Προς το περιεχόμενο

Ταμπούρο και αρμονικές. Τι έπαθε το έρμο;


rockdrum

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ευχαριστώ και πάλι τον bassdrum, fleamail και Haris.

Συγκεκριμένα, haris σε βρίσκω ποιο ενημερωμένο. Ανακεφαλαιώνοντας, έχουμε: Για να κοπούν ή να μειωθούν οι αρμονικές σε ένα ταμπούρο, τεντώνουμε ή χαλαρώνουμε τα δέρματα ή την χορδιέρα, χρησιμοποιούμε ποιο χοντρά δέρματα, ή τοποθετούμε o-rings ή gel. 'Ολα καλά ως εδώ, αλλά.

Μπορούμε να πειράξουμε και να τοποθετήσουμε παχύτερα δέρματα στο κάτω μέρος του ταμπούρου; Μπορούμε να αντικαταστήσουμε χορδιέρα; Πως επηρεάζεται ο ήχος ενός ταμπούρου πίκολο και πως ο ήχος ενός ταμπούρου με βάθος π.χ. 9 από αυτές τις αλλαγές; Επίσης συμφωνώ στο ότι τα ντράμς είναι ένα ενιαίο σύνολο και οπωσδήποτε, οι αρμονικές αυτές, δεν ακούγονται κατά το παίξιμο με τη μπάντα και μάλιστα στα δυνατά κομμάτια. Ίσως σε κάποια ποιο slow ανάμεσα σε μεγάλα κενά να ακούγεται κάποιος συντονισμός βασικά από το μπάσο, αλλά αυτό δεν συμαίνει πως πρέπει να θεωρούμε ότι το ταμπούρο ξεκουρδίστηκε ή έχει πρόβλημα κ.λ.π. Το θέμα που επιμένω μάλλον αφορά μικρορυθμίσεις και όχι δραματικές παρεμβάσεις. ¶ρα όταν ο συντονισμός έρχεται από τα τομ και είναι αναπόφευκτος, πως μπορώ να παρέμβω σ΄αυτά; Έλα μου ντε!

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει λογος να κοψεις καμμια αρμονικη ουτε να μαφλαρεις το ταμπουρο σου,επειδη απλα συντονιζεται με το μπασο (η τη μποτα-τομς).

Παντα συμβαινει αυτο και το να "πνιξεις" τον φυσικο ηχο του ταμπουρου σφιγγοντας υπερβολικα τη σουρντινα (βεβαιη συνταγη γαι ΑΠΑΙΣΙΟ ηχο) η τα δερματα δεν ειναι και η καλυτερη ιδεα.

Προσπαθησε να ακουσεις το σετ ΜΕΣΑ στη μπάντα,μεσα στο κομματι και μεσα στην συνολικη παραγωγη οταν προκειται για ηχογραφηση.

Ο "μαγικος" ηχος που ακουμε σε πολλες ηχογραφησεις εχει να κανει ΚΑΙ με τις "μη ελεγχομενες" & "ενοχλητικες" αρμονικες, τα τριξιματα και τους "περιεργους" συντονισμους.

Π.χ. η ,για καποιους,"ενοχλητικη" "νοτα" που βγαζει ενα ταμπουρο ειναι πολυ σημαντικη για να ακουγεται "ζωντανο" και χανεται μεσα στο γενικο mix.

Mην ακους τα ντραμς ΜΟΝΑ τους,προσπαθησε να "δεις" την μεγαλυτερη εικονα που ειναι το ΣΥΝΟΛΟ του ηχου που βγαινει απο τη μπαντα σου :wink:

ΜΗΝ ΠΝΙΓΕΙΣ τον φυσικο ηχο των τυμπάνων σου!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν συνάδελφοι ακούστε πως έχουν τα πράγματα. Έχω ένα ταμπούρο Premier Heavy Rock 9. Δηλαδή 14X9, ultra βαθύ. Έχει διπλό μπρούτζινο κέλυφος και εσωτερικά μασίφ ξύλο σημύδας. Έχω βάλει επάνω δέρμα Evans (ναι αυτό με το o-ring από μέσα του) και από κάτω ένα απλό λεπτό resonant. Έχει ένα μοναδικό μηχανισμό που ανεβοκατεβάζει τη χορδιέρα χωρίς να χάνεται η ρύθμιση. Είναι ένα από τα ακριβά ταμπούρα της αγοράς και δεν νομίζω να κυκλοφορεί πια. Παράγει ένα ζεστό βαθύ ήχο ιδανικό για rock. Αποδίδει τα μέγιστα και στο studio αλλά και on stage. Έχει πάρει καλές κριτικές από τους ηχολήπτες που είχαν την τιμή να το «μικροφωνήσουν». Το προσέχω σαν τα μάτια μου και δεν το έχω ταλαιπωρήσει ποτέ. Το θέμα όμως είναι ότι παράγει αρμονικές όπως ένα άλλο μεταλλικό «της πλάκας» που έχω. Εντάξει όχι και σε τέτοιο βαθμό, αλλά το κάνει. Ε! ΚΑΙ; ΣΙΓΑ ΤΑ ΛΑΧΑΝΑ!!!

Δεν αντιμετωπίζω πρόβλημα. Γιατί σας ταλαιπώρησα; Μα για να φτιάξουμε αυτή τη μικρή βίβλο του noiz.gr, για το κούρδισμα και τα προβλήματα του ταμπούρου. Γιατί το έκανα αυτό; Αφορμή τα προβάδικα, που πας και δεν μπορείς να κουρδίσεις με τίποτα, γιατί ο κάθε ένας προσπαθώντας να φτιάξει το ταμπούρο του αλλάζει τα φώτα στα δέρματα αγνοώντας και τα στοιχειώδη. Αφορμή οι απορίες νεοτέρων συναδέλφων για το αν κουρδίζονται τα τύμπανα. Αφορμή για να μάθω κι εγώ ή όποιος ενδιαφέρεται για το τι κάνουν οι άλλοι συνάδελφοι στο συγκεκριμένο θέμα και άλλα πολλά.

Ήθελα να το τραβήξω λίγες μέρες ακόμα, αλλά ο superfunk, έδωσε την ποιο καλή και περιεκτική απάντηση. Έδωσε το χρυσό κανόνα. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα. Τα τύμπανα είναι τύμπανα. Τα τύμπανα παράγουν αρμονικές. Παράγουν νότες φαντάσματα! Απλά τις μειώνουμε αν είναι πολύ ενοχλητικές. Το πώς; Υπάρχουν τρόποι και τρόποι. Από τα δέρματα (βέβαια παίζοντας τζαζ, δεν μουφάρω ως χεβυμεταλάς και το αντίθετο) από τη θέση του οργάνου ως σύνολο στο χώρο, από το κούρδισμα, από την ποιότητα των ξύλων και της κατασκευής. Το τύμπανο είναι ένα ηχείο και παράγει τον ήχο του από τις παλλόμενες μεμβράνες του. Παράγει κατευθυνόμενο ήχο και αυτό πρέπει να του προσφέρουμε. Για να μην γκρινιάζει, θέλει τη θέση του σε γωνία. Έτσι προσφέρει τις χαμηλές του καλλίτερα στο χώρο. Θέλει πολλές φορές μακριά του τον ενισχυτή του μπάσου. Θέλει μονωμένο χώρο και όχι σαλόνι. Θέλει κούρδισμα… Θέλει φρέσκα δέρματα (για ζωντανό ήχο). Αν αποτύχουν αυτά αρχίζουμε να το πνίγουμε με διάφορες πατέντες. Και μια και μιλάμε για ταμπούρα: Πάντα κουρδίζουμε, αφού έχουμε μάθει πως, ίδια το πάνω με το κάτω δέρμα. Αυτή είναι η βάση μας. Τώρα, αν θέλουμε να μειώσουμε το Buzz της σορτίνας τεντώνουμε το κάτω δέρμα. Αυτό θα μας δώσει και ένα ποιο «σκαστό» ήχο, μια και που μειώνεται η συχνότητα συντονισμού της κάτω μεμβράνης κ.ο.κ.

Κουρδίζουμε τα τομ με διφορά νότας οποιαδήποτε παραπάνω από διάστημα δευτέρας. Όσο ποιο κοντά είναι τα διαστήματα, τόσο ποιο πολύ θα συντονίζονται μεταξύ τους γιατί δεν υπάρχει χώρος να αναπνέει ο ήχος. Φανταστείτε τους σταθμούς στο ραδιόφωνο. Τι γίνεται όταν πέφτει ο ένας στον άλλο. Η λεπτομέρεια εδώ κάνει τη διαφορά. Όταν χρησιμοποιώ τύμπανα αμουφάριστα με λεπτά δέρματα που παράγουν ευρύ φάσμα σε νότες, όπως είναι στη μουσική τζαζ, εκεί το κούρδισμα με διαφορές ακόμα και 5ης, θα μου δώσουν μελωδικότερο αποτέλεσμα και λιγότερους συντονισμούς. Όταν τώρα χρησιμοποιώ τύμπανα π.χ., για rock ή heavy, εκεί αν χρησιμοποιώ muffling (οποιοδήποτε) μια διαφορά 3ης το πολύ 4ης είναι αρκετή. Το ταμπούρο μου, πρέπει και με το παραμικρό χτύπημα να παράγει ήχο από τη σορτίνα. Αυτός είναι και ο κανόνας για το τέντωμά της. Χρησιμοποιώντας σορτίνες με πολλά σύρματα, έχω περισσότερο buzz. Για να μειώσω χρησιμοποιώ το αντίθετο, λιγότερες σορτίνες λιγότερο buzz και ακόμη λιγότερο βάζοντας πλαστικές ταμπούρων ορχήστρας. Οι άκρες που κρατάνε τις χορδές δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή με το σημείο του χείλους του ταμπούρου που βρίσκεται στη άκρη. Συντονίζει. Η βάση που κρατάει το ταμπούρο δεν πρέπει να είναι σε επαφή με το περίβλημα. Συντονίζει. Τα τομ: Η μοναδική ευκαιρία του ντράμερ να παράγει μελωδία. Οι σωστές διαφορές των διαστημάτων μπορεί να μας δώσει μελωδικό αποτέλεσμα. Μικρά τραγουδάκια. Οι διαφορές είναι όπως στο πιάνο. Διπλανές νότες στο κλαβιέ μάλλον δυσαρεστούν. Οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός ευχαριστεί και κάτι μελωδικό παράγει. Προσοχή μην τα πνίγετε…

Και το βασικότερο, αυτό που είπε και ο superfunk, αλλαγμένο λίγο. Τα τύμπανα το κοινό μας τα ακούει ως σύνολο. Νομίζετε ότι πολυενδιαφέρει, με εξαίρεση τους σχετικούς, με τι πιατίνια παίζουμε; Αν είναι dark ή brilliant; Το ρυθμό μας ακολουθούν και γουστάρουν με το rhythm. Στακάτο και καθαρό παίξιμο αναγνωρίζουν με ότι και αυτό συνεπάγεται. Σας αρέσουν οι sabbath; Ακούστε το Warning για παράδειγμα να χορτάσετε buzz και αρμονικές ταμπούρου. Χορτάστε τον φυσικό ήχο των τυμπάνων σας με όλα τους τα συμπαθητικά buzz, πριν πέσουν στα χέρια ενός ηχολήπτη. Η δουλειά του είναι να τα χρησιμοποιεί ως μέσω παραγωγής ρυθμού για τα κομμάτια που θα γράψει. Να είστε σίγουροι πως αν πάρετε και ένα σετ της sonor με 13 φύλλα έβενο και αγριοτριανταφυλλιά απογειωμένης χρηματικής αξίας, μόνο αυτό δεν θα ακούτε μετά την παραγωγή του cd σας.

Ευχαριστώ και πάλι όσους ασχοληθήκατε με το θέμα και ζητώ συγνώμη για την αθώα μουσική παραπλάνησή σας. Ελπίζω να βρήκατε ενδιαφέρον στις απόψεις μου και να βοήθησα μερικούς. Αν θέλετε κάτι άλλο σχετικά ας το συνεχίσουμε. Όσο για τη φυσική λυκείου φίλε bassdrum, λες να αρχίζω να τη διαβάζω πάλι; Πέρασαν πολλά χρόνια και πρέπει να την ξαναθυμηθώ. Τι λες; κάτι θα μάθω! Παρεπιπτώντως, ποια η γνώμη σας για το στήσιμο της μπότας; Με ή χωρίς μπροστινό δέρμα; Πως επιτυγχάνουμε ήχο παρόμοιο με τους metallica tight & dry; :wink:

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ώστε μας παραπλάνησες; Τα ήξερες όλα από την αρχή και ήθελες να μας δοκιμάσεις; Λοιπόν νεαρέ, ώρα να μάθεις ότι το είχαμε καταλάβει και σε δοκιμάζαμε εμείς! Ηθελημένα δεν κάναμε τόσο εκτενή ανάπτυξη του θέματος σαν τη δικιά σου, για να δούμε το επίπεδό σου! Και το είδαμε...

 

Μάθε λοιπόν ότι κάνεις λάθος σε όλα. Κατ' αρχήν το σετ πρέπει να μαφλάρεται στο έπακρο. Διπλά pre-muffled δέρματα στα τομ, και O-rings και moongel και χαρτοπετσέτες και μονωτική ταινία, και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς.

 

Με το που παίρνουμε ένα καινούργιο σετ ή τύμπανο, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να βγάλουμε όλες τις κάτω μεμβράνες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του ταμπούρου! Μέσα στην κάσα (η οποία φυσικά δεν έχει μπροστινό δέρμα) βάζουμε όλη μας τη μπουγάδα, και αν δε φτάνει, τη μπουγάδα της όμορφης φοιτήτριας που μένει από πάνω (καλά, μπορούμε να κρατήσουμε ένα-δύο από τα πιο μικρά και δαντελωτά κομμάτια που θα βρούμε, για τη συλλογή μας...).

 

Αν δεν πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα - δηλαδή η κάσα να ακούγεται σαν να ξεσκονίζεις μοκέτα - βάζουμε μέσα και το γάτο μας (όσο πιο φουντωτός είναι τόσο καλύτερα, οι Αγκύρας είναι ιδανικοί), και ενδεχομένως το χνουδωτό αρκουδάκι της προαναφερθείσας φοιτήτριας. Τώρα γιατί η φοιτήτρια θα μας κάνει τη χάρη να μας τα δανείσει όλα αυτά; Μα φυσικά, γιατί πρώτον είμαστε ακαταμάχητοι και δεν μπορεί να μας αρνηθεί τίποτα, και δεύτερον γιατί την έχουμε ψήσει ότι θα γίνουμε σταρς και ότι θα έχει να λεει πως "αυτός ο τύπος στο MTV όχι μόνο παίζει τις κάλτσες του, αλλά έχει στη ντραμς του και τις δικές μου!"

 

Κατάληξη: Έχουμε ένα ταμπούρο που ακούγεται σαν timbale, μια κάσα που ακούγεται σαν περσικό χαλί, και τομ που ακούγονται σαν τσιμεντόλιθοι. Αν το αποτέλεσμα δεν είναι ακριβώς αυτό, συνεχίζουμε τη ...γέμιση. Κούρδισμα; Μετά από όλα τα παραπάνω, ποιος χρειάζεται το κούρδισμα;

 

Λοιπόν παιδί μου, διάβασε σε παρακαλώ τη ανάλυσή μου, και την επόμενη φορά θα σε εξετάσω.

 

Υ.Γ. Χωρίς πλάκα τώρα (ναι ήταν πλάκα, για όσους στριμμένους δεν γέλασαν), συμφωνώ με τα περισσότερα από όσα έγραψες, και σκέφτομαι ότι καλό θα ήταν να γίνει κάποια στιγμή μία πιο οργανωμένη προσπάθεια να βγάλουμε online μερικές βασικές αρχές για το πως βγάζεις ήχο από τα τύμπανα, αφού στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.

Α, και για το πώς κάνεις την κάσα να ακούγεται σαν του Ulrich (αν και δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να θέλει κανείς να κάνει τέτοιο κακό στην κάσα του...), αυτή είναι η επόμενη εργασία σου :-)

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορα το γέμισμα της κάσας πιστεύω πως ότι και να βάλεις μέσα αν ακουμπάει στο ξύλο κάνει ζημιά στον ήχο. Η remo με συνεργασία του weckl έχει βγάλει μια πατέντα για muffle στην μπότα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΓΑΤΟΣ

...κατά προτίμηση σαν τον παρακάτω - Οι ίδιες ιδιότητες θα προτιμηθούν!

...και το γάτο μας (όσο πιο φουντωτός είναι τόσο καλύτερα, οι Αγκύρας είναι ιδανικο

 

19 χρόνια έχουν περάσει για βρώ την λέξη και τον τρόπο, ώστε να φτιάξω επιτέλους τον ήχο που έψαχνα 8O

δηλαδή η κάσα να ακούγεται σαν να ξεσκονίζεις μοκέτα

 

:lol: :D :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

snare, αν βρεις γάτο με τις κατάλληλες προδιαγραφές, ρώτα αν έχει κανένα αδερφάκι, γιατί ο δικός μου τώρα τελευταία έχει αρχίσει να διαμαρτύρεται κάθε φορά που τον βάζω στην κάσα. Τρέχα γύρευε γιατί...

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

:lol:

:lol:

:lol:

:D :D :D :D :D :D :D

Η remo με συνεργασία του weckl έχει βγάλει μια πατέντα για muffle στην μπότα

 

Haris: μπορείς να το πατεντάρεις....

 

Προτείνω σαν όνομα: "The CATmuffler" (με ανάλογο logo)

 

...ενδιαφέρομαι αν ψάχνεις για συνέταιρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Δεν είμαι στριμμένος. ¶ρα δεκτή η πλάκα.

2) Και οι στριμμένοι, μέσα. Αφού δεν μας στραβώνουν, δεν έχουμε πρόβλημα.

3) Για να προλάβω καταστάσεις: Προσπαθώ να μη δημοσιεύω εξυπνάδες αλλά μόνο πράγματα που μπορώ να έχω γνώμη και συγκεκριμμένα για τα τύμπανα, όσο επιτρέπει η πείρα μου. Στα άλλα είμαι άσχετος και μάλιστα διαβάζω σαν χαζός άρθρα για διάφορα ηλεκτρονικά μπλιμπλίκια που χρησιμοποιείτε στην παραγωγή μουσικής.

4) Ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τα καλά σας λόγια.

5) Χαίρομαι που το site αυτό κρατά ακόμα υψηλά επίπεδα, σε ποιότητα ανθρώπων, (βλέπε Superfank).

6)Ok! Θα αρχίσω μια κουβέντα και για την κάσα, για να ακούσουμε γνώμες, ή να βοηθηθούν όσοι έχουν ανάγκγη κ.λ.π., μόλις βρω χρόνο.

7) Δεν έχω γάτο.......

8) Υπάρχουν 9), 10).........

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορα το γέμισμα της κάσας πιστεύω πως ότι και να βάλεις μέσα αν ακουμπάει στο ξύλο κάνει ζημιά στον ήχο. Η remo με συνεργασία του weckl έχει βγάλει μια πατέντα για muffle στην μπότα

Μμμμ! καλή πατέντα. Έχω ένα ίδιο για να μη περνάει ο αέρας κάτω από τη χαραμάδα της πόρτας!!! Είναι και φθηνότερο. Τώρα χωρίς πλάκα, παρατήρησε και σε άλλες εταιρείες, που έχουν παρόμοιες πατέντες, ότι δεν γεμίζουν το τύμπανο με τίποτα άλλο, όπως συναντάμε σε πολλούς συναδέλφους. Όπως κουβέρτες, αφρολέξ κ.λ.π. Δεν μιλάω για μελέτη ή πρόβα σε μικρό χώρο, αλλά για live παίξιμο. Κάτι ξέρουν αυτοί....

Then as it was, then again it will be...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου