Προς το περιεχόμενο

επιλογή μικροφώνων για ηχογράφηση προβών -takes


analogtreehouse

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σκεφτόμουνα ότι θα ήταν καλό με τη μπάντα μου να αρχίσουμε να ηχογραφούμε τις πρόβες μας.Η ακρόαση πιστεύω οδηγεί σε βελτίωση μιας και τα λάθη και οι μικρές λεπτομέρειες που θέλουν δουλειά είναι πιό προφανή.Επιπλέον είναι ένας καλός τρόπος να συγκρατείς ωραίες ιδέες που συνήθως ξεχνιούνται.Τέλος γνωρίζεις καλύτερα τον ήχο σου.

Αυτό που με προβλημάτισε είναι το ποιά μικρόφωνα θα ήταν τα κατάλληλα.Θα παραθέσω τις δικές μου σκέψεις.Προτάσεις, εναλλακτικές και συμβουλές θα βοηθούσαν πολύ.

 

Μπότα AKG D112

Ταμπούρο shure sm 57

Τομ - Βαθύ sennheiser e604

Ενισχυτές κιθάρας shure sm57 ή sennheiser e609 (όποιος έχει εμπειρία χρήσης ας βοηθήσει)

 

για hi hat δεν ξέρω (καλό θα ήταν κάποια στιγμή να μην ηχογραφείται μαζί με το ταμπούρο)

για overhead δεν ξέρω

 

το μπασο προς το παρόν D.I αλλά έχω ακούσει καλά λόγια για akg d112

 

για φωνή shure sm 58

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είσαι σε πολύ καλό δρόμο , συμφωνώ απόλυτα με τις επιλογές σου.

 

- Παρόλο που όλος ο κόσμος στην Ελλάδα θα σου προτείνει το D112 για μπότες , εγώ θα σου συνιστούσα να ακούσεις και να δοκιμάσεις το sennheiser e602 το οποίο θεωρώ εκπληκτικό.

 

- Ταμπούρο sm57 (από πάνω) , από κάτω (προαιρετικά) ίσως ένα SM 58 ή άλλο ένα e604 ή κάποιο φτηνό πυκνωτικό.

 

- συμφωνω για το e604 για toms

 

- Καλό θα ήταν (αν υπάρχουν τα χρήματα) εκτός από overheads να υπάρχει και μικρόφωνο στο hihat.Για overhead και hihats προτείνω τα Sennheizer e664 ή Rode ΝΤ5 (είναι ζευγάρι) ή studioprojects C4 (είναι ζευγάρι) . Αν πάρεις 2 ζευγάρια μπορείς να βάλεις ένα για hihat , 2 για overhead και το τέταρτο μπορείς να το χρησιμοποιείς σα μπαλαντέρ , κάτω από το ταμπούρο , σε κρουστά ,σε άλλα ακουστικά όργανα πχ κιθάρες κλπ

 

- Ενισχυτή κιθάρας το sm 57

 

- Καλύτερα να παραμείνει το μπάσο με D.I.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ dither και feather(ναι το sonic nurse είναι απίστευτο :) ).

Καταρχήν η εγγραφή θα γίνει σε mini disk μέσω μιας eurodesk mx2442a της behringer η οποία υπάρχει στο χώρο που κάνουμε πρόβες feather.

Θα έχω υπόψιν τα μικρόφωνα χώρου φαντάζομαι θα ζωντανεύει αρκετά η μείξη αλλά προς το παρόν βασικός περιορισμός είναι το κόστος.

Dither θα δοκιμάσω το e602 στη πρώτη ευκαιρία,αλλά σκέφτομαι το akg d112 μιας και μπορώ να το βρω πιό φτηνά μεταχειρισμένο.Πρώτον έιναι κακή κίνηση να αγοράζεις μεταχειρισμένα μικρόφωνα;Δεύτερον θα κάνω ικανοποιητική δουλειά με το akg d112;

Επιπλέον αξίζει το έξτρα κόστος αγοράς ενός sennheiser e609 απ΄ότι ενός shure sm57(έχω κολλήσει με την ιδέα) για τους ενισχυτές κιθάρας;

Για overhead μάλλον τείνω προς τα rode nt5 που πρότεινες λόγω κόστος και του ότι σαν ζευγάρι ίσως μπόρω να κάνω πειράματα με x - y τεχνικές ηχογράφησης σε άλλες εφαρμογές.Το hihat θα περιμένει για λίγο.

Όσο για το μπάσο θα μείνει σε d.i όσο δεν υπάρχει κάποιος ενισχυτής με ιδιαίτερη χροιά και αντίστοιχη καμπίνα (αν κάποιος χαρίζει ampeg b15n θα τον δεχόμασταν με χαρά :) ).

Προς το παρόν sm57 (x1),e604(x2) μάλλον μπαίνουν στο εικονικό καλάθι και έχει ήδη αγοραστεί ένα sm58

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτον έιναι κακή κίνηση να αγοράζεις μεταχειρισμένα μικρόφωνα;

Αν πρόκειται να αγοράσεις μεταχειρισμένο μικρόφωνο θα σου συνιστούσα περιοριστείς σε δυναμικά τα οποία μπορείς να τοποθετήσεις επιτόπου κατά την αγορά σε μια κονσόλα και να διαπιστώσεις αν λειτουργούν σωστά . Τα πυκνωτικά όμως είναι διαφορετική περίπτωση. Επειδή δεν είναι ένα απλό πηνίο (όπως τα δυναμικά ) και περιέχουν πολλά και ευαίσθητα ηλεκτρονικά εξαρτήματα για τη λειτουργία τους , δεν θεωρώ σοφό να τα αγοράζουμε μεταχειρισμένα και ειδικά από ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε ή δεν εμπιστευόμαστε ότι τα έχουν μεταχειριστεί σωστά. Μου έχει τύχει σε δυο περιπτώσεις φίλοι ηχολήπτες να έχουν αγοράσει ακριβά πυκνωτικά μεταχειρισμένα ( σαν ευκαιρία ) και τα μικρόφωνα να παρουσιάζουν διαλείψεις στη λειτουργία τους. Έτσι όταν τα αγόρασαν φαίνονταν μια χαρά , αλλά όταν τα πήραν στο studio άρχισαν να παρουσιάζουν διάφορα συμπτώματα και δυσλειτουργίες.

 

Dither θα δοκιμάσω το e602 στη πρώτη ευκαιρία,αλλά σκέφτομαι το akg d112 μιας και μπορώ να το βρω πιό φτηνά μεταχειρισμένο.

Νόμιζα ότι θα το αγόραζες καινούριο και σου πρότεινα e602 για πιο φτηνό.

Φυσικά και θα κάνεις τη δουλειά σου με το D112 είναι πάρα πολύ καλό μικρόφωνο.

 

Επιπλέον αξίζει το έξτρα κόστος αγοράς ενός sennheiser e609 απ΄ότι ενός shure sm57(έχω κολλήσει με την ιδέα) για τους ενισχυτές κιθάρας;

Μπαααα. :wink:

 

Για overhead μάλλον τείνω προς τα rode nt5 που πρότεινες λόγω κόστος και του ότι σαν ζευγάρι ίσως μπόρω να κάνω πειράματα με x - y τεχνικές ηχογράφησης σε άλλες εφαρμογές.

Σωστός !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ dither θα κινήθω στην κατεύθυνση που συζητάμε και θα αναφέρω το συνολικό κόστος όταν καταφέρω να κάνω τις αγορές μου ώστε να υπάρχει μια εικόνα για το κόστος που έχει κάτι τέτοιο για όποιον διαβάσει το post στο μέλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια αλλη εναλλακτικη λυση (και φτηνη) ειναι να εχεις ενα πυκνωτικο στην καρτα ηχου σου,και να τοποθετησεις το μικροφωνο καπου στον χωρο οπου θα καθοταν ενας μεσος ακροατης της προβας.

Πλεονεκτηματα:

- φτιαχνεις τη μιξη στο χωρο ετσι ωστε ολα τα οργανα να ακουγονται σωστα και οχι μονο ο κιθαριστας π.χ. Αυτο βοηθαει πολυ και τους μουσικους μεσα στον χωρο

- εχεις μια καλη "φωτογραφια" για το πως ακουγονται τα κομματια σε ακατεργαστη μορφη.Ειναι σιγουρο πως θα εκπλαγεις αρνητικα στην αρχη και

θετικα μετα απο αρκετες προβες.

- μετα απο ολα αυτα,η επιτευξη καλου ηχου στο studio οταν θα πας για ηχογραφηση,θα ειναι παιχνιδακι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες αργότερα...

καλημερα σας! ειμαι νέο μελος στην παρέα (πέτρος,χάρηκα) με πολλές ανησυχίες και ελάχιστες γνωσεις γι αυτο be gentle. Τραγουδάω σε ενα συγκρότημα Heavy metal και ενω οι γνωσεις μου στο αντικειμενο ειναι σε αρκετα καλα επιπεδα απο τεχνολογία ειμαι πραγματικά ασχετος. Προσφατα αρχισαμε να ψαχνόμαστε για home studio με τα παιδια του συγκροτήματος. Υπάρχει χώρος με μόνωση και ο πολυ απαραίτητος εξοπλισμος (οργανα+ ενισχυτες+κονσολα). Απο εκει και πέρα σκεφτόμαστε την ηχογραφηση είτε προβών είτε κάτι σαν προχειρο demo (οταν θα κανουμε κατι σοβαρο μαλλον θα παμε σε καποιο studio). Οπότε χρειαζομαστε μικρόφωνα... Εγώ εχω ενα shure beta58A με το οποιο τραγουδαω στις προβες και στα Live και ειμαι πολυ ευχαριστημενος. Επισης υπάρχει ενα SM57 το οποιο λογικα θα χρησιμοποιηθει για κιθάρες. Το μπάσο τι χρειαζεται? το DI που αναφερετε τι ειναι (ειπαμε ειμαι ασχετος)? Για drums να προσανατολιστώ στα παραπανω που γραφετε ή σε καποιο ετοιμο drum set οπως της shure π.χ? Μπορείτε να μου πείτε τιμες πανω κατω για drums mic (αυτα που αναφερετε ισως?)? αυτα για την ώρα, θα επανελθω με νεες απορίες... :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μπάσο τι χρειαζεται? το DI που αναφερετε τι ειναι (ειπαμε ειμαι ασχετος)?

 

Για το μπάσσο πολλές φορές αρκεί ένα DI (= διάταξη που εξομαλύνει την αντίσταση του οργάνου με αυτή της line εισόδου της κονσόλας). Το αν κάνει για την περίπτωση σας είναι περισσότερο σχετικό με το πως παίζει ο μπασσίστας και όχι τόσο το στυλ της μουσικής (αν και κάπου αυτά τα 2 συναντιώνται :) ). Το σήμα από το DI είναι συνήθως πιο καθαρό απ'ό,τι θα έπαιρνες από ένα μικρόφωνο.

 

Μία πιο καλή λύση είναι να χρησιμοποιήσετε ένα crossover ώστε να διαχωρίσετε την έξοδο προς την κονσόλα σε 2 σήματα: ένα με τις χαμηλές συχνότητες (π.χ. μέχρι 200Hz) και ένα με τις πάνω από 200Hz συχνότητες. Με αυτό τον τρόπο κάνεις πιο ευέλικτη μίξη στον ήχο του μπάσσου καθώς μπορείς να κομπρεσσάρεις το ένα μόνο κανάλι και να δώσεις όγκο στον ήχο ή να περιορίσεις τις ψηλές κλπ κλπ. Εξαρτάται από τη μουσική σας.

 

Τέλος, η καλύτερη λύση είναι το crossover μαζί με ένα επιπλέον μικρόφωνο (δυναμικό για σιγουριά και κοντά στο ηχείο ή πυκνωτικό στο 1 μέτρο περίπου για "μαγειρέματα") οπότε έτσι έχεις 3 κανάλια να παίξεις κατά το remix. Το μικρόφωνο δίνει συνήθως φυσικό όγκο που λείπει από το DI (αν και εκεί μπορείς να προσθέσεις όγκο με compress+EQ)

 

κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ :)

 

Υπάρχουν ενισχυτές μπάσσου που έχουν έξοδο DI ή ακόμα και 2 εξόδους από crossover. Αν έχετε έναν τέτοιο, μπορείτε να πειραματιστείτε.

 

Νομίζω ότι οι ειδικοί θα σας δώσουν και άλλες λύσεις αν εξηγήσεις καλύτερο τον επιθυμητό ήχο και τις διατάξεις που έχετε.

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το DI που αναφερετε τι ειναι (ειπαμε ειμαι ασχετος)?

 

Διάβασε αυτό το άρθρο

 

Για drums να προσανατολιστώ στα παραπανω που γραφετε ή σε καποιο ετοιμο drum set οπως της shure π.χ?

 

Η πρόταση μου είναι να προσανατολιστείς στα παραπάνω , χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι οι διάφορες άλλες προτάσεις εταιριών σε μορφή πακέτου αποκλείονται. Όπως και να ’χει τη δουλειά σου θα τη κάνεις. Στην ηχοληψία ΔΕΝ υπάρχει μόνο ένας σωστός τρόπος για να επιτευχθεί ο σκοπός μας που είναι σαφώς η άρτια ηχογράφηση μίας ηχητικής πηγής. Ο κάθε ηχολήπτης διαλέγει τα εργαλεία που του ταιριάζουν και πολλές φορές οι γνώμες διίστανται. Απλά όταν κάνουμε τα πρώτα βήματά μας και δεν έχουμε διαμορφώσει προσωπική άποψη είναι ασφαλέστερο να ακολουθούμε δοκιμασμένες μεθόδους που υιοθετούνται από τη πλειονότητα.

 

Μπορείτε να μου πείτε τιμες πανω κατω για drums mic (αυτα που αναφερετε ισως?)?
Μην τα θέλεις και όλα στο πιάτο , ένα τηλεφωνάκι στους αντιπροσώπους αρκεί. :wink:

Επίσης μπορείς εύκολα να βλέπεις τις ενδεικτικές τιμές προϊόντων σε διάφορα online καταστήματα όπως πχ Thomann

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου