Προς το περιεχόμενο

Ηχογράφηση για ταινία και mic placement


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παιδιά!

 

Θα βοηθήσω άμεσα έναν φίλο μου με μια σειρά video μικρού μήκους που ετοιμάζει, και συγκεκριμένα θα έχω την ηχοληπτική επιμέλεια του εγχειρήματος.

 

Το εγχείρημα θα είναι στα πλαίσια web tv και θα περιλαμβάνει κυρίως σκετσάκια μικρού μήκους ενωμένα σε ενιαία επεισόδια.

 

Το ερώτημα λοιπόν είναι ποια θεωρείτε την καλύτερη επιλογή τοποθέτησης μικροφώνου (ή -νων αν κρίνετε απαραίτητο), ώστε να επιτευχθεί το φυσικότερο και ποιοτικότερο δυνατό αποτέλεσμα, κυρίως στις ηχογραφήσεις ζωντανών διαλόγων. Υπάρχει τρόπος να γίνει με ένα μοναδικό μικρόφωνο;

 

Συγκεκριμένα, θα ήθελα να αποφύγω το φαινόμενο που παρατηρώ πολλές φορές στα διάφορα video, όπου ανάλογα με την αλλαγή στο πλάνο αλλάζει και η ποιότητα του ήχου (πχ ενώ δεν αλλάζει θέση ο ήρωας ακούγεται από πιο μακριά ξαφνικά) Ένα παράδειγμα είναι στο 2:17 του παρακάτω video:

 

 

όπου, χωρίς να αλλάζει θέση ο ήρωας το μεν "ωραίες στιγμές, ναι" ακούγεται κοντά μας, ενώ το "αλλά για μένα...¨ακούγεται μακριά!

 

Επίσης, κάτι άλλο που παρατηρώ (γενικότερα σε λιγότερο επαγγελματικές λήψεις) είναι ότι ο θόρυβος του περιβάλλοντος εμφανίζεται και εξαφανίζεται ανάλογα το πλάνο.

 

Οι λήψεις θα είναι σε εσωτερικό χώρο, τουλάχιστον για αρχή.

 

Ακούω προτάσεις, εφόσον υπάρχουν, και ευχαριστώ προκαταβολικά!

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θες το καλαμι + τη γατα του για τους εξωτερικους χωρους, την προενισχυση σου και ενα ζευγαρι, κλειστα κατα προτιμηση, ακουστικα. Μετα μπολικη επεξεργασια με

βασικοτερο το leveling.

 

Εισαι παντα πισω απο την καμερα και φροντιζεις το μικροφωνο σου να ειναι λιιιιιγο πανω απο το ωφελιμο καδρο της καμερας κι ελαφρα μπροστα απο τον καθε ομιλητη.

 

Στη σκηνη που αναφερεις εχει λαθος πλασαρισμα ο χειριστης η, πολυ συνηθισμενο

για οικονομια σε μεροκαματα, κρεμαστα μικροφωνα :P

booman.jpg.aa9eebca0dfb5a3dfcf8ad9fba29a93e.jpg

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση, digisilence!

 

Θες το καλαμι + τη γατα του

 

Εννοώντας; (δε με βοήθησε το σχετικό googling, αν και μάλλον αναφέρεσαι στη λαβή και το αντιανέμιο αντίστοιχα;!;).

 

Να σημειώσω πως εκτός από ενδοstudiακές ηχογραφήσεις με στατικά μικρόφωνα και πηγές (και άρα την κατοχή αντίστοιχου εξοπλισμού, όπως δυναμικά/πυκνωτικά, βάσεις, προενίσχυση, audio interface κτλ κτλ), δεν έχω εμπειριά του πως θα πετύχω ομαλότητα στις ΠΗΓΕΣ μιας ταινίας (η after επεξεργασία, όπως leveling, EQ, edit, αφαίρεση θορύβου, αν έχω το σωστά ηχογραφημένο υλικό μου είναι οικείο), κρύβοντας παράλληλα το μικρόφωνο, αλλά ούτε και τι παραπάνω εξοπλισμό θα χρειαστώ!

 

Κρίνοντας από τη συμβουλή σου λοιπόν, ουσιαστικά θα κάνω τη δουλειά ενός μπούμαν; Αν ναι, αυτό προυποθέτει την ενοικίαση ειδικού εξοπλισμού (boom πχ), ή μπορώ να έχω παρεμφερές αποτέλεσμα με κάποιο κοινο δυναμικό/πυκνωτικό μικρόφωνο->mic preamp->κάρτα ήχου->laptop, το οποίο Mic με κάποιον τρόπο θα σηκώσω πάνω από το κάδρο με τον τρόπο που περιγράφεις; Η αντικατάσταση, τέλος, του Mic (και της υπόλοιπης αλυσίδας) με ένα κοινό usb handheld recorder, για λόγους απλοποίησης, θα μπορούσε να επιφέρει αξιοπρεπές αποτέλεσμα;

 

Οι παραπάνω ερωτήσεις πηγάζουν από το γεγονός πως το συγκεκριμένο πεδίο είναι κάτι καινούριο για εμένα, και όσο και αν έχω ψάξει, δεν κατάφερα να βρω συγκεκριμένες και πρακτικές λύσεις. Αν είναι εφικτό με έναν studiακό εξοπλισμό δηλαδή (ενός κοινού home studio) να πάρω αποτέλεσμα που να μην προδίδει ερασιτεχνισμό, αποφεύγοντας παράλληλα επιπρόσθετα έξοδα! Και κυρίως ΠΩΣ!  :)

 

Cheers!

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοώντας; (δε με βοήθησε το σχετικό googling, αν και μάλλον αναφέρεσαι στη λαβή και το αντιανέμιο αντίστοιχα;!;).

 

Ναι, αυτά είναι το καλάμι {boom} και το αντιανέμιο {γάτα}.

Εχε κατά νου ότι το μικρόφωνο που χρησιμοποιείται σε μπουμ είναι κατευθυντικό τύπου gun.

 

Υπάρχει και η λύση της ψείρας αν βολεύει το πλάνο να κρυφτεί καλά.

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μην τρεχουμε και πεταμε χρηματα απο εδω κι απο εκει πες μου πρωτα με τι καμερα θα γραψει ο φιλος σου.

 

Για την ιστορια και μονο.

Στην πραγματικοτητα το boom ειναι ενα ολοκληρο συστημα με ντιζες ταχυτατης προεκτασεως

και περιστροφης του μικροφωνου.

Πανω στο μπουμ καθεται αμφιθεατρικα στην καρεκλιτσα του ο χειριστης, ο μπουμαν.

Λογο του οτι αυτο το θηριο μενει αποκλειστικα μεσα στο στουντιο, δεν κουβαλιεται ευκολα εξω,

κατασκευαστηκε το "καλαμι".

Ενα τηλεσκοπικο κονταρι απο ανθρακονηματα, η αργιλιο (αλουμινιο) που φτανει απο 3-4 μεχρι και 6-8 μετρα.

Στο πεδιο λοιπον η δουλεια ειναι πιο κουραστικη και δυσκολη. Ο Μπουμαν κινειται ιδρωνοντας

η παθαινει αγκυλωση αναλογα με την σκηνοθεσια. ;D

 

Ναι πρακτικα σου λεω να κανεις τον μπουμαν. Ειναι η πιο σωστη λυση. Ξεχνα τα οποια μικροφωνα πετου,

(σορυ Μιλτο) κρεμαστα η οτι αλλο, διαλεξε ενα και μονο ενα απο αυτα που εχεις, καρφωσε το στην καμερα,

δεν παρεμβαλεις τιποτα απο μεικτακια, προενισχυτες, καρτες και καλη δυναμη.

 

Ψαξε για shotguns στην google, αλλα, μην τρελαθεις να αγορασεις πριν δεις οτι δεν σου κανει το μικροφωνο της επιλογης σου.

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!  :)

Ενδιαφέρουσα ιστορία περί boom!

 

πες μου πρωτα με τι καμερα θα γραψει ο φιλος σου.

 

Με μία DSLR Canon 5D, (η οποία από όσο ξέρω αποτελεί ποιοτική λύση, τουλάχιστον στο θέμα εικόνας)

 

 

Ναι πρακτικα σου λεω να κανεις τον μπουμαν. Ειναι η πιο σωστη λυση. Ξεχνα τα οποια μικροφωνα πετου,

(σορυ Μιλτο) κρεμαστα η οτι αλλο, διαλεξε ενα και μονο ενα απο αυτα που εχεις, καρφωσε το στην καμερα,

δεν παρεμβαλεις τιποτα απο μεικτακια, προενισχυτες, καρτες και καλη δυναμη.

 

Αυτό απλοποιεί πολλά πράγματα, thanx! Δεν θα είναι δεσμευτικό ωστόσο για το monitor του ήχου, τουλάχιστον σε πραγματικό χρόνο; Επίσης δεν θα χάσω από θέμα ποιότητας αν βασιστώ στην προενίσχυση της κάμερας; Για να το προτείνεις βέβαια οι απαντήσεις θα είναι προφανώς όχι και, οπότε έχω επιπλέον 2 ερωτήσεις:

 

*) Μεταξύ ενός απλού Shure SM58 και ενός αξιοπρεπούς πυκνωτικού μικροφώνου ποιο θα επιλέγατε; (το οποίο σημ. απαιτεί phantom power) Θα χρειαστώ κάτι επιπλέον πέρα από ένα μετατροπέα από xlr σε καρφί που υποθέτω θα έχει σαν υποδοχή η κάμερα;

 

**)Η χρήση ενός portable recorder όπως πχ αυτό http://www.thomann.de/gr/tascam_dr_07_mk2.htm, χρησιμοποιημένο σαν ένα wannabe boom  :) θα μπορούσε να επιφέρει αποδεκτά αποτελέσματα, ή θα προτιμούσατε και πάλι τη λύση του μικροφώνου;

 

Thanx για τις μέχρι τώρα απαντήσεις!

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χουμμμ... Μεχρι τωρα θεωρουσα οτι μιλαμε για videocamera. Betacam, svideo, κατι τετοιο.

Εαν δεν κανω λαθος το μοντελο που γραφεις ειναι φωτογραφικη μηχανη, σωστα?

Οπως και να 'εχει εχουν βγει ενα καρο ανταπτορες-μετατροπεις οποτε υποψιαζομαι οτι

κατι τετοιο θα εχει ο φιλος σου. Εαν κατα τυχη εχει κι αυτο

 

http://www.beachtek.com/dxaslr.html

 

η αυτο

 

http://www.beachtek.com/dxa5da.html

 

εχεις λυσει ολα τα προβληματα-αποριες σου. Το μονο που δεν θα κανεις ειναι

να χρησιμοποιησεις τα οποια agc, vc, γενικως αυτοματισμους  εντασεως εχουν.

Ρυθμιζεις με το χερακι και τα ακουστικα.

 

Συνοψιζοντας

Εαν το συστημα της καμερας εχει δυνατοτητα καταγραφης ηχου, απο εξωτερικο-ρικα

μικροφωνα με φαντομ και χειροκινητα ρυθμιστικα βασιζεσαι σε αυτα και απλα

κουμπωνεις επανω τους το μικροφωνο της επιλογης σου.

 

Εαν παμε σε ανεξαρτητη καταγραφη ηχου τοτε ηχογραφεις σε ενα zoom,

η οποιο αλλο αναλογο του εχεις στην κατοχη σου, αλλα παλι με

το εξωτερικο μικροφωνο που εχεις επιλεξει, το καλαμι, την γατα του ;D

και τα ακουστικα σου.

 

Δεν γνωριζω το τασκαμ που αναφερεις αλλα εαν παιρνει εξωτερικα μικροφωνα κι

εχει εξοδο για τα ακουστικα σου, ειναι μια χαρα. wannabe boom δεν παιζει...

 

Επαναλαμβανω, ισως να γινω κουραστικος, αλλα δεν πειραζει.

Ενα μικροφωνο! Δεν αλλαξεις σε καμμια περιπτωση. Με οτι ξεκινησεις με το

ιδιο να τελιωσεις. Το πιο σημαντικο απο ολα ειναι να εχεις σταθερο "σφαλμα".

 

Shure SM58 και ενός αξιοπρεπούς πυκνωτικού μικροφώνου ποιο θα επιλέγατε

Οτι διαθετεις αρκει να γνωριζεις τι θα κανεις μετα. ;)

 

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης, κάτι άλλο που παρατηρώ (γενικότερα σε λιγότερο επαγγελματικές λήψεις) είναι ότι ο θόρυβος του περιβάλλοντος εμφανίζεται και εξαφανίζεται ανάλογα το πλάνο.

 

Αυτό έχει να κάνει και με το μιξάζ - sound design. Πάντα γράφουμε "χώρο" και φροντίζουμε να τον στρώνουμε μαζί με την πρόζα για να έχει μεγαλύτερη φυσικότητα το αποτέλεσμα. Βοηθούν και μικρά fades στον ήχο όταν αλλάζουμε πλάνο.

 

Ναι πρακτικα σου λεω να κανεις τον μπουμαν. Ειναι η πιο σωστη λυση. Ξεχνα τα οποια μικροφωνα πετου,

(σορυ Μιλτο) κρεμαστα η οτι αλλο, διαλεξε ενα και μονο ενα απο αυτα που εχεις, καρφωσε το στην καμερα,

δεν παρεμβαλεις τιποτα απο μεικτακια, προενισχυτες, καρτες και καλη δυναμη.

παρακαλώ Πέτρο!  :D {ξέρεις ότι σέβομαι και εκτιμώ την άποψή σου}

Αν και συμφωνούμε. Είναι πιο advanced τα κόλπα με περισσότερα του ενός μικροφώνου στο γύρισμα.

 

Εχω δουλέψει αρκετά την 5d και είναι κάμερα με εξαιρετική εικόνα.

Δεν ξέρω αν σώζει αυτό το μηχάνημα που πρωτεινει ο Digisilence, σίγουρα βοηθάει πολύ. Όμως προσωπικά θα απέφευγα την εγγραφή του ήχου στην 5d κι ας πρέπει μετά να συνχρονίζω. Ο ένας λόγος είναι για να μην υπάρχει η γκουμούτσα πάνω στην κάμερα και πατήσει τίποτα από λαθος ο οπερατέρ. Επίσης θα ήταν καλύτερο ως ηχολήπτης να έχεις μαζεμένα τα "ρυθμιστήρια σου" τα καλώδια σου κλπ και να μην πρέπει να βάλεις κι εσύ το χέρι σου πάνω στη φωτογραφικούλα την ώρα του γυρίσματος.

Τέλος, προσωπικά δεν εμπιστέυομαι το σύστημα διαχείρησης του ήχου της φωτογραφικής, δλδ το πως γράφει και πως συμπιέζει-αποθηκεύει μέσα στο h264 quicktime αρχείο που σώζει. Για το τελευταίο δεν έχω συγκεκριμένο επιχείρημα αλλά νίωθω ανασφάλεια και το αναφέρω.  8)

Ισως επειδή ο ήχος που γράφει η μηχανή απ το μικρόφωνό της είναι κακός, με θόρυβο και ένα περιέργο φσιου φσιου phasing effect με έχει τρομάξει.

 

Οσο για το δίλημμα sm58 ή πυκνοτικό, και εφόσον μιλάμε κυρίως για εσωτερικούς χώρους, προσωπικά θα επέλεγα το πυκνοτικό. Κάνε όμως μερικές δοκιμές και με τα δύο. Ενα τεστ πριν το γύρισμα πάντα σώζει!

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά παιδιά, μου έχετε λύσει τα χέρια, έχω κατανοήσει τι χρειάζεται σε γενικές γραμμές και χαίρομαι που τελικά είναι εφικτό να δουλέψω με εξοπλισμό που, σε μεγάλο βαθμό, ήδη διαθέτω!

 

Συμπερασματικά, οι προτάσεις όλων σας μου αφήνουν μόνο το "δίλλημα" επιλογής του μέσου πάνω στο οποίο θα κουμπώσω το μικρόφωνο!

 

Επειδή το παιδί θα νοικιάσει κάποιον πρόσθετο εξοπλισμό, θα του προτείνω την επιλογή ενός τέτοιου πακέτου http://www.rentphotovideo.gr/audio.html, και συγκεκριμένα του τρίτου (Audio KIT Zoom H4n + Rode NT-G1mic + Pole Boom + Cables + Card SD). Αν βέβαια μπορεί να εξασφαλίσει κάποιο δικό του portable recorder, αλλά και "καλάμι", μπορούμε να βασιστούμε στις δικές μας δυνάμεις.

 

Εναλλακτικά, θα ακολουθήσω τις υπόλοιπες εναλλακτικές που μου προτείνατε!

 

Cheers!

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου