Προς το περιεχόμενο

Γιατί δεν πάω σε συναυλίες, live, gigs.


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά, είναι πολυ ενδιαφέρουσα η συζήτηση, μπράβο σε όλους.

 

 

Νικόλα,

αφού δεν καταλαβα, γιατί δεν μου εξηγείς με ποιον τρόπο δικαιολογείται ένας συνθέτης/ερμηνευτής/μουσικός/ερασιτέχνης/κάποιος που λέει ότι του αρέσιε η μουσική τέλος πάντων, να ΜΗΝ θέλει να πηγαίνει σε συναυλίες;

Ρωτάω και σαν case study επίσης.

 

Ο Γιαννουλόπουλος για παράδειγμα, που δεν ξέρω και ως τι τον επικαλεστήκατε, είχε κάποτε μεταδώσει μια σειρά συναυλιών από τον Λυκαβηττό που οι μπαντες τους -τότε! μιλάμε για κοτνά 25 χρόνια πριν) ήταν τόσο πολυμελείς που καταρρίπτουν ασυζητητί τη θεωρία περί "μη δυνατότητας αναπαραγωγής του ήχου του στούντιο στο λάιβ " κ.ο.κ. Η μια ήταν οι Manhattan Transfer και η άλλη του Pat Metheny group.

Δυο από τις χιλιάδες μαγικές στιγμές που έχει ζήσει αυτό το θεατράκι. Ποιος θα μου πει ότι δεν αξίζει μια τέτοια ζωντανή εμπειρία; Για να το πει θα πρέπει να έχει πολύ ισχυρές αιτιάσεις και επιχειρηματολογία και μέχρι στιγμής δεν το βλέπω (no offense here).

 

 

O LK αν και δεν είναι μουσικός, όπως λέει, έχει μια βάση όταν αφήνει αιχμές για τη συναυλιακή κατάσταση στην Ελλάδα. Αλλά δεν θυμάμαι ποτέ κάποιους από μας, που αγαπούσαμε τη μοσυική πιο πολύ κι από τις γκόμενές μας, να μας σταμάτησε η οικτρή κατάσταση των εγχώριων τότε διοργανώσεων, απότο να πηγαίνουμε να βλέπουμε ή να δίνουμε συναυλίες. Οπουδήποτε!

 

Το μόνο που θα μπορούσε ίσως να δικαιολογήσει την κατάθλιψή του όπως γράφτηκε παραπάνω, είναι η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Στο εξωτερικό όπως θα ξέρετε όλοι, υπάρχουν πολλοί και καλοί μουσικοί (κάθε είδους) που παίζουν στο δρόμο. ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ μπάντες στο δρόμο και ΓΙΑ τον δρόμο.

Τυχαίνει να έχω μεταναστεύσει από πέρυσι, σήμερα, λοιπόν, λίγο μετα τα πρωινά μας μηνύματα, βγήκα για ψώνια και σκεφτόμουν τη συζήτησή μας εδώ. Μετά στάθηκα να ακούσω μια κλαρινετίστρια που έπαιζε στο δρόμο. Έπαιζε με ένα φορητό Roland πάνω σε προηχογραφημένο track. Ξεκίνησε με το θέμα απο το Σινεμά ο Παράδεισος και συνέχισε με το Concerto De Aranjuez. Στανταράκια θα πεις. Αλλά ακόμη κι αυτή την "ψευτοζωντανή" εμπειρία δεν θα την άλλαζα με τίποτα αν μου έλεγες να καθίσω στο παγκάκι και να τα ακούσω από τα ηχεία του μαγαζιού πίσω. Δεν ξέρω αν με νιώθει κανείς, αλλα νομίζω ότι αν και είναι "μουσικής τεχνολογίας το φόρουμ", όπως αναφέρθηκε από κάποιον που ειδικεύεται στο να διαβάζει τα "ψιλά γράμματα", νομίζω ότι απευθυνομαι σε μουσικούς.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 132
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ο Γιαννουλόπουλος για παράδειγμα, που δεν ξέρω και ως τι τον επικαλεστήκατε

 

Εγώ τον επικαλέστηκα. Μπορείς να συμβουλευθείς το ποστ μου, το οποίο παραμένει διαθέσιμο.

Επίσης, όπως ήδη επισήμανα, η τζαζ είναι ειδική περίπτωση.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Νικόλα,

αφού δεν καταλαβα, γιατί δεν μου εξηγείς με ποιον τρόπο δικαιολογείται ένας συνθέτης/ερμηνευτής/μουσικός/ερασιτέχνης/κάποιος που λέει ότι του αρέσιε η μουσική τέλος πάντων, να ΜΗΝ θέλει να πηγαίνει σε συναυλίες;

Ρωτάω και σαν case study επίσης.

Και πάλι θα σου απαντήσω με ερώτηση, κατ'αρχήν.

 

Γιατί ένας σεφ δε γουστάρει να τρώει φασολάκια; ;D

 

Αυτό που λέω είναι πως η ηχογραγημένη και η ζωντανή μουσική είναι δύο διαφορετικά πράγματα, και άρα δε σημαίνει απαραιτήτως ότι κάποιος που αρέσκεται στο ένα, ενδιαφέρεται και στο άλλο.

 

Στο κάτω, κάτω, ο θεατρικός ηθοποιός δύσκολα μπαίνει στο σινεμά, και αυτός δύσκολα περνάει στην τηλεόραση, κοκ.

 

Η απάντησή μου, λοιπόν, είναι ότι οτί μπορεί να ΜΗΝ θέλει να πηγαίνει σε μία συναυλία γιατί τα στοιχεία της ζωντανής μουσικής είνα εντελώς διαφορετικά από αυτά της ηχογραφημένης μουσικής και άρα επιλέγει όχι...

 

Ζωντανή μουσική: κοινωνικό γεγονός, κακός ήχος με πιθανά λάθη, οπτικοακουστικό θέαμα, αλληλεπίδραση.

Ηχογραφημένη μουσική: Μη κοινωνικό γεγονός, τελειός ήχος χωρίς την πιθανότητα λαθών, ηχητικό θέαμα, μη αλληλεπίδραση.

 

* Αυτά με τον τέλειο και όχι ήχο, καταλαβαίνετε ότι μιλάω για το επίπεδο ελέγχου που υπάρχει σε κάθε περίπτωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ τον επικαλέστηκα. Μπορείς να συμβουλευθείς το ποστ μου, το οποίο παραμένει διαθέσιμο.

Επίσης, όπως ήδη επισήμανα, η τζαζ είναι ειδική περίπτωση.

 

 

 

Ευχαριστώ. Αφού το κρατάμε κρυφό να το επαναφέρω εγώ.

Γράφεις: "όλοι όσοι έχουν εμβαθύνει σε τζαζ θέματα (π.χ. ο αείμνηστος Γιαννουλόπουλος) επιμένουν ότι η ιστορία της τζαζ είναι η ιστορία της δισκογραφίας της. Αν δεν είχε εφευρεθεί η δισκογραφία, δεν θα γνωρίζαμε σχεδόν τίποτε για το θέμα αυτό, και - κατά τη γνώμη μου - το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα μουσικά ιδιώματα".

 

Αυτό που γράφεις ότι είπε ο Γιαννουλόπουλος, δεν αποκλείει κανένα άλλο είδος μουσικής. Ούτε ένα, πίστεψέ με. Ούτε τον Σαλβατόρε Ακάντο θα είχαμε ακούσει ποτέ για να συνειδητοποιήσουμε ότι έτσι παίζεται ο Παγκανίνι, ούτε τον Stanley Jordan να κάνει tapping, κι όλα αυτά στο στερεοφωνικό μας στην Κυψέλη, αν δεν υπήρχε η δισκογραφία. Και συμφωνείς κι εσύ μ' αυτό ("κατά τη γνώμη μου - το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα μουσικά ιδιώματα" γράφεις) .

Άρα, από που κι ως που "η τζαζ είναι ειδική περίπτωση" ?

 

______________________________________________________

 

 

Και πάλι θα σου απαντήσω με ερώτηση, κατ'αρχήν.

 

Γιατί ένας σεφ δε γουστάρει να τρώει φασολάκια; ;D

 

Αυτό που λέω είναι πως η ηχογραγημένη και η ζωντανή μουσική είναι δύο διαφορετικά πράγματα, και άρα δε σημαίνει απαραιτήτως ότι κάποιος που αρέσκεται στο ένα, ενδιαφέρεται και στο άλλο.

 

Στο κάτω, κάτω, ο θεατρικός ηθοποιός δύσκολα μπαίνει στο σινεμά, και αυτός δύσκολα περνάει στην τηλεόραση, κοκ.

 

Η απάντησή μου, λοιπόν, είναι ότι οτί μπορεί να ΜΗΝ θέλει να πηγαίνει σε μία συναυλία γιατί τα στοιχεία της ζωντανής μουσικής είνα εντελώς διαφορετικά από αυτά της ηχογραφημένης μουσικής και άρα επιλέγει όχι...

 

Ζωντανή μουσική: κοινωνικό γεγονός, κακός ήχος με πιθανά λάθη, οπτικοακουστικό θέαμα, αλληλεπίδραση.

Ηχογραφημένη μουσική: Μη κοινωνικό γεγονός, τελειός ήχος χωρίς την πιθανότητα λαθών, ηχητικό θέαμα, μη αλληλεπίδραση.

 

* Αυτά με τον τέλειο και όχι ήχο, καταλαβαίνετε ότι μιλάω για το επίπεδο ελέγχου που υπάρχει σε κάθε περίπτωση.

 

Νικόλα συγνώμη αλλα θα στην πω. Αυτά που λες είναι μπαρουφολογία (με τη μορφή ερωτήσεων και καλά ρητορικών).

Δεν μπορείς να αποδείξεις -επειδή δεν προκύπτει από πουθενά- ότι οι σεφ δεν τρώνε φασολάκια, όπως δεν μπορείς να αποδείξεις ότι ένας θεατρικός ηθοποιός δεν πάει κινηματογράφο. Έλεος.

 

Το ότι είναι άλλο η ζωντανή μουσική και άλλο η ηχογραφημένη, είναι προφανές. Το ότι το να γουστάρεις το ένα αποκλείει το άλλο όμως είναι αυθαίρετο και αγνοεί το βασικό ζήτημα που διέπει όλα τα έργα τέχνης από την εποχή των προϊστορικών βραχογραφιών μέχρι την ατονική μουσική: ότι ένα έργο τχνης απευθύνεται πρωτίστως στο συναίσθημά μας.

Το συναίσθημα λοιπόν, αγαπητέ μου, δεν έχει χώρο που ευδοκιμεί. Μπορείς να νιώσεις συναισθήματα αναφορικά με ένα μουσικό έργο, όπου και αν το ακούσεις.

 

Και θα διαφωνήσω επίσης στο ότι "η ζωντανή μουσική ισοδυναμεί με κοινωνικό γεγονός, κακό ήχο με πιθανά λάθη"  μα που ζείτε; Σε καμια χομπιτότρυπα;  

Αυτά είναι αστειωδώς αυθαίρετα -γράφεις: "Ηχογραφημένη μουσική: Μη κοινωνικό γεγονός, τελειός ήχος χωρίς την πιθανότητα λαθών" - τράβα πες το στον Ζάππα αυτό που κυκλοφορούσε live στο studio και στις σύγχρονες παρέες που μαζέυονται να ακούσουν Paolo Nutini και Σωκράτη Μάλαμα από το CD ή σερφάροντας στο Youtube (το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ευρεία οθόνη του μπαμπά στο σαλόνι).  

 

Όπως ένας εικαστικός καλλιτέχνης δεν γίνεται να μην βρίσκει εικαστικό ενδιαφέρον στις μορφές απεικονισης, έτσι και ένας μουσικός δεν γίνεται να μην βρίσκει ενδιαφέρον στις μουσικές (που τουλάχιστον ως ρεύματα) τον ενδιαφέρουν καλλιτεχνικά.  

Το να λες ότι "δεν πάω στη συναυλία γιατί θα δω τον κύριο Παντοφλιάδη και θα πρέπει να τον χαιρετήσω" ή ότι "δεν πάω γιατί έχει πολύ κόσμο και μπορεί να κουραστώ και να πρέπει να καθίσω κάτω και θα μυρίζει και ο μπάφος του διπλανού" είναι μεν δεκτά ως δικαιολογίες, αλλά νομίζω ότι είναι και η μόνη ουσιαστική δικαιολογία για ένα τέτοιο thread.

 

Ωραία τα συζητάμε όλα τα υπόλοιπα, αλλά όχι και να ανάγουμε σε ...καλλιτεχνική επιλογή το ότι κάποιοι είμαστε πολύ κουρασμένοι, άφραγκοι ή δειλοί για να αποτολμήσουμε να πάμε σε μια συναυλία, ένα κονσέρτο ή performance! Kαι δεν εξαιρώ τον εαυτό μου, επειδή (κι αυτό μου συμβαίνει περισσότερο με τα σύγχρονα γκρουπ/καλλιτέχνες) θα πρέπει να με συγκινεί κάτι πάρα πολύ για να ξεκουβαλήσω να πληρώσω και να πάω στo gig του.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ. Αφού το κρατάμε κρυφό να το επαναφέρω εγώ.

Γράφεις: "όλοι όσοι έχουν εμβαθύνει σε τζαζ θέματα (π.χ. ο αείμνηστος Γιαννουλόπουλος) επιμένουν ότι η ιστορία της τζαζ είναι η ιστορία της δισκογραφίας της. Αν δεν είχε εφευρεθεί η δισκογραφία, δεν θα γνωρίζαμε σχεδόν τίποτε για το θέμα αυτό, και - κατά τη γνώμη μου - το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα μουσικά ιδιώματα".

 

Αυτό που γράφεις ότι είπε ο Γιαννουλόπουλος, δεν αποκλείει κανένα άλλο είδος μουσικής. Ούτε ένα, πίστεψέ με. Ούτε τον Σαλβατόρε Ακάντο θα είχαμε ακούσει ποτέ για να συνειδητοποιήσουμε ότι έτσι παίζεται ο Παγκανίνι, ούτε τον Stanley Jordan να κάνει tapping, κι όλα αυτά στο στερεοφωνικό μας στην Κυψέλη, αν δεν υπήρχε η δισκογραφία. Και συμφωνείς κι εσύ μ' αυτό ("κατά τη γνώμη μου - το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα μουσικά ιδιώματα" γράφεις) .

Άρα, από που κι ως που "η τζαζ είναι ειδική περίπτωση" ?

 

Κατά πρώτον ο μακαρίτης δεν "το είπε", αλλά το έγραψε ("Οδηγός Δίσκων Τζαζ", εκδόσεις Απόπειρα).

 

Κατά δεύτερον, +1 για το στερεοφωνικό στη Κυψέλη (εκεί μεγάλωσα).

 

Κατά τρίτον, η τζαζ είναι ειδική περίπτωση από την άποψη ότι παραμένει το μόνο μουσικό ιδίωμα με διεθνή απήχηση που ενθαρρύνει την ιδέα του αυτοσχεδιασμού, άρα είναι όντως πιθανό να ακούσεις κάτι διαφορετικό σε μία ζωντανή εμφάνιση (ενώ δεν θα σου συμβεί κάτι τέτοιο όσες συναυλίες των U2 και αν παρακολουθήσεις στα πλαίσια του ίδιου τουρ). Λέω λοιπόν, ότι ακόμη και κάποιος που έχει επιφυλάξεις για την αξία των live (την μουσική αξία,  όχι της παρέας) ίσως θα ήθελε να εξετάσει μία αναθεώρηση της στάσης του όσον αφορά την τζαζ.

 

Φιλικά.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω τον καταλαβαίνω απολύτως τον Λακη.

Τον συμμερίζομαι και τον συμπονώ...

Nα, και εγω τωρα τελευταία εχω το ίδιο feeling με το live sex

 

"Just for the variety, you understand"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το live sex ειναι last year. Περιμενω σε αναμμενα καρβουνα πως και πως το Occulus Rift να βουτηξω στο HD cyber sex.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το live sex ειναι last year. Περιμενω σε αναμμενα καρβουνα πως και πως το Occulus Rift να βουτηξω στο HD cyber sex.

 

CYBER SEX?

Τι ειναι πάλι τoυτο?

Ειναι καλό?

Δεν κουφανει? βρε Κουφή Λεοπαρδαλη?

 

"Just for the variety, you understand"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κυβερνοερωτας. Οχι δεν κουφανει, αρκει να μην εχεις την ενταση πανω απ'το 8. Ειναι το killer app των VR headset.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κυβερνοερωτας. Οχι δεν κουφανει, αρκει να μην εχεις την ενταση πανω απ'το 8. Ειναι το killer app των VR headset.

 

Δεν σε πιάνω

Η αλήθεια ειναι οτι αυτά της μουσικής τεχνολογίας δεν τα έχω.

Οι ερωτικες μου ονειρώξεις φτάνουν μεχρι το επίπεδο των οικιακών συσκευών.

Να ο τρέχων στόχος μου ειναι η σπιτική μας τοστιέρα... Μερικές φορές τη βρίσκω πολυ hot, indeed... Μου αντιστέκεται βέβαια... Της είπα να πάμε σε live και μου είπε οτι δε γουστάρει το γιγνεσθαι... Κουλτουριάρα... Για αυτο με ανάβει...

Θα δείξει...

"Just for the variety, you understand"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου