Προς το περιεχόμενο

Μαθήματα λαούτου και... να γιατί αυτή είναι η Ελλάδα


Yannis Methenitis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Administrator

Αγανακτισμένος ο μπάρμπας αλλά ευγενικός και τυπικός. :)

Για μαθήματα λαούτου ξεκίνησα να το βλέπω... Απο τη μέση και μετά εξηγεί και άλλα πράγματα.

 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

αν κάτι μου έχει λείψει περισσότερο από το επάγγελμα του μουσικού, είναι η κατά καιρούς συναναστροφή μου με κυρ Χρήστους...

 

ανεξαρτήτως τεχνικής τους κατάρτισης κατά περίπτωση, είναι "σχολείο ζωής", που αν διαθέτεις έστω τυπικό "κριτικό γνωσικό φίλτρο", την ουσιαστική εμπειρία και γνώση που "δύνανται" να σου προσφέρουν, δεν θα την πάρεις σε καμία θεσμοθετημένη σπουδή (τα "πάντα όλα" ναι... "αυτή" κατά κανόνα όχι)... :)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σχετικα με την αναξιοκρατια στην ελλαδα συμφωνω γενικα αλλα ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο, δηλαδη πιστευω οτι οσοι παιζουν μειζονες κλιμακες και δεν συμπαθουν ιδιαιτερα τα τουρκικα ταξιμια δεν ειναι κατ αναγκη αναξιοι… υστερα οτι λεμε σημερα ελληνικη παραδοσιακη μουσικη δεν ειναι μονο τουρκικα ταξιμια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως αναφέρεται στο μικροτονικό κομμάτι της παράδοσης το οποίο δυστυχώς χάνεται. Τα "τουρκικά ταξίμια" είναι πολύ πιο παλιά ιστορία... Απλά οι Οθωμανοί επένδυσαν σε ότι κατακτήσανε, ενώ οι Έλληνες ξεχάσανε ότι κληρονόμησαν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο...

 

παράξενος δεν ξέρω αλλά σίγουρα ο "δικός του"...

 

στο δεύτερο νομίζω video έχει ένα παράδειγμα με τον "αετό"... με αυτόν τον "τρόπο" πιστεύω σου "μεταφέρει" αυτούσιο "αυτό" που εκφραστικά με τον "λόγιο" ίσως δεν καταφέρνει....

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σχετικα με την αναξιοκρατια στην ελλαδα συμφωνω γενικα αλλα ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο, δηλαδη πιστευω οτι οσοι παιζουν μειζονες κλιμακες και δεν συμπαθουν ιδιαιτερα τα τουρκικα ταξιμια δεν ειναι κατ αναγκη αναξιοι… υστερα οτι λεμε σημερα ελληνικη παραδοσιακη μουσικη δεν ειναι μονο τουρκικα ταξιμια

Δεν καταλαβες τι λεει ο μπαρμπας, δεν λεει για μαντζορε η μινορε κλιμακες, λεει για μισοφωνα, για μορια (τεταρτημορια) και συγκεκριμενα αναφερει οτι ο "δρομος" (κλιμακα - mode  ;D ) ραστ στον τονο που παιζει δεν εχει μι ουτε σι φυσικο, ειναι μορια... και δεν υπαρχουν τουρκικα η ελληνικα ταξιμια, υπαρχει βυζαντινη μουσικη, απλα.

Γιώργος, μόνο με μηδέν λιπαρά please

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβες τι λεει ο μπαρμπας, δεν λεει για μαντζορε η μινορε κλιμακες, λεει για μισοφωνα, για μορια (τεταρτημορια) και συγκεκριμενα αναφερει οτι ο "δρομος" (κλιμακα - mode  ;D ) ραστ στον τονο που παιζει δεν εχει μι ουτε σι φυσικο, ειναι μορια... και δεν υπαρχουν τουρκικα η ελληνικα ταξιμια, υπαρχει βυζαντινη μουσικη, απλα.

 

Κατσε ρε συ εβαλα το βιντεο στην υψηλοτερη αναλυση που δινει για να δω την διαβαθμιση της ταστιερας… νομιζω οτι φαινεται αλλα και ακουγεται οτι το οργανο του εχει ‘’δυτικη’’ διαβαθμιση 12 ημιτονια αρα δεν παιζει μορια, παιζει μια κλιμακα που λεγεται διπλος αρμονικος,  ολα τα τουρκικα ονοματα που απαριθμει προς το τελος ειναι τροποι αυτης της κλιμακας, που ειναι μια κλιμακα του 12φθογγου συστηματος και τα ακορντα της τα βρισκεις με την κλασικη θεωρια οπως και για τις μειζονες και τις ελασσονες. δηλαδη θα μπορουσα να του κρατω ακορντα αλλα δεν παιζω τουρκικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι λείπει μια σύνδεση σε αυτά που λέει ο άνθρωπος.

 

Ετσι όπως το σκέφτομαι, δε φταίει αυτός που επιχειρεί να παίξει ένα κομμάτι από μια παρτιτούρα (όποτε και βγαίνει απλοποιημένο -αναφέρομαι στη συνέχεια του βίντεο, που παίζει τον "Αητό") ούτε η παρτιτούρα είναι κάποιο πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η "κακιά" παρτιτούρα, η απλοποιημένη, η άχρηστη -φτιαγμένη όπως να 'ναι χωρίς καμια υπευθυνότητα.

 

Αν η παρτιτούρα είναι σωστή, μπορεί να εξυπηρετήσει όποιον θέλει να δουλεύει με παρτιτούρα και όποιον βολεύεται, και όταν αυτός θέλει (παίζουν όλα αυτά εννοείται). Είναι εργαλείο, και ως τέτοιο πρέπει να χρησιμοποιείται. Οπως σε έργα κλασικών μπορεί κανείς να βρει άπειρες παρτιτούρες, μερικές πολύ καλές μερικές πολύ κακές, το ίδιο μπορεί να γίνει και με την λαϊκή - παραδοσιακή μουσική. Ειδικά στη νεοελληνική πραγματικότητα όπως την περιγράφει και ο ίδιος. Το θέμα είναι ότι μάλλον δεν έχουν γραφτεί αρκετές αξιόλογες. Και το γιατί, είναι ένα άλλο πρόβλημα που εκεί θα έπρεπε να σταθεί κατά τη γνώμη μου.

 

Αλλά η γενίκευση είναι βιαστική.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το πρόβλημα είναι η "κακιά" παρτιτούρα, η απλοποιημένη, η άχρηστη -φτιαγμένη όπως να 'ναι χωρίς καμια υπευθυνότητα.

 

στη νεοελληνική πραγματικότητα όπως την περιγράφει και ο ίδιος. Το θέμα είναι ότι μάλλον δεν έχουν γραφτεί αρκετές αξιόλογες.

 


:)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Έχει την στόφα του μουσικού πάντως.

Καπνίζει , είναι μονίμως ξυνισμένος και του φταίνε όλα.

ΑΝ αυτό δεν είναι μουσικός ...then what? ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου