Προς το περιεχόμενο

Monitors ή HI-FI ηχεία για ακρόαση της αγαπημένης σας μουσική


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σίγουρα, και  μπορώ να προσθέσω πως τα ηχεία που φτιάχνει η Technics ανήκουν στο κάτω μέρος της γκάμας αυτής...

Eννοεις χαμηλότερης ποιότητας προφανώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι αν κάτι ακούγεται καλά στα monitor, τότε 99% θα ακούγεται 'καλά' και στα hi-fi. Το ανάποδο φυσικά δεν συμβαίνει. Το κομμάτι του μηχανικού είναι εν μέρη επιστημονικό, οπότε ο όρος 'καλά' γίνεται πιο αντικειμενικός. Αν όντως η δουλειά του μηχανικού είναι να το φέρει σε ένα 'ενδιάμεσο στάδιο' προκειμένου να το ακούσεις 'σωστά' από τα hi-fi, γιατί να μην αποφύγεις αυτόν τον μετασχηματισμό που ούτως ή άλλως σου δημιουργεί πρόβλημα?

 

Δεν εννοω αυτο.

Αναφερομαι στο οτι ο μηχανικος/παραγωγος μπορει καλιστα να εχει ως στοχο η μουσικη να ακουγεται "σωστα" σε ενα τυπικο hi-fi συστημα και οχι στα reference monitor. Τα monitor ειναι εργαλειο που θα χρησιμοποιησει ο επαγγελματιας για να πετυχει εναν ηχητικο στοχο, αυτος δεν ειναι απαραιτητα το να ακουγεται η μουσικη "και μαμω" οταν καθεσαι μπροστα απο ενα set ακριβα Genelec. Μπορει καλιστα το ηχητικο αποτελεσμα που ακουει απο τα μονιτορ επιτηδες να μην ειναι "σωστο", optimal αν θελεις, επειδη ο μηχανικος στοχευει στο να το ακουστει η δουλεια σωστα σε πιο τυπικα speakers και λαμβανει υποψην του το γεγονος αυτο.

 

Εσυ με το να επιλεγεις να ακουσεις εναν τελειωμενο δισκο στα monitor σου ουσιαστικα επιλεγεις να αγνοησεις σημαντικοτατο μερος της δουλειας του μηχανικου/παραγωγου και αντ'αυτου ακους το προιον "ενα βημα πισω" στην αλυσιδα. Μπορει να ακους πριμα που ξυριζουν και που ο μηχανικος αφησε στη μιξη επιτηδες επειδη ξερει οτι θα κοπουν απο ενα πιο χρωματισμενο συστημα ενισχυτη/ηχειου, μπορει να ακους ψοφια μπασα που ειναι εκει επειδη ο μηχανικος ξερει οτι τη μουσικη αυτη την ακουνε συνηθως σε συστηματα με subs σε μεγεθος ψυγειου και δε θελει να λασπωσουν τα παντα. Αυτος δουλευει σε reference monitors επειδη χρειαζεται να ξερει ποσο ακριβως θα πρεπει να ξυριζουν τα πριμα, ποσο ψωφια πρεπει να ειναι τα μπασα ωστε το τελικο αποτελεσμα να ειναι εκει που πρεπει για τον ακροατη.

 

Mε λιγα λογια, ο οποιοσδηπωτε μηχανικος/παραγωγος ειναι σοβαρος (θεωρω) δεν θα σταματησει τη δουλεια του στα monitor. Ειναι εργαλειο, οχι στοχος. Mε το να ακους τελειωμενους δισκους στα monitors δεν ακους αυτο που ο μουσικος/μηχανικος/παραγωγος θελουν να ακουσεις, ακους αυτο που ακουγανε αυτοι στο control room.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εννοω αυτο.

Αναφερομαι στο οτι ο μηχανικος/παραγωγος μπορει καλιστα να εχει ως στοχο η μουσικη να ακουγεται "σωστα" σε ενα τυπικο hi-fi συστημα και οχι στα reference monitor. Τα monitor ειναι εργαλειο που θα χρησιμοποιησει ο επαγγελματιας για να πετυχει εναν ηχητικο στοχο, αυτος δεν ειναι απαραιτητα το να ακουγεται η μουσικη "και μαμω" οταν καθεσαι μπροστα απο ενα set ακριβα Genelec. Μπορει καλιστα το ηχητικο αποτελεσμα που ακουει απο τα μονιτορ επιτηδες να μην ειναι "σωστο", optimal αν θελεις, επειδη ο μηχανικος στοχευει στο να το ακουστει η δουλεια σωστα σε πιο τυπικα speakers και λαμβανει υποψην του το γεγονος αυτο.

 

Εσυ με το να επιλεγεις να ακουσεις εναν τελειωμενο δισκο στα monitor σου ουσιαστικα επιλεγεις να αγνοησεις σημαντικοτατο μερος της δουλειας του μηχανικου/παραγωγου και αντ'αυτου ακους το προιον "ενα βημα πισω" στην αλυσιδα. Μπορει να ακους πριμα που ξυριζουν και που ο μηχανικος αφησε στη μιξη επιτηδες επειδη ξερει οτι θα κοπουν απο ενα πιο χρωματισμενο συστημα ενισχυτη/ηχειου, μπορει να ακους ψοφια μπασα που ειναι εκει επειδη ο μηχανικος ξερει οτι τη μουσικη αυτη την ακουνε συνηθως σε συστηματα με subs σε μεγεθος ψυγειου και δε θελει να λασπωσουν τα παντα. Αυτος δουλευει σε reference monitors επειδη χρειαζεται να ξερει ποσο ακριβως θα πρεπει να ξυριζουν τα πριμα, ποσο ψωφια πρεπει να ειναι τα μπασα ωστε το τελικο αποτελεσμα να ειναι εκει που πρεπει για τον ακροατη.

 

Mε λιγα λογια, ο οποιοσδηπωτε μηχανικος/παραγωγος ειναι σοβαρος (θεωρω) δεν θα σταματησει τη δουλεια του στα monitor. Ειναι εργαλειο, οχι στοχος. Mε το να ακους τελειωμενους δισκους στα monitors δεν ακους αυτο που ο μουσικος/μηχανικος/παραγωγος θελουν να ακουσεις, ακους αυτο που ακουγανε αυτοι στο control room.

 

Ναι αυτό ακριβώς ήταν το ερώτημα μου. Γιατί να έχεις στόχο το 'τυπικό hi-fi' όπως λες. Απ'την όση εμπειρία έχω με αυτά τα ηχεία...μόνο να σε περιορίσουν μπορούν.

 

Το πρόβλημα με το optimal που θέτουμε και οι 2 είναι ότι στην μία περίπτωση έχεις ένα σύστημα με ιδανικά χαρακτηριστικά (monitor), στην άλλη έχεις το χάος. Πως θα μπορούσε ς να βελτιστοποιήσεις όταν το κομμάτι μπορεί να παίξει στο αμάξι, στο mp3 player κλπ?

 

Δεν αμφιβάλλω ότι μια καλή μίξη ακούγεται καλά παντού, αλλά κάθε κομμάτι της αλυσίδας προσθέτει 'θόρυβο'. Αν το δεις (λανθασμένα?) σε ένα ψηλό επίπεδο αφαίρεσης, ουσιαστικά θέλεις να ελαχιστοποιήσεις την παραμόρφωση από το αρχικό στο τελικό προϊόν. Ίσως υπάρχουν τεχνικά χαρακτηριστικά που αγνοώ για τα hi-fi...

Guybrush Threepwood...mighty pirate!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εννοω αυτο.

Αναφερομαι στο οτι ο μηχανικος/παραγωγος μπορει καλιστα να εχει ως στοχο η μουσικη να ακουγεται "σωστα" σε ενα τυπικο hi-fi συστημα και οχι στα reference monitor. Τα monitor ειναι εργαλειο που θα χρησιμοποιησει ο επαγγελματιας για να πετυχει εναν ηχητικο στοχο, αυτος δεν ειναι απαραιτητα το να ακουγεται η μουσικη "και μαμω" οταν καθεσαι μπροστα απο ενα set ακριβα Genelec. Μπορει καλιστα το ηχητικο αποτελεσμα που ακουει απο τα μονιτορ επιτηδες να μην ειναι "σωστο", optimal αν θελεις, επειδη ο μηχανικος στοχευει στο να το ακουστει η δουλεια σωστα σε πιο τυπικα speakers και λαμβανει υποψην του το γεγονος αυτο.

 

Εσυ με το να επιλεγεις να ακουσεις εναν τελειωμενο δισκο στα monitor σου ουσιαστικα επιλεγεις να αγνοησεις σημαντικοτατο μερος της δουλειας του μηχανικου/παραγωγου και αντ'αυτου ακους το προιον "ενα βημα πισω" στην αλυσιδα. Μπορει να ακους πριμα που ξυριζουν και που ο μηχανικος αφησε στη μιξη επιτηδες επειδη ξερει οτι θα κοπουν απο ενα πιο χρωματισμενο συστημα ενισχυτη/ηχειου, μπορει να ακους ψοφια μπασα που ειναι εκει επειδη ο μηχανικος ξερει οτι τη μουσικη αυτη την ακουνε συνηθως σε συστηματα με subs σε μεγεθος ψυγειου και δε θελει να λασπωσουν τα παντα. Αυτος δουλευει σε reference monitors επειδη χρειαζεται να ξερει ποσο ακριβως θα πρεπει να ξυριζουν τα πριμα, ποσο ψωφια πρεπει να ειναι τα μπασα ωστε το τελικο αποτελεσμα να ειναι εκει που πρεπει για τον ακροατη.

 

Mε λιγα λογια, ο οποιοσδηπωτε μηχανικος/παραγωγος ειναι σοβαρος (θεωρω) δεν θα σταματησει τη δουλεια του στα monitor. Ειναι εργαλειο, οχι στοχος. Mε το να ακους τελειωμενους δισκους στα monitors δεν ακους αυτο που ο μουσικος/μηχανικος/παραγωγος θελουν να ακουσεις, ακους αυτο που ακουγανε αυτοι στο control room.

 

Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση . Ομολογώ οτι δεν είχα σκεφτεί ποτέ αυτή τη παράμετρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι αυτό ακριβώς ήταν το ερώτημα μου. Γιατί να έχεις στόχο το 'τυπικό hi-fi' όπως λες.

 

Γιατι ο κοσμος ΔΕΝ ακουει μουσικη σε ακριβα, flat reference monitors. Ακουει μουσικη σε πολυ πιο ταπεινα stereos, στο ραδιοφωνο του αυτοκινητου και στις μερες μας σε πολυ μεγαλο βαθμο στο pc και σε φορητες συσκευες με φτηνα ακουστικα.

 

Οταν λοιπον ετοιμαζεις μια δισκογραφικη δουλεια οφειλεις να τσεκαρεις πως ακουγεται η δουλεια σου σε ολα αυτα τα format. Και ναι, εχεις να κανεις με το χαος - για αυτο δουλευεις με reference monitors ως το ground truth σου και μετα προσπαθεις να εκτιμησεις πως θα ακουστει το υλικο σε ενα τυπικο hi-fi, car stereo ή mp3 player. Και εδω ειναι που παιζει τρομερο ρολο και φαινεται η εμπειρια, γνωση και ικανοτητα ενος παραγωγου.  :)

 

Πως θα μπορούσε ς να βελτιστοποιήσεις όταν το κομμάτι μπορεί να παίξει στο αμάξι, στο mp3 player κλπ?

 

Το να ακους τη μιξη/παραγωγη σε καποιο πιο "κοινοτυπο" συστημα απο τα monitor του studio ειναι κλασσικοτατο και σημαντικο κομματι μιας παραγωγης. Θα δυσκολευτεις να βρεις καποιο δυνατο studio που να μην διαθετει και μια αξιοπρεπη συλλογη hi-fi εξοπλισμου για αυτη ακριβως τη δουλεια και επισης δεν λειπουν οι διαφοροι παραγωγοι/μηχανικοι που ακουνε το υλικο τους στο αυτοκινητο ή με φτηνα ακουστικα. O Phil Ramone για παραδειγμα (αν δεν με απατα η μνημη μου) περνουσε σημαντικο κομματι της μερας του ακουγωντας τα tracks που δουλευε στο αυτοκινητο καθως πηγαινε στο studio, και συχνα αποφασιζε το τι επρεπε να γινει βασισμενος στο πως/τι ακουγε on the road.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενα παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό σύμφωνα με τη λογική του odis13 είναι το album Innuendo των Queen.

Θα περίμενες απο μια μπάντα που αξιοποίησε στο έπακρο τις δυνατότητες των studio στα 70's να έχουν τελειοποιηθεί ηχητικά στο τελευταίο τους ουσιαστικά album.

 

Κι όμως αν ακούσεις το album είναι το πιο flat της καριέρας τους.

Κομματάρες όπως το The show must go on και κυρίως το ίδιο το Innuendo είναι σα να δουλεύτηκαν αμιγώς σε monitors και γενικά στο "κλινικό" περιβάλλον του state of the art-studio engineering  ξεχνώντας πως θα ακουστούν σε hi-fi συστήματα.

Και όσο και να παίξεις με το EQ απλώς πάντα κάτι λείπει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

odis13 δεν θα μπορούσα να το γράψω καλύτερα... Αυτός είναι κι ο λόγος που κρίνω απαραίτητο το EQ (όχι ρύθμιση ανάλογα με το είδος κλπ, απλά μία ρύθμιση έχω που ουσιαστικά κόβω λίγα μπάσα κι αυξάνω λίγο τα πρίμα). Με τον τρόπο αυτό κρίνω πως ακούω τέλεια μουσική, τουλάχιστον σε σύγκριση με ό,τι έχουν ακούσει τα αυτιά μου μέχρι σήμερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστά είναι όλα αυτά. Και εγώ όταν ηχογραφώ κάτι χρησιμοποιώ hi-fi και οποιοδήποτε άλλο σύστημα σαν μέτρο αναφοράς. Και όλη αυτή η φασαρία γίνεται όπως σωστά λες, επειδή έχουμε 100 διαφορετικά συστήματα. Εδώ είναι το δικό μου πρόβλημα, αυτό που ανέφερα πριν ως μετασχηματισμός.

 

Άλλο το να μην μπορεί να δώσει κάποιος 3000 ευρώ για τα τέλεια ηχεία, και άλλο να φτιάχνεις ένα ηχείο με 'περίεργη' καμπύλη απόκρισης by design. Αυτό εγώ δεν έχω καταλάβει. Για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα σου, δεν θα ήταν πιο ωραία να αποφασίσω εγώ πόσα πρέπει να είναι τα μπάσα και να τα ακούς με ένα σύστημα monitor που προσεγγίζει το δικό μου σύστημα, απ'το να αφήσω το κομμάτι στα χέρια του woofer σου?

 

 

Guybrush Threepwood...mighty pirate!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου