Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

το θεμα με τα λουστρα ειναι το ΠΟΣΟ(?) και οχι τοσο το ποιο(?)!

Θεωρια ειναι αυτο δεν ειμαι οργανοποιος ! ;D Παντως το πολυ στα ακουστικα ειναι σιγουρα κακο! ;)

 

παρα πολυ σημαντικος παραγοντας...

 

δεν θελω πραγματικα να ειμαι κλειστος σε τιποτα, ολα παιζουν...

 

απο τα χερια του μαστορα εξαρταται πως θα αξιοποιησει τα υλικα, τα εργαλεια και τις γνωσεις/τεχνικες που κατεχει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 47
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αναφερομαι παντα στα ακουστικα οργανα...

Στα ακουστικα οργανα,το ξυλο "αναπνεει" απο το εσωτερικο τους,

αυτος ειναι και ο λογος που το εσωτερικο δεν βαφεται.

 

Καμμια βαφη - βερνικωμα δεν "αφηνει το ξυλο να αναπνεει".

Εκτος και αν ειναι ελαχιστη (1-2 "χερια"),με αποτελεσμα (ορατο μονο με μικροσκοπιο)

να συνδεονται μεταξυ τους οι ποροι που μενουν στην  επιφανεια του καθε "χεριου".

Η εκτος αν "σκασει"....(τοτε αναπνεει σιγουρα το νιτρο! ;D ).

 

Οσο για το "χουρδισμα των ξυλων",δεν υπαρχει,

ουτε στα ακουστικα οργανα....

 

Ειναι μια ακομα παραφραση μιας λεξης με πολλες εννοιες: Τunning... ;)

 

Car tunning,bike tunning,..."guitar top" tunning.... ::)

 

-Παω να χουρδισω το μηχανακι μου...

"Καμπανα" racing σε Λα 440 για σταθερη συμπλεξη,

"αγριο" εκκεντροφορο απο Μι ανοιχτη για ευστροφια,

δισκοπλακες carbon με διαβαθμησεις "μοριων" για λεπτομερεια στο φρεναρισμα,

Και ολο μαζι με εμφανιση sexy ντιμινουιτας...

 

Κουρδιζονται και τα μηχανακια η οχι? ;D ;D ;D

 

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν υπαρχει με την εννοια "καλα αυτος δεν υπαρχει..!" ? ;) ;D ;D

 

τελος παντων, θεωρω οτι ο καθενας μας εθεσε τις αποψεις του και προφανως εχει το καθε δικαιωμα να τις πιστευει. Τι αλλο να δωσουμε στο θεμα... θα το πλατιασουμε αρκετα, ενω ηδη εχει ξεφυγει...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν υπαρχει με την εννοια "καλα αυτος δεν υπαρχει..!" ? ;) ;D ;D

 

Αυτο δεν ειναι εννοια,χαζολογοπαιγνιο ειναι. ;D

 

Νταξει,υπαρχει στα ξυλοφωνα... ;D

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κουρδιζονται και τα μηχανακια η οχι? ;D ;D ;D

 

Αν κουρδίζονται οι F1 γιατί όχι και τα μηχανάκια;

Μετά το 0.20

 

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ξερω παντως πως αντιλαμβανεσαι τον ορο χουρδισμα, οι κατασκευαστες (ισως οχι και τοσο σωστα) αναφερονται στο πως θα οδηγησουν τον ηχο του οργανου κατα την κατασκευη. Διαδικασιες οπως το παχος του καπακιου ή τον οπλισμο του οργανου (τα καμαρια).

 

Εαν και αυτο δεν σου λεει τιποτα τι αλλο να πω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κουρδίζονται οι F1 γιατί όχι και τα μηχανάκια;

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

-Οι F1 κουρδιζονται ,

για να ακουγονται αρμονικα και ως Συμφωνια στην εξεδρα των επισημων.

Φανταζεσαι την 9η του Μπετοβεν ως Διαφωνια?

Ο Φον Ριχτοφεν με το τριπλανο θα την επαιζε καλυτερα... ;D

 

Στα μηχανακια Επισημοι δεν ερχονται,

και κανουμε οτι γουσταρουμε...

Κουρδιζουμε και φαλτσα απο καγκουρια! ;D ;D 8)

 

δεν ξερω παντως πως αντιλαμβανεσαι τον ορο χουρδισμα, οι κατασκευαστες (ισως οχι και τοσο σωστα) αναφερονται στο πως θα οδηγησουν τον ηχο του οργανου κατα την κατασκευη. Διαδικασιες οπως το παχος του καπακιου ή τον οπλισμο του οργανου (τα καμαρια).Εαν και αυτο δεν σου λεει τιποτα τι αλλο να πω..

Αυτο στα ελληνικα το λεμε "συντονιζω",και σ'αυτη την περιπτωση δεν εχει σχεση με νοτες,αλλα με τον "τονο",πες το και "χροια" του ηχου...

και φυσικα δεν εχει σχεση με "κουρδισμα","χουρδισμα",χορδισμα και οτι αλλο εχει να κανει με χορδες και νοτα "στο pitch"... ;)

 

Aν δηλαδη εχεις ενα "καπακι" με παχος ηδη 2 χιλ. και κατι...

και ειναι "στο τσακ" για να "πεσει" σε νοτα,τι πρεπει να γινει?

-Να γινει ενα λεπτο καπακι "στο pitch" που ομως θα σπασει συντομα,

-Να πεταχτει αφου αν τα ξυλα πραγματι πρεπει να "κουρδιζονται",

αυτο ειναι αχρηστο,

-Η να μεινει οπως ειναι αφου εχει φοβερη ηχοπερατοτητα (μιλαμε για "καλο καπακι"),

και στο υπαρχον παχος θα αντεξει σιγουρα οσα λογικα πρεπει να αντεξει μια κιθαρα?

;)

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο στα ελληνικα το λεμε "συντονιζω",και σ'αυτη την περιπτωση δεν εχει σχεση με νοτες,αλλα με τον "τονο",πες το και "χροια" του ηχου...

 

Σε αυτο ανεφερομαι, εχεις δικιο οτι ο ορος δεν ειναι δοκιμος. Ετσι ομως τον χρησιμοποιουν, δεν ξερω για πιο λογο. Με εβαλες σε σκεψη παντως και θα κοιταξω να το διευκρινηζω και να το θετω πιο σωστα οταν απο εδω και στο εξης αναφερομαι σε αυτο.

Δεν μιλησα ποτε για νοτες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eσυ οχι.(για νοτες).

Αυτο καταλαβαινει ομως ο "απλος χρηστης",

και εχει δημιουργηθει μια παγκοσμιων σχεδον διαστασεων παρεξηγηση...

Ηταν ευκαιρια να το θιξουμε λιγο και αυτο το θεμα... ;)

(..ο οφτοπης,εγω... ;D)

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαιρετώ την παρέα. Η συζήτηση είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Όντας ερασιτέχνης οργανοποιός, έχω συλλέξει μερικές πληροφορίες ύστερα από αρκετό διάβασμα και θα ήθελα να τις μοιραστώ μαζί σας.

 

Κατά αρχήν μιλάμε κυρίως για τα ακουστικά όργανα (στα ηλεκτρικά όργανα λόγω της ενίσχυσης, τα φαινόμενα παίζουν μικρότερο ρόλο). Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ένα μονταρισμένο όργανο, συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από ότι τα επιμέρους συστατικά του. Άρα στη ουσία αν κάτι χορδίζεται, αυτό θα πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από τα ξεχωριστά ξύλα.

 

Όμως τελικά χορδίζεται κάτι; Φαίνεται ότι πράγματι τα διάφορα μέρη του οργάνου χορδίζονται. Για παράδειγμα το καπάκι μιας κιθάρας, όταν διεγείρεται (π.χ. από μια γεννήτρια συχνοτήτων ή από την χορδή), δεν πάλλεται τυχαία, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι που αυτό δονείται. Οι τρόποι αυτοί αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες συχνότητες (δηλαδή σε συγκεκριμένες νότες). Οι τρόποι δόνησης έχουν να κάνουν με διάφορους παράγοντες όπως το είδος και το πάχος του ξύλου του καπακιού, τα νερά του και η παλαιότητά του. Όμως πολύ σημαντικό ρόλο (ίσως τον σημαντικότερο) παίζει το είδος και η διάταξη των ενισχύσεων (των καμαριών) στο συγκεκριμένο καπάκι. Τα αντίστοιχα συμβαίνουν με την πλάτη καθώς και με το μπράτσο. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε το σημαντικό ρόλο που παίζουν στο συνολικό αποτέλεσμα, ο όγκος του αέρα που δονείται μέσα στο σκάφος, καθώς και το μέγεθος της τρύπας της κιθάρας, συντελεστές που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες συχνότητες συντονισμού.

 

Όλα αυτά έχουν μελετηθεί θεωρητικά (αντηχείο Helmholtz), αλλά μπορούν και να μετρηθούν στην πράξη. Το συνολικό  αποτέλεσμα και τελικά την ποιότητα του κάθε οργάνου φαίνεται να την δίνει ο συνδυασμός των διαφόρων συχνοτήτων στις οποίες συντονίζονται (δονούνται) όλα τα επιμέρους στοιχεία.

 

Και άρα το επόμενο λογικό ερώτημα είναι «ποια είναι η συνταγή που δίνει το τέλειο αποτέλεσμα»? Μάλλον αυτό είναι κάτι που ψάχνουν διαρκώς οι κατασκευαστές και ο καθένας καταλήγει στα δικά του συμπεράσματα. Για παράδειγμα μερικοί λένε ότι η νότα που χορδίζεται το καπάκι θα πρέπει να διαφέρει από την νότα της πλάτης από ένα έως τρία ημιτόνια. Διαφορετικά θα τονίζεται πάρα πολύ μια περιοχή συχνοτήτων γύρω από αυτή τη νότα του καπακιού, ενώ οι άλλες συχνότητες θα χάνονται. Το πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό με τα διαφορετικά κάθε φορά ξύλα…. είναι μια καλή άσκηση για κάθε οργανοποιό!!!

 

Συγγνώμη αν σας κούρασα με το μακροσκελές μήνυμά μου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου