Προς το περιεχόμενο

Το κλειδι του Sweet home Alabama


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και οι δωδεκα νοτες μπορουν να χρησιμοποιηθουν αρκει να εχουν προσεγμενο timing και διαρκεια.

Και φραζάρισμα. ;)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 75
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν κολλησα εγω, απλα το τραγουδι ειναι σε μιξολυδιο (και προτιμω αυτον τον ορο απτο τρενο "ματζορε με ελαττωμενη εβδομη". Αν οντως δεν κατεχεις τα  modes ψαξε στο youtube "satriani modes" να ακουσεις τι χανεις. ;)

 

Ναι, το φραΖαρισμα ειναι εξισου σημαντικο με τις νοτες.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΟΚ, D mixo και D major penta ως βαση για το κομματι με πινελιες απο G major penta και κραταμε το νοτιο υφος. (βαζουμε ομως και λιγο D minor blue dorian  για μενα που παει και σε ολο το κομματι και ουσιαστικα ειναι μια D mixo με μοριο πιο κατω στη F#)

Satisfied?  8)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν οντως δεν κατεχεις τα  modes ψαξε στο youtube "satriani modes" να ακουσεις τι χανεις. ;)

Καλά είναι τα modes, καλός και ο Satriani, απλά προσπαθώ να "ακούω"-σκέφτομαι αρμονικά.

 

Οπότε κρατάω μόνο τις νότες των συγχορδιών (αρπέτζιος) και πετάω τις υπόλοιπες.

Αν έχω τον σκελετό, τα άλλα έρχονται μόνα τους.

 

Να σου δώσω ένα παράδειγμα.

 

Έχουμε ένα κομμάτι Cmajor.

 

Παίζω εγώ από πάνω C Ionian σωστά?

Ε κάποια στιγμή παίζοντας, θα κάτσω πάνω στην F και θα ακουστεί σκατά.

Και οι τρόποι (modes), έχουν "λάθος" νότες καμιά φορά.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το θέμα κατ' εμέ είναι το εξής (και αυτό ισχύει για όλες τις αρμονικές αναλύσεις):

 

Αν ήμουν δάσκαλος κιθάρας και ο μαθητής μου ήθελε ένα popular παράδειγμα κομματιού mixolydian, θα του έδινα το Sweet Home Alabama. Κλασσικό mixolydian progression I - bVII - IV που το βρίσκουμε και σε πολλά άλλα ροκ κομμάτια. Τονικό κέντρο ρε, εκεί σε πάει η μελωδία, εκεί σου 'ρχεται να κλείσεις το κομμάτι, χαρακτηριστική βαθμίδα που δίνει το χρώμα του mode είναι το b7 δηλαδή το Ντο στην προκειμένη κλπ.

 

Αν τώρα συζητούσα σε θεωρητικό επίπεδο με άλλους μουσικούς για το πώς ακούει ο καθένας ένα modal κομμάτι και δεδομένου αυτού, τι πιστεύει ότι θα χρησίμευε με πρωτότυπο τρόπο για μελωδικά περάσματα ή σόλο κλπ. η κουβέντα θα πήγαινε αλλού και καλά θα έκανε δηλαδή.

 

Όταν μαθαίνεις μοντέρνα αρμονία, ο δάσκαλος σου λέει ότι αφού μάθεις καλά τους κανόνες, μετά πρέπει να τους ξεχάσεις. Με άλλα λόγια αποδόμηση αλλά όχι εξ αρχής, παρά μόνο αφού έχεις μάθει να δομείς πρώτα.

 

Δεδομένων των παραπάνω, εγώ προσωπικά (φυσικά υπάρχουν και άλλες αντιμετωπίσεις απολύτως δεκτές), όταν προσπαθώ να απαντήσω σε ερώτηση αρμονίας, τοποθετούμαι στην πρώτη περίπτωση του δασκάλου προς τον μαθητή δηλαδή. Και αυτό, όχι φυσικά γιατί θεωρώ τον εαυτό μου άρχοντα της γνώσης αλλά γιατί η πλειοψηφία των ερωτήσεων αρμονίας στο noiz προέρχονται από παιδιά που προφανώς τώρα μαθαίνουν.

 

Ο λόγος που δεν βουτάω κατευθείαν στα "βαθιά" είναι γιατί αυτά τα "βαθιά" αφήνουν μεγάλα περιθώρια για προσωπική ερμηνεία η οποία είναι απολύτως θεμιτή αλλά αν δεν έχουν εδραιωθεί τα βασικά, όσο περιοριστικά και να θεωρούνται από κάποιους, υπάρχει πολύ σοβαρή πιθανότητα για παρανοήσεις και συνολικά λάθος κατεύθυνση.

 

Επίλογος της πολυλογίας μου: Αν αρχικά μάθεις να κινείσαι άνετα μέσα σε σαφή όρια, μετά είναι ευκολότερο να κινηθείς όταν τα όρια φύγουν. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την αρμονία αλλά και για τη μελωδία και το ρυθμό.

 

Προσωπικές απόψεις βέβαια όπως είπα παραπάνω.

 

Συμφωνώ απόλυτα με την ουσία των λεγομενων σου, αν και πιστεύω πως στο συγκεκριμένο νήμα δεν πήγε κανείς στα βαθιά-επιπλέον ο OP φαίνεται να έχει

και γνώσεις και άποψη και ζήτησε την γνώμη των υπολοιπων. Δεν έγινε άσχημη

κουβέντα.

Διαφωνώ ως προς το παράδειγμα που δίνεις-προσωπικά θα χρησιμοποιούσα κάποιο

άλλο-αν μη τι άλλο λιγότερο αμφιλεγόμενο παράδειγμα.

 

Κλείνοντας να πω πως-ευτυχώς-δεν ακούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Ούτε ο καθένας

από μας ακούει με τον ίδιο τρόπο πάντα-πάλι ευτυχώς. Ως εκ τούτου, διατηρώ το

δικαίωμα να αναιρέσω ανά πάσα στιγμή ό,τι έχω μέχρι τώρα ισχυριστεί. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΟΚ, D mixo και D major penta ως βαση για το κομματι με πινελιες απο G major penta και κραταμε το νοτιο υφος. (βαζουμε ομως και λιγο D minor blue dorian  για μενα που παει και σε ολο το κομματι)

Satisfied?  8)

 

 

No, I can't get no satisfaction  ;D

οχι καλα, οι μουσες μου συμφωνουν

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου