Προς το περιεχόμενο

Μουσικά χρήσιμος ήχος


blue

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Είναι μια ξεκούρδιστη κιθάρα μουσικά χρήσιμη?

Είναι μια τραγουδίστρια που φαλτσάρει έντονα μουσικά χρήσιμη?

 

Υπό προϋποθέσεις.... ίσως.

Κατά κανόνα...όχι. :)

 

Το ίδιο νομίζω ισχύει και για τέτοιου τύπου εφφέ. Αν η τονικότητα πηδάει μια (περίπου ... όχι ακριβώς ;D ) οκτάβα όταν χτυπήσεις τη χορδή λίγο πιο δυνατά, τότε είναι δύσκολο ο ήχος αυτόςνα ενταχθεί με συντεταγμένο τρόπο σε κάποιο κομμάτι. Ασφαλώς και ενδέχεται να προκύψει κάτι ενδιαφέρον αλλά μιλάμε με πιθανότητες και με γρίφους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 65
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Κι αν δεν υπήρχε ΠΑΟΚ, πάλι ΠΑΟΚ θα ήμουνα. Προφανώς η απάντηση δεν συνοψίζεται σε 2 γραμμές και προφανέστερα το μεγάλο μου ποστ δεν είναι καθόλου άσχετο με το θέμα. Αλλα σε μορφή στείρας αντιπαράθεσης δεν εμφανίζομαι φέτος. Είπα βιβλιογραφία, είπα οτι δεν είναι η άποψή μου, εσύ λες τη δική σου. Οκ, δημοκρατία.

 

Καλά, πού την είδες την "στείρα αντιπαράθεση"??!?!?!?  ???

 

Από την άλλη, δεν καταλαβαίνω πού οφείλεται όλος αυτός ο ντόρος... το θέμα είναι καθαρά "ομιλείτε ελληνικά" με τη Λιάνα Κανέλλη. Αν σε εξυπηρετεί κάτι, θα το πεις "χρήσιμο", ναι ή όχι? Εγώ σε παραπέμπω στον ορισμό του λεξικού του "χρήσιμος" (για οτιδήποτε: για μουσική, για ποδόσφαιρο, για βάψιμο τοίχων, για αύξηση της ιπποδύναμης, για καλύτερο σεξ απίλ, για λευκότερα λευκά, για νοστιμότερα σουτζουκάκια κλπ.) κι εσύ παραπέμπεις σε κατεβατά αναζητήσεων του "τι είναι μουσικός ήχος"! Αν θες, την κάνουμε και αυτή τη συζήτηση, σε ξεχωριστό θρεντ ή στο ίδιο... αν και μάλλον δεν χρειάζεται γιατί όπως σημειώνεις είναι ήδη διατυπωμένο πέρα από τη δική σου και τη δική μου άποψη, επομένως μάλλον δεν υπάρχει και τίποτα για να συζητήσουμε. Ή όχι?

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστά. Άρα εαν εγώ χρειαστεί να φορέσω μια σειρά από μπικουτί για να παίξω μια σονάτα (έτσι για να μπω στο κλίμα), τότε τα μπικουτί είναι 'μουσικά χρήσιμα'.

 

Προφανώς αστειεύομαι, αλλά έχω την εντύπωση ότι η διαφωνία σας έχει την βάση στο τι είναι μουσικά χρήσιμος ήχος, και όχι για την ετυμολογία της λέξης 'χρήσιμος'.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόλα, ειλικρινά δεν ξέρω αυτές τις μέρες από τι είσαι φορτωμένος αλλά διακρίνω μια ειρωνία σε όλα σου τα ποστ και μια μεγάλη φόρα με το νέο σου αξίωμα (κάτι συνηθισμένο). Όπως λοιπόν κάνεις κι εσύ τόσες υποδείξεις σχετικά με την πορεία των θρεντ, θα σου κάνω κι εγώ μια: μην το ευτελίζεις με φαιδρά παραδείγματα περί μπικουτί ή οτιδήποτε άλλου που στόχο έχουν να υποβαθμίσουν / γελοιοποιήσουν την άποψη του συνομιλητή σου. Σαν απάντηση σε αυτά που γράφεις, ένας ήχος από τη στιγμη που ένας συνθέτης τον χρειαστεί, είτε από την πλευρά του sound design είτε σε φράσεις από νότες ή συγχορδίες, είναι μουσικά χρήσιμος. Τώρα ένα debate (πιθανότατα λυμένο μιας και όντως δεν βρίσκεται σε επίπεδο ταβλοφραπόγαλου αλλά υπόκειται σε ορισμούς) είναι το πότε εμπίπτει στην κατηγορία του sound design και πότε στην δεύτερη. Πάνω σε αυτό δεν θα είχα κάτι να προσθέσω μιας και υπάρχουν άτομα όπως ο Blue και ο Ηarilatron που είναι πολύ πιο ειδικοί πάνω σε αυτό από μένα (και σοβαρολογώ).  :)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τι είναι μουσικά χρήσιμος ήχος,

Μουσικά χρήσιμος ήχος είναι ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ εξάπτει τη φαντασία του μουσικού για να παράξει έργο...οι πολλές ακαδημαΪκές αναλύσεις βλάπτουν.

Και ένα μικρό παράδειγμα που επιβεβαιώνει τα λόγια μου...από άγνωστο εκτελεστή ;D

 

Νικόλα, ειλικρινά δεν ξέρω αυτές τις μέρες από τι είσαι φορτωμένος αλλά διακρίνω μια ειρωνία σε όλα σου τα ποστ και μια μεγάλη φόρα με το νέο σου αξίωμα

Ατυχώς, προσυπογράφω και εγώ τα λεγόμενα του Σπύρου...cool στο Νoiz είμαστε ;)

Sounds.mp3

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόλα, ειλικρινά δεν ξέρω αυτές τις μέρες από τι είσαι φορτωμένος αλλά διακρίνω μια ειρωνία σε όλα σου τα ποστ και μια μεγάλη φόρα με το νέο σου αξίωμα (κάτι συνηθισμένο). Όπως λοιπόν κάνεις κι εσύ τόσες υποδείξεις σχετικά με την πορεία των θρεντ, θα σου κάνω κι εγώ μια: μην το ευτελίζεις με φαιδρά παραδείγματα που στόχο έχουν να υποβαθμίσουν / γελοιοποιήσουν την άποψη του συνομιλητή σου. Σαν απάντηση σε αυτά που γράφεις, ένας ήχος από τη στιγμη που ένας συνθέτης τον χρειαστεί, είτε από την πλευρά του sound design είτε σε φράσεις από νότες ή συγχορδίες, είναι μουσικά χρήσιμος. Τώρα ένα debate (πιθανότατα λυμένο μιας και όντως δεν βρίσκεται σε επίπεδο ταβλοφραπόγαλου αλλά υπόκειται σε ορισμούς) είναι πότε εμπίπτει στην κατηγορία του sound design και πότε στην δεύτερη.

Σπύρο,

 

Όσον αφορά την παρότρυνση, θα ήθελα να σε παραπέμψω εδώ και θα παρακαλούσα να αποφύγεις αντίστοιχες δημόσιες παροτρύνσεις στο μέλλον. Εαν ο τόνος μας παρεξηγείται (κάτι που αντιλαμβάνομαι ως απόλυτα φυσικό, λόγω και της φύσης του γραπτού λόγου), γι αυτό υπάρχουν και τα Π.Μ. ώστε να λύνουμε αντίστοιχα θέματα.

 

Όσον αφορά την φύση του θέματος, αλλά και την άποψή σου, να είσαι σίγουρος ότι κατάλαβα αλλά και ότι απάντησα σκεπτόμενος και χωρίς την διάθεση να σε μειώσω: αυτό που αντιλαμβάνομαι ως debate εν προκειμένω διαχωρίζει το sound design από την μουσική. Προσωπικά θα ήθελα πολύ να δω που θα πάει αυτή η συζήτηση γι αυτό και έγραψα ό,τι έγραψα.

 

Πάντα φιλικά,

 

Νίκος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γι αυτό υπάρχουν και τα Π.Μ. ώστε να λύνουμε αντίστοιχα θέματα.

γι αυτό λοιπόν, χρησιμοποίησε τα πρώτος εσύ ώστε να αποφύγεις πιθανές παρεξηγήσεις (...πχ..Επικούρης, Superfunk, Bloody...).

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω η ολη διαφωνια εγκειται στη σχεση μεταξυ μουσικου ηχου και μουσικα χρησιμου ηχου.

 

Μπορουμε φανταζομαι να συμφωνισουμε οτι μουσικος ηχος ειναι πανω κατω αυτο που περιεγραψε ο blue. Θα μπορουσαμε να δωσουμε ισως τον παρακατω ορισμο - μουσικος ειναι ενας ηχος οταν μπορει να χρησιμοποιηθει για την αναπαραγωγη μιας μελωδιας, με το αποτελεσμα να ειναι αναγνωρισιμο ως τετοιο απο τον μεσο ακροατη.

 

Απο κει και περα, μπαινουμε στο τι ειναι μουσικα χρησιμος ηχος και το κατα ποσο ειναι απαραιτητη και αναγκαιη συνθηκη το να ειναι ενας τετοιος ηχος μουσικος. Αν καναμε τη συζητηση αυτη πριν απο ενα αιωνα, ισως καταληγαμε ολοι στο οτι μονο ενας μουσικος ηχος μπορει να ειναι μουσικα χρησιμος. Στη σημερινη εποχη ομως που εχουμε ολο και πιο εξαπλωμενη χρηση soundscaping & sound design o ορισμος αυτος εχει σε ενα βαθμο αλλαξει.

 

Oπως αναφερθηκε και προηγουμενως,

Με άλλα λόγια μπορώ να εντάξω τον ήχο μιας εξάτμισης σε ένα συμφωνικό έργο, αλλά να πάρει η ευχή δεν θα τον χαρακτηρίσω μουσικό.

 

Απο τη στιγμη που η αφαιρεση του ηχου αυτου απο το κομματι επηρεαζει το τελικο αποτελεσμα σε βαθμο που να μην ειναι πλεον αυτο που ειχε κατα νου ο συνθετης/εκτελεστης, τοτε οφειλουμε να αναγνωρισουμε οτι ο συγκεκριμενος ηχος, ασχετως της φυσης του, επιτελει ενα συγκεκριμενο εργο στο κομματι. Ως εκ τουτου, ειναι μουσικα χρησιμος στο contect στο οποιο χρησιμοποιηθηκε.

 

Και πηγαινωντας λιγο αναποδα,

Επιπλέον, όταν τέτοιοι ήχοι που ΔΕΝ είναι νότες, καλούνται να συμβιβαστούν με μια ακόμα πολυπλοκότερη ακολουθία (αυτή της κλίμακας), δηλαδή ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να παίξουν μια μελωδία, τότε λέμε οτι αυτοί οι ήχοι δεν είναι μουσικά χρήσιμοι. Γιατί ΔΕΝ μπορούν να παίξουν μια ακολουθία από νότες ούτε οριζόντια (σαν μελωδία) ούτε κάθετα (σαν αρμονία).

 

βαση του παραπανω δε θα μπορουσαμε να χαρακτηρισουμε τους ηχους πολλων κρουστων οργανων ως μουσικους, ουτε καν ως μουσικα χρησιμους. Πως μπορουμε ομως να λεμε οτι οι ηχοι ενος drumset ΔΕΝ ειναι μουσικα χρησιμοι απο τη στιγμη που υπαρχουν σε σχεδον καθε εκφανση της συγχρονης μουσικης?

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό που αντιλαμβάνομαι ως debate εν προκειμένω διαχωρίζει το sound design από την μουσική

 

Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, μαζί με αυτά που έγραψε ο Οδυσσέας: πότε το sound design μπορεί να θεωρηθεί μουσική... και μάλιστα χωρίς να φτάνουμε καν σε καταστάσεις Ξενάκη (τις οποίες θεωρώ ενδιαφέρουσες στον υπερθετικό βαθμό) αλλά στην καθημερινή μουσική κι όχι στην "λόγια". Και στις δυο περιπτώσεις είναι πάντως ένα χρήσιμο εργαλείο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά το σκελος περί τυμπάνων, θα λεγα πως το ζήτημα περιπλέκεται: Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα κρουστά σε μια συμφωνική ορχήστρα παράγουν νότες και χρησιμοποιούνται ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο στην συγκεκριμένη μουσική έκφανση. Πλην όμως, σε πολλές άλλες περιπτώσεις παίζουν τον ρόλο ενός 'ρυθμικού συντονιστή', μη παράγοντας πλέον μελωδίες.

 

Φυσικά οι εποχές αλλάζουν και ενίοτε μαζί τους και οι ορισμοί, αλλά εν προκειμένω έχω την εντύπωση πως ο επιστημονικός (αν θελετε) ορισμός του 'μουσικά χρήσιμου ήχου' είναι συγκεκριμένος και δεν αλλάζει ανάλογα με τι θα μπορούσε υποκειμενικά ο καθένας μας να ορίσει ώς μουσική γενικότερα (π.χ. το soundscaping).

 

Στον αντίποδα, έχω την εντύπωση πως πρέπει να δοθεί ένα πλαίσιο και για τον ορισμό που παρέθεσε ο blue, καθότι ίσως (καθότι δεν έχω διαβάσει όλο το σχετικό ανάγνωσμα) περιορίζεται στην 'δυτική' αντίληψη για το τι είναι μουσική (συγκεκριμένα διαστήματα και νότες).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου