου αρέσουν τα πιο σταθερά υλικά... ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τεράστια συζήτηση τα ξύλα που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να την θέσουμε στο προσκήνιο.

 

Καλώς ήρθες στο εκατοστό εξηκοστό ένατο γλέντι!

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου