Προς το περιεχόμενο

Ερώτηση για live καταστάσεις (ηλεκτρική κιθάρα)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

27 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Κανει μια χαρα. Περιπου σαν 10-15 watt λαμπατο σε ενταση καθαρων. Εκπληκτικη πλατφορμα για πεταλια. Το εχω χρησιμοποιησει σε μερικα λαιβ, με επιτυχια.

 

Και αν κατάλαβα καλά πέρα απο το μέγεθος και τιμή που είναι βολικό και δελεαστική, αυτό το αγοράζει κάποιος που θέλει απλά ενα καλό καθαρό κανάλι απο τον ενισχυτή του γιατί παίζει με pedalboard και εχει ολα τα εφε του απο εκεί, σωστά?

 

22 λεπτά πριν, stavros_d80 είπε

Σε περίπτωση μπάντας θα τα έχεις όλα σεταρισμένα έτοιμα από από πριν, οπότε τη ρύθμιση για κάθε κομάτι θα την δεις στην ΠΡΟΒΑ, όταν φτάσεις στο σημείο να κάνεις πρόβα με άλλα άτομα και θα έχεις μπροστά σου το playlist και τους τόνους των κομματιών και την διάρθρωση των κομματιών (couple, refrain, solo, intro κτλ) εκει θα καταλάβεις τι πρέπει να χρησιμοποιήσεις.

 

όσο πιο δύσκολα τα κομάτια και όσο πιο πολύπληθές το σχήμα τόσο και πιο δύσκολο το σετάρισμα.

 

αν πάτε τωρα 2 ακουστικές με ένα καχόν είναι πολύ απλά τα πράγματα.

 

Κατάλαβα, οπότε αυτόματα πάει και αναλόγως και το είδος μουσικής της μπάντας περα απο το μέγεθος της καθώς τα διαφορετικα ειδη εχουν και διαφορετικους τονους και εφέ που χρησιμοποιούν κτλπ ...

 

Σε γενικές γραμμές απο οτι καταλαβαίνω είναι καλό να έχεις μια πληθωρά τόνων που μπορείς να βγάλεις απο την πεταλιέρα σου π.χ. η απο τον ενισχυτή σου σαν κιθαρίστας και να μην αγοράσεις κάτι που κάνει μόνο για πιο συγκεκριμένο είδος, ροκ π.χ., ωστε να έχεις και παραπάνω δυνατότητες και να κολλήσεις με τον ήχο της τάδε μπάντας π.χ. που μπορεί να παίξεις, σωστά?

 

π.χ. να μην έχεις μια παραμόρφωση που φτάνει μέχρι ένα σημείο που για αυτά που παίζεις εσύ σπίτι είναι αρκετό αλλα για κάποιο πιο "βαρύ" κομμάτι να μην είναι αρκετή αλλα να έχεις μια που έχει μεγαλύτερο φάσμα, η να έχεις δύο και να τις συνδιάζεις ... Εδώ έρχεται και το μεγάλο σύν της amp modeling πεταλιέρας/πολυεφέ απο οτι καταλαβαίνω

Επεξεργασμένο από dj_pns
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, dj_pns είπε

Κατάλαβα, οπότε αυτόματα πάει και αναλόγως και το είδος μουσικής της μπάντας περα απο το μέγεθος της καθώς τα διαφορετικα ειδη εχουν και διαφορετικους τονους και εφέ που χρησιμοποιούν κτλπ ...

τα χεις μπερδεψει λιγο αλλα θα τα βρεις στην πορεια....🥳

 

καταρχην λεγοντας τονους εγω εννοω τις τονικοτηες των κομματιων πχ D, G, F#m κτλ πχ σε μια ακουστικη μπορει να χρειαστείς καποτάστο για να παίξεις ενα κομάτι τρανσπορτο....

 

τώρα όσον αφορά την κιθάρα να τονίσω ότι δεν είμαι κθαρίστας αλλά πληκτράς, ωστόσο έχω μεγάλη και πολύχρονη εμπειρία με μπάντες σε αρκετά είδη οπότε έχω δει πως δουλεύουν οι κιθαρίστες εκ των  εσω.

 

Μέσες-άκρες είναι αυτό που είπα: όσο πιο πολυπλυθές το σχήμα και όσο πιο περιπλοκα τα κομάτια τόσο και πιο δύσκολο το σετάπ αν πάτε και παιξετε ριτα-ριτακι με 2 ακουστικές πέρα απο λίγο βαθακι στην ακουστική δεν νομίζω να χρειαστείς τιποτα άλλο.

 

Το ΤΙ εξοπλισμο θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται απο το ρεπερτόριο πχ όλη η ελληνική ροκ δισκογραφία (Τρύπες, ξύλινα Σπαθιά, Β Παπακων/νου) πχ έχει πολυ πραγμα μεσα το ΠΩΣ θα τα χρησιμοποιήσεις είναι πράγματα που βρίσκεις στην προβα αυτο προσπαθω να σου εξηγησω.

 

καλο ειναι να μπορεις να ανταποκοριθεις σε διαφορα ειδη και αυτο αφορα και τεχνικη και εφφε (blues, rock, heavy, reggae, funk)

 

τα 2 βασικα που χρειαζεσαι για ηλεκτρικη ειναι:

1) Ενισχυτης

2) Στήσιμο πεταλιέρας

 

στο στησιμο τις πεταλιερας θα πρεπει να βρεις τα καταλληλα πεταλια για καθε ηχο που θα χρειαστεις, να εχεις ενα master vol pedal, ίσως ένα looper και να προσεξεις τη τροφοδοσια. απο εκει και περα ενα καλο χειροποιητο καλωδιο, κουρδιστηρι και εισαι ετοιμος!

  • Like 1

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, stavros_d80 είπε

Το ΤΙ εξοπλισμο θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται απο το ρεπερτόριο

 

, και απο το πως θα προσεγγισεις αυτο το ρεπερτοριο σαν κιθαριστας. Θα το φερεις στα μετρα σου, σαν ηχος, ή θα κυνηγας το καθε κομματι ξεχωριστα σαν εφε? Πολλα και πλουσια ρεπερτορια μπορουν να παιχτουν με ενα overdrive και ενα delay, ενω μπορουν, επισης, να παιχτουν με ατελειωτα πεταλια και εφε στη σειρα.

Ειναι καθαρα θεμα φιλοσοφιας σαν μπαντα (εαν κοπιαρετε 100% τα κομματια), και ατομικα σαν κιθαριστας (θελω να παιζω με τα λιγοτερα δυνατα μεσα).

 

Ξεκινα με μπαντα τις προβες, με το καλο, και στην πορεια θα ανακαλυπτεις τις αναγκες σου. Και ο,τι απορια εχεις, εδω ειμαστε.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως τα είπε ο yameth.

 

Στις μέρες μας τα ψηφιακά μηχανήματα μπορούν να προσφέρουν όχι απλά αξιοπρεπή, άλλα άριστα αποτελέσματα. Το βλέπεις και ο ίδιος παίζοντας με τα plug-in σου ;).

 

(for the record έχω τρομερό :P ενισχυτή -σα του yameth :P- και αρκετά μπουτικ και κλασικά πετάλια, κι έχω την τυχη να έχω ακούσει/παίξει με πολύ boutique υλοποιήσεις αρκετών κλασσικών ενισχυτών. Ευκόλως εννοούμενο το λέω γιατι πιστεύω ότι έχει μια κάποια σχετική αντικειμενικότητα η άποψη, δεν ειμαι καποιος που εχει το ενα και αφοριζει το αλλο, ποσο μαλλον γιατι δεν το εχει δοκιμασει, που ειναι πολυ συχνό).

 

Ο -πολύ καλός- ενισχυτής υπερέχει "ξεκάθαρα" (και αυτό υποκειμενικό) όταν παίζεις τελείως minimal, καρφί (ή σχεδόν καρφί) σε καθαρό/slight-breakup ήχο, σωστά τοποθετημένος (να μη λασπώνει κολλημένος στο πάτωμα, φερ' ειπείν) και αν σου αρέσει αυτό το άμεσο kick απο την καμπίνα (το οποίο μπορείς να χαίρεσαι ανέμελα σε τακτική βάση μόνο εαν μενεις σε μονοκατοικία). Έχει μια μαγεία αυτή η αλληλεπίδραση, για πολύ κόσμο, αλλά πλέον η τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Επίσης αυτό το σετ-απ σε "ξεγυμνώνει" πολύ εποικοδομητικά για τη μελέτη σου (οκ, κλισέ και όχι πανάκεια, αλλά ισχύει σε ικανό βαθμό).

 

 

Μια πεταλιέρα, και ειδικά οι σημερινές καλές, σου προσφέρει μια τεράστια πληθώρα πραγμάτων να εξερευνήσεις (κι έναν σκασμό ρυθμίσεις που θα σου φάνε τη ζωή αν θες να μπλέξεις). Ειδικά αν είσαι σε αρχικό στάδιο εξοπλισμού εξερευνείς ώστε να βρεις τι από τις προσωμοιώσεις σου αρεσει/ταιριάζει (τι τύποι ενισχυτων - πεταλιων πάνω κάτω, πόσο gain στο καθενα κλπ.). Και κυρίως με πάρα πολύ καλή ποιότητα ήχου (καμία σχέση με τα τζιτζίκια των 90s και early 00s που φανταζεται ο δάσκαλός σου, που και αυτά στα κατάλληλα χέρια μια χαρα παπαδες καναν, αλλα δεν ειναι το θεμα).

 

Τώρα για τα λάιβ που λες, θα υποθέσω ότι εννοείς για διασκευές και πιθανά σε διάφορα ύφη κλπ. Πάλι εκεί είναι θέμα προσέγγισης. Τα πάντα αφορούν εσένα, το κοινό δεν πρόκειται να καταλάβει καμία απολύτως διαφορά. 

 

Μπορεί να σου αρέσει και να αποδίδεις καλύτερα αν έχεις ήχο "όπως στο CD", ανά κομμάτι. Μια χαρά. Προφανώς η πεταλιέρα είναι με τεράστια διαφορά καλύτερη σε αυτό, και από πρακτικής άποψης (κουβάλημα και tap-dancing πριν, μετά και εν μέσω κομματιών. Αν κι εχω δει επαγγελματία παίκτη πολύ καλό να κάνει ακριβώς αυτό με 2 (!!) pedalboards των 15-20 πεταλιών το καθένα, respect) αλλά και από αξιοπιστία: πολλοί κρίκοι σε μια αλυσίδα πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες κάτι να πάει στραβά (για κάθε πετάλι θες κι ένα καλωδιάκι = 2 βύσματα ακόμα στην αλυσίδα), συν τα συσσωρευτικά φαινόμενα (π.χ. θόρυβος), ανάγκες τροφοδοσίας κλπ. Και δεν έχω αναφέρει καν τα περί στησίματος μικροφώνου στην καμπινα κλπ που δυνητικά γλιτώνεις (γιατι μπορει να θες να μπεις σε καθαρο/τελικό ενισχυτη και με την πεταλιερα). Και βέβαια δεν έχει καμία ρεαλιστική βάση το σενάριο να ρυθμίζεις πετάλια και ενισχυτή σε κάθε κομμάτι διαφορετικά.

 

 

Μπορεί από την άλλη να σου βγαίνει περισσότερο να έχεις ΕΝΑΝ βασικό ήχο (άντε και έναν δεύτερο αν χρησιμοποιήσεις 2 κανάλια) και να παίζεις τα πάντα με αυτόν, άντε πατώντας ένα boost σε ενα σημείο, ένα delay σε ένα άλλο, άντε λίγο απ'το volume-tone της κιθάρας και αλλαγες μαγνητών, άντε ένα od/dist για ένα βρώμικο τελειως διαφορετικό απ του ενισχυτη κλπ. Εκεί πάλι ουσιαστικά αλλάζεις ήχο απ' το ίδιο το παίξιμό σου. Στατιστικά αυτό έρχεται με την εμπειρία αλλά μπορεί να σε εμπνέει και να αποδίδεις καλύτερα έτσι από τα πρώτα σου βήματα και να έχουν και πάλι οι άλλοι την αισθηση ότι είναι "οπως στο CD" σχεδόν. Σε τέτοιο σενάριο ενισχυτής και 1-2-3-4 πετάλια είναι κομπλέ. Όχι "καλύτερο", ούτε χειρότερο. Πιο "κλασσικό" ίσως και μαλλον πιο εύκολο.

 

 

tl;dr: Περί ορέξεως :D Και ακριβώς αυτό που έγραψε ο gkourmoul από πάνω (με του οποίου το πρώτο ποστ στο θρεντ διαφωνώ όπως το διάβασα, αλλά αυτό με βρίσκει σύμφωνο 100%)

 

Όπως τα περιγράφεις μου ακούγεται ότι θα νιώθεις πιο άνετα στη φάση που είσαι με μια πεταλιέρα, που θα έχεις ΤΟΝ ηχο καθε κομματιου, πατας ΕΝΑ κουμπι τη φορα και τελειωσε η ιστορία. Συν τις απειρες δυνατοτητες εξερευνησης να δεις τι στυλ ενισχυτη θα ηθελες να αγορασεις μελλοντικα (ΑΝ θελησεις).

Επεξεργασμένο από koraxprs
  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Δικαιως διαμαρτυρεστε, καθως ισως στην αρχη να δωθηκε η εντυπωση, απο τα λεγομενα μου, οτι "τα ψηφιακα ειναι υποδεεστερα", αλλα, ξεκαθαρα, δεν ειναι αυτη η αποψη μου, και εξηγουμε στο 2ο ποστ μου, προς το τελος. Το πιστευω, αλλα δεν το γνωριζω...

Δεν κατεχω περι ψηφιακων λυσεων, περα απο μερικες οικονομικες πεταλιερες και καποια simulators που εχω δοκιμασει στο pc. Απο συγκρισεις με αντιστοιχου μπατζετ αναλογικο rig, εχω καταληξει οτι υπερεχουν σε αισθηση και ηχο. Για πολυ ακριβο εξοπλισμο δεν εχω εμπειρια, ειτε αναλογικο, ειτε ψηφιακο.

 

Peace brothers!

 

  • Like 2

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, gkourmoul1 είπε

τα ψηφιακα ειναι υποδεεστερα"

 

Δεν είναι. 

Μέχρι να τα βάλεις βέβαια πλάι πλάι με το real thing...

 

:)

 

Μετά you will be singing a different tune που λέγανε και οι αρχαίοι Ρωμαίοι. 

 

Ειδικά αν το real thing είναι κανένας handwired tweed deluxe,twin reverb ,plexi Marshall η Vox AC30 θα τραγουδάς σαν τον Παβαροτι ...  μπορεί να ρικΣεις και καμμια γυροβολΙα

 

:)

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, dj_pns είπε

Και αν κατάλαβα καλά πέρα απο το μέγεθος και τιμή που είναι βολικό και δελεαστική, αυτό το αγοράζει κάποιος που θέλει απλά ενα καλό καθαρό κανάλι απο τον ενισχυτή του γιατί παίζει με pedalboard και εχει ολα τα εφε του απο εκεί, σωστά?

Σωστά. Το άλλο Vox που ανέφερες, το Rock, δεν είναι ο,τι καλύτερο γιατί "γκαζωνει" από την αρχή με αποτέλεσμα να μην έχεις το καθαρό που χρειάζεσαι για να το έχεις σαν "βάση" του ήχου σου, πάνω στο οποίο θα χτίσεις το pedalboard σου.

 

Το συγκεκριμένο για την ιστορία είναι όντως 50 watt, αλλά το τελικό wattage εξαρτάται από τα ohm της καμπίνας που θα το συνδέσεις. Νομίζω στα 4 ohm χρησιμοποιεί και τα 50 watt. Πάντως δεν έχει σημασία, αυτό που έχει σημασία είναι ότι σε δωδεκαρι μεγάφωνο ΔΕΝ μπορώ να το βάλω σε ένταση volume πάνω από την μέση, και μιλάω για λάιβ καταστάσεις.

 

Η πεταλιερα είναι όντως ένα χρήσιμο εργαλείο, ειδικά για τους newcomers, αλλά προσωπικά εγώ με τίποτε δεν θα επέστρεφα.σε αυτή. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ των αναλογικών λύσεων (ακόμα και "ψευτολυσεων" όπως το Vox), ίσως να γινομαι λίγο αφοριστικος, αλλά μιλάω με βάση αυτών που ακούω (αλλά και παικτικα, οι πεταλιερες σε κάνουν να "κλέβεις" αρκετά, σε αντίθεση με το real thing που θέλει πιο πολύ τσαμπουκα και "σκάψιμο" στο παίξιμο για να ακουστεί το ίδιο αποτέλεσμα). 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για οποιοδήποτε gig άνω των 100 ατόμων (που θα χρειαστεί να σε "μικροφωνιασει" ο κάθε "ηχοφονιάς") , τα ακριβά ψηφιακά (helix, fractal, kemper κλπ) είναι απείρως καλύτερα. Για recording επίσης, ειδικά αν δεν έχεις εμπειρία με στήσιμο μικρόφωνων και χώρο κατάλληλο για μεγάλες εντάσεις. Για μικρά live και πάλι το συζητάμε, αφού ναι μεν ένας λαμπατος με δωδεκάρι μεγαφωνο θα εχει άλλο βάρος ηχητικά (και κυριολεκτικά βέβαια) αλλά απο την άλλη στο 2 ή το 3 δεν ξέρω αν θα αποδώσει τα μεγιστα.

 

https://www.guitarworld.com/news/john-mayer-used-a-fractal-for-sob-rock

 

Πάντως ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο παίχτης ανεξαρτήτως εξοπλισμού (εντάξει εννοείται ότι μιλάμε για περιπτώσεις που θα χρησιμοποιηθεί κάτι σχετικά αξιοπρεπές)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είστε όλοι πολύ κατατοπιστικοί! Σας ευχαριστώ!

 

Για τα μικρά λάιβ όντως ο λαμπάτος θα είναι ενα θέμα εφόσον δεν αποδίδει καλά εαν δεν τον ανοίξεις αρκετά! 

 

Τρανσίστορ ενισχυτή δηλαδη καλύτερα για μικρά λάιβ και οι λαμπάτοι για τα πιο μεγάλα που έχεις περιθώριο έντασης ωστε να τον ανοίξεις? 

 

Τα attenuator που έχουν αρκετοί ενισχυτές δεν κάνουν δουλειά πάνω σε αυτό το θέμα? Δηλαδή για να μήν έχεις εναν ενισχυτή για μικρά μαγαζιά και εναν για μεγαλύτερα, να έχεις εναν που ρυθμίζεται π.χ. είναι 40 watt στο φούλ και έχει να τον ρυθμίσεις 20/10/5/1W η δεν είναι το ίδιο σαν αποτέλεσμα?

 

Με τις καμπίνες επίσης, διαβάζω και ακούω πολλά για 1x12, 2x12, 4x12 κτλπ να φανταστώ και αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τον χώρο που παίζεις ανάλογα το μέγεθος του? Έχω δεί και σε μικρά λαιβάκια να στήνουν καμπίνα 4x12 ακόμα και μέσα σε κλαμπάκι, υπάρχει καποιος ουσιαστικός λόγος για κάτι τέτοιο πέρα απο τον αισθητικό που φαίνεται ενα θηρίο ηχείο κτλπ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, dj_pns είπε

Είστε όλοι πολύ κατατοπιστικοί! Σας ευχαριστώ!

 

Για τα μικρά λάιβ όντως ο λαμπάτος θα είναι ενα θέμα εφόσον δεν αποδίδει καλά εαν δεν τον ανοίξεις αρκετά! 

 

Τρανσίστορ ενισχυτή δηλαδη καλύτερα για μικρά λάιβ και οι λαμπάτοι για τα πιο μεγάλα που έχεις περιθώριο έντασης ωστε να τον ανοίξεις? 

 

Για λαιβ κατω απο 100 ατομα, ενας λαμπατος 15-20 watt παιζει στο sweet spot για τον χρησιμοποιεις ως μονιτορ (ετσι και αλλιως θα βαλεις μικροφωνο).

Για πιο μικρα λαιβ και χαλαρα λαιβ, και με 5 watt κανεις υπεροχη δουλεια.

 

 

 

Παράθεση

 

Τα attenuator που έχουν αρκετοί ενισχυτές δεν κάνουν δουλειά πάνω σε αυτό το θέμα? Δηλαδή για να μήν έχεις εναν ενισχυτή για μικρά μαγαζιά και εναν για μεγαλύτερα, να έχεις εναν που ρυθμίζεται π.χ. είναι 40 watt στο φούλ και έχει να τον ρυθμίσεις 20/10/5/1W η δεν είναι το ίδιο σαν αποτέλεσμα?

 

Το να "πεσεις" απο τα 50 στα 25 watt, μεσω attenuator, δεν εχει τρελη διαφορα στην ενταση, και συνηθως ο ηχος ψιλοχαλαει. Σε πολλες περιπτωσεις ειναι χρησιμο, παντως.

 

 

Παράθεση

 

Με τις καμπίνες επίσης, διαβάζω και ακούω πολλά για 1x12, 2x12, 4x12 κτλπ να φανταστώ και αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τον χώρο που παίζεις ανάλογα το μέγεθος του? Έχω δεί και σε μικρά λαιβάκια να στήνουν καμπίνα 4x12 ακόμα και μέσα σε κλαμπάκι, υπάρχει καποιος ουσιαστικός λόγος για κάτι τέτοιο πέρα απο τον αισθητικό που φαίνεται ενα θηρίο ηχείο κτλπ?

 

Η καμπινα 1χ12 δεν εχει μεγαλη διαφορα σε ενταση με τη καμπινα 4χ12, εφοσον τα db ειναι τα ιδια. Η διαφορα ειναι στο μπασο και στο ποσο γεματος και καλυτερος (οχι παντα) ειναι ο ηχος, ιδιως ο βρωμικος. 

Επεξεργασμένο από gkourmoul1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου