Προς το περιεχόμενο

Το κλειδι του Sweet home Alabama


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν δεις τι λενε οι περισσοτεροι, που συμφωνουν πως ειναι σε Ρε, τους ακουγεται η Σολ ως prolonged IV, γιατι μπορει να εχει την βαρυτητα που ειπες (tonic gravity απο Russell κτλ) και να διαρκει δυο φορες παραπανω αλλα η εμφαση ειναι στην Ρε που ανοιγει καθε μετρο οπως και η φωνη και τα ριφς που τονιζουν την ρε και οχι την σολ. Με ενα πειραμα θα δεις πως με το ιδιο chord progression ειναι δυσκολο να φτιαξεις μελωδια που να ειναι αδιαμφισβητητα σε Σολ. Οποτε θα συμφωνεις τουλαχιστον πως το Sweet home Alabama δεν ειναι το καλυτερο παραδειγμα για ματζορε τραγουδι. ;)

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 75
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

..επιπλέον η τροπική αρμονία μπορεί να έχει μια κάποια ασάφεια και

αυτό είναι μέρος της γοητείας της.

 

δημιουργική ασάφεια, afto ine?  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φανταστείτε τώρα τους Lynyrd Skynyrd να κάθονται να τα συζητούν όλα αυτά ενώ συνέθεταν το κομμάτι...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα το συζητησαν και ολοι, εκτος απ'το σολο, παιξανε σε Ρε ματζορε μπλουζ με μερικες πινελιες μινορε.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορει να μην το συζητησαν με τις ωρες ομως μην ξεχνας τα πολλα κιλα ωρων μελετης και παιξιματος του καθενος. Κανενας μα κανενας, εκτος απ'το σολο, δεν σκεφτοταν "ωραια, παιζω σε σολ ματζορε αλλα πρεπει να τελειωνω στην ρε", σκεφτοντουσαν απλα "ρε". ;)

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα εχεις ακουστα το γνωστο prog II-V-I-Ι.

Σε τι κλιμακα ειναι, σε II (dorian)? επειδη μπαινει με το II?

Ε εδω ειναι V - IV - I - I.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα κατ' εμέ είναι το εξής (και αυτό ισχύει για όλες τις αρμονικές αναλύσεις):

 

Αν ήμουν δάσκαλος κιθάρας και ο μαθητής μου ήθελε ένα popular παράδειγμα κομματιού mixolydian, θα του έδινα το Sweet Home Alabama. Κλασσικό mixolydian progression I - bVII - IV που το βρίσκουμε και σε πολλά άλλα ροκ κομμάτια. Τονικό κέντρο ρε, εκεί σε πάει η μελωδία, εκεί σου 'ρχεται να κλείσεις το κομμάτι, χαρακτηριστική βαθμίδα που δίνει το χρώμα του mode είναι το b7 δηλαδή το Ντο στην προκειμένη κλπ.

 

Αν τώρα συζητούσα σε θεωρητικό επίπεδο με άλλους μουσικούς για το πώς ακούει ο καθένας ένα modal κομμάτι και δεδομένου αυτού, τι πιστεύει ότι θα χρησίμευε με πρωτότυπο τρόπο για μελωδικά περάσματα ή σόλο κλπ. η κουβέντα θα πήγαινε αλλού και καλά θα έκανε δηλαδή.

 

Όταν μαθαίνεις μοντέρνα αρμονία, ο δάσκαλος σου λέει ότι αφού μάθεις καλά τους κανόνες, μετά πρέπει να τους ξεχάσεις. Με άλλα λόγια αποδόμηση αλλά όχι εξ αρχής, παρά μόνο αφού έχεις μάθει να δομείς πρώτα.

 

Δεδομένων των παραπάνω, εγώ προσωπικά (φυσικά υπάρχουν και άλλες αντιμετωπίσεις απολύτως δεκτές), όταν προσπαθώ να απαντήσω σε ερώτηση αρμονίας, τοποθετούμαι στην πρώτη περίπτωση του δασκάλου προς τον μαθητή δηλαδή. Και αυτό, όχι φυσικά γιατί θεωρώ τον εαυτό μου άρχοντα της γνώσης αλλά γιατί η πλειοψηφία των ερωτήσεων αρμονίας στο noiz προέρχονται από παιδιά που προφανώς τώρα μαθαίνουν.

 

Ο λόγος που δεν βουτάω κατευθείαν στα "βαθιά" είναι γιατί αυτά τα "βαθιά" αφήνουν μεγάλα περιθώρια για προσωπική ερμηνεία η οποία είναι απολύτως θεμιτή αλλά αν δεν έχουν εδραιωθεί τα βασικά, όσο περιοριστικά και να θεωρούνται από κάποιους, υπάρχει πολύ σοβαρή πιθανότητα για παρανοήσεις και συνολικά λάθος κατεύθυνση.

 

Επίλογος της πολυλογίας μου: Αν αρχικά μάθεις να κινείσαι άνετα μέσα σε σαφή όρια, μετά είναι ευκολότερο να κινηθείς όταν τα όρια φύγουν. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την αρμονία αλλά και για τη μελωδία και το ρυθμό.

 

Προσωπικές απόψεις βέβαια όπως είπα παραπάνω.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα εχεις ακουστα το γνωστο prog II-V-I-Ι.

Σε τι κλιμακα ειναι, σε II (dorian)? επειδη μπαινει με το II?

Ε εδω ειναι V - IV - I - I.

 

Οχι, αυτο ειναι authentic καντεντζα στην κλιμακα της Ι. Το ShA ειναι Ι - bVII - IV, που ειναι ροκ καντεντζα. Δεν το ακουω σαν V - IV - I. Θα ηταν σαν να πας Θεσσαλονικη - Αθηνα μεσω Τουρκιας.  ;D

 

Jazzjoker, διαφωνω πως ειναι τοσο υποκειμενικο, το θεμα ειναι που ειναι η εμφαση. Και σε αυτο το κομματι η εμφαση ρυθμικα και μελωδικα ειναι στην ρε. Ολα τα αλλα ειναι λεπτομερειες.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα.

Παιζε F# οπλισμο στις 7φθογγες και G major penta ομορφα και ωραια, βαζε και D major penta ή και D minor blue (για πιο μαυριλα), οταν σκαει το D, οταν παει σε G παιζε ακομα και C major penta (πετρολουκα στυλ) ή και G minor blue , να το πειραξεις και λιγο για να σπαει η "μονοτονια" και εισαι μεσα οπως και να το λες.  8)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου