Προς το περιεχόμενο

Σόλο....; σε chord progression.


cigaret13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είπα να εμβαθύνω στα Blues και πελάγωσα.   Στο παρακάτω chord progression (παρόλο σχετικά απλό) δεν μου ακούγoνται σωστές οι πεντατονικές, η Dorian-Mixolydian κ.τ.λ. Σε κάθε ακκόρντο και άλλη κλίμακα, μου ακούγεται κάπως... οπότε ποιούς σκέφτηκα να με βγάλουν απ'το έρεβος :o της αμάθειάς μου....; εσάς βρε! ;D  Το chord progression: A7 X4 - D9 X4 - A9 X2 - A#9 X2 - A9 X4 - D9 X4 - Ddim7 X4 - A7 X2 - Bm7 x2 - C#m7 x2 - Cm7 x2 - Bm7 x4 - E7#9 x2  -A#9 x2 - A7 X2 - F#m7 x2 - Bm7 x2 - E7#9 X2    όπου X4 ένα μέτρο και X2 μισό μέτρο. Επισυνάπτω και ένα κλιπάκι με τα εν λόγω ακκόρντα, συνοδεία με τύμπανα (μπάσο βαρέθηκα να βάλω ::))  Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το όποιο ενδιαφέρον και βοήθειά σας :)

New_Blues_1.mp3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, δίνω μια προσέγγιση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και η μόνη φυσικά:

 

A#9: Αυτό είναι αντικατάσταση τριτόνου (E7) και οδηγεί στο A7. Η θεωρία λέει Lydian b7 η οποία ακούγεται πολύ ωραία αλλά στην πράξη παίζεται πιο πολύ Mixolydian (και πολλές άλλες φυσικά). Σε κάθε περίπτωση για να μην μπερδεύεσαι με modes της jazz melodic minor, εκεί που είσαι στη A blues ανέβα ένα ημιτονιάκι και δώσε ωραίο χρωματικό αλά Χέντριξ.

 

Ddim: D Mixolydian #1 (κακό όνομα) ή αλλιώς ο 7ος τρόπος της Harmonic Minor ή πιο μπακαλίστικα μια Eb αρμονική μινόρε. Φυσικά εκεί είσαι ταμάμ και για D τόνο-ημιτόνιο.

 

B7: Β Mixolydian που καπάκι γυρνάει σε...

 

Bm7: Β Dorian

 

Στα υπόλοιπα m7 επίσης την Dorian τους με μπλουζ πινελιές των αντίστοιχων πεντατονικών.

 

Ξαναλέω, αυτή θα ήταν μια δική μου, καθαρά θεωρητική, προσέγγιση αφού δεν δοκίμασα καν να παίξω πάνω στο κομμάτι.

 

 

 

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο βασικά τo Stormy Monday δεν είναι; (τουλάχιστον μέχρι και το 8ο μέτρο)

 

Το'χεις ακούσει για καμμιά ιδέα; (πχ τι παίζουν πάνω απο την αλληλουχία των m7)

 

Δες κ τι μελωδικό παίξιμο μπορεί να βγεί από τα chord tones των ακκόρντων/αλλαγών που σε δυσκολεύουν

 

Το B7 που γράφεις μετά το Ddim7 είναι σωστό; Μήπως είναι A7;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

;D

 

Υπάρχουν διάφορα να δοκιμάσεις. Η μία λύση, να παίξεις πάνω σε κάθε ακόρντο

ξεχωριστά, λες δεν σου κάθεται. Οκ...μια άλλη λύση είναι να παίξεις blues πάνω

στο τονικό κέντρο προς το οποίο το ακόρντο οδεύει. Αυτό θα μπορούσες να το

δοκιμάσεις στο Bb9 (έτσι πρέπει να γραφτεί το A#9), στην πραγματικότητα είναι

αντικατάσταση του Ε7, δοκίμασε να εξακολουθήσεις να παίζεις blues σε Λα. Το σημείο

με το C#m7-Cm7-Bm7...αν παραλείψεις το Cm7 μπορείς να θεωρήσεις πως είσαι σε

Α major blues-BB king ένα πράμα. Με έξυπνο φραζάρισμα και λίγο θράσος, μπορείς να

αγνοήσεις το Cm7.

 

Να πω ακόμα πως, σε σχέση με την πρώτη λύση που δεν σου κάθεται, το πρώτο

πράγμα που είναι καλό να κάνεις κανείς όταν πρωτονταλαβερίζεται με τέτοια

αρμονία-που κινείται- είναι να μάθει να παίζει με τις νότες των ακόρντων. Αυτό

θα κάνει την πορεία τις σκάλες να κάτσουν πολύ καλύτερα. Ξέρω, ξέρω...βαρίεσαι ;D

Αλλά, δοκιμασέ το τουλάχιστον στο Cm7.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το B7 που γράφεις μετά το Ddim7 είναι σωστό; Μήπως είναι A7
Έχεις απόλυτο δίκιο Νickel και ευχαριστώ, το άλλαξα... Δεν το έχω ακούσει και δεν ξέρω εάν είναι κάποιο τραγούδι, απλά κάπου το είδα στο νετ, μ'άρεσε και το αντέγραψα.  Jazzjoker....ωχ, ωχ, ωχ :-[ 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου