Προς το περιεχόμενο

Line 6 Helix - Randy Rhoads high gain


BillTrantos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Είπα μιας και βρίσκομαι σε άδεια μέχρι τις 18 να κάνω μερικά μικρά threads όπου θα παρουσιάζω ήχους που χρησιμοποιώ παίζοντας ή γράφοντας στο DAW. Ο σκοπός μου δεν είναι να κάνω 100% tone match, αλλά να πλησιάσω στο περίπου έναν ήχο με ό,τι διαθέτει το εκάστοτε plugin και να εξηγήσω πώς προσεγγίζω την όλη διαδικασία.

 

Ξεκινάω από τον Randy Rhoads για 3 λόγους. (1) Είναι από τους κιθαρίστες που με έχουν σημαδέψει, (2) θεωρώ ότι είχε έναν ήχο γέφυρα μεταξύ 70s-80s και (3) ο ήχος του είναι σχετικά απλός και προσεγγίσιμος.

 

Η διαδικασία που ακολουθώ χωρίζεται γενικά σε 3 μέρη:

 

1. Έμπνευση και έρευνα: Εν συντομία, ακούω έναν ήχο, μου αρέσει, με εμπνέει να παίξω και να ψάξω. Στη συνέχεια ξαμολιέμαι στο internet και ψάχνω να βρω πληροφορίες σχετικά με πετάλια, ενισχυτές, καμπίνες και μικρόφωνα. Με προενισχύσεις, studio, κλπ δεν ασχολούμαι γιατί δεν πηγαίνω για 100% match και δεν έχω τα αυτιά και τα skills για κάτι τέτοιο.

 

2. Πλησιάζω όσο μπορώ μέσα σε ένα plugin/modeler: Αντιμετωπίζω το Helix όπως θα αντιμετώπιζα ένα φυσικό rig, οπότε προσπαθώ να βάλω τα πράγματα σε μια "λογική" σειρά και αρχίζω να πειράζω ρυθμίσεις. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα του Rhoads, μου λείπει ας πούμε το MXR Distortion Plus που χρησιμοποιούσε για να σπρώξει τα Plexi του. Δεν χαλιέμαι, καθώς ξέρω ότι ο RR είχε έναν ήχο που χαρακτηριζόταν από πρίμα, τα οποία μπορώ να πάρω από το πετάλι "Deranged Master" (Treble Booster).

 

3. Πάω για το "κάτι παραπάνω" με IRs ή εξωτερικά plugins: Είναι κοινό μυστικό ότι οι καμπίνες του Helix για mid gain και high gain δε λένε και πολλά. Δε θα σας πω να πάτε να αγοράσετε IRs, αλλά επειδή κάνω συλλογή χρόνια, πλέον έχω 15-20 συγκεκριμένα που χρησιμοποιώ από York Audio και συνήθως ξεμπερδεύω. Για τον συγκεκριμένο ήχο χρησιμοποίησα ένα IR από Marshall cab με Celestion G12T-75 του 1990, καθώς ήταν ό,τι κοντινότερο σε αυτό που χρησιμοποιούσε ο RR. Καμιά φορά μπορεί να χρησιμοποιήσω και εξωτερικά reverb ή delay, αλλά στα τελευταία 2 updates έκανε άλματα η Line 6 και πλέον μένω εντός Helix για όλα. Συγχωρέστε εκ των προτέρων για τις πρασινάδες και τα κουνήματα στα κλιπς.

 

Screenshots και κλιπς:

 

image.png.ee2de479a6a4e123c29d66e28ed074bb.png

 

Κρατάμε τα πράγματα όσο πιο απλά μπορούμε, δεν υπάρχει λόγος να βάλουμε 100 στοιχεία στην αλυσίδα γιατί τότε γίνεται όλο και λιγότερο προφανές τι προκαλεί πρόβλημα στο τελικό αποτέλεσμα, οπότε χανόμαστε σε ώρες επί ωρών πειράζοντας παραμέτρους για 0.1 τη φορά. Εφιάλτης (για μένα).

 

Deranged Master (Treble Booster):

image.png.a2dbac8c31e699360cdefe4082972d58.png

 

Brit Plexi Jump (Marshall JMP):

Δε μπορούσα να χωρέσω όλες τις ρυθμίσεις σε μια εικόνα, οπότε αναφέρω ότι το gain και το sag είναι στο 6.

image.png.3a56b9ec9d5b8c9adbe4a8ddf28e8e45.png

 

Dynamic Plate:

Ό,τι έχω πειράξει είναι εντός screenshot, τα υπόλοιπα ως έχουν by default.

image.png.226e716c65359eea1d5b8e614d550719.png

 

Solo κιθάρες hard panned:

 

Mr.Crowley

 

I Don't Know

 

 

Full Mix:

 

Mr.Crowley

 

I Don't Know

 

Δεν έχω κάνει τίποτα στο post, ούτε EQ, ούτε Master. Εννοείται πως μπορεί να "γυαλιστεί" πολύ παραπάνω το αποτέλεσμα και να πλησιάσει περισσότερο τον ήχο που κυνηγάμε, αλλά προσπαθώ να περιπλέκω τα πράγματα όσο λιγότερο χρειάζεται.

 

Μη διστάσετε να ρίξετε ερωτήσεις, feedback και όλα αυτά τα καλά πράγματα.

  • Like 1

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου