Προς το περιεχόμενο

Χρήση sweep mids σε αναλογική κονσόλα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  Θέλω να ρωτήσω κάτι που ΔΕΝ έχω καταλάβει... Έχω μια αναλογική κονσόλα η οποία έχει semi parametric eq, δηλαδή sweep high mid  και low mid ανά κανάλι. Τα high mid είναι 500 hz - 15 khz και τα low mid 35 hz - 1 khz. Κάθενα απ' τα δύο knobs έχει από κάτω το αντίστοιχο cut/boost knob. Διαλέγεις τη συχνότητα και αυξομειώνεις. Όλα καλά και γνωστά.

 

  Αυτό που δεν πιάνω ακριβώς: Όταν μετατοπίζεις τη συχνότητα, οι αλλαγές που έχεις κάνει παραμένουν? Δηλαδή πάω πχ στα high mid, το βάζω στα 700 hz και boostάρω τέρμα +15 db. Αν τώρα αφήσω το cut/boost knob (γυριστήρι, πως να το πω? :P) τέρμα δεξιά στο +15 db και περιστρέψω το frequency select όλο δεξιά πχ στα 6 khz , η αλλαγή στα  700 hz θα παραμείνει?  Οι αλλαγές στις ενδιάμεσες συχνότητες που θα boostάρονται 15 db θα παραμείνουν?

 

  Ή μήπως η μεταβολή στο frequency selector επαναφέρει τις προηγούμενες συχνότητες στην αρχική τους θέση?

  Δηλαδή τελικά, όταν λέμε 4 band eq εννοούμε οτι μπορείς να πειράξεις μέχρι 4 κεντρικές συχνότητες? (εννοώ επίκεντρα συχνοτήτων). 

 

  Παρακαλώ βοηθήστε οι γνώστες γιατί σπάω το κεφάλι μου να το ξεκαθαρίσω. Δεν ξέρω αν το διατύπωσα καλά αλλά ότι θέλετε εδώ είμαι ;D ....

 

 

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

όταν λέμε 4 band eq εννοούμε οτι μπορείς να πειράξεις μέχρι 4 κεντρικές συχνότητες? (εννοώ επίκεντρα συχνοτήτων). 

 

αυτό φυσικά...

αν τελικά κατάλαβα την απορία σου, για να προσπαθήσω να στο "μεταφέρω" μπακάλικα σαν εικόνα, φαντάσου ότι "μετακινείς" τα 15 αυτά db στις συχνότητες που σαρώνεις ... στην συχνότητα που τελικά θα σταματήσεις το "εναποθέτεις" επιφέροντας και την ανάλογη αύξηση (οι υπόλοιπες παραμένουν ανεπηρέαστες εκτός των γειτονικών που επηρεάζονται ανάλογα τη ρύθμιση του "q" )....

 

 

 

 

ΥΓ1...βέβαια μάλλον πρέπει να μελετήσεις πιο επισταμένα την φύση του αναλογικού ήχου, γιατί η απορία σου δείχνει μια ελαφρά "σύγχυση" σε βασικές entry level έννοιες, τι οποίες αν δεν κατανοήσεις πλήρως, θα χτίσεις την γνώση σου σε λάθος βάσεις που θα ακυρώνουν οτιδήποτε "συνειδητά" δημιουργικό θα προσπαθείς να προσθέσεις πάνω τους...

 

θα μου πεις "γι αυτό ρωτάω" ρε φίλε...  ::)

καταλαβαίνω μεν αλλά φοβάμαι ότι η "σύγχυση" αυτή δεν θα περιορίζεται στην συγκεκριμένη απορία, οπότε για μένα πρέπει να προσέξεις περισσότερο τώρα που είσαι στην αρχή επανεξετάζοντας την μέχρι τώρα αντίληψη σου...

 

τώρα αν έχω αντιληφθεί λάθος σόρυ... 8)

 

ΥΓ2... πλάκα θάχε αν μπορούσε να ισχύσει πρακτικά μια "χαοτική" προσέγγιση στο eq όπως την περιέγραψες αρχικά... ;D

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Σ'ευχαριστώ για την απάντηση... Αυτό ειδικά

φαντάσου ότι "μετακινείς" τα 15 αυτά db στις συχνότητες που σαρώνεις ... στην συχνότητα που τελικά θα σταματήσεις το "εναποθέτεις" επιφέροντας και την ανάλογη αύξηση (οι υπόλοιπες παραμένουν ανεπηρέαστες εκτός των γειτονικών που επηρεάζονται ανάλογα τη ρύθμιση του "q" )....

 

Με βοήθησε να επιβεβαιώσω.

 

  Τώρα όσον αφορά αυτό

 

ΥΓ2... πλάκα θάχε αν μπορούσε να ισχύσει πρακτικά μια "χαοτική" προσέγγιση στο eq όπως την περιέγραψες αρχικά... ;D

 

Βασικά είχα την εντύπωση οτι κατά κάποιο τρόπο μπορείς - αλλά χοντροκομμένα - με το semi parametric eq να μιμηθείς ενα graphic eq.Δηλαδή να φτιάξεις "κυματομορφή"... αλλά τελικά είναι πολύ πιο απλό απ' οτι νόμιζα.

 

  Γενικά ασχολούμαι με την ηχοληψία εδώ και κανα χρόνο - προς το παρόν για live ήχο, οχι για recording - και ενώ διαβάζω, επενδύω και πειραματίζομαι πολύ είναι αλήθεια οτι  κάμποσα πράγματα - της θεωρίας κυρίως - δεν τα έχω πιάσει ακριβώς. Το συγκεκριμένο όμως με μπέρδεψε λόγω της έννοιας sweep. Αυτό μου έμοιασε με "σάρωμα", οτι δηλαδή αν πχ boostαρεις και περιστρέψεις το frequency knob σαρώνεις τις συχνότητες που θα περάσει  και παίρνουν boost κι αυτές κλπ  ;D ;D

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις αναλογικές οι ρυθμίσεις eq παραμένουν και όταν κλείσεις τη κονσόλα γιατί απλά τα knobs είναι αναλογικά, αυτό που χρειάζεται συνήθως επανερύθμιση είναι το εφφέ-βάθος, delay κτλ αν και αυτό ισχύει κατά περίπτωση.

 

Στις ψηφιακές θα πρέπει να γίνει ρύθμιση τύπου save all για κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά.

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Το συγκεκριμένο όμως με μπέρδεψε λόγω της έννοιας sweep. Αυτό μου έμοιασε με "σάρωμα", οτι δηλαδή αν πχ boostαρεις και περιστρέψεις το frequency knob σαρώνεις τις συχνότητες που θα περάσει  και παίρνουν boost κι αυτές κλπ  ;D ;D

 

το "σάρωμα" ως ενέργεια στην περίπτωσή του eq, μεταφράζεται ως "συνεχές προοδευτικό προσωρινό πέρασμα σε ένα εύρος συχνοτήτων, ανιχνεύοντας αυτή που θα επιλέξουμε τελικά για να επέμβουμε δραστικά, με στόχο την επίλυση κάποιου ηχητικού προβλήματος...

 

πχ... έχοντας σταθερά ένα "υπερβολικό" boost στο gain με σχετικά "στενό" Q (μικρό bandwidth), σαρώνοντας αργά και προοδευτικά μπορούμε εύκολα να βρούμε ακριβώς μια "προβληματικά" τονισμένη συχνότητα, την οποία και θα υποβιβάσουμε ανάλογα σε δεύτερο χρόνο...

 

ΥΓ... στο γραφικό eq, οι συχνότητες και το Q είναι προκαθορισμένα , καθιστώντας το (συγκριτικά) σε εργονομία και αποτέλεσμα δυσλειτουργικό, ειδικά για "χειρουργικές" επεμβάσεις...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μια και γυριζει περι eq να ρωτησω κατι στα γρηγορα

εχω παρατηρησει οτι σε διαφορα eq plugins της waves ενω κανω high pass στα 60 hz πχ, το analyzer (voxengo span) δειχνει οτι συνεχιζουν να υπαρχουν συχνοτητες κατω των 60 ενω εχω βαλει τελειως αποτομο κοψιμο

αυτο εχει να κανει

1) με τη συμπεριφορα του καθε eq, οπου κ πιθανον καποια να μην υποστηριζουν αλγοριθμικα τοσο αποτομο cut?

2) με απωλειες του analyzer ως προς την αναλυση?

η 3) με μικρο peaks που προκυπτουν περιξ tou cutoff point?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ένα "ιδανικό" υψιπερατό φίλτρο, που θα επέτρεπε πλήρη διέλευση σε συχνότητες πάνω από ένα σημείο αποκοπής που του ορίζουμε, αποκόπτοντας ταυτόχρονα πλήρως όλες τις υπόλοιπες κάτω από αυτό, πρακτικά είναι μη υλοποιήσιμο...

 

αυτά που χρησιμοποιούμε στην πράξη, καθορίζουν την συμπεριφορά τους (που μεταφράζεται σε μια σταδιακή μείωση) ανάλογα την κλίση ανά οκτάβα του φίλτρου που θα επιλέξουμε...

 

αυτή θα την δεις σχηματοποιημένη σαν μια καμπύλη που ξεκινώντας από μια μικρή κλίση των 6db γίνεται όλο και πιο απότομη έως τα συνηθισμένα όρια των 24... υπάρχουν φυσικά και φίλτρα που δίνουν μεγαλύτερες στα 36 ή και 48db αν θυμάμαι καλά, αλλά είναι πιο σπάνια και υπερβολικά για την συνήθη ηχοληπτική χρήση...

 

περισσότερο να ανησυχείς λοιπόν για την "ποιότητα" του φίλτρου και δόξα το γιαραμπή της Waves είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν στο εμπόριο... εμπιστεύσου τα άφοβα με την παράλληλη συμβουλή μου να προσπαθήσεις να μιξάρεις περισσότερο με το αυτί και λιγότερο με το μάτι (πράγμα όχι τόσο εύκολο όσο ακούγεται)...  ;) :)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα "ιδανικό" υψιπερατό φίλτρο, που θα επέτρεπε πλήρη διέλευση σε συχνότητες πάνω από ένα σημείο αποκοπής που του ορίζουμε, αποκόπτοντας ταυτόχρονα πλήρως όλες τις υπόλοιπες κάτω από αυτό, πρακτικά είναι μη υλοποιήσιμο...

 

αυτά που χρησιμοποιούμε στην πράξη, καθορίζουν την συμπεριφορά τους (που μεταφράζεται σε μια σταδιακή μείωση) ανάλογα την κλίση ανά οκτάβα του φίλτρου που θα επιλέξουμε...

 

αυτή θα την δεις σχηματοποιημένη σαν μια καμπύλη που ξεκινώντας από μια μικρή κλίση των 6db γίνεται όλο και πιο απότομη έως τα συνηθισμένα όρια των 24... υπάρχουν φυσικά και φίλτρα που δίνουν μεγαλύτερες στα 36 ή και 48db αν θυμάμαι καλά, αλλά είναι πιο σπάνια και υπερβολικά για την συνήθη ηχοληπτική χρήση...

 

περισσότερο να ανησυχείς λοιπόν για την "ποιότητα" του φίλτρου και δόξα το γιαραμπή της Waves είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν στο εμπόριο... εμπιστεύσου τα άφοβα με την παράλληλη συμβουλή μου να προσπαθήσεις να μιξάρεις περισσότερο με το αυτί και λιγότερο με το μάτι (πράγμα όχι τόσο εύκολο όσο ακούγεται)...  ;) :)

 

σε ευχαριστω npap για το χρονο κ την απαντηση!

το αναρωτιομουν κυριως γτ εβλεπα πχ τα built in eq του logic η αυτα της fabfilter οπου ειχαν πολη σκληρο κοψιμο με τελειως καθετη καμπυλη

η χρηση που κανω δν ειναι ηχοληπτικη αλλα για μιξη και κυριως synths οποτε και σε πολλες περιπτωσεις λογω 2-3 oscillator προκυπτουν αρμονικες κατω απο τα 50 hz οπου κ χρειαζομαι πολη σκληρο hi pass στο σημειο

εβλεπα λοιπον πολλους παραγωγους που σκοτωναν τελειως τις συχνοτητες κατω απο το c off point και ειδικα σε διαφορους ηχους ειναι απαραιτητο καθως δν ειναι οτι αλλοιωνεται η χροια καποιου ακουστικου οργανου με τοσο σκληρο κοψιμο

για αυτο κ ισως δν μ εκανε της waves που παρολο την ποιοτικη συμπεριφορα του εχει απαλη καμπυλη

οσο για τη μιξη με αυτι vs ματι εννοειται οτι ειναι κατι που εχω παντα υποψιν αλλα απειρος δε οσες φορες κ αν εβαλα στον εαυτο μου τον περιορισμο οτι δεν θα ανοιξω το analyzer Παντα πεφτω στην παγιδα!

πλεον βεβαια κανω freq fishing καθαρα με το αυτι για εξασκηση κ μονο και μετα επιβεβαιωνω με το analyzer οτι οντως εκει ειναι το Peak

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου