Προς το περιεχόμενο

mastering κλασσικής μουσικής


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Λοιπόν,

 

Κάποια στιγμή στο 2014, θα καταλήξω με την ηχογράφηση εννέα κομματιών για σόλο πιάνο. Τα εννέα αυτά κομμάτια θα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου μέρους και άρα:

* Ο πιανίστας θα είναι ο ίδιος

* Το πιάνο θα είναι το ίδιο

* Η μικροφωνική εγκατάσταση θα είναι η ίδια

 

Η ολική διάρκεια των 9 κομματιών πάει προς τα 60 λεπτά περίπου (ότι πρέπει για CD).

 

Και άρα η γνώμη μου είναι ότι εγώ πρέπει να παραδώσω στον μαστερά ένα (1) αρχείο (στέρεο) διάρκειας περίπου 60 λεπτών, που θα έχει και τα 9 κομμάτια μέσα του.

 

Αυτός οφείλει να κάνει 1 normalize για τα 60 αυτά λεπτά, και μετά να δουλέψει όλο το κομμάτι ως ένα σύνολο, ώστε μετά να το κόψει (ή εγώ) και να καταλήξουμε στα 9 αρχεία του CD.

 

Σωστά όλα αυτά;

 

αν είναι έτσι, ο μαστερας δε θα πρέπει να χρεώσει 1 κομμάτι και όχι 9? Ή θα με πάρουν με τις ντομάτες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

ε λίγη ντοματούλα θα την φας....

 

συνήθως υπάρχει χρονικός περιορισμός στο τι θεωρείται track πχ έως 6 λεπτά, αλλά από εκεί και πέρα όπως και σε όλα τα στάδια μιας μουσικής παραγωγής (και υποθέτω σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες) οι τιμές per track είναι συνήθως ενδεικτικές και η τελική τιμολόγηση αποτελεί προιόν συμφωνίας.

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα τη γλυτώσεις δυστυχώς με ένα κομμάτι!

 

Άλλωστε για εκείνον πάνω κάτω η ίδια διαδικασία θα είναι (αν είναι σοβαρός στη δουλειά του), είτε πάρει 9 επτάλεπτα κομμάτια πχ, είτε 1 60λεπτο.

 

Πέρα από τον χρονικό περιορισμό που αναφέρεις Νικόδημε, έχω δει και χρεώσεις καθαρά με την συνολική διάρκεια, πχ από 20-30 λεπτά x χρέωση, από 30 έως 40 λεπτά y χρέωση κοκ.

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Δεν θα τη γλυτώσεις δυστυχώς με ένα κομμάτι!

 

Άλλωστε για εκείνον πάνω κάτω η ίδια διαδικασία θα είναι (αν είναι σοβαρός στη δουλειά του), είτε πάρει 9 επτάλεπτα κομμάτια πχ, είτε 1 60λεπτο.

 

Πέρα από τον χρονικό περιορισμό που αναφέρεις Νικόδημε, έχω δει και χρεώσεις καθαρά με την συνολική διάρκεια, πχ από 20-30 λεπτά x χρέωση, από 30 έως 40 λεπτά y χρέωση κοκ.

Ναι, αλλά αν (ας πούμε) είχαμε μια σονάτα για πιάνο (το ίδιο κομμάτι σε 4 μέρη) πχ... Τότε λογικά θα πρέπει να γίνει το ΙΔΙΟ και στα 4 μέρη (αλλιώς θα ακούγεται, έστω και ελάχιστα διαφορετικό μέρος με μέρος). Το ίδιο θέλω κι εγώ, αφού είναι μέρος του ίδιου πρότζεκτ.

 

Πέραν απ'το οικονομικό (που στο κάτω κάτω CD πάω να κάνω όχι ντοματοσάλτσα) η διαδικασία που περιγράφω δεν είναι η σωστή σε αυτή τη περίπτωση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχει λογική η απορία του Νικόλα. Σου λεει, αφου τα όργανα θα είναι τα ίδια, τα μικρόφωνα θα είναι τα ίδια, και το έργο θα είναι ενιαίο, δε θα χρειάζεται να αλλάζει ρυθμίσεις σε καθε 6λεπτο (ή οσο είναι το τρακ).

 

Ενα πράγμα θα κάνει στην αρχή και θα μείνει ως εχει σε όλο το έργο.

 

Μαλλον (και το πιο πιθανό) εχω αδικο, απλά ερμηνεύω την απορία του Νικόλα, η οποία έγινε και δική μου τώρα ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aλλαζουν οι δυναμικες του κομματιου λογικα κατα τη διαρκεια του. Οποτε θελει προσεκτικο treatment απο την αρχη μεχρι το τελος φανταζομαι. Το οτι ειναι ενα πιανο, ιδια μικροφωνα, ιδιος πιανιστας κλπ δεν νομιζω πως μειωνει σε κατι τη δουλεια του μηχανικου.

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Και άρα η γνώμη μου είναι ότι εγώ πρέπει να παραδώσω στον μαστερά ένα (1) αρχείο (στέρεο) διάρκειας περίπου 60 λεπτών, που θα έχει και τα 9 κομμάτια μέσα του.

 

Αυτός οφείλει να κάνει 1 normalize για τα 60 αυτά λεπτά, και μετά να δουλέψει όλο το κομμάτι ως ένα σύνολο, ώστε μετά να το κόψει (ή εγώ) και να καταλήξουμε στα 9 αρχεία του CD.

Αν ήταν ποπ θα παρέδιδες 9 κομμάτια και θα χρεωνόσουν ανάλογα.

Επειδή όμως το αντιμετωπίζεις σωστά ως concept, δηλαδή σαν ένα performance, μειώνεται ο ρόλος του mastering και το να ακουστoυν και τα 9 κομματια σαν ένα σύνολο, υπάρχει ήδη απο την διαδικασία αφού ολα έχουν ενα όργανο, εκτελεστή και ηχολήπτη. Αν... το γράψεις σερί χωρίς να αλλάξεις κάποια σταθερή. Απο την άλλη... που θα τη βρείς τη μια μονοκόμματη εγγραφή για να παραδόσεις ένα αρχείο; :D

 

Μάλλον θα πρέπει να διαπραγματευτείς μια καλύτερη τιμή με αυτά τα δεδομένα καθώς η διαδικασία απλουστεύει.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν ήταν ποπ θα παρέδιδες 9 κομμάτια και θα χρεωνόσουν ανάλογα.

Επειδή όμως το αντιμετωπίζεις σωστά ως concept, δηλαδή σαν ένα performance, μειώνεται ο ρόλος του mastering και το να ακουστoυν και τα 9 κομματια σαν ένα σύνολο, υπάρχει ήδη απο την διαδικασία αφού ολα έχουν ενα όργανο, εκτελεστή και ηχολήπτη. Αν... το γράψεις σερί χωρίς να αλλάξεις κάποια σταθερή. Απο την άλλη... που θα τη βρείς τη μια μονοκόμματη εγγραφή για να παραδόσεις ένα αρχείο; :D

 

Μάλλον θα πρέπει να διαπραγματευτείς μια καλύτερη τιμή με αυτά τα δεδομένα καθώς η διαδικασία απλουστεύει.

Δε θα είναι αρχικά ένα αρχείο... αλλά το audio editing θα το κάνω μόνος μου (αυτό μπορώ να το κάνω)... Άρα το αρχείο που ΕΓΩ θα δώσω θα είναι 1 τελικά... Το χαμαλίκι θα το κάνω εγώ... τουλάχιστον έτσι καταλαβαίνω.

 

Και βέβαια επειδή είναι κλασσική μουσική, και επειδή θα υπάρχει και βιντεοσκόπηση όλη την ώρα (όπως και με το piano stories) τα πράγματα δε θέλουν πολύ editing. Το πιο πολύ που έκοψα ένα κομμάτι στο piano stories (7 διαφορετικά μέρη) ήταν 3 φορές... Η κλασσική μουσική βγαίνει "πιο εύκολα" αφου έχει τόνους μελέτης πιο πριν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικολα δεν νομιζω πως η χρεωση θα ειναι για ενα κομματι,ευκολο,δυσκολο.

Το κομματι πρεπει να τρεξει αρα θελει 1-2 φορες ακουσμα για να καταλαβει το υφος και οτι ατελειες μπορει να εχει.

Δεν νομιζω οτι πρεπει να μεινει στο ελεος του θεου εφοσον ειναι μονο ενα πιανο.

 

Τα κομματια σιγουρα θα εχουν καποιες δυναμικες (pp.f,ff) ολα αυτα θα πρεπει να ελενγχουν και να υπαρξουν οι σωστες μικροδυναμικες που θα του δωσουν την ομορφια που πρεπει.

Παντως εαν στην εγγραφη ολα ειναι σταθερα και στο μερος που παιζεις pp η P η ff κ.λ.π

εαν εχουν μεγαλες αποκλισεις στα db ενα normalize δεν θα κανει κατι.

Το normalize θα φερει απλα αναλογικα ολο το κοματι σε μια χ ενταση που θα εχεις ορισει,η διαφορα ομως θα υπαρχει στα db.

Επισης θεωρω καλυτερο να πας τα 9 κομματια και μετα να τα κανεις ενα παρα ενα σκετο track,ειδικα αν εχεις κατα την διαρκεια μεγαλες διαφορες σε db.

 

Μου θυμιζει λιγο κατι μαστερ που λενε ολα τα ιδια ειναι σε ενα μεταλ κομματι και φτιαχνουν ενα και το εφαρμοζουν και στα υπολοιπα.

Εγω αυτο θεωρω πιο πολυ ψευτομαστερ ειτε με αναλογικα ειτε με ψηφιακα μεσα.

Οσο ιδιο και να ειναι κατι παντα υπαρχει μια ιδιαιτεροτητα που σιγουρα αφορα το καλλιτεχνη στο αν το αφησει να περασει η θα το δουλεψει σωστα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου