Προς το περιεχόμενο

Είναι "σωστό" το χαμηλό volume στο πετάλι;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σας και χίλια συγνώμη για τη χαζή ερώτηση που θα παραθέσω αλλά το θέμα με έχει φάει και θέλω να μοιραστώ "τον πόνο μου".

 

Το λοιπόν παίζω μπάσο και έχω μεταξύ άλλων ένα πεταλάκι fuzz. Τι γίνεται τώρα... το πετάλι αυτό είναι λίγο κάφρος, δηλαδή ας έχεις το fuzz στο μηδέν, αυτό κάνει πανηγύρι. Ανάβει εύκολα το χρυσό μου και μου 'χει φάει την ψυχή.

 

Εγώ δεν θέλω να παίζω με τόσο παραμορφωμένο ήχο, αλλά με κάτι πιο "ενδιάμεσο". Το πρωί που κοιμόταν η γυναίκα, είχα το volume του πολύυυ χαμηλά και παρατήρησα ότι ο ήχος του μου άρεσε ιδιαιτέρως, ήταν κάτι αρκετά εώς πολύ κοντά στον ήχο που φαντασιώνομαι. Ήταν δηλαδή πολύ πιο ήπια η παραμόρφωσή του. Όταν μπόρεσα, τσίτωσα τον ενισχυτή και παρατήρησα ότι η χροιά δεν αλλάζει και άρχισα να γουστάρω άσχημα (ποιος είμαι anyway και τέτοια καραγκιοζιλίκια).

 

Ερωτώ λοιπόν, μήπως αν έχω το volume του χαμηλά θα μου κόψει/αλλάξει συχνότητες; Η απάντηση είναι προφανής "άκου με τα αυτιά σου" αλλά το θέμα είναι ότι στο σπίτι έχω έναν σπιτίσιο combo, σε λίγες μέρες που έχουμε live θα έχω ένα γομάρι ampeg εκεί και δεν ξέρω πως θα συμπεριφερθεί. Επειδή είμαι κότα και πελαγώνω on stage εκεί φαντάζομαι ότι δεν θα μπορέσω να κάνω σοβαρή δουλειά στο sound check.

 

Ερωτώ λοιπόν: είθισται να βάζουμε τα πετάλια μας να παίζουν με το volume κοντά στο μηδέν ή αυτό το πράγμα μπορεί και να μας χαντακώσει; Κατανοώ ότι το θέμα που ανοίγω είναι εκ φύσεως χαζό αλλά λίγο η ασχετοσύνη, λίγο ότι ψοφάω για κουβέντα... ε το άνοιξα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα, το fuzz το χρησιμοποιείς καθ όλη τη διάρκεια του κομματιού? Αν ναι κατέβασε την ένταση του πεταλιού και δυνάμωσε τον ενισχυτή αν όχι θα υπάρχει διαφορά στην συνολική έντασή σου οταν ενεργοποιείς το πετάλι. Δοκίμασες να χαμηλώσεις το gain στο πετάλι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα αυτό νομίζω είναι γνωστό ότι συμβαίνει στα fuzz...Σε χαμηλά volume καθαρίζει ο ήχος...Δεν ανακάλυψες και την Αμερική :p

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχει gain, μονο tone,fuzz&volume...

 

Δοκίμασε να κατεβάσεις τέρμα το tone, μέρος της παραμόρφωσης αντιληπτικά είναι και το ηχόχρωμα, ειδικά όσο ανεβαίνουν οι συχνότητες (πρίμα, μπάσα κτλ). Επίσης σκέψου ότι αν παίζεις με λάμπα, το gain του δεν είναι γραμμικό σε ολο το φάσμα συχνοτήτων για κάθε δεδομένη ένταση εισόδου αλλά λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα επιλέον φίλτρο (και όχι μόνο αφού άμα τσιτώσεις τις λάμπες τονίζει / παράγει αρμονικές= overdrive).

 

πχ ίσως με χαμηλότερο input gain για την δεδομέμη ένταση τελικού ενισχυτή που θες να παίξεις ίσως χτυπάς sweet spot που σ αρέσει στο "φιλτράρισμα"== equalizer που δίνει ο ενισχυτής.

 

Οι τρανζίστορ ενισχυτές είναι βέβαια συνήθως πιο γραμμικοί από τους λαμπάτους.

 

Επίσης ο ήχος όπως τον ακούς ώς ηχόχρωμα εξαρτάται και από την ένταση του λόγω του ότι το σύστημα ακοής σου είναι ακόμη ένα φίλτρο - (δες λίγο psychoacoustics).

 

Τώρα βέβαια ΄ίσως κάνω λάθος σε κάποια από αυτά οποότε κάποιος πιο έμπειρος μπορεί να τα διορθώσει. Και επειδή μόλις ξύπνησα, έχω πονοκέφαλο (όχι, δεν έπινα χθες κτλ) και ίσως λέω μπούρδες, θα πώ το εξής - ο χώρος του ήχου όπως διαμορφώνεται απόλες τις παραμέτρους - όργανο, πετάλι, ενισχυτής, ένταση του καθενός κτλ είναι πολυδιάστατος, οπότε αυτό που πρέπει να κάνεις πρώτα είναι να μειώσεις τις παραμέτρους, αλλιώς θα χαθείς. Πχ suggestion, κράτα όλες τις παραμέτρους σταθερές εκτός από δυο κάθε φορά, πχ το tone και gain του πεταλιού και δοκίμασε να βρείς τι σου αρέσει καλύτερα εκέι, μετά το ίδο με το eq του ενισχυτή μόνο, μετά το ίδιο με το μπάσο. Πρέπει να βρεις μια ρουτίνα δηλαδή που να σε οδηγεί σταδιακά στο να εντοπίζεις τις πιο κρίσιμες παραμέτρους για τον ήχο σου.

 

Επίσης τελευταία πρόταση - παίξε με το tone του μπασου. Το tone του fuzz είναι λογικά post-eq - δηλαδή φιλτράρει τον ήχο αφού το fuzz effect τον έχει ήδη διαμορφώσει. Έχεις όμως τη δυνατότητα με το τονε του μπασου να προδιαμορφώσεις τον ήχο πρν πέσει πάνω του το φαζ. ΤΟ φαζ θα ενισχύσει τα υπάρχοντα πρίμα με μη γραμμικό τρόπο, οπότε αν τα κόψεις πριν θα πάρεις πιο γλυκό ήχο. Η διαφορά είναι ότι το φαζ δημιουργεί ισχυρές αρμονικές οπότε το ποστ eq δεν μπορεί να σώσει πολλά πράγματα (οι αρμονικές μοιάζουν με καρφιά στην συχνοτική ανάλυση και είναι δύσκολο να μειωθούν με eq καθώς είναι όχι μόνο ισχυρές αλλά και πολύ απότομες) ενώ με το τονε του μπάσου κοντρολάρεις ουσιαστικά το τι πάτημα θα βρει το φαζ για να δουλέψει και κόβοντας το τονε εκεί ο ήχος θα είναι πιο γλυκός πιστεύω αν και σημαντικά λογότερο παραμορφωμένος.

 

Οπότε τελικά συνιστώ να τσεκάρεις πρώτα το πως αλληλεπιδρούν μεταξύ τους οι παράμετροι τοουν του φαζ και του μπάσου, δοκίμασε διάφορους συνδυασμούς μεταξύ τους, σε τρεις θέσεις για το καθένα πχ τέρμα κομμένο, μέση και φουλ, οπότε έχεις 9 συνδυασμούς να τσεκάρεις - στο ενδιάμεσο κράτα τα υπόλοιπα σταθερά! Πίστευω ότι όσο πιο κάτω πας και στα δύο ταυτόχρονα και αφού είσαι παντρεμένος τόσο περισσότερο θα σου αρέσει ο ήχος.

 

Ελπίζω να μην κούρασα και σόρρυ για το μπερδεμένο ποστ, ίσως και να κάνω λαθος σε πολλά (είμαι και λίγο εκτός θέματος)! Αυτά, ροκ ον!

 

(Edit : Το ξαναδιάβασα, όντως εκτός θέματος... δεν έπιασε η παρακεταμόλη ακόμη (ή μήπως έπιασε μόνο μερικώς?)

Το Ξεκούρδιστο Πορτοκάλι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης, για λάιβ δεν νομίζω ότι είναι καλή ιδέα τα πετάλια να είναι πολύ κοντά στο μηδέν στην ένταση γιατί αυτό σημαίνει ότι κόβεις πολύ το σήμα το οποίο αφενός γίνεται πιο ευάλωτο στο να σηκώσει θόρυβο και αφετέρου γιατί σ αυτή την περιοχή οι εντάσεις αλλάζουν ΠΟΛΫ απότομα συνήθως.

 

Αν έχεις δε και κανα άλλο πετάλι ή πας να κάνεις bypass αυτό που είναι κοντά στο μηδέν και ο ενισχυτής σου είναι πολύ δυνατά ενώ το πετάλι τέρμα κάτω μπορεί να κάνεις ζημιά - γνώμη μου είναι ότι το σήμα καθόλη του τη διαδρομή μέσα από πετάλια δεν πρέπει να αλλάζει πολυ σε ένταση εκτός και αν θές κάποιον ειδικό ήχο, πχ δύο overdrive μαζί με το πρώτο τσιταρισμένο για να παραμορφώνει ο ήχος στην είσοδο του δευτέρου και ρεγουλάρισμα της τελικής εξόδου από το δεύτερο - βέβαια αν κλείσεις το δέυτερο θα χ*****ς πάνω σου γιατί η ένταση πλέον θα είναι αυτή του πρώτου που όπως είπαμε ήταν τσιταρισμένη... :)

 

Άλλος κανείς πονοκέφαλο?

Το Ξεκούρδιστο Πορτοκάλι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην περίπτωσή σου gain knob = fuzz knob. Koiνώς χαμήλωσε το fuzz και κράτα τη ένταση στα ίδια επίπεδα με αυτή του ενισχυτή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Bασικα το fuzz στο 0 το εχω. Κανω αυτο που λεει ο φιλος ανωθεν, βαζω και ενα πεταλι overdrive αλλα με λειτουργια booster (εχει εναν μικτη καθαρου/βρωμικου και το εχω τερμα στο καθαρο) και του χω δωσει ενταση απο εκει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Bασικα το fuzz στο 0 το εχω. Κανω αυτο που λεει ο φιλος ανωθεν, βαζω και ενα πεταλι overdrive αλλα με λειτουργια booster (εχει εναν μικτη καθαρου/βρωμικου και το εχω τερμα στο καθαρο) και του χω δωσει ενταση απο εκει.

 

Και πέρα από το "φύσημα" ακούς και μπάσο; ;)

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ερωτώ λοιπόν, μήπως αν έχω το volume του χαμηλά θα μου κόψει/αλλάξει συχνότητες; Η απάντηση είναι προφανής "άκου με τα αυτιά σου" αλλά το θέμα είναι ότι στο σπίτι έχω έναν σπιτίσιο combo, σε λίγες μέρες που έχουμε live θα έχω ένα γομάρι ampeg εκεί και δεν ξέρω πως θα συμπεριφερθεί. Επειδή είμαι κότα και πελαγώνω on stage εκεί φαντάζομαι ότι δεν θα μπορέσω να κάνω σοβαρή δουλειά στο sound check.

 

Ερωτώ λοιπόν: είθισται να βάζουμε τα πετάλια μας να παίζουν με το volume κοντά στο μηδέν ή αυτό το πράγμα μπορεί και να μας χαντακώσει; Κατανοώ ότι το θέμα που ανοίγω είναι εκ φύσεως χαζό αλλά λίγο η ασχετοσύνη, λίγο ότι ψοφάω για κουβέντα... ε το άνοιξα!

 

το volume knob σε κάποιο βρωμοπέταλο μπορεί να καθαρίζει τον ήχο ή απλά να χαμηλώνει την ένταση (ανάλογα με το αν στο κύκλωμα βρίσκεται πριν ή μετά το στάδιο της παραμόρφωσης αντίστοιχα). Στην 1η περίπτωση και βέβαια πειράζει αρμονικές (εξάλλου αλλάζει ο ήχος).

 

Kατά τα άλλα είθισται να βάζουμε τα knobs των πεταλιών μας όπου μας αρέσει :)

 

Για το πρακτικό πρόβλημα που έχεις (με το λάιβ) είθισται να μην περιμένουμε να βγάλουμε τον ίδιο ήχο που έχουμε σπίτι μας στη σκηνή, ειδικά όταν αλλάζει η παράμετρος ενισχυτής :)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου