Προς το περιεχόμενο

Jbl lsr305. Τελικά άξιζαν τον ντόρο?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αρκετά κατατοπιστικός... σίγουρα δε χρειάζεται πανικός ιδιαίτερα σε περιπτώσεις τύπου home studio και σε τετοιο budget, ήταν απορίας άξιο γιατί το reflex να τοποθετείται πίσω και όχι μπροστά.  Ο λόγος ήταν πως αυτό το "μέρος της ακουστικής ενέργειας" το αντιλαμβάνομαι απλά ως ηχος ( αφου πολύ χοντρικά ο ήχος είναι διαμήκες κύμα και το κύμα μεταφέρει ενέργεια) , άρα στη λογική μου θεωρώ πως το reflex πρεπει να είναι μπροστά ,εκεί που πρέπει να είναι στραμένο για τον τελικό αποδέκτη.  ΓΙα παράδειγμα , σε ζευγάρι hs80m που χειριζόμουν καιρό, τα 42Hz των χαρακτηριστικών του αισθανόμουν πως ήταν πιο χαμηλά απο το υπόλοιπο φάσμα και ένιωθα πως αν το reflex ήταν μπροστά, θα υπήρχε πιο ικανοποιητικό αποτέλεσμα ως προς τις χαμηλές.

Βέβαια τους υπόλοιπους λόγους που ανέφερες δεν τους γνώριζα και ακούγονται πολύ λογικοι, άλλωστε δεν είναι λίγα τα πανάκριβα ζευγάρια που έχουν το reflex πίσω.

 

Ps : Κάπου διάβασα παλαιότερα πως δεν θα καταλάβεις τα sub που βρίσκονται στο χώρο,  γιατι δεν αντιλαμβανόμαστε τη διεύθυνση των χαμηλών συχνοτήτων.  Ο λόγος αυτός καθιστά εφικτή την τοποθέτηση του reflex στην πίσω μερία του ηχείου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ΓΙα παράδειγμα , σε ζευγάρι hs80m που χειριζόμουν καιρό, τα 42Hz των χαρακτηριστικών του αισθανόμουν πως ήταν πιο χαμηλά απο το υπόλοιπο φάσμα και ένιωθα πως αν το reflex ήταν μπροστά, θα υπήρχε πιο ικανοποιητικό αποτέλεσμα ως προς τις χαμηλές.

 

δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα τι θες να πεις... όλες οι συσκευές ήχου έχουν ένα roll off στα άκρα του φάσματος που μπορούν να αναπαράγουν... στην περίπτωσή μας στα ηχεία ακουστικής ανάρτησης (κλειστής καμπίνας) το μπάσο έχει "προοδευτική" μείωση κάτω από το όριο αποκοπής, σε αντίθεση με αυτά με Bass Reflex όπου ανάλογα και την επιτυχία της σχεδίασης, η ανάλογη μείωση γίνεται απότομα... ίσως αναφέρεσαι σε αυτό το γεγονός... γιατί στα 42hz (όπως και κατά κανόνα κάτω από τα 60hz) αντιλαμβανόμαστε τα ηχητικά δρώμενα κυρίως ως αυξομείωση της έντασης στο όλον του φάσματος του ήχου που ακούμε ταυτόχρονα... η ικανότητα αξιόλογης ικανότητας κριτικής "ανάλυσης" σε λεπτομέρειες έρχεται αρκετά παραπάνω...

 

Ps : Κάπου διάβασα παλαιότερα πως δεν θα καταλάβεις τα sub που βρίσκονται στο χώρο,  γιατι δεν αντιλαμβανόμαστε τη διεύθυνση των χαμηλών συχνοτήτων.  Ο λόγος αυτός καθιστά εφικτή την τοποθέτηση του reflex στην πίσω μερία του ηχείου;

 

όσο "κατεβαίνει" η συχνότητά του μειώνεται και η κατευθυντικότητα ενός ήχου... κατά συνέπεια μειώνεται και η ικανότητά μας να αντιληφθούμε την θέση της πηγής του... από ένα σημείο και μετά μάλιστα (στο πεδίο που συνηθίζουμε να ορίζουμε ως "μπάσα") ο ήχος γίνεται παντοκατευθυντικός με αποτέλεσμα να αδυνατούμε παντελώς να την προσδιορίσουμε...

 

το συγκεκριμένο "φαινόμενο" εκμεταλλεύονται και οι υλοποιήσεις με τα sub που αναλαμβάνουν αυτό το μέρος του φάσματος σε συνδυασμό με τους "δορυφόρους" που αναλαμβάνουν το υπόλοιπο... σίγουρα λοιπόν παίζει τον ρόλο του και στην ευκολία του να τοποθετείται το bass reflex στο πίσω μέρος, αλλά το θέμα είναι πολύ πιο σύνθετο καθότι όπως είπα και στο προηγούμενή μου απάντηση η επέκταση  της απόκρισης ενός ηχείου χαμηλά μέσω του BR επιτυγχάνεται μέσω "εσκεμμένων" διαφορών φάσης...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου