Προς το περιεχόμενο

Έπαιξα κι εγώ με σαχλόφωνο...(Roland GR-55)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Xτες ειχα κι εγώ την 1η μου επαφή με σαχλόφωνο. Έπαιξα εκτενώς με το GR-55, πέρασα σχεδόν όλα τα Presets του και μερικά από αυτά τα πείραξα. Έπαθα πλάκα με τους ήχους grand piano, τρομπέτας, ακουστικού μπάσου, ακκορντεόν, ένα preset που έχει ταυτοφωνία με ανθρώπινη φωνή και ένα άλλο που παίζεις σαν jazz trio. Στο τελευταίο οι δύο μπάσες χορδές της κιθάρας εδιναν ήχο μπάσου και οι υπόλοιπες ήχο κιθάρας, ενώ ο ρυθμός με τον οποίο έκανες strum έδινε το beat των drums! Oι ήχοι που παρουσιάζονται ως κιθαριστικοί δεν μου προκάλεσαν κανένα ενδιαφέρον (σημείωση : ασχολήθηκα μόνο με τους καθαρούς MIDI ήχους, υπάρχει η επιλογή για να γίνονται blend με τον ηλεκτρικό ήχο της κιθάρας και φαντάζομαι οτι με κατάλληλες ρυθμίσεις θα έπαιρνα κάτι σαφώς καλύτερο).

 

Είχα υπόψη μου οτι σε αυτά τα μηχανήματα ξεχνάς οτι παίζεις κιθάρα και οτι απλά τη χρησιμοποιείς σαν controller για να ενεργοποιείς ήχους, επειδή δεν είσαι πληκτράς ;D. H πιο ευχάριστη έκπληξη ήταν ο βαθμός ευαισθησίας στην απόκριση των δυναμικών (και στα λοιπά στοιχεία του παιξίματος) για τον χειρισμό των samples. Παρά τα σαφή προβλήματα "ερμηνείας" στους δύσκολους ήχους (latency, αδυναμία στο tracking, πήδημα νοτών κλπ) και ενώ η πρώτη μου προτεραιότητα ήταν πάντα να "μπερδεύω" το μηχάνημα (παίζοντας γρήγορα ή χρησιμοποιώντας πολύπλοκα ακκόρντα), σε πολλούς ήχους δεν τα κατάφερνα. Τα σαξόφωνα και τα βιολιά δεν είχαν πειστικές χροιές, αλλά το cello και οι τρομπέτες ήταν και πειστικά (στο βαθμό που είναι πειστικός ένας samplaρισμένος ήχος) και "άκουγαν" τις εντολές ικανοποιητικά.Τα πληκτροφόρα στο ενδιάμεσο : πειστικότατοι ήχοι, αλλά δύσκολοι στο χειρισμό και καθυστέρηση στην επεξεργασία τους (λογικό). Τα "πριόνια" είναι εντυπωσιακά, αλλά κάποτε θα τα βαρεθείς (σε αυτό το σημείο δεν έχω καταλάβει πόσα samples μπορείς να φορτώσεις, αλλά νομίζω sky is the limit) και ο τρόπος με τον οποίο κάνεις edit ένα preset ήταν προφανής σε ένα ιδιαίτερα εύχρηστο και απλό στη λειτουργία interface.

 

Στο κατάστημα έκατσα πάνω από 2 ώρες και με τον υπάλληλο-μέλος-φιλο-κιθαρισταρά κάναμε σαν μικρά παιδιά γύρω από νέα παιχνιδομηχανή. Μόλις δε περάσαμε στους trance ήχους (;D) και αρχίσαμε να φτιάχνουμε λούπες με γκρουβάρες, καταλάβαμε οτι οι 3 μας (εγώ, αυτός και το GR55) πρέπει να συνεργαστούμε για να κάνουμε μεγάλες IDM μουσικές ;D ;D. Ρε, χτυπάς μια χορδή και ξεκινάει η beat-αρα, λουπάρει quantized, αλλά κυρίως επηρεάζεται ο ήχος της από τον τρόπο που συμπεριφέρεσαι στην κιθάρα : με κιθαριστικά εκφραστικά εργαλεία (vibrato, sustain, bend κλπ) επιδράς στο beat σε DJ-ικές παραμέτρους (filtering, dynamics, pitch shift) και αυτά γίνονται real-time. Για να το κάνω πιο κατανοητό, σε ορισμένες περιπτώσεις έχεις στα χέρια σου για άμεση χρήση/ηχογράφηση loops που θα κατασκεύαζες μετά από αρκετό χρόνο προγραμματισμού σε κάποιον editor.

 

Η εμπειρία μου ήταν θετικότατη παρά την αρνητική μου προκατάληψη γύρω από τέτοια μηχανήματα (η οποία παραμένει ;D). Είναι σημαντικό σημείο η απόφαση οτι με ένα τέτοιο πράγμα ΔΕΝ παριστάνεις τον κιθαρίστα, κατέληξα οτι είναι ντροπή (;D) να βγεις με κιθάρα σε live και να βγάζεις τέτοιους ήχους (σαν αυτούς που με εντυπωσίασαν), αλλά σαν τεχνολογικό επίτευγμα είναι τουλάχιστον θαυμαστό. Σε 10' μπορείς να γράψεις 10 κομμάτια (πρακτικά τα έχουν γράψει οι προγραμματιστές πρίν από σένα, αλλά μπορείς να "την πιστέψεις έτσι" ;D). Τελικά βρήκα οτι είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για προ-σύνθεση : μαζί με ένα πολυκάναλο looper (σαν το RC50) μπορείς να δεις άμεσα πώς ακούγονται οι ιδέες σου με την ενορχήστρωση που φαντάζεσαι και μετά είναι επιλογή της αισθητικής σου και της συνολικής σου άποψης για τη μουσική το πώς θα τις ολοκληρώσεις.

 

ΥΓ. Οπωσδήποτε χρειάζεται εκτενέστερη τριβή για συνεπέστερα συμπεράσματα από τα πρώτα δικά μου, θέλω πολύ να το δω σε περιβάλλον ηχογράφησης, πόσο θα ενοχλεί το latency (αλήθεια τα MIDI σήματα έρχονται στο μέτρο εύκολα-δηλαδή με το πατημα 3 κουμπιών- ή χρειάζονται editing όπως τα audio?), αλλά στη λίστα μου για αγορές έχει μπει πρώτο. Επειδή έχω καταλάβει από άλλες συζητήσεις εδώ οτι ρυθμίζεις διαφορετικά το μαγνήτη για διαφορετικούς ήχους, θα ήθελα να πει όποιοσ κσερει, ποιούς ήχους θεωρεί πραγματικά χρήσιμους (δλδ ποιοί μπορούν να εφαρμοστούν σε πραγματικό παίξιμο χωρίς να χρειάζονται editing στην ηχογράφηση).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
(αλήθεια τα MIDI σήματα έρχονται στο μέτρο εύκολα-δηλαδή με το πατημα 3 κουμπιών- ή χρειάζονται editing όπως τα audio?), αλλά στη λίστα μου για αγορές έχει μπει πρώτο. Επειδή έχω καταλάβει από άλλες συζητήσεις εδώ οτι ρυθμίζεις διαφορετικά το μαγνήτη για διαφορετικούς ήχους, θα ήθελα να πει όποιοσ κσερει, ποιούς ήχους θεωρεί πραγματικά χρήσιμους (δλδ ποιοί μπορούν να εφαρμοστούν σε πραγματικό παίξιμο χωρίς να χρειάζονται editing στην ηχογράφηση).

To σήμα MIDI είναι πληροφορία data. Υπάρχει τρόπος editing της πληροφορίας αυτής, όμως δεν έχει καμμία διαφορά το latency από αυτό του audio. Αν είναι σωστά στημένο σύστημα τότε το latency θα είναι στο χαμηλότερο του σημείο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του μηχανήματος. Υπάρχει μόνο ΜΙΑ ρύθμιση που "διαβάζει" σωστά και δεν έχει να κάνει με τον ήχο που παίζεις. Σκοπός είναι να μεταφέρει τα δεδομένα asap για "μετάφραση". Το αν θα παίξεις marcatto strings ή brass swells σωστά, δεν έχει να κάνει με τον μαγνήτη αλλά με την τεχνοτροπία παιξίματος. Ο μαγνήτης έχει μία θέση. Τη σωστή, σύμφωνα με το manual.

Αϊντε και καλορίζικο!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλήθεια τα MIDI σήματα έρχονται στο μέτρο εύκολα-δηλαδή με το πατημα 3 κουμπιών- ή χρειάζονται editing όπως τα audio?), αλλά στη λίστα μου για αγορές έχει μπει πρώτο.

εάν κατάλαβα καλά την ερώτησή σου....τα midi σήματα που χρησιμοποίησες είναι τα ήδη υπάρχοντα-μεταφρασμένα με την υπολογιστική ισχύ της συγκεκριμένης πεταλιέρας. Όταν λοιπόν κάνεις ηχογράφηση, τα βλέπει σαν audio...οπότε ότι ακούς γράφεις. Το πρόβλημα με latency και midi είναι από εμφανές ως πολύ προβληματικό όταν συνδέεις Vsts μέσω υπολογιστή...και εκεί ναι, μπαλώνεται με editing.

Μεγειά και από εμένα... ;D ;D

Που το δοκίμασες? Αντέχεις να το δοκιμάσεις άλλη μία φορά μαζί μου μαζί με το GR20...τώρα που έμαθα να το ξεσυνδέω από το σύστημά μου? ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλωσήρθες στο φόρουμ μας yameth και ευχαριστώ για την απάντηση ;D ;D ;D

 

Υπάρχει μόνο ΜΙΑ ρύθμιση που "διαβάζει" σωστά και δεν έχει να κάνει με τον ήχο που παίζεις.

 

μα εγώ είδα άλλη απόκριση στο παίξιμο της τρομπέτας και άλλη στο ακκορντεόν και το πιάνο. Το latency καταλαβαίνω οτι είναι global (στην έξοδο), αλλά το tracking στην είσοδο είναι κοινό οποιονδήποτε ήχο και να καλείς? Ενα "βαρύ" δείγμα δε δυσκολεύεται περισσότερο να ακούσει το παίξιμο του controller? Και για να μην επιβαρύνω με την ασχετοσύνη μου ουσιαστικά ρωτάω : η κιθάρα ως controller είναι το ίδιο συνεπής στη διαβίβαση της MIDI πληροφορίας όσο ένα πληκτροφόρο?

 

Που το δοκίμασες? Αντέχεις να το δοκιμάσεις άλλη μία φορά μαζί μου μαζί με το GR20...τώρα που έμαθα να το ξεσυνδέω από το σύστημά μου? ;)

 

στο rolandplanet.

Σε κάθε ευκαιρία θα ξαναέπαιζα μαζί του, είναι καλύτερο από XBOX ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για να μην επιβαρύνω με την ασχετοσύνη μου ουσιαστικά ρωτάω : η κιθάρα ως controller είναι το ίδιο συνεπής στη διαβίβαση της MIDI πληροφορίας όσο ένα πληκτροφόρο?

Kάποιες πληροφορίες θα πάρεις από εδώ που είχα κάνει δείγματα για το GR20 για τον Βασίλη

http://www.noiz.gr/index.php?topic=180941.10

για να μην τα ξαναγράφω.

Ο Χναράκης πάντως μου είπε ότι είναι πιό γρήγορο (το 55) από το 20, και ο Χναράκης δεν λεει κοτσάνες...και γι αυτό θέλω να το δοκιμάσω

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου