Προς το περιεχόμενο

H Λογική του Αργά.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα ηθελα  να συζητησουμε ένα από τα σοβαροτερα θεματα  που προσωπικα με εχει προβληματισει πολλες φορες στο παρελθον, και σαν μαθητη αλλα και σαν δασκαλο. Την  λογικη πισω από το ΜΕΛΕΤΑΩ ΑΡΓΑ.. To θεμα στηριζεται στην αναγκη να καταλαβουμε πως πρεπει να μελεταμε , και το πώς πρεπει να  δινουμε στο εγκεφαλο μας να καταλαβαινει νεες δεξιοτητες η τεχνικες.

Κατι που πρεπει να ξεκαθαρισουμε εξαρχης σαν το μεγαλυτερο σφαλμα –  o εχθρος  ολων των μουσικων , , είναι η ..βιασυνη.

Eνα σοβαρο λαθος που συχνα παραμελουμε.. καναμε και κανουμε  ολοι μας και που οδηγει καταρχην σε προβληματα κατανοησης , πισωγυρισματα ,  βρωμικο παιξιμο   τραυματισμους κλπ.

Καταλαβαινω την αναγκη για βιασυνη στη  μαθηση..καταλαβαινω τη σκεψη..πισω από το θελω να γινω Rock star… και θελω να γινω TΩΡΑ!!  Ολοι το  ζησαμε  και ολοι μας  περασαμε μεσα από αυτό το λουκι..

Περασαν πολλα χρονια  όμως , μεχρι να καταλαβω ότι τα πραγματα {ειδικα με την μουσικη}  δεν λειτουργουν ετσι..

Το σωμα..ισως και το κομματι του εγκεφαλου που του αρεσει να κανει ονειρα,  μπορει να θελει να δουλεψει ετσι. Το κεντρο που επεξεργαζεται νεα δεδομενα και νεες διεργασιες στον εγκεφαλο όμως , εχει αντιθετη αποψη.  Και επειδη αυτό το κεντρο είναι που κανει κουμαντο και που καθοριζει  το τροπο που μπορει το σωμα μας να απορροφησει  νεα δεδομενα και νεες πληροφοριες.., είναι κατά τη γνωμη μου απολυτα αναγκαιο  να κατανοησουμε πως του αρεσει να δουλευει.

Εκ πειρας εχω διαπιστωσει ότι ενώ καποιες  τεχνικες μπορει να βγουν και να αφομοιωθουν στο παιξιμο μας πολύ γρηγορα. ..καποιες άλλες θελουν μηνες η και  χρονια για να ενσωματωθουν στην υλη. Μαζι με την συνεχης εξασκηση με καθαρο μυαλο , η λογικη του ΑΡΓΑ είναι τα μοναδικα εφοδια που θα μας βοηθησουν να ελαττωσουμε αυτό το χρονο στο ελαχιστο.  

Κατι που συνηθιζε να μου λεει ο δασκαλος μου - και που συνεχιζω να λεω και εγω στους μαθητες μου  είναι  ότι ο «καθαροτερος  και ο γρηγοροτερος τροπος να βγει ένα γρηγορο παιξιμο ..είναι ΠΑΝΤΑ μεσα από το αργα».  

Εχετε προσπαθησει να δουλεψετε πραγματικα αργα ??Εχετε κατεβασει το μετρονομο σας ποτε στο 20 ?. Θα δειτε ότι δεν είναι ευκολο. Αλλα μετα από 20 λεπτα στα 20 bpm , ότι κι αν παιξετε -  βγαινει ομορφο και καθαρο..

Σαν κανονα  θετω λοιπον το εξης..

                  «Όταν τα πραγματα δυσκολευουν ..το 20bpm .. είναι το κλειδι»

Στα 20 bpm, ο εγκεφαλος προλαβαινει να σκεφτει αλλα και να στειλει τις σωστες πληροφοριες στα σωστα μελη. Προλαβαινει επισης να διασπασει,  να  κατανοησει και να χωνεψει  όπως ακριβως μας λεει ο γιατρος ότι οταν τρωμε, πρεπει  να μαθουμε να  μασαμε αργα.. Το λαθος που κανουν πολλοι μαθητες είναι να ξεκινανε τις ασκησεις σε μετριες προς γρηγορες ταχυτητες. Και να διαπιστωνουν ότι δεν τους βγαινουν…η να χανουν σημαντικες λεπτομερειες. Σκεφτητε ότι προγραμματιζετε  τον εγκεφαλο σας  {Όπως καποιος προγραμματιζει κατι σε έναν υπολογιστη} στο να σας δωσει πισω μια δεξιοτητα.. Αν του το δινετε γρηγορα και βρωμικα …είναι σχεδον βεβαιο  ότι αυτό που  θα σας το δωσει πισω θα είναι εξισου βρωμικο και με ελειψεις σε λεπτομερειες. Λογικες του τυπου..Γρηγορα –γρηγορα - γρηγορα και ξανα από την αρχη {γιατι βρωμαει}…για εμενα..δεν εχουν κανενα νοημα.Ειναι διπλη δουλεια. Θεωρω λοιπον αναγκαιο  να ενθαρυνουμε τον εαυτο μας στα αργα παιξιμα..με καθαροτητα και σεβασμο στις αξιες, στις λεπτομερεις των ασκησεων και στις  δυναμικες.  Ειδικα όταν μελεταμε ασκησεις με ανεξαρτησιες 4ων μελων..ο μετρονομος πρεπει να πεφτει πολύ αργα.

Η ταχυτητα …θα ερθει καποια στιγμη όταν ο εγκεφαλος θα είναι ετοιμος..Σιγουρα  θελει κοπο – δεν θελει εξαρσεις – όχι αλματα αλλα μικρα βηματα. Εκ πειρας όμως εχω δει ότι μελετωντας αργα, ο πραγματικος χρονος εμπέδωσης  στην ουσια ..μειωνοταν κατά πολυ. Εχω ξανα-αναφερει το κολπο του να  ανεβαζουμε 1 κλικ ανα μερα σε ασκησεις που θελουμε να τρεξουμε. Μακροθεσμα …δινει καθαρα παιξιματα σε συνδιασμο με ταχυτητες.  

Κλεινοντας θα ηθελα να πω..οτι αναμεσα σε ένα drummer που εχει τα μονά του {στα χερια η στα ποδια} στο 300 ..αλλα είναι βρωμικος-  και σε έναν αρχαριο που παιζει 6 μηνες –δεν εχει ταχυτητες , αλλα εχει σωστη αντιμετωπιση στην  τεχνη και στην καθαροτητα του..προτιμω χιλιες φορες τον δευτερο..και ας μην παιξει ουτε ένα break ολη νυχτα. Aνουσια ταχυτητα συνδιασμενη με βρωμια, προσωπικα εμενα με οδηγουν στην εξοδο πολύ πριν τελειωσει το Live.

Ειμαι ανοιχτος σε προτασεις-παρατηρησεις αλλα και δικες σας εμπειριες.

Β. Μουλακάκης.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1

 

Ειδικα την περιοδο που ασχολουμουν με την κλασσικη κιθαρα, παρατηρησα αυτο ακριβως που περιγραφεις - τολμω να πω ισχυει σε καθε οργανο. Το αργο παιξιμο και η αργη μελετη "αναδεικνυει" προβληματα που δεν προσεχεις οταν βιαζεσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η μελετη σε αργο ρυθμο ειναι γνωστη για την αποτελεσματικοτητα της.

 

στα περισσοτερα πραγματα κ περαν της μουσικης παντα το να μελετησεις κατι αργα σε βοηθαει γτ τελικα ετσι λειτουργει το σωμα κ το μυαλο.

 

Δεν νομιζω οτι τιθεται καποιο θεμα συζητησης. η ουσια του ποστ απο μονη της ειναι δεδομενη κ γνωστη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω για το διαφωτισμο φιλε Clarity

Γενικευεις βαση προσωπικων εμπειριων φανταζομαι..γιατι εγω καθε εβδομαδα - 40 βδομαδες το χρονο..αλλα βλεπω..για αυτο και το thread.

Ευχαριστω για την συμμετοχη σου. ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν και δεν 8εωρω οτι διαφωτισα κατι...thnx

γενικευω την μελετη με αργο ρυθμο κ σε αλλα πραγματα περα απο την μουσικη γτ ετσι ειναι  ;D

 

το να διδασκεις drums οπως κ αλλα πραγματα εχει κ τα αρνητικα του..πρεπει να λες συνεχεια κ απο την αρχη δεδομενα πραγματα. ως δασκαλος λοιπον ειναι λογικο να βλεπεις αλλα "στραβα"  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το αργο τεμπο στην μαθηση ειναι σωστο.

 

ομως δεν επιμενουμε στο αργο επειδη ειναι πιο κατανοητο. μολις καταλαβουμε τον μηχανισμο α) πρεπει να ανεβασουμε στροφες για να δουμε πως θα ανταποκριθουμε στις μεγαλες ταχυτητες (π.χ. αν χανουμε τον χρονο, αν μπερδευουμε τα χτυπηματα) , β) πρεπει να εξαπλωθει οχι π.χ. μονο στο ταμπουρο αλλα σε ολο το σετ , ο μηχανισμος αυτος που μαθαμε και να κοιταξουμε να τον ενταξουμε στο παιξιμο μας

 

 

νομιζω οτι τα βιντεο του Μικε Johnston ειναι χαρακτηριστικο παραδειγμα,για οποιον θελει να ριξει μια ματια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην να ξεκαθαρισω οτι ειμαι κιθαριστας (αν και ψιλοκοπαναω και τυμπανα). Η μελετη ομως πιστευω οτι ειναι παρομοια σε ολα σχεδον τα οργανα σε πολλους τομεις, γιαυτο και μπλεκω στα ποδια σας.

 

Η αποψη μου ειναι οτι η φιλοσοφια ξεκιναω τη μελετη απο πολυ αργα λειτουργει μονο αν εχουμε κατι "ετοιμο" να μελετησουμε.

"Ετοιμο" εννοω να εχεις μια πχ ασκηση ή μια φραση, γραμμενη τελεια με πληρεις οδηγιες, πχ στα τυμπανα αριστερο-δεξι κλπ, ή στην κιθαρα, σωστη δαχτυλοθεσια, πενες πανω-πατω κλπ

 

Αλλιως πρεπει να ξεκινησεις λιγο πιο αργα απο τη νορμαλ ταχυτητα να τσεκαρεις πως παιζεις την φραση, και να κανεις σχετικα αποτομα slow down για να "καθαρισεις" με την επαναληψη το παιξιμο. Μετα ξεκιναμε παλι speed up κανονικα πλεον σταδιακα.

 

Αυτα, γιατι αν δεν εχεις τη σωστη δαχτυλοθεσια ή αριστ-δεξι κλπ, θα τα μαθεις ολα λαθος και ενω στην αργη ταχυτητα ολα θα βαινουν καλως, στο speed up θα φανει οτι ειναι αδυνατο να παιχτει τελικα στην κανονικη ταχυτητα.

 

ΥΓ Χαιρετισματα στο φιλο μου τον Ηλια, το δασκαλο σου.

Εχω ξαναπει και το ξαναλεω οτι του οφειλω την ωθηση για  να εμβαθυνω στην μουσικη, σε ενα κρισιμο σημειο της ζωης μου.

ΥΓ2 Του εκανα τα διαλειματα στη δουλεια  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κάτι που μου λέει ΠΑΝΤΑ ο δάσκαλος μου... "Δεν με νοιάζει ΠΟΣΕΣ ασκήσεις θα βγάλεις... Βγάλε ΜΙΑ και να την παίζεις από το 30 μέχρι το 90 ΣΩΣΤΑ και είσαι άρχοντας"

Δυστυχώς το να μελετάω αργά είναι κάτι που το έμαθα πολύ μετά από όταν άρχισα να ασχολούμαι με τη μουσική... Βέβαια από την άλλη δεν έχασα το ενδιαφέρον μου λόγω των συνηθισμένων ανούσιων ασκήσεων και όταν το πήρα απόφαση στα σοβαρά δεν έκανα βήμα πίσω... Το αργό παίξιμο όμως καθάρισε πάρα πολύ το παίξιμό μου στο αριστερό αλλά κυρίως στο δεξί χέρι... Είναι δύσκολο να πείσεις όμως ένα 16χρονο παιδί που θέλει να γίνει "ROCKSTAR" να τα καταφέρει... Μία καλή "πατέντα" που την εφάρμοζε ένας φίλος μου καθηγητής κιθάρας και την εφάρμοζε και σε αυτόν ο δάσκαλός του ήταν εκτός των ασκήσεων που έβαζε στο παιδί να τον βάζει να βγάλει και ένα μέρος από τραγούδι της επιλογής του... Όταν το έβγαζε την πρώτη φορά του έλεγε "ωραίο αλλά προσπάθησε να το παίξεις στο 1/3 της ταχύτητας"... Όταν δεν τα κατάφερνε το παιδί τον έβαζε να το βγάλει στο 1/3 των bpm και στο επόμενο μάθημα ΣΥΝΗΘΩΣ ο μαθητής το έπαιζε μέχρι και στην διπλάσια ταχύτητα σωστά...

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σωστα τα λες Βαγγέλη και εδω θελω να σημειωσω ότι εδω και κατι μερες προσπαθω να βγαλω το the last in line από dio vinnie appice στα τυμπανα...

Μου ηταν πολυ πιο ευκολο να βγαλω πχ το hit the lights απο metallica παρα αυτο

 

www.reverbnation.com/steamrollerassault

www.youtube.com/user/beeros05

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Βαγγελη  ωραιο θεμα το ''αργα'' τα λογια περιττευουν αν και ειμαι πιο παλιος ηλικιακα δεν εχω καμμια ενδοια να σε παραδεχθω .Μπραβο ρε μαγκα .

@Beeros ασε Σπυρο καλυτερα να βρης την ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ ( αν υπαρχει ) .Οποτε εκει το ''αργα''

θα ειναι πιο ευκολο βλεποντας το.

Καλη μερα σε ολους .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου