Προς το περιεχόμενο

Σετάρισμα κιθάρας...


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πιστεύω ότι τις έχω περάσει σωστά (έχω προσέξει να τυλίξω τη σολ αρκετές φορές για καλύτερη γωνία με το nut χωρίς να υπάρχει επικάλυψη μεταξύ των τυλιγμάτων). Ιδού μια φωτογραφία:

 

headstock.JPG

 

Νομίζω πως όντως είναι σφιχτά τα αυλάκια. Για αυτό δεν ακούγεται και το τριξιματάκι άλλωστε?

Το θέμα είναι ότι υπάρχει φόβος να καταστρέψω το nut ακόμη και με τις ειδικές λίμες?

Τελικά τα στενά αυλάκια επηρεάζουν τόσο το κούρδισμα???

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 64
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

το τριξιματάκι όντως απο το nut πρέπει να προέρχεται δοκίμασε το καθάρισμα και το μολυβάκι.

νομίζω ότι το παράκανες :D λιγάκι με τις στροφές στη σολ,5 στροφες αρκουν όχι 100 :D όπως νομίζω ότι βλέπω!

για δοκίμασε να αλλάξεις μια σολ χορδή (θα στην "κεράσω" εγω αν δεν λυθεί το πρόβλημα του ξεκουρδίσματος :wink: ) και κάνε 4-5 στροφες.

το σωστα κομμενο nut είναι το Α & το Ω για ένα καλό σετ απ!

κριμα που δε μένεις Αθήνα να το επισκευάζαμε παρέα!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παράκανα λες ε??? :lol: :lol:

Οι χορδές είναι ολοκαίνουριες (PYRAMID μάλιστα...) οπότε δε νομίζω να βοηθήσει η αλλαγή χορδής. Θα κάνω αυτό που λες με το μολύβι και θα σου πω τι έγινε...

Νομίζω Superfunk πρέπει να φτιάξεις κανένα site του στυλ www.superfunk.gr για να βοηθάς εμάς τους αδαείς!

Όντως κρίμα :cry: που δεν είμαι Αθήνα γιατί θα χαιρόμουν πολύ να μου έδειχνες πως σετάρεται σωστά μια κιθάρα.......

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπορείς να βγαλεις τη χορδη και να την ξαναβάλεις με λιγοτερες στροφές.(μια και είναι ατύλιχτη δεν υπάρχει φόβος να χαλάσει...)

αν οι χορδες είναι Pyramid 010-046 τότε απο τη μάνα τους παίζουν πιο μαλακα (σχεδόν σαν εννιάρες) οπότε δεν θα σε κουράσουν καθόλου.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έβγαλα τη χορδή όπως μου είπες, και πέρασα με μολυβάκι τα slots. Είδα μια μικρή βελτίωση, αλλά μου φαίνεται ότι πρέπει τελικά να παραγγείλω αυτές τις λίμες.

Πάντα ο φόβος να καταστρέψω το nut παραμονεύει όμως... :?

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 10 χρόνια αργότερα...

Ρε παιδιά, εδώ και κάνα 4μηνο εχω αρχίσει να ακούσω τριξίματα στην e, την Β, και G, έβγαλα και έβαλα μολυβάκι στον Nut, καθάρισα και έτριψα τα τάστα, έφτιαξα "υποτίθετε" το trusrod, αλλά αυτό το τρίξιμο εξακολουθεί να παραμένει, τι να κάνω ρε παιδιά;

επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο; η αναλόγως το πόσο χρειάζεται ώστε να περνάει η medium πένα sto 7o-8o τάστο-όπως αναφέρει ο superfunk στο πολύ καλό άρθρο του σχετικά με το σετάρισμα.

Θα ήθελα αν είναι δυνατόν να γίνει μια αναφορά για τα τριξίματα, στο τι μπορεί να φταίει, και τι πρέπει να γίνει για να λυθεί το πρόβλημα με σειρά βημάτων, πρώτα αυτό, μετά εκείνο, μετά το άλλο κλπ.

Η κιθάρα είναι μια Ηλεκρ/στική Cort cjx10, και οι χορδές που έχει πάνω είναι D'adario ΕΧΡ 16 12-53.

ευχαριστώ πολύ  εκ των προτέρων για όποιες απαντήσεις.

Βασίλης

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο; η αναλόγως το πόσο χρειάζεται ώστε να περνάει η medium πένα sto 7o-8o τάστο-όπως αναφέρει ο superfunk στο πολύ καλό άρθρο του σχετικά με το σετάρισμα.

 

Οσο πιο ισιο γινεται,το ιδανικο ειναι να μην εχει σχεδον καθολου relief αλλα για αυτο χρειαζεσαι ΠΟΛΥ καλη ταστοδουλεια,σε ακουστικη κιθαρα ειναι ανεκτο ενα 0.10 mm -0.25 mm στην ΜΙ ΜΠΑΣΑ στο εκτο-εβδομο ταστο (πατωντας τη χορδη μετα 14ο και πισω απο το 1ο (νοτα ΦΑ)  

 

μια τυπικη business card εχει παχος γυρω στα 0.23mm

 

Οσο πιο δυνατα βαρας φυσικα τοσο περισσοτερο relief χρειαζεσαι ειδικα αν η κιθαρα σου δεν εχει τελειο fret leveling & εχεις χαμηλο action.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά, εδώ και κάνα 4μηνο εχω αρχίσει να ακούσω τριξίματα στην e, την Β, και G, έβγαλα και έβαλα μολυβάκι στον Nut, καθάρισα και έτριψα τα τάστα, έφτιαξα "υποτίθετε" το trusrod, αλλά αυτό το τρίξιμο εξακολουθεί να παραμένει, τι να κάνω ρε παιδιά;

επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, το μπράτσο πρέπει να είναι εντελώς ίσιο;

επειδή χρησιμοποιείς τη λέξη 'τριξίματα', δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε σίγουρα για ταστάρισμα ή αν το ψάχνουμε

 

αν είναι ταστάρισμα τότε κατά πάσα πιθανότητα θα πρεπε να εμφανίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές της ταστιέρας (πχ από το 7ο μέχρι το 12ο τάστο ή από το 12ο και μετά ή στα πρώτα 5 τάστα κτλ - τυχαία παραδείγματα)

δεν βλέπω να αναφέρεις κάποια συγκεκριμένη περιοχή που να έχει το πρόβλημα, συμβαίνει αυτό;

 

αν δε είμαστε σίγουρα ότι είναι ταστάρισμα τότε μπορεί να έχει ελάττωμα κάποια χορδή ή να έχει κάποιο πρόβλημα στο καβαλάρη ή γύρω από τα κλειδιά και απλώς να συγχρονίζει όταν παίζεις κάποιες άλλες χορδές οπότε να μην καταλαβαίνεις ότι το πρόβλημα είναι σε μία και εκεί που συγχρονίζει να χτυπάει κάπου και να κάνει τρίξιμο

έλεγξε κάθε χορδή μεμονωμένα κρατώντας τις υπόλοιπες και επίσης ελεγξε με το χέρι σου να κρατάει τις χορδές μεταξύ κοκκαλου και κλειδιών (στο headstock δηλαδή)

επίσης αν δεν έχεις αλλάξεις τις χορδές (επομένως αποκλείεται να είναι εκεί το πρόβλημα) έλεγξέ τες και οπτικά για εμφανή ελαττώματα

έλεγξε κάθε κινητό κομμάτι με το χέρι σου βασικά μήπως υπάρχει κάπου πρόβλημα

 

όσο για το μπράτσο, είναι λίγο σχετικά τα πράγματα

μπορεί να σου πει κάποιος το σωστό και να στο αποδείξει μηχανικά

αλλά τι γίνεται αν δεν υπάρχει κάποιος να το εφαρμόσει; άρα πας στο 'σωστό' δηλαδή εφαρμόσιμο, έτσι δεν είναι;

το σωστό είναι να υπάρχει relief (καμπύλη δηλαδή) στη κεντρική περιοχή (διαφορετικής έκτασης αναλόγως της κιθάρας - (μιλάμε για ελάχιστη καμπύλη έτσι, δύσκολο να τη διαπιστώσεις με το μάτι από το πλάι... - όσοι το ισχυρίζονται αυτό ή λένε σαχλαμάρες ή έχουν κάνει τη κιθάρα τόξο...))

(αναγκαστικά θα υπάρχει λίγο αντίστροφη τάση στα τελευταία τάστα για αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η κατασκευή του οργάνου)

όποιες διαφορές προκύπτουν από τάστο σε τάστο κανονικά θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της κλίσης του μπράτσου και όχι της διαφορετικής διαμόρφωσης των τάστων

η τελευταία (κανονικά...) πρέπει να γίνεται όταν υπάρχουν μεμονωμένα/εμφανή προβλήματα ή δεν υπάρχει τρόπος να έρθει σωστά η κιθάρα με τίποτα (παλιά κιθάρα πχ)

αυτός ο τρόπος είναι ρεαλιστικός για ένα πολύ καλής κατασκευής (μηχανικά) όργανο

για πάρα πολλούς λόγους όμως, ξεκινώντας από την κατασκευή του οργάνου ή προηγούμενη εργασία σε αυτό η οποία μπορεί να προδιαγράψει ένα φαύλο κύκλο (βλέπετε παρακάτω), η επιλογή στην οποία καταφεύγουν πολλοί, είναι η αντίστροφη

δηλαδή να αντιπαλέψουν όλα τα θέματα λαιμού, χορδών, τάστων με απευθείας διαμόρφωση των τάστων (που είναι και το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα) διατηρώντας το λαιμό 'ίσιο' (με χορδές πάνω αυτό δεν είναι δυνατό σε καμμία περίπτωση αλλά έστω)

αφού τελειώσει η διαμόρφωση τάστων, η κιθάρα παίζει τέλεια αφού τα τάστα είναι ουσιαστικά το τελικό σημείο που ενδιαφέρει το κιθαρίστα και αν διαμορφωθούν σωστά απλά λειτουργεί τέλεια

αλλά αυτό κρύβει αρκετά προβλήματα (μη γράφω κι άλλο...) τα οποία αν δεν γίνει σωστά το σετάρισμα τότε μάλλον θα λυθούν με επανα-διαμόρφωση των τάστων :) (εδώ είναι ο φαύλος κύκλος που ανέφερα)

έτσι λοιπόν ανάλογα με τις επιλογές που υπάρχουν, άλλες φορές σωστά και άλλες καθ' υπερβολή, η διαμόρφωση τάστων έχει γίνει ρουτίνα και πολλοί κιθαρίστες/τεχνίτες επιλέγουν πιο 'ίσιο' μπράτσο γνωρίζοντας ότι χρειάζεται διαμόρφωση τάστων

ιδανικά, μια κιθάρα που δεν έχει προβλήματα σε κάποια τάστα, δηλαδή αυλάκια κτλ κτλ, δεν πρέπει να χρειάζεται διαμόρφωση τάστων σε καμμία περίπτωση, ότι χρειάζεται έχει γίνει από τη βιοτεχνία/εργοστάσιο κατασκευής

 

μερικά ακόμη:

πιάσε το λαιμό και σπρώξε απαλά (σαν να έφτιαχνες το truss rod) όταν τρίζει - φεύγει το τρίξιμο;

πόσο χαμηλό είναι το action;

δες τα τάστα σου από το πλάι, μήπως έχει πεταχτεί κάποιο έξω από τη θέση του;

αυτά για τώρα, ελπίζω να βρεις λύση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ιδανικά, μια κιθάρα που δεν έχει προβλήματα σε κάποια τάστα, δηλαδή αυλάκια κτλ κτλ, δεν πρέπει να χρειάζεται διαμόρφωση τάστων σε καμμία περίπτωση, ότι χρειάζεται έχει γίνει από τη βιοτεχνία/εργοστάσιο κατασκευής

 

Ακριβως...ΙΔΑΝΙΚΑ....στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζωη η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαρων φευγουν απο τα εργοστασια με μετριο leveling & crowning κατι που ειναι οκ για μεσαια και υψηλα action & κιθαρες με αρκετο relief οχι ομως για χαμηλο και πολυ χαμηλο action και λιγο relief,αν καποιος τα θελει αυτα πρεπει να παει σε καποιο τεχνιτη για να τα...αποκτησει. 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβως...ΙΔΑΝΙΚΑ....στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζωη η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαρων φευγουν απο τα εργοστασια με μετριο leveling & crowning κατι που ειναι οκ για μεσαια και υψηλα action & κιθαρες με αρκετο relief οχι ομως για χαμηλο και πολυ χαμηλο action και λιγο relief,αν καποιος τα θελει αυτα πρεπει να παει σε καποιο τεχνιτη για να τα...αποκτησει.  

το 'ιδανικά' που έγραψα δεν αναφέρεται σε ιδανική κιθάρα αλλά στην ιδανική λογική σεταρίσματος (είναι εμφανές αφού μιλάω για 'αυλάκια')

δηλαδή, λέω πως ιδανικά (δηλαδή το καλύτερο είναι να), ρυθμίζεται το μπράτσο σωστά και τα τάστα να πειράζονται μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα, πχ αν έχει αυλάκια στα τάστα

το 'αυλάκια' είναι συγκεκριμένο, άλλο αυλάκια κι άλλο μέτριο leveling

δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει κιθάρα από το εργοστάσιο με αυλάκια - αν γίνει κάτι τέτοιο τότε ο πελάτης πρέπει να τη στείλει πίσω

 

τότε τι είναι το 'μη ιδανικά'; όπως είπα και πριν, μπορεί απλώς να μην υπάρχει άνθρωπος που να ξέρει πως να κάνει σωστά τη δουλειά, τι να κάνουμε αναγκαστικά πας για fret job τότε, προφανώς καμμία αντίρρηση

και αργότερα θα πρέπει να διορθώσεις πάλι με νέο fret job αφού δεν γίνεται να επιστρέψεις σε μη φαγωμένα τάστα και πάλι δε λέω ότι είναι κουλό - όντως έτσι είναι

αυτή η λογική δηλαδή υπάρχει και χρησιμοποιείται και χρειάζεται αλλά ο ιδανικός τρόπος είναι αυτός που είπα

 

αλλά και το μέτριο leveling & crowning θέλει πολύ συζήτηση για να δούμε ποιος και κυρίως πώς το διαπιστώνει

γιατί αν μιλάμε για το τι ισχυρίζονται πολλοί και διάφοροι τεχνίτες τότε πολύ απλά μιλάμε για τους ίδιους ανθρώπους που περιέγραψα πριν δηλαδή αυτούς που ούτως ή άλλως δεν ξέρουν καν πως ρυθμίζεται σωστά το μπράτσο και καταφεύγουν απευθείας σε fret job εκεί που δεν υπάρχει πρόβλημα τάστων αλλά απορρύθμισης μπράτσου (το οποίο για τις περισσότερες κιθάρες είναι δεδομένο ότι θα γίνει αφού βγει από το εργοστάσιο μια κιθάρα, για πολλούς λόγους)

μιας και πιάσαμε την κουβέντα, να εξηγήσω και γιατί είναι έτσι τα πράγματα, για να μη νομίζει κανείς πως τα κατεβάζω από το μυαλό μου, και ότι αποκαλώ άσχετους τεχνίτες που θεωρούνται έμπειρους (οπότε δεν θα είχα και καμμιά διαφορά από αυτούς)

το leveling στο εργοστάσιο, στους κατασκευαστές που το κάνουν με τα χέρια (και δεν είναι τόσοι, όσοι το ισχυρίζονται - και σωστά), γίνεται με το μπράτσο αλφάδι

όχι μόνο είναι δύσκολο να γίνει λάθος με αυτό τον τρόπο αλλά είναι επίσης σχεδόν αδύνατο να ξαναγίνει τόσο εύκολα από οποιοδήποτε τεχνίτη μετέπειτα καθώς το μπράτσο δεν πρόκειται ποτέ ξανά να είναι τόσο ίσιο (χορδές ή όχι, δεν ξαναισιώνει όπως ήταν στην αρχή λόγω μηχανικής - που να το πας σε ναυπηγείο που λέει ο λόγος)

ελπίζω να τα δεχθείτε αυτά ειδικά αφού τώρα πια όλοι οι κιθαρίστες έχουμε μάθει να κρατάμε μικρό καλάθι για αυθαίρετα 'μυστικά' που κυκλοφορούν, αφού ήδη πολλά (αν όχι τα περισσότερα) έχουν αποδειχθεί μύθοι κι όμως ξεκίνησαν από τους πιο 'έμπειρους' τεχνίτες

 

τέλος πάντων, για αυτό είπα πως δεν είναι τόσο θέμα του τι είναι σωστό αλλά θέμα δυνατοτήτων

θα εξηγούσα σε τι αναφέρονται και τα περί κατασκευής που έγραψα σε άλλο σημείο στο προηγούμενο post (μιλάω για την τοποθέτηση των ξύλων βασικά) αλλά σε λίγο ο φίλος που ξεκίνησε το θέμα αντί να ψάχνει για λύση, θα ψάχνει εμένα για να μου φορέσει τη κιθάρα κολάρο... ;D

βασικά θέλει δέκα φορές περισσότερο κείμενο αν είναι να μιλήσουμε για σετάρισμα και να καταλάβει ο καθένας όχι τι είναι το σωστό αλλά για ποιο λόγο, πώς αιτιολογείται η κουλή κούρμπα που πρέπει να κάνει το μπράτσο και γιατί πρέπει να τη κάνει σε συγκεκριμένο σημείο και όχι καθ' όλο το μήκος, κτλ κτλ, θα πρέπει να πιάσουμε μέχρι θέματα αποστάσεων των τάστων μεταξύ τους, δεν μαζεύεται το θέμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου