Προς το περιεχόμενο

Αξιολόγηση κιθαριστικού εξοπλισμού από clips


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Αφορμή για το παρόν αποτέλεσε αυτό το thread:

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=188178.0

 

αλλά και διάφορες ανάλογες περιπτώσεις όπου καλούμαστε να αξιολογήσουμε κάποια κιθάρα, ενισχυτή, εφφέ, κλπ μέσω ηχογραφήσεων.

 

Σε εκατοντάδες περιπτώσεις που έχω συναντήσει σε αυτό το φόρουμ αλλά και άλλα του εξωτερικού, παρατηρώ τις ίδιες αντικειμενικές δυσκολίες στο να εξαχθεί κάποιο σαφές συμπέρασμα. Δεν είναι λίγες οι φορές που δημιουργούνται ακόμα και προστριβές ή παρεξηγήσεις ανάμεσα στους ακροατές.

 

Το ερώτημα λοιπόν είναι, κατά πόσον μπορεί να εκτιμηθεί αντικειμενικά κάποιο gear μέσω clips, τι προαπαιτούμενα ορίζονται από την πλευρά του tester αλλά και απ'αυτήν του ακροατή/εκτιμητή.

 

Έχω καταλήξει στις παρακάτω επισημάνσεις και ζητώ και τις δικές σας γνώμες επί του θέματος:

 

1) Ποιότητα ηχογράφησης. Όλοι θα πρέπει να συμφωνήσουμε στο τι θεωρούμε ελάχιστο αποδεκτό ως προς το format του clip που ακούμε. Για παράδειγμα, οι ηχογραφήσεις στο youtube από εξωτερική κάμερα, θεωρώ δεδομένο ότι θα έπρεπε να απορρίπτονται εξαρχής. Κατά τη γνώμη μου, το minimum θα πρέπει να είναι mp3 στα 320 ή κάποιος ανάλογος

"lossless" αλγόριθμος.

 

2) Ποιότητα παιξίματος. Σε όλους μας θα φανεί κακό ένα αποτέλεσμα στο οποίο μας διασπά την προσοχή το sloppy παίξιμο. Θα πρέπει κατ'ελάχιστο να υπάρχει μια ανεκτή ποιότητα, χωρίς απαραίτητα να σημαίνει αυτό πως δεν "επιτρέπονται" κάποια φυσιολογικά λαθάκια στο σύνολο.

 

3) Στυλ και περιεχόμενο clip. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι προτιμότερο το clip που ακούμε να αποτελείται από απλές δομές (π.χ. συγχορδίες και αρπίσματα), και άλλο είναι το αξιολογούμενο αποτέλεσμα, αν ακούμε αποκλειστικά από το gear που εξετάζουμε, ή αν το ακούμε μέσα σε κάποια μείξη (π.χ. backing track). Πιθανώς ένας συνδιασμός ηχογραφήσεων να δίνει μια πιο εμπεριστατωμένη εικόνα. Ωστόσο, ο αντίλογος λέει ότι σπανιότατα ένα κομμάτι gear φτιάχνεται για να ακούγεται "μόνο του"...

 

4) Προσωπικές προτιμήσεις. Μοιραία ο καθένας θα αξιολογήσει ένα clip με βάση τις μουσικές φόρμες που είναι συνηθισμένος και, ακόμα περισσότερο, τις προτιμήσεις του στον ήχο σ'αυτές τις φόρμες. Δύο metal players για παράδειγμα μπορεί να έχουν διαφορετικές προσδοκίες για το πως πρέπει να ακούγεται ένας ενισχυτής σε μια μείξη.

 

Αυτό που έχω παρατηρήσει πάντως αρκετές φορές, σε πραγματικές συνθήκες (πρόβα, live) είναι η περίπτωση της "συνήθειας" του αυτιού στον ήχο που, εκ'πρώτης, μπορεί να μας φαίνεται όχι καλός. Δηλαδή διαχωρίζω την "πρώτη εντύπωση" από την "τελική εντύπωση". Ας μην παραβλέπουμε αυτό τον κανόνα, δεδομένου ότι ισχύει "μακροσκοπικά" για όλη τη μουσική που έχουμε ακούσει στη ζωή μας. Κάποια ηχοχρώματα και στυλ μπορεί να μας παραξένεψαν την πρώτη φορά που τα ακούσαμε και να έγιναν τα αγαπημένα μας μετά την 4η ή 5η ακρόαση.

 

5) Ατομικές ιδιαιτερότητες στον πως ακούμε. Δεν χρειάζεται εξήγηση: ο καθένας ακούει άλλα πράγματα και η ακοή έχει την τάση να διαφοροποιείται (προς το χειρότερο...) με την ηλικία.

 

6) Τρόπος ακρόασης. Όπως και να το κάνουμε, είναι κάααααπως διαφορετικό να ακούς το ίδιο clip με ηχειάκια υπολογιστή Logitech των 30€ vs studio monitors Genelec των 3000€. Η ηχογράφηση θα έχει γίνει σε ένα σύστημα κοντά στο ένα ή το άλλο άκρο, συνήθως. Επίσης, ακούγοντας μέσω ενός προγράμματος στο PC, πολλοί έχουν ενεργοποιημένα EQ και άλλες παραμέτρους που μεταβάλλουν δραστικότατα το αποτέλεσμα.

 

7) Χρήση μεθοδολογιών ηχογράφησης και "διαφημιστικές" ηχογραφήσεις. Είναι ΠΟΛΥ απλό να γίνει μια ηχογράφηση "εντυπωσιακή", αν το ζητούμενο είναι αυτό. Από δύο τελείως ίδιες ηχογραφήσεις, αν το ίδιο track ακουστεί μόλις 1db δυνατότερα, θα "αρέσει" περισσότερο. Οι κανόνες της ψυχοακουστικής εύκολα γίνονται αντικείμενο εκμετάλευσης με τους αυτοματισμούς που παρέχουν τα σύγχρονα DAW. Επιπροσθέτως, αν γίνεται ηχογράφηση πάνω σε backing track, μπορεί συχνότητες να κολακεύονται ή όχι.

 

Παρακαλώ τις γνώμες σας!  :)

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Προφανώς και από όλα αυτά που γράφεις, το συμπέρασμα είναι ότι ΔΕΝ μπορούμε να κρίνουμε αντικειμενικά και σωστά...Επειδή όμως, δεν έχουμε άλλο τρόπο επικοινωνίας, εκτός από το door to door (sic) 8)...μάλλον θα συνεχίσουμε να κάνουμε του κεφαλιού μας.

 

Κατά τη γνώμη μου, το minimum θα πρέπει να είναι mp3 στα 320 ή κάποιος ανάλογος  "lossless" αλγόριθμος.

Υπερβολικό σε βρίσκω...εγώ που γράφω 6λεπτα και 10λεπτα δεν θα μπορέσω να ανεβάσω ποτέ στο NOiz κλιπ... ???

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπερβολικό σε βρίσκω...εγώ που γράφω 6λεπτα και 10λεπτα δεν θα μπορέσω να ανεβάσω ποτέ στο NOiz κλιπ... ???

 

Γι'αυτό υπάρχουν άλλες επιλογές, όπως το Soundcloud.  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ πάντως αν και έχω σχετικά καλή κιθάρα-ενισχυτή-εξοπλισμό, επειδή σε θέματα ηχογράφησης είμαι άσχετος, ο ήχος μου τις πιο πολλές φορές, δεν είναι ''καλός'' 

όχι άλλο κάρβουνο!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Είναι ένα από τα πιο ωραία θέματα προς συζήτηση, μιας και έχει υπάρξει πεδίο αντπαραθέσεων σε πολλά threads το κατά πόσο μπορεί να εξαχθεί συμπέρασμα μέσω των clips ή αν θα πρέπει κάποιος για να έχει άποψη να έχει και ιδία παικτική αντίληψη.

 

Προσωπικά η ποιότητα του compression του YouTube ή μια χαμηλότερη ανάλυση ενός soundclip σπανίως με έχει αποπροσανατολίσει. Θεωρώ ότι μάλλον περνώντας τα 10kHz είναι ελάχιστα αυτά που μπορεί να ενδιαφέρουν έναν κιθαρίστα που αναζητά μουσικό εξοπλισμό όπως εφέ, μαγνήτες, ενισχυτές, κιθάρες κ.λ.π. Ki εδώ που τα λέμε αν κάποιος θεωρεί ότι είναι  τόσο κακό το YouTube για να κρίνει κιθαριστικό εξοπλισμό τότε αναρωτιέμαι τί πρέπει να πει για τους τύπους του mycymbal.com...

 

Η καλή ποιότητα βέβαια της αρχικής ηχογράφησης, η γνώση παραμέτρων που πιθανώς έχουν επηρρεάσει δραματικά το eq (κάποιο πολύ ιδιαίτερο μικρόφωνο π.χ) παίζουν σημαντικό ρόλο.

 

Σημαντική και η δοκιμή του εξοπλισμού με τον σωστό τρόπο ή στο σωστό context (να μην δοκιμάζει κανείς country μαγνήτες για Tele σε high gain ενισχυτή παίζοντας Sabbath, vintage πετάλια με ασύμβατους μαγνήτες και ενισχυτές, distortions σε ενισχυτές με χαμηλό headroom κ.λ.π).

 

Από 'κει και πέρα βοηθάει πολύ αν έχεις τα στοιχεία και την εμπειρία από την χρήση εξοπλισμού να μπορείς να καταλάβεις τί δίνει στον ήχο το κάθε κομμάτι αυτού και να μπορείς έτσι να κρίνεις το τί προσθέτει ή αφαιρεί το ζητούμενο. Π.χ αν ξέρεις καλά πως ακούγεται μια Strat και ένας Twin ηχογραφημένα με ένα δυναμικό, μπορείς να καταλάβεις καλύτερα τί κάνει το πετάλι που δοκιμάζεται...

 

Πέραν τούτων προσωπικό δεν έχω αγοράσει ποτέ κάτι το οποίο μου φάνηκε καταπληκτικό μέσω των clips και στην πραγματικότητα ήταν απογοητευτικό. Επίσης τα καλά clips τα θεωρώ πολύ σημαντικά και για έναν άλλο λόγο: Με ενδιαφέρει πολύ ο εξοπλισμός που "γράφει" καλά σχετικά εύκολα. Αυτό είναι κάτι που έμαθα όντας πληκτράς στο ξεκίνημα από τα reviews του Keyboard το οποίο ήταν και "άλλη κλάση" περιοδικού συγκρινόμενο με αντίστοιχα του κιθαριστικού χώρου.

 

Παρόλα αυτά έχω ένα ωραίο παράδειγμα για το πως μπορούν τα clips να παρασύρουν... Πριν από δύο χρόνια αγόρασα το Hughes & Kettner Replex βασιζόμενος στα εξαιρετικά clips. Στην πορεία το μετάνοιωσα οχι γιατί η ποιότητα του ήχου του δεν ήταν καλή - απεναντίας είναι από τα κορυφαία delays μεταξύ των όχι και λίγων που έχω ακούσει. Απλά ήταν εξαιρετικά δύσκολο στη χρήση και μου πήρε σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο για να μπορέσω να αναπαράγω τα ίδια αποτέλεσματα όπου κι όποτε τα ήθελα. Επίσης ανακάλυψα στην ότι ήταν πάρα πολύ βαρύ για συνεχές κουβάλημα στις πρόβες.

 

Αυτά όμως είναι κάποια από τα πράγματα που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί καποιος εύκολα να καταλάβει μέσα από clips...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ Κώστα!

 

Από 'κει και πέρα βοηθάει πολύ αν έχεις τα στοιχεία και την εμπειρία από την χρήση εξοπλισμού να μπορείς να καταλάβεις τί δίνει στον ήχο το κάθε κομμάτι αυτού και να μπορείς έτσι να κρίνεις το τί προσθέτει ή αφαιρεί το ζητούμενο. Π.χ αν ξέρεις καλά πως ακούγεται μια Strat και ένας Twin ηχογραφημένα με ένα δυναμικό, μπορείς να καταλάβεις καλύτερα τί κάνει το πετάλι που δοκιμάζεται...

 

Εδώ μήπως θα πρέπει να έχουμε στο νου μας και την εμπειρία από γνωστά ηχογραφημένα κομμάτια, στα οποία όμως υπάρχουν διάφορες παρανοήσεις; Για παράδειγμα, αναφέρω τα Smoke on the Water και Cliffs of Dover, τα οποία αρκετοί θεωρούν ως δείγματα ήχων Strat, και τα οποία ωστόσο ηχογραφήθηκαν με... 335.  ;)

 

 

Πέραν τούτων προσωπικό δεν έχω αγοράσει ποτέ κάτι το οποίο μου φάνηκε καταπληκτικό μέσω των clips και στην πραγματικότητα ήταν απογοητευτικό. Επίσης τα καλά clips τα θεωρώ πολύ σημαντικά και για έναν άλλο λόγο: Με ενδιαφέρει πολύ ο εξοπλισμός που "γράφει" καλά σχετικά εύκολα. Αυτό είναι κάτι που έμαθα όντας πληκτράς στο ξεκίνημα από τα reviews του Keyboard το οποίο ήταν και "άλλη κλάση" περιοδικού συγκρινόμενο με αντίστοιχα του κιθαριστικού χώρου.

 

Πολύ καλή παρατήρηση περί εξοπλισμού κατάλληλου για χρήση στούντιο. Με την επισήμανση πάντοτε του σημείου 7 στο αρχικό ποστ.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να αναφερθω λιγο στο θεμα που αποτελεσε αφορμη για το παρον...μεγαλο ρολο πιστευω στην αξιολογηση ενος ηχου απο κλιπς, οσο κι αν φαινεται παραδοξο, παιζει το να μαθουμε απο ποιον εξοπλισμο προηρθε, ειδικοτερα αν εχουμε κι εμεις εμπειρια, ειτε θετικη ειτε αρνητικη, απο την εταιρια του εξοπλισμου αυτου...ας δωσω ενα παραδειγμα...

 

    Απο τοτε που ημουν kατοχος μιας Zoom ειμαι παρα πολυ επιφυλακτικος στα προϊοντα της και δυστυχως, αν και το παιξιμο σου ειναι πρωτης ταξεως, στο σημειο που ανεβαζεις το γκαζι θυμηθηκα γιατι αντιπαθω την συγκεκριμενη εταιρεια.

 

Eγω γιατι νομιζω πως ο fenderiarhs αν δεν γνωριζε πως το ηχογραφησες με zoom το σχολιο του θα ηταν τελειως διαφορετικο; Γιατι εβαλε μεσα στο σχολιο του στοιχεια απο την οχι και τοσο καλη εμπειρια του με μια παλιοτερη zoom πεταλιερα που τον εκανε να "ακουσει" καπως αρνητικα ως προς τον ηχο το κλιπακι σου. Δε λεω οτι απαντησε μονο με προκαταληψη προς τη zoom, ισως του ανθρωπου ουτως ή αλλως να μην του αρεσε το γκαζι απο το κλιπ σου χωρις να γνωριζει τον εξοπλισμο, αλλα το οτι γνωριζε απο πριν το οτι το εγραψες με zoom επαιξε κι αυτο το ρολο του :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο θέμα για αιώνια συζήτηση χωρίς να βγαίνει άκρη.

 

Εγώ θα βάλω στο τραπέζι

α) και την προσωπική ικανότητα του καθενός να "καταλάβει" τον ήχο (αλλιώς θα τον ακούσει ένας νεώτερος κιθαρίστας που έχει ακούσει λάιβ μόνο τον ενισχυτή του κι αλλιώς ένας πιο πεπειραμένος που έχει παίξει και είκοσι κιθάρες σε πενήντα ενισχυτές) 

 

β) και το προσωπικό background του καθενός όχι μόνο όσον αφορά στο σημείο αναφοράς του κλασσικού του ήχου αλλά και κάποιου εναλλακτικού που μπορεί να ψάχνει (διαφορετικά θα ακούσει ο μεταλάς που ψάχνει για καθαρό ήχο μια κιθάρα που θα παίξει την εισαγωγή από Nothing Else Matters και διαφορετικά την ίδια κιθάρα που θα παίξει to Fools Rush In).

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αξιολόγηση κιθαριστικού εξοπλισμού από clips

 

Απλα δεν μπορει να γινει.

 

Οποιος εχει ηχογραφησει εστω και...3  λεπτα κιθαρας στη ζωη του ξερει παντα οτι αυτο που ακουει στο δωματιο δεν εχει ΚΑΜΜΙΑ σχεση με αυτο που βγαινει απο τα ηχειακια του Pc (ή ακομα και τις...ηχειαρες του Ocean Wave...)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου