Προς το περιεχόμενο

Korg & Kurzweil / Τι εστί CasioCZ 101



Προτεινόμενες αναρτήσεις

έχουν μελετήσει αρκετά

 

Οχι απλά αρκετά...ΤΟ έχουν ξεφτυλίσσει το θέμα.....Τον τρόπο συνθεσής του τον έχυον αναγει σε επιστημη....

 

Εγώ πάντως είμαι φαν της πληθώρας presets....

 

Αν και με μερικά va vst ψιλοκολλάω με τις δυνατοτητες που έχεις...Ειδικά αν είναι modular με εικονικά καλωδιακια έχει πολύ γελιο....

Time is just a fraction of the sine.......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 143
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ίσως να υπολειτουργούσε.Πάντως ο Ray Kurzweil δεν την έχει πια, όντως.¶λλα είναι διευθυντής σε κάποιο τμήμα, δεν θυμάμαι καλά σε ποιο όμως.

σοι μπορούν κάνουν, όσοι δεν μπορούν κρίνουν...Μάνος Χατζιδάκις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι απλά αρκετά...ΤΟ έχουν ξεφτυλίσσει το θέμα.....Τον τρόπο συνθεσής του τον έχυον αναγει σε επιστημη....

 

Mα η συνθεση των ηχων ειναι επιστημη.... :)

 

Πάντως ο Ray Kurzweil δεν την έχει πια, όντως.¶λλα είναι διευθυντής σε κάποιο τμήμα, δεν θυμάμαι καλά σε ποιο όμως.

 

Μονο και μονο οτι προσελαβαν τον Kurzweil ως Chief Strategy Officer σημαινει οτι εχουν πολυ αγριες διαθεσεις.....παντως στοχος της Hyundai ειναι να ξανακανει την kurzweil μια απο της μεγαλυτερες,εαν οχι την μεγαλυτερη,εταιρια κατασκευης synths.

Περνάν τα χρόνια και είναι κρίματζ,

Θέλω ν'αλλάξω image...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Συγνωμη που θα το πω έτσι,αλλα το δεύτερο κομμάτι της απαντησης είναι κάπως άστοχο.

 

Μονο και μονο οτι προσελαβαν τον Kurzweil ως Chief Strategy Officer σημαινει οτι εχουν πολυ αγριες διαθεσεις.....

Οι διαθέσεις όλων "σχεδόν" τως εταιριών πρέπει και είναι "άγριες" όπως ανάφερες πολύ σωστά αλλιώς όσοι δεν έχουν διάθεση και όρεξη' date='το κλείνουν διαφορετικά το μαγαζί πιστεύω.

 

παντως στοχος της Hyundai ειναι να ξανακανει την kurzweil μια απο της μεγαλυτερες,εαν οχι την μεγαλυτερη,εταιρια κατασκευης synths

Σ'αυτό ευελπιστούν πολλοί φίλτατε μου,τι να το κάνω αν διαλέγοντας αυτόν τον δρόμο της Kurzweil,δεν υπάρχει επιστροφή; θελω να κατακρίνω το "μονοπόλειο" και την "μηδαμινή" ευχρηστία.

 

Υ.Γ. Υπάρχουν τα Microsoft Windows (Με περιορισμένες δυνατότητες για έναν πολύ έμπειρο χρήστη,αλλα με μεγάλες ευκολίες και πολύ επιθυμιτά αποτελέσματα πλέον,επίσης υπάρχουν εκδόσεις Linux (διανέμονται δωρεάν σε σχέση με τα γνήσια προϊόντα της Microsoft) που μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα,βέβαια υπάρχει ένα χάος στην λειτουργίας τους σε σχέση με αυτή των Windows.

Windows:Ευκολότερα στη χρήση,αποδίδουν και καλύπτουν περίπου τις ανάγκες του 70%-75% των κατόχων Η/Υ

Linux:Δύσκολότερα στη χρήση,Καλύπτουν τους πάντες.

Ερώτηση: Τι θα διαλέξουν οι περισσότεροι? (καλή ερώτηση..)

 

Μια ίσως "χαζή" αλλα σωστή κατ'εμέ παρομοίωση ανάμεσα στην Kurzweil και Korg.Όσοι καταλάβατε έχει καλώς,νομίζω πως αρκετοί πιάσατε το σκεπτικό μου....

 

Υ.Γ.2 Αγαπητέ UnderGround μην παρεξηγηθώ,μιλάω καλοπροαίρετα και γενικώς!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενοειται οτι δεν υπαρχει καμια παρεξηγηση.

Απο την αλλη το θεμα,για μενα,δεν ειναι πιο θα διαλεξουν οι πιο πολλοι αλλα πιο εχει περισοτερες δυνατοτητες.Αλλος προτιμαει κατι πιο ευκολο και αλλως προτιμαει να διαβασει λιγο παρα πανω και να βγαλει,αν μπορει,καλυτερα ισως αποτελεσματα.

Παντως το οτι τα kurzweil δεν ειναι ευχρηστα ειναι ενας μυθος.Για μενα ειναι πολυ ευχρηστα και "εξυπνα" μηχανηματα.

Περνάν τα χρόνια και είναι κρίματζ,

Θέλω ν'αλλάξω image...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως επειδή ασχολείσαι προφανώς πολύ με αυτά,δεν ξέρω τι να πω.

Ξέρω πως άκουσα Kurzweil και δεν εντυπωσιάστηκα,ίσως ήταν και αυτά τα συγκεκριμένα που άκουσα.(Ήταν του είδους που ακούω παντώς).

Όσο γι'αυτό που λες,ότι κάποιοι διαλέγουν τα δύσκολα που προφανώς θα έχουν κάποιες δυνατότητες παραπάνω δεν διαφωνώ,είναι ένα είδος αγοραστών και χρηστών που πηγαίνουν εκει και φυσικά το κάθε είδος απευθύνεται στους δικούς του πελάτες.

Νομίζω όμως πως όλα παίζουν ρόλο για μια αγορά.

Αυτό που σίγουρα μπορώ να πω είναι πως μοντέλα π.χ. Κ2000 και παλιότερα δεν έκαναν και τόσο για Live όσο τα KORG σε σκυλάδικα.

Βλέπε την επιλογή Scale που αλάζοντας την άλλαζε σε όλους τους ήχους του οργάνου με αποτέλεσμα αν ήθελες κάπου "μόρια" και στο επόμενο π.χ. τραγούδι ήθελες φυσική οκτάβα έπρεπε να την αλλάξεις σε χρόνο DT.Μπορεί να είναι λεπτομέρειες αλλά...όλα νομίζω μετράνε.

 

Παντώς μην είμαστε πάντα οι "κακόγουστοι" μιλάω για μένα προσωπικά,και οι 2 εταιρίες είναι πολύ καλές.

 

Φιλικά

Χρήστος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Γεια σε όλους,

 

Η αλήθεια είναι οτι ξέθαψα το θέμα απο τις πιο πίσω σελίδες του forum. Στην αρχή σκέφτηκα να δημιουργήσω άλλο topic αλλά σκέφτηκα οτι θα μου τη λέγανε διάφοροι "wanna be moderators" τέλος πάντων μικρή σημασία εχει.

 

Όσον αφορά τον κάθε ήχο και κατά πόσο "ωραίος" και "ζεστός" και ό,τι άλλον επιθετικό προσδιορισμό χρησιμοποιεί ο καθένας έιναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.

 

Ο λόγος που στέλνω αυτήν την απάντηση είναι για να τοποθετηθώ σε ό,τι εχει να κάνει με το casio cz-101.

 

Θα είμαι λίγο αυστηρός χωρίς να απευθυνθώ σε κάποιον προσωπικά. Ο λόγος είναι οτι αφού διάβασα όλες τις απαντήσεις που είχαν να κάνουν με το casio και το portamento του αλλά και άλλα θέματα είδα οτι υπάρχουν τύποι που απαξιώνουν την τεχνολογία του casio. Πόσοι απο εσάς γνωρίζουν τι εστί phase distortion και frequency modulation. Πόσοι από εσάς γνωρίζετε σε τέτοιο βάθος ώστε να κρίνετε το casio τι εστί διαμόρφωση σε πεδίο συχνοτήτων Laplace και πόσο πιο έυκολα πετυχαίνεις το ίδιο αποτέλεσμα σε πεδίο φάσεων (γωνίες αρμονικών χαρακτηριστικών) απλά παραμορφώνοντας το σήμα. Η CASIO κατοχύρωσε αυτήν τη μέθοδο σύνθεσης με πατέντα το 1984 και όλες μα όλες οι εταιρείες πλήρωναν όσο όσο για να την αποκτήσουν. Τώρα για λόγους γοήτρου, κακού marketing δεν ξέρω όπως θέλετε πείτε η μέθοδος αυτή παρέμεινε ώς έχει χωρίς να εξελιχθεί. Πάντως αυτό που κατάφερε να κάνει η casio ήταν να βγάλει ενα φτηνό σχετικά όργανο και αυτό γιατί έβγαζε τρομερό αποτέλεσμα χωρίς να χρειάζεται διαμορφωτές συχνότητας. Το μόνο που ήθελε ήταν μια διάταξη που επιταχύνει και επιβραδύνει την κάθε ημιπερίοδο του σήματος ενισχύοντας το πλάτος του ανα χρονικά διαστήματα που υπακούν σε συγκεκριμένους αλγόριθμους. Έτσι άφησε τους άλλους με ανοιχτό το στόμα τη στιγμή που χρησιμοποιούσαν διατάξεις επι διατάξεων hardware ενώ αυτή πετύχαινε το ίδιο αποτέλεσμα όντας οικονομικότερη και πιο ευέλικτη.

 

Όσον αφορά portamento ροδέλες και τα σχετικά μπορώ να το συζητήσουμε παραπάνω το θέμα. Απλά θέλω να δω αν η απάντησή μου θα έχει ανταπόκριση.

 

Ο konnectoras και ο chris 82 έχουν δίκιο που ακούν κάτι μαγικό στο casio. Το ίδιο όργανο το έχω κι εγώ (σχετικά λίγο καιρό) αλλά γιατί ήθελα να το βρώ σε καλή κατάσταση και το έψαχνα καιρό. Τελικά το βρήκα σε άριστη κατάσταση (Τhanks chris). Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του όμως και τον τρόπο λειτουργίας του το γνωρίζω πολύ καλά γιατί το έψαχνα καιρό. Έχω στη διάθεσή μου όλα τα σχέδια των κυκλωμάτων του και πολλούς τρόπους για circuit bending (πείραγμα κοινώς). Όσοι απο εσάς ενδιαφέρεστε υπάρχουν ολόκληρα forum για τα cosmosynthesizers με λίγους μεν αλλά πολύ ψαγμένους τύπους.

 

Το σίγουρο είναι ένα όμως. Δεν υπάρχει κάποιο synthesizer που να ομοιάζει με αυτό το θαυματουργό μικρό. Θα το παραλλήλιζα και ελπίζω να μην είναι αστοχος ο παραλληλισμός με τους συμβατικούς κινητήρες κύκλου otto που έχουμε όλοι στα αυτοκίνητά μας με αυτούς που χρησιμοποιούν wankel.

 

Δεκτές όλες οι ερωτήσεις σας.

 

Φιλικά Νίκος.

 

PS (KONNECTORA γιατί παιδεύεται ο φίλος σου με 3 πεταλάκια σε σειρά και δε βάζει το pandora της korg να τελειώνει? Εγω αυτό χρησιμοποιώ με το cz-101 και αν θέλω τρελά έκο (reverb+delay) του πετάω και τη φέτα lexicon MX-300 επάνω και γίνεται Π Α Ν Ι Κ Ο Σ ! !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια και πάλι

Λίγα πράγματα για το portamento αυτή τη φορά

 

Όσον αφορά το portamento και το pitch bending του casio σε σχέση με αυτό της σειράς triton και άλλων synth αναρωτηθείτε το εξής.

 

Πρώτα από όλα θα πρέπει να σκεφτούμε όσον αφορά το pitch bend την απόκριση που έχει το σήμα και κατα επέκταση ήχος που ακούμε, στη μεταβολή ανα μονάδα μήκους, τόξου ή γωνίας (όπως θέλετε πείτε το) του μηχανικού controller (ροδέλα μοχλός κτλ). Υπάρχουν controllers οι οποίοι ελέγχουν ποτενσιόμετρα που προκαλούν τη μεταβολή του τόνου. Ολα έχουν σαν αναφορά την νότα που παίζουμε εκείνη την ώρα και ως προορισμό να ανεβάσουν το pitch σε εκείνον τον τόνο που τα εχουμε προγραμματίσει. Μέχρι εδώ σε όλα ισχυεί το ίδιο. Υπάρχουν 2 τιμές αναφοράς (αρχη και τέλος). Το θέμα είναι τι γίνεται ανάμεσα. Στη διαδικασία δηλαδή απο την αρχή στο τέλος. Η τελική και η αρχική τιμή δεν λένε ποτέ τίποτα αν δεν λάβουμε υπόψη το πώς γίνεται η μεταβολή. Ποια συνάρτηση και κατα επέκταση τι εξαρτήματα δηλαδή χρησιμοποιεί το κύκλωμα που ελέγχει το pitch bending. Υπάρχουν κυκλώματα που είναι τελείως γραμμικά (αναλογικά με τη μαθηματική εννοια) και αποτελούνται κυρίως απο ωμικές αντιστάσεις για να μεταβάλλουν το σήμα. Σε αυτά τα κυκλώματα η μεταβολή του pitch σε μοναδα μέτρησης Ηz σε συγκεκριμένο εύρος συχνοτήτων είναι καθαρά γραμμική σε συνάρτηση με τη μηχανική μεταβολή του μήκους ή της γωνίας της ροδέλλας ή του μοχλού και ο συντελεστής αναλογίας εξαρτάται απο κατασκευαστικές σταθερές του κυκλώματος.

 

¶λλο είδος κυκλωμάτων είναι αυτά που πετυχαίνουν μεταβολή στο σήμα χρησιμοποιώντας ωμικο-επαγωγικά ή ωμικο-χωρητικά μέσα. Μη φανταστείτε απαραίτητα πηνία και πυκνωτές. Η τεχνολογία των ηλεκτρονικών έχει προχωρήσει αρκετά κι έχουν κατασκευαστεί εξαρτήματα από ημιαγώγιμο υλικό (transistor, δίοδοι, thyristor varistor κτλ) που εξομοιώνουν τη συμπεριφορά πυκνωτών και πηνίων σε ένα κύκλωμα χωρίς να καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο. Τέλος πάντων το αποτέλεσμα είναι οτι με αυτά τα στοιχεία η συναρτηση της μεταβολής του pitch του ήχου σε σχέση με τη μηχανική μεταβολή του μήκους ή της γωνίας της ροδέλλας ή του μοχλού δεν είναι πλέον γραμμική ή αναλογική αλλά εκθετική-λογαριθμική.

 

Για να το εξηγήσω πιο απλά με τη γραμμική-αναλογική αν θες να πας απο το Α στο Δ περνώντας προηγουμένως απο το Β και Γ τότε θα χρειαστείς ίδιο χρονικό διάστημα κατα τις μεταβάσεις Α>Β, Β>Γ, Γ>Δ.

 

Στην εκθετική-λογαριθμική η διάρκεια των διαδοχικών μεταβάσεων δεν είναι ίδια.

 

Όλο αυτό έχει διαφορετικό άκουσμα στο αυτί και μάλλον καλύτερα το αποκωδικοποιεί κανείς ακούγοντας το παρά διαβάζοντας την παραπάνω περιγραφή.

 

Κάτι ανάλογο ισχύει και στο portamento. Χωρίς να μπω σε πολλές λεπτομέρεις γιατι καταλαβαίνω οτι ήδη έχω κουράσει αρκετούς θα σας δώσω ένα παράδειγμα.

 

Όσοι απο εσάς έχετε portamento κάντε το εξής. Ενεργοποιήστε το και επιλέξτε το χρόνο μετάβασης απο μια νότα στην αλλη. Στη συνέχεια παίξτε μια ντο. Εφαρμόζοντας το πορταμέντο πηγαίνετε στην επόμενη μι και προσπαθήστε να συγκρατήσετε το χρόνο που χρειάστηκε να φτάσετε τελικά στον τόνο της μι. Κάντε το ίδιο (έχοντας την ίδια τιμή στο χρόνο του portamento με πριν) αλλά τώρα αντί να πάτε στη μι πηγαίνετε έστω στη ντο της επόμενης οκτάβας ή και ακόμη παραπάνω αν θέλετε. Τι παρατηρείτε? Ο χρόνος της μετάβασης είναι ο ίδιος απο την ντο στη μι με τη μετάβαση απο την ντο στην επόμενη ντο ή μεγαλύτερος. Στο triton o χρόνος είναι μεγαλύτερος κατα τη δεύτερη μετάβση. Στο casio είναι o ίδιος. Το ποιο ειναι καλύτερο αποτέλεσμα είναι καθαρά θέμα γούστου. Στη moss του triton (physical modelling) το portamento μοιάζει αρκετά με αυτό του casio αλλά ποικίλει κάθε φορά ανάλογα με τον τύπο οργάνου που μιμείται. Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη το καλύτερο portamento (απευθύνομαι σε αυτούς που έχουν triton + moss option installed) είναι αυτό του μοντέλου bowed string!!. Kαι το casio το πετυχαίνει πολύ καλά. Είναι αυτό ακριβώς που όλοι εμείς οι λαικοί λέμε "κλάμα" και βασίζεται στην ίδια χρονική μεταβολή απο τόνο σε τόνο ανεξάρτητα απο τον τόνο αναχώρησης και τον τόνο προορισμού.

 

Συγγνώμη αν κούρασα πολλούς με μαθηματικές εννοιες και με τη μακρηγορία μου. Απλά τα παρέθεσα για κάποιον τύπο που έγραψε σε προηγούμενη απάντησή του "τι τόσο διαφορετικό έχει αυτό το portamento και τι εννοούμε όταν λέμε γλυκό portamento και άλλα τέτοια.

 

Τέλος συγγνώμη αν δυσαρεστήσω μερικούς αλλά πιστεύω οτι αυτοί που παίζουν λαικό παραδοσιακό σε αντίθεση με άλλα ρεπερτόρια έχουν τριφτεί πιο πολύ στη σύνθεση ήχου έστω και αν δεν έχουν θεωρητικό υπόβαθρο σε αυτή την επιστήμη (γιατί περί επιστήμης πρόκειται). Η αλήθεια είναι στα περισσότερα είδη σε καλύπτουν τα factory presets αλλά για εμάς τους λαικούς ενα synth με factory preset είναι κυριολεκτικά άχρηστο. Αυτό βέβαια είναι καθαρά άποψη μου και πάντα υπάρχουν κι εξαιρέσεις.

 

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας.

 

Φιλικά

 

Νίκος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός και αν το Synth που έχεις ρυθμίζει το τύπο portamento. Αν θες δηλαδή να έχει σταθερό χρόνο ή να μεταβέλεται ο χρόνος όπως πολύ ωραία περιέγραψες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα όλα τα αξιοπρεπή πλέον synth μεταβάλλουν το χρόνο του portamento. Eκτός κι αν εννοείς real time πράγμα που απαιτεί να ανάγεις την εντολή σε κάποια εντολή διαμόρφωσης (κυρίως velocity) ή σε εξωτερικό controller

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου