Προς το περιεχόμενο

Αναλογικός - Ψηφιακός ήχος, μια άλλη άποψη...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

δεν ξερω αν ειμαι λιγο εκτος θεματος αλλα θα ηθελα να εκφρασω κι εγω την αποψη μου για το θελα , αναμεσα σε αναλογικο-ψηφιακο.πιστευω οτι το καθενα εχει τις ευκολιες του αλλα και τις αδυναμιες του.

δεν εχω τις γνωσεις για να εμβαθυνω και να δικαιολογησω την αναλυση μου αλλα θα εκθεσω δυο παραδειγματα που ειδα και ακουσα ...ο ιδιος !

 

αυτον τον καιρο ειμαι στο στουντιο , και ηχογραφουμε ενα δισκο με επτανησιακες διωδιες.κλασσικη κιθαρα , 1ο 2ο μαντολινο και κοντραμπασσο.η ηχογραφηση εγινε με ενα akg 424 & shure πυκνωτικα σε ενα καλα στημενο κομπιουτερ με nuendo , και την motu & focusrite preamp. μια κλασσικη κιθαρα γνωστου ελληνα κατασκευαστη και ο ηχος ηταν Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Α καλος.το ακουσαμε και δεν καναμε τιποτα αλλο εκτος απο ενα απαλο κομπρεσορα και ενα ελαχιστο ''τσιμπημα'' στα πριμα του εκουαλαιζερ της uad που διαθετει το κομπιουτερ.τροπμερα καλος ηχος.οταν κυκλοφορησει θα ανεβασω κλιπ.

 

το δευτερο παραδειγμα ειναι σε ζωντανο παιξιμο στο μαγαζι που δουλευω.

μεχρι τωρα (απο το 97 που αρχισα να δουλευω βραδυ)ειχα παιδευτει να βγαλω καλο ηχο με διαφορους ενισχυτες (peavey bandit - brunetti 120xl head & 1x 12'' cabinets - marshall 100watt avt combo - full range monitor nexo & jbl with power amp)και με διαφορες πεταλιερες και ρακς (boss gt5/gt8/gx700 digitech rp 2000 / gnx 2 / κ.α.)εδω η ψηφιακη τεχνολογια κανει μπουρδες!!! (προσωπικη μου γνωμη)

αυτο που κατεληξα και δεν ξαναπαιρνω πια πεταλιερα στο μαγαζι η οπουδηποτε αλλου ειναι το ''αναλογικο'' συστημα που παιζω τωρα και απο τον ηχο που ακουω ειμαι ''τσιτα'' και χαμογελαστος εως πανευτυχης μεχρι το πρωι: rockinger strat with haeussel alnico 5 classic pickups / marshall ed1-bb2 / boss ns2 / danelectro fish&chips eq / boss ce5 chorus ensemble / ernieball vp junior volume pedal / digitech digidelay ->mesa boogie mark 1 input 2 with eminence delta pro -> shure sm 57 mic.

 

ο ηχοληπτης δεν πιστευε στα αυτια του.με ρωταγε τι εκανα στην πεταλιερα και ακουγεται ετσι (οντας κιθαριστας και ο ιδιος) και το πρωι που ηρθε στο παταρι ανακαλυψε τι ειχα κανει.λυπαμει που θα το πω αλλα εκτος ελαχιστων εως μηδαμηνων εξαιρεσεων (βλ.vox) δεν ασολουμαι πλεον με την ψηφιακουρα στο οργανο που λεγεται ηλεκτρικη κιθαρα.

 

κλεινοντας θελω να πω οτι το καθε συστημα μπορει να κανει πολυ καλα μια δουλεια ειτε ψηφιακο ειτε αναλογικο ειναι αρκει να χρησιμοποιηθει σωστα και για τους συγκεκριμενους σκοπους για τους οποιους εχει κατασκευαστει.τιποτα δεν αποκλειεται και τιποτα δεν ειναι 100% τελειο απο μονο του.

 

ευχαριστω πολυ και συγνωμη για την πολυλογια.. :wink:

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 49
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το ότι το αναλογικό δεν είναι κολοκύθια τούμπανα(ότι δεν υφίσταται διαφορά δηλαδή)' date=' νομίζω το απέδειξες κι εσυ με το επιχείρημα του κιθαρίστα. Δεν πρόκειται να ταχθώ οπαδός ή έστω και αν το κάνω, δε θα επιχειρηματολογήσω υπέρ καμίας εκ των δύο "ομάδων". Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι και τα δύο (ψηφιακό ή αναλογικό) έχουν λίγο περισσότερο και λίγο λιγότερο για τον καθένα, τα καλά και τα άσχημά τους.

 

Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν είναι τα πάντα Ολυμπιακός και Παναθηναικός. Δεν υφίσταται καμμία πόλωση στο συγκεκριμμένο θέμα, αφού μιλάμε για μουσική-αισθητική-γούστο, με λίγα λόγια το θέμα είναι τελειως υποκειμενικό. Οι δογματικοί της μίας ή της άλλης ομάδας πρέπει να καταλάβουν ότι αν μπορέσουν να πάρουν τα καλύτερα στοιχεία του ψηφιακού και του αναλογικού, η ζωή τους θα γίνει μάλλον ευκολότερη.[/quote']

 

Η φράση "κολοκύθια-τούμπανα" είναι προφανώς χιουμοριστική, καθώς και άλλες φράσεις στο μεγαλούτσικο κείμενο που έγραψα. Θα έχεις προσέξει πάντως ότι η πόλωση στο συγκεκριμένο θέμα (καθώς και η νοοτροπία του ντέρμπυ) έρχεται κυρίως από τους φανατικούς υπέρμαχους της αναλογικής τεχνολογίας, όχι από τους άλλους. Λογικό είναι, διότι κάθε είδος οσμίζεται τον επερχόμενο αφανισμό του και του βγαίνει σε κακιούλες. :) :)

 

Διαφωνώ μαζί σου για το ότι το θέμα είναι υποκειμενικό - δεν είναι καθόλου υποκειμενικό το να αναφέρει κάποιος τις τακτικές μίας εταιρείας όπως η DG. Νομίζω ότι απέδειξα (όχι ότι περίμενε από εμένα η ανθρωπότητα) ότι όταν μιλάμε για αναπαραγωγή φυσικού ήχου το ζήτημα έχει τελειώσει - δεν άκουσα κανένα επιχείρημα περί του αντιθέτου και ο spimav_z με την εμπειρία που μας κατέθεσε μάλλον επιβεβαιώνει τη σκέψη μου.

 

Τώρα, τι θα σκαρφίζεται ο καθένας μας για να αποφεύγει την "ψηφιακούρα" καθώς επιχειρεί να ακουστεί "κάπως", αυτό είναι όντως υποκειμενικό ζήτημα - εγώ ο ίδιος δεν μπορείς να φανταστείς τι έκανα στα τρακς του κιθαρίστα με τον οποίο συνεργαζόμουν εν' έτει 1981, αλλά όχι ότι αυτό καταξιώνει τις τεχνολογίες που ήταν διαθέσιμες τότε...

 

Κατά τα άλλα, θα ήθελα την απάντησή σου στο μεγάλο "ΓΙΑΤΙ;". Γιατί οι Kraftwerk ή ο Jarre παράτησαν τις αναλογικές ιστορίες αφού τους εξασφάλιζαν την ειδοποιό ακουστική διαφορά; Δεν είχαν λεφτά; Είναι και αυτοί αλεπουδίτσες που τα κάνουν κρεμαστάρια; Ή κάτι άλλο;

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...βασικα δεν μπορει κανεις να κανει κανονικο parallel compression σε software για ενα πολυ απλο λογο. Αν χρησημοποιησεις δυο διαφορετικους compressors παραλληλα εχουν διαφορα στο latency μεταξυ τους που μπορει να ακουγεται μπορει και οχι πολυ αλλα υπαρχει. Ακομα και με το delay compensation το latency υπαρχει γιατι το σημα εχει να κανει 2 κυκλους. Sidechaining και buss routing μοπρει να ειναι στα features tvn protools αλλα κατα κυριο λογο τα περισσοτερα στουντιο με protools HD εχουν και αλλο hardware. Η dance σκηνη απο την αλλη εχει εντελως σπιτικο χαρακτηρα με τις περισσοτερες παραγωγες να βγαινουν σε μικρα φθηνα στουντιο η σπιτικα. παρολα αυτα ολες οι καλες παραγωγες ακομα και dance r&b etc μιξαρονται στις καλυτερες κονσολες του κοσμου απο τους καλυτερους του ειδους. θελω να πω απλα να μην κανουε κρεμασταρια αυτα που δεν εχουμε....υπαρχουν πολυ καλυτερα συστηματα απο τονυπολογιστη μας και δεν υπαρχει συναγωνισμος...ειναι ωραιο που τοσα πολλα ειναι δυνατα με ενα μονο υπολογιση αλλα οι green day που εγραψαν στο ocean way με τις καλυτερρες κονσολες και outbard, converters etc δεν πιανετai οτι εγραcαν κατευθειαν στον υπολογιστη ετσι δεν ειναι?:)

www.fabliquid.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα εγω δεν ισχυριστικα οτι εγραψαν σε...υπολογιστη,με το συγκεκριμενο γκρουπ ειμαι και φιλος, οποτε ξερω πολυ καλα που εγραψαν :wink: (να φανταστεις το home studio τους που μολις εφτιαξαν στο San Fransisco ειναι περιπου 4 φορες το Sierra σε εξοπλισμο :lol: )

 

ΔΕΝ εγραψαν ομως σε μαγνητοφωνο αλλα κατευθειαν σε pro tools (εκει ειναι η διαφωνια μου αλλωστε στο οτι σωνει και καλα ΟΛΟΙ χρησιμοποιουν STUDER στην εποχη μας :wink: )

 

Εννοειται οτι τα μεγαλα στουντιο υπερεχουν δραματικα ενος απλου pc based home studio (αλλωστε ΞΕΚΑΘΑΡΑ το αναφερω παραπανω οποτε στα λογια μου ερχεσαι)

 

Η μονη μας διαφωνια ειναι οτι σωνει & καλα χρειαζεται το μαγνητοφωνο των 2" για να βγαλεις πραγματικο "ροκ" ηχο οπως υποστηριζεις :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...σιγουρα με παρεξηγησες...:)μιλουσα γενικως για αναλογικο ηχο και οχι για ταινια μονο...και ειπα οτι εχει πολυ χαρακτηριστικο ηχο που μορει να αρεσει σε καποιον μπορει και οχι και οτι πολλοι χρησιμοποιουν μονο ταινια. αλλα οχι οτι ειναι απαραιτητη για τον "ροκ" ηχο...μιλουσα κυριως για ολα τα αλλα παρα την ταινια προενισχυση, κομπρεσσορες κτλ... :)

www.fabliquid.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ε,μα εκει δεν χωραει αμφιβολια οτι ενα επαγγελματικο στουντιο με killer outboard gear υπερεχει ενος απλου pc (εκτος βεβαια αν ο χειριστης του pc ειναι genious οπως ΕΓΩ!! :lol: :lol: :lol: )

 

Το ζητημα βεβαια ειναι οτι ελαχιστα στουντιο στην Ελλαδα εχουν πραγματικα ΚΟΡΥΦΑΙΟ outboard gear & βεβαια οτι πλεον αναγκαστικα λογω οικονομικης στενοτητας ολο και περισσοτεροι στρεφονται στη λυση του Home studio η στο συνδιασμο των 2 (π.χ. προσωπικα πλεον ηχογραφω τα ντραμς σε κανονικο στουντιο αλλα μετα "πηγαινοερχομαι" μεταξυ home studio & real studio για editing,ηχογραφηση κιθαρας,φωνης,μιξης κτλ,με αποτελεσμα να μη θυμαμαι τελικα τι δουλειες εχω κανει στο στουντιο και τι σπιτι μου.. :oops: :lol: )

 

Παντα βεβαια αυτο που μετραει πανω απο ολα ειναι η ικανοτητα του ηχοληπτη η φαντασια του παραγωγου & βεβαια πανω απο ολα το ποσο καλα παιζει η μπαντα :wink:

 

Προσωπικα βεβαια προτιμω τη χλιδη & την ανεση ενος επαγγελματικου studio "but in the real world... :cry: " που λεει & ο Roy Orbinson.. :lol:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Α... ναι' date=' τώρα που το θυμήθηκα.... npap σταμάτα να κάνεις το κορόϊδο και πες μας τη γνώμη σου. :D[/quote']

 

Τι να πω βρε...αυτό το θέμα το έχω σιχαθεί...(άλλωστε με έχετε καλύψει και συ και ο SF και σε σημεία και ο Ottomo..)

από τα τέλη της δεκαετίας του 80 (ως παλαίμαχος hiend..ας) έχω κάνει άπειρες συζητήσεις και έχουν όλες την ίδια κατάληξη..."περί ορέξεως κολοκυθόπιτα"...

Από την πλευρά μου το "αναλογικό" μπορεί να παίξει πλέον μόνο σαν "effect"...ψάχνοντας το "χρώμα" και τον "όγκο" που όμως απλά φανταζόμαστε και δεν υπάρχει στην φύση...κυνηγώντας τα τερτίπια του ρευματος και τις μηχανικές "αδυναμίες" μιας ταινίας...γιατί???

για να πάρουμε το αποτέλεσμα στα 44/16...

Προσωπικά η ανάμνηση της "μάχης" με ένα otari έχει πλέον ιδιότητες εφιάλτη στο μυαλό μου...μαζόχας υπήρξα χρόνια...τώρα γέρασα...

με ένα καλό pre (ην δυνατόν με καλό λαμπάτο κύκλωμα που να ταιριάζει ο χαρακτήρας του στα "χούγια" μου) και rec στα 96/24 (ούτε καν στα 192) είμαι ευτυχής...(ας πάψουμε κάποια στιγμή να μπερδέυουμε τον περιφερειακό εξοπλισμό με το μέσο εγγραφής...στο δευτερο η μάχη έχει κριθεί προ πολλού...)

Δεν έχω τίποτα με τους υπέρμαχους του αναλογικού και σίγουρα μια παραγωγή με ηλεκτρικά όργανα σε ταινία για μια φορά δεν θα με χάλαγε..

αλλά μόνο τιμής ένεκεν στις ηρωικές εποχές και όχι για τις άξιες λόγου ηχητικές διαφορές με ένα αξιόλογο ψηφιακό σύστημα εγγραφής...

Χωρίς την εργονομία και τον "καθαρό" ήχο του δευτερου (που τις παιδικές του ασθένειες τις έχει περάσει πια...) δεν νομίζω ότι μπορω πια να ζήσω...

 

Για τους "ρομαντικούς" προτείνω ένα πείραμα...ας γράψουν ένα βιολί με το ίδιο mic και pre, σε μια ταινία και μετά ψηφιακά σε καλή ανάλυση...

Τέλος χωρίς καμμιά ενδιάμεση επεξεργασία, ας τα αναπαράγουν διαδοχικά από την ταινία και από μία καλή κάρτα ήχου με D/A convertors που να τιμούν το ρόλο τους, στο ίδιο reference monitor σύστημα, έχοντας μπροστα τους τον βιολονίστα να παίζει με την σειρά του, ζωντανά το ίδιο θέμα...

το αποτέλεσμα συγκριτικά, με κριτίριο την φυσική και καθαρή αναπαραγωγή των ιδιοτήτων του οργάνου θα τους εκπλήξει ...

 

Σταματάω εδώ (γιατί τα χετε πει ήδη όλα) απλά με μια παραίνεση...ας ψάξουμε όλοι τον ήχο μας στην "αρχή" του (που πολλοί το έχουν ξεχάσει) και όχι τόσο στο μέσο καταγραφής του...η σύγχρονη τεχνολογία στις επιλογές που προσφέρει, διακρίνεται για την γενναιοδωρία της...και η γνώση της χρήσης της, είναι το κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες για το ηχητικό "νιρβάνα" του καθενός μας...

 

Το πρόβλημα που δημιούργησε ό όποιος θεός μας έφτιαξε, είναι ότι κανένα αυτί δεν θα καταφέρει ποτέ να ξεκόψει από την καθοδήγηση του εγκεφάλου που το ελέγχει, κανοντας την ποθούμενη αντικειμενικότητα στην κρίση, πεδίο αντιπαράθεσης για να περνάει η ώρα...

(βέβαια για σοβαρούς λόγους επιβίωσης το φτιαξε το αυτάκι έτσι ο καημένος, αλλά παντογνώστης είναι , ας προέβλεπε που θα καταλήξει η χρήση του από εμάς...)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ας ψάξουμε όλοι τον ήχο μας στην "αρχή" του (που πολλοί το έχουν ξεχάσει) και όχι τόσο στο μέσο καταγραφής του

 

πες τα χρυσοστομε!!

 

τι να τα κανω τα ψηφιακα & τα αναλογικα & τα λαμπατα & τις παναγιας τα ματια αν π.χ. ο ντραμμερ δεν εχει καλο σετ,δεν ξερει να κουρδισει & δεν ξερει πως να χτυπησει σωστα το ταμπουρο του ?ΜΑΠΑ ηχο θα εχω στα ντραμς οτι λαμπατο κομπρεσσορα & να χρησιμοποιησω

 

τι να τα κανω τα U87 & τα C12 αν ο ενισχυτης ειναι κακορυθμισμενος και τσιτα στο gain? MAΠA ηχο κιθαρας θα βγαλω.

 

κτλ,κτλ,κτλ :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου