Προς το περιεχόμενο

ήχος της κιθάρας στο Jockey Full of Bourbon


Προτεινόμενες αναρτήσεις

γεια σας παιδιά!

Περνάω φάση Tom waits και έχω τρελαθεί με τον ήχο του δίσκου rain dogs. Και ιδιαίτερα με τον ήχο της κιθάρας στο Jockey Full of Bourbon!

Έχει κανείς ιδέα πως πετυχαίνει το συγκεκριμένο ήχο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχας πρεπει να μαθεις να παιζεις σαν αυτο το ΤΕΡΑΣ που παιζει στο δισκο

 

 

στο δισκο παντως παιζει με μια φτηνη ESP Tele που την ειχε αγορασει 200 δολλαρια & κατι αρχαιους Ampeg ενισχυτες που βρηκε στο στουντιο,μαλλον Rockerverb .

 

Στο συγκεκριμενο κομματι χρησιμοποιει το κατω μαγνητη,καποιο tremolo pedal ,reverb & ελαφρυ od...δεν ειναι και πολυ δυσκολο να τον πετυχεις αυτο τον ηχο.

 

Live με τον Waits που τον ειχα δει στην Washington (ναι τοσο γερος ειμαι.. ;D) χρησιμοποιουσε μια ESP Tele με strat tremolo ,ενα Fender Vibrolux , 3 BOSS πεταλια το ενα ηταν Tremolo PN2 οποτε μαλλον αυτο ειχε και στο δισκο και το αλλο ενα Boss DS-1 το τριτο ηταν ενα delay DM3   και ενα Morley volume pedal,παντως χρησιμοποιουσε πολυ και το τρεμολο του ενισχυτη το οποιο ετσι κι αλλοιως πλεον ειναι ΠΟΛΥ σημαντικο για τον ηχο του,οπως βλεπεις και απο αυτο..

 

http://www.marcribot.com/projects/CeramicDog/MarcRibotCeramicDogTechRider2010.pdf

 

Βεβαια αν εισαι τοσο τιτανοτεραστιος κιθαριστας ο εξοπλισμος δεν εχει καμμια σημασια..

 

εδω το παιζει με Stratotone & βγαζει τον ιδιο ηχο..

 

Tom Waits - Jockey Full of Bourbon (London, 2004) - Video

 

 

Ψαξτον στο google & youtube ο ανθρωπος ειναι απλα θρυλος...

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω την αίσθηση πως ο ήχος αυτός -μαζί και του τραγουδιού που έβαλες Νίκε -παίζει χωρίς πετάλια .

Εντάξει εκλεπτυσμένα και στα στούνδια που γυρνάνε οι παίχτες αυτοί ,βάζουν και κανά μαραφέτι ,αλλά δεν νομίζω πως χρειάζεται να προσπαθήσεις πουλί για να βγάλεις κάτι που παίζουν τα χέρια ...............

Ρε μπας και είσαι κρυφοκομμούνι ? Αριστερά ακούσματα έχεις  ;D ;D ;D

Θα σε κουρέψω τας καταθέσεις λαίμαι,άκρως δημοκρατική πουλιτική  ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια άλλη παράμετρος για να πετύχεις αυτο τον ήχο είναι να τσεκάρεις λίγο την τεχνική του Marc Ribot .

Στο video που ανέβασε ο Νίκος δείχνει ξεκάθαρα κάποια μυστικά οπως ο τρόπος που κρατάει την πένα (μοιάζει πολύ με το κράτημα του Pat Metheny)  όπως επίσης οτι παίζει κυρίως με  χτύπημα προς τα κάτω και 2 δάχτυλα στο αρπισμα   . Απο τι βλέπω κάνει πολύ τρέμολο πιέζοντας με το αριστερό όλη την ταστιέρα και κρατώντας αντίσταση στο σκάφος με το δεξί του πόδι .Το δεξί του χέρι είναι πολύ κοντά  στον καβαλάρη , αυτό είναι πολύ σημαντικό ;) στον ήχο του(βγάζει πολύ χαρακτήρα)

Δες σε αυτό το video μεταξύ 0.13 και 0.15 πόσο διαφορά έχει ο ήχος στην τοποθέτηση χεριού κοντά στον καβαλάρη :)

 

 

Υποθέτω οτι οι χορδές έχουν πολύ μεγάλο πάχος γιατι παρατηρώ δυσκίνητο vibrato στο αριστερό χέρι .  

Τσέκαρε αρκετά το video , χρησιμοποίησε όλη την παρατηρητικότητα που διαθέτεις και προσπάθησε  έστω και μια νοτα  να την κάνεις να ακούγεται το ίδιο .(μεγάλη σημασία έχει να καταλάβεις αν πχ γέρνει λιγο την πένα του, πόση δύναμη βάζει , πια μυικά συστήματα χρησιμοποιεί στα χέρια του κλπ) ;) .

 

Υπάρχει ένα ρητό που λέει οτι 10 μουσικούς να βάλεις πάνω στο ίδιο όργανο , θα ακούσεις 10 διαφορετικούς ήχους  ;).

 

Ελπίζω να βοήθησα  :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα post του Sf και του THEOD ειναι εξαιρετικα guidelines. Επειδη ο ηχος του Marc με εχει απασχολησει ουκ ολιγον στο παρελθον, ιδου μια δικη μου γρηγορη/προχειρη προσεγγιση καθως επινα καφε το πρωι, ηχογραφημενη με GLORIOUS PHONE VIDEO CAMERA. Ειναι κατα 90% εφαρμογη αυτων που σου γραψανε. Mπορεσα να ερθω ευκολα πολυ κοντα στον ηχο του, μετα βεβαια εγραψα με το κινητο και ολα τα nuances φυγαν απο το παραθυρο αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια...

 

https://www.box.com/s/tl3iq60hr47cs9jldu2w

 

Κιθαρα: Θες μια που να εχει ενα σχετικα "ακουστικο" ηχο, i.e. απεφυγε γεματους/hot humbuckers. Οπως ειδες στα vid ο Marc χρησιμοποιει διαφορες κιθαρες με παρομοια αποτελεσματα αλλα σχεδον ολες ικανοποιουν αυτο το κριτηριο. Θες ενα σχετικα resonant ηχο. Bridge μαγνητης οπως σου ειπε και ο superfunk.

 

Ενισχυτης: Καθαρος, ή ισως στα ορια του breakup. Εγω χρησιμοποιησα ενα τελειως καθαρο ενισχυτη και ενα tubescreamer με ελαχιστον gain μπροστα του ισα για να παρει μια ιδεα απο γρεζι. Αρκετουτσικο reverb, κατα προτιμηση καποιο vintage voiced spring οπως αυτα των fender ενισχυτων. Τρεμολο επισης σημαντικο. Στο eq σου μπορει να χρειαστει να ενισχυσεις λιγο τα mids ή και να "μαζεψεις" μπασα και πριμα (θα δεις γιατι μετα).

 

Μετα ερχεται το πολυ σημαντικο κομματι για το οποιο σου μιλησε ο Theod - η τεχνικη. Καταρχας, κατσε σε καρεκλα και σκυψε περιπου οπως ο Ribot. Mπορει να ακουγεται χαζο αλλα βρηκα οτι βοηθαει πολυ στο να μπεις σε αυτη τη φιλοσοφια παιξιματος, ειναι αρκετα σημαντικη η στηριξη της κιθαρας ετσι γιατι σου δινει την δυνατοτητα για περισσοτερο ελεγχο στα χερια. Το δεξι του παιζει συνηθως πολυ κοντα στη γεφυρα - αναλογα με τον ηχο και την κιθαρα σου θα βρεις την καταλληλη θεση με λιγο ψαξιμο.

Σημαντικο: μη φοβασαι να κανεις "μεγαλες" κινησεις με το δεξι. Αν δεις τα video, συχνα σκαβει τις χορδες κανονικοτατα. Κρατας την πενα σφιχτα, καρπος χαλαρος αλλα ελεγχομενος και του δινεις να καταλαβει. Βοηθα τρομερα και απο πλευρας ηχου αλλα και playability να εχεις χοντρες χορδες. Λογω του "κοπανηματος" μπορει να θες να μαζεψεις λιγο τα μπασα και τα πριμα στον ενισχυτη σου ωστε να μην ξυριζεις κοσμο καθε φορα που "χωνεις".

Το τρεμολο στον ηχο του προερχεται και απο ενισχυτη/πεταλια αλλα και απο το αριστερο του χερι. Κανει subtle τρεμολο σχεδον οποτε εχει την ευκαιρια, ειδικα σε lingering notes. Οι χοντρες χορδες μπορει να σε ζοριζουν αρχικα, οταν ομως τις συνηθισεις θα δεις οτι προσφερουν καλο control πανω στο tremolo, ειναι πιο ευκολο να δωσεις ενα subtle χρωματισμο στο παιξιμο σου χωρις να ακουγεται υπερβολικο.

 

 

Με αυτα θα ερθεις πολυ κοντα. Για να πας παραπερα βεβαια, αστο..we're not worthy!  ;D

 

 

Υ.Γ. Καριολα ES125 TCD καποτε θα γινεις δικια μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης στις περισσοτερες κιθαρες του φοραει 11αρες FLATwound D'Addario ενω σε αυτες που φοραει roundwound φοραει 10αρες και 11αρες.Σε ενα φορουμ ειχα διαβασει απο εναν τυπο που επαιζε μαζι του οτι το action του ειναι στο θεο....  ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επι της ευκαιρίας τσέκαρε λίγο και τον  Bill Frisell

δε ξέρω αλλά πάντα πίστευα αρμονικά  οτι είναι απο τις μεγάλες επιρροες του Marc Ribbot ;)

Ειμαι σίγουρος  οτι θα σου αρέσει

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου