Προς το περιεχόμενο

Δάσκαλος, ταλέντο μαθητή, ειλικρίνεια


Προτεινόμενες αναρτήσεις

@manosx θα το πω αλλιως. Σε οτι αφορα το παιξιμο, την βελτιωση κ τους δασκαλους.

Οτι κ να σου πει ο δασκαλος, οσο σωστο κ να ειναι, οσο ωραια προσεγγιση/μεθοδολογια/ασκησεις κ να εχει, η προσπαθεια να τα εφαρμοσεις ειναι 100% δικη σου. Η βελτιωση προυποθετει πρωτα απ'ολα να ακουσεις το "λαθος" κ μετα να προσπαθησεις να το διορθωσεις.

 

Στις καταστασεις που περιγραφει ο Νικ, η χημεια του εγκεφαλου ειναι σε ανισορροπια. Οταν εχεις ηδη κατω τα fundamentals (ειτε τεχνικα, ειτε μουσικης αντιληψης), κανεις μουσικη με αυτα απλα την πας σε μονοπατια που μπορει να μην εχουν νοημα. Οταν ομως σου λειπουν αυτα, να προσπαθησεις να τα χτισεις υπο την επηρεια διαφορων ουσιων δεν εχει νοημα. Θα χτισεις κατι, διαστρεβλωμενο κατι φιλτραρισμενο απο το πρισμα των ουσιων που εκανες. Το αστειο ειναι πως απο τη μια δε θα μπορεις να το δεις καθαρα αυτο, γιατι οπως ειπα πιο πριν δεν εχει το αφτι σου ακομα τη δυματοτητα να το διακρινει, απο την αλλη ομως θα εισαι συναισθηματικα φορτισμενος οταν δεχεσαι (εστω κ δικαιη) κριτικη, μιας κ τα παντα ειναι βιωμα κ οι νευρωνες οταν ανακαλουν ενα βιωμα το συνδυαζουν με εξτρα χημεια η οποια αυτη τη φορα μπορει να μας ειναι χρησιμη.

 

Τι θελω να πω? 

Δωσε στο Νικ χρονο να αποστασιοποιηθει απο την προηγουμενη ασχημη χρονικη περιοδο που βιωσε κ αν εχει αναγκη ακομα να βελτιωθει, μπορεις να του πεις καποια πραγματα με τροπο που θα τον κανουν να βελτιωθει.

Οχι μπαρουφες κ κατι που δεν πιστευεις. Δεν ειμαστε ολοι για... καριερα. Απο την αλλη, αν εχεις το σαρακι να σε τρωει να παιξεις, οποιο κ αν ειναι το επιπεδο σου, οσο κ να υπαρχει περιορισμενη μουσικοτητα, δε μπορεις να κανεις αλλιως... θα παιζεις. Οποτε ειναι πολυ προτιμοτερο καποιος να του λεει: "Κοιτα αυτο που κανεις δε λειτουργει, παρ'το αλλιως αν θες να εχεις (την οποια) βελτιωση" κ να μπαινεις καθε τρεις κ λιγο κ να του λες βρες δασκαλο

 

@trolley στο κομματι του πως συμπεριφερεται ο Νικ οταν δεχεται κριτικη ειναι πιο απλα τα πραγματα.

Αν θες αποχωρεις κ δε ξανασχολιαζεις, εχεις καθε δικαιωμα. Αν θες βριζεις, παλι εχεις καθε δικαιωμα μιας κ δεν ειρωνευτηκες πουθενα. Εγω πχ θα εβαζα αστερισκο, λαμβανοντας υποψιν οσα μας εχει πει για την κατασταση του τον τελευταιο καιρο, αλλα αν εβλεπα πως περναει αρκετος καιρος κ συνεχιζει να συμπεριφερεται ετσι, θα την εκανα. Στο κομματι της διδασκαλιας (οταν διδασκα), δε θα αναλαμβανα καποιον μαθητη τοσο κοντα χρονικα στα γεγονοτα που αναφερει. Δεν εχω το υποβαθρο, κ πιστευω πως για καποιον καιρο (μεχρι να ειναι και διαυγης και δυνατος που ανεφερα πριν) δεν θα εχουν νοημα τα μαθηματα (περαν του συναισθηματικου της υποθεσης).

 

Στο κομματι του ταλεντου που αναφερεται ο @mpamps εχω να πω τα εξης.

Εχω δει ατομα με ελλειψη εμφανους ταλεντου να κανουν καριερα ως επαγγελματιες παιχτες κ δασκαλοι.

Με απιστευτη ελλειψη μουσικοτητας παντου. Δουλεψαν πολυ τη γυμναστικη κ τη θεωρια ομως ωστε να παιζουν με αυτα.

Επισης πραγμα πολυ πιο σημαντικο, εχω δει ατομα με μετριο ταλεντο, τουλαχιστον συγκρινομενα με τους υπολοιπους του κυκλου τους, να το παιρνουν πατριωτικα μετα απο ακομψη κριτικη, να εξαφανιζονται για καποια χρονια, να βρισκουν ενα δασκαλο/κερβερο (δε μιλαω αποκλειστικα κιθαρας), να ριχνουν 10ωρα συγκεντρωμενης μελετης κ να ζουν τη μελετη τους για 2 χρονια κ τελος.... να τα πετυχαινεις μετα απο καιρο κ πλεον να ειναι ντροπη να τα συγκρινεις με τα ατομα αυτα που μεχρι πριν ολη αυτη τη διαδικασια ηταν ταλαντουχα μπροστα τους

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Like 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

ΠΟΤΕ.

 

ΠΑΝΤΑ (σαν του Βρασίδα).

ΠΑΝΤΑ, όμως.

 

Ειδικά σε μικρότερα άτομα που τα πάνε στον δάσκαλο πιάνου, κιθάρας, ντεφιού κλπ, οι γονείς μόνο ρωτάνε 30 φορές το δευτερόλεπτο. Μάλλον είναι όντως μικρή (ποσοτικά) η εμπειρία σου.

 

Άντε να δω αν θα βρεθεί κανείς να απαντήσει το αρχικό μου ερώτημα.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσα και να τραβας στη ζωη σου, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 

 Οσο θολο και να ειναι το μυαλο σου, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο

 

 Οτι και να σε βασανιζει, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 

 Ειτε νεος εισαι ειτε γερος, ειτε παππους, ειτε παιδι, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 

 Ακομα και στο χαμηλοτερο σταδιο της ζωης σου να εχεις φτασει, να σε εχει στησει η γκομενα, εχει κρυωσει η πιτσα και ο Ολυμπιακος να χανει 3-0 στο ημιχρονο, η εξασκηση πρεπει να γινεται με μετρονομο.

 

 Μονο μετρονομος. Και αν το βαριεσαι, κανα backing track.

 

 Αυτο ειπα, αυτο λεω,, και αυτο θα λεω, σε ολους, σε εμενα, στον καθενα νυν και αει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, trolley είπε

Ειδικά σε μικρότερα άτομα που τα πάνε στον δάσκαλο πιάνου, κιθάρας, ντεφιού κλπ, οι γονείς μόνο ρωτάνε 30 φορές το δευτερόλεπτο. Μάλλον είναι όντως μικρή (ποσοτικά) η εμπειρία σου.

 

 

Η εμπειρία μου είναι σίγουρα μικρή, αλλά είναι τέτοια, που να μπορώ να δώσω στους γονείς να καταλάβουν το λάθος της ερώτησής τους, εξηγώντας τους τους λόγους.

ΠΟΤΕ δεν θα απαντούσα σε τέτοια ερώτηση.

Θα πήγαινα την κουβέντα με πλάγιο τρόπο στο αν του αρέσει αυτό που κάνει, και στο αν φαίνεται να δουλεύει στο σπίτι.

 

Το πιο σημαντικό απ' όλα, είναι το κίνητρο.

Αν οι γονείς πάνε και γράψουν το παιδί στο πιάνο ή την κιθάρα στα 5 ή 8 του χρόνια, χωρίς αυτό το ίδιο να έχει εκφράσει τέτοια επιθυμία (πολλοί γονείς το έκαναν τουλάχιστον στο παρελθόν), τότε το να έρθουν και να ρωτήσουν αν το παιδί έχει ταλέντο, είναι τουλάχιστον ειρωνεία.

 

Αν το παιδί ξεκίνησε μαθήματα από δική του επιθυμία, άρα έχει κίνητρο, ο ρόλος του δάσκαλου, είναι να κρατήσει ζεστό αυτό το κίνητρο, και να το μεγαλώσει.

Να δίνει συνεχώς νέα κίνητρα, νέες προκλήσεις, ανάλογα πάντα με το παιδί που έχει απέναντί του.

 

Φυσικά το παιδί μπορεί να το χάσει το ενδιαφέρον του, είναι πολύ πιθανό αυτό.

 

Αν λοιπόν έβλεπα ότι το παιδί δεν ενδιαφέρεται, δεν έχει κίνητρο, θα έλεγα ακριβώς αυτό.

 

Για ταλέντο ΠΟΤΕ.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Συμφωνώ 7

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

Για ταλέντο ΠΟΤΕ.

 

Καταλαβαίνεις βέβαια ότι παίζεις με τις λέξεις. "Ταλέντο" δεν είναι κάποια μεταφυσική έννοια. Είναι ένας τρόπος να περιγράψει κάποιος ένα σύνολο ποιοτήτων που θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση ενός πραγματικού μαθητή μουσικής. Εμπεριέχει άλλα πράγματα, π.χ. αν μπορεί να δεσμεύσει προσωπικό χρόνο, στερούμενος κάποιων πραγμάτων εις όφελος της μελέτης του. Ή, αν μπορεί να ακολουθήσει οδηγίες ακόμη και αν δεν είναι σαφές στην αρχή σε τι θα τον/την βοηθήσουν. Ή αν είναι αρκετά υπομονετικός/ή ώστε να θρέψει καρπούς. Ή αν έχει προσγειωμένες φιλοδοξίες συναρτώμενες με το χρόνο ενασχόλησης. Και λοιπά πολλά.

 

Τα έχει αυτά: Τότε έχει ταλέντο. Δεν τα έχει; ΟΚ μην το πεις ταλέντο (αν και ορίζεται άνετα, όπως είδες) αλλά μαθητής μουσικής (ή οποιουδήποτε άλλου πράγματος) δεν είναι και κάπου εκεί τελειώνει η υπόθεση.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Το ταλεντο ως προυπαρχουσα της μελετης ικανοτητα, θα το ξεδιαλυνει η προοδος της Γενετικης.

 

 Διοτι ακομα και ενα παιδι που μολις ξεκιναει να παιζει, δεν ξερουμε κατα ποσο ειχε ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ. Ειναι μεγαλη υποθεση τα ακουσματα, αν εχεις διαμορφωση ρυθμικο και μελωδικο αισθητηριο, εχεις κανει τη μιση δουλεια και ας μην εχεις παιξει μιση νοτα.

 

 Στην πραγματικοτητα παντως, θα φανει οτι ειναι να φανει προιοντος του χρονου και της εξασκησης. Οποτε το να ξεχωρισεις τι απο ολες τις νοτες που παιζει καποιος ειναι εξασκηση και τι χαρισμα, γινεται ακομα πιο δυσκολο.

 

 Οποτε τελικα κρινουμε το ταλεντο εκ του αποτελεσματος, και αυτο παραμενει ενα μαυρο κουτι.

 

 Το θεμα ειναι, θελουμε να βελτιωθουμε η θελουμε να διασκεδασουμε;

 

 Αυτα τα δυο ειναι αντιθετα.

 

 Βελτιωνομαι σημαινει ξεβολευομαι. Διασκεδαζω σημαινει βολευομαι οσο πιο αναπαυτικα μπορω.

 

 Αν υπαρχει ελλειψη χρονου, η ελλειψη διαθεσης, η ελλειψη συγκεντρωσης, και απλα ριχνουμε καμμια νοτα να περασει η ωρα, ειναι καλο, ειναι ωραιο και διασκεδαστικο, αλλα βελτιωση μηδεν.

 

 Και 10.000 ωρες να παιξεις σε αυτο το στυλ, στο ιδιο επιπεδο θα εχεις μεινει.

 

 Οι μεγαλοι αυτοδιδακτοι, ακουγαν ξανα και ξανα το κομματι στο πικαπ, και προσπαθουσαν να το παιξουν ακριβως, μελωδικα και ρυθμικα.

 

 Αυτο ειναι παιδεμα, και αν δεν εισαι και πολυ ΟΚ αστο να παει.

 

 Μονο ετσι ομως βελτιωνεσαι.

 

 Δε φταιω εγω, ετσι ειναι η ζωη, εντροπια. τεχνη= ταξη, ταξη= μειωση εντροπιας, μειωση εντροπιας= ενεργειακη καταναλωση, ενεργειακη καταναλωση= πονος και δακρυα.

 

 Welcome to planet earth.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, trolley είπε

Μπράβο στο Μάνο που ενδιαφέρεται περισσότερο να λέει την αλήθεια από το να κάνει "φίλους".

 

Πολλές φορές το πιο δύσκολο δεν είναι να πεις την αλήθεια, αλλά να καταλάβεις τι είναι αυτό που χρειάζεται ο άλλος και να του το δώσεις.

Η στείρα "αντικειμενική αλήθεια" που δεν λαμβάνει υπόψιν τον άλλο, δεν βοηθάει.

 

Μου άρεσε μια πρόταση που είπε ο @cos_dr νωρίτερα.

 

21 ώρες πριν, cos_dr είπε

άμα γουστάρει να παίζει μην τον αποθαρρύνετε.

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, mpamps είπε

Πολλές φορές το πιο δύσκολο δεν είναι να πεις την αλήθεια, αλλά να καταλάβεις τι είναι αυτό που χρειάζεται ο άλλος και να του το δώσεις. Η στείρα "αντικειμενική αλήθεια" που δεν λαμβάνει υπόψιν τον άλλο, δεν βοηθάει.

 

Αρχηγέ μου είσαι ρομαντικός. Το εκτιμώ! Ειλικρινά!

 

Πάντως, για να είμαι σαφής, δεν αναφέρομαι ειδικά στο Νικ (για τον οποίο δεν ξέρω τίποτε και δεν τον θεωρώ ούτε καλό, ούτε κακό παράδειγμα, καλά να είναι ο άνθρωπος). Εγώ, απλώς επαίνεσα την ειλικρίνεια του manosx και θα το ξαναέκανα άνετα.

 

Τώρα, τα υπόλοιπα: είπαμε, ας μας ενημερώσει ένας εν' ενεργεία δάσκαλος για το ερώτημα που έθεσα. Αυτά που μου γράφεις εσύ mpamps είναι λίγο "τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω", και μπράβο σου.

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν τη μουσική σημαντική. Και τις λεπτομέρειές τις άξιες ιερών πολέμων. Αυτοί είναι όσοι είναι ήδη μουσικοί. 

 

Υπάρχουν άνθρωποι που υποχρεωτικά αναγκάστηκαν να φυσήξουν φλογέρα ή μελόντικα στο σχολείο. Οσοι πήγαν. Ο σκοπός δεν ήταν να γίνουν μουσικοί, αλλά έστω να αντιληφθούν ότι υπάρχει και μια άλλη υπερβατική γλωσσα, μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να εκφραστεί, να εκτονωθεί, να διαλογιστεί, να εξωσκοπήσει ή να ενδοσκοπήσει.

 

Σε όσα παιδάκια τους έκανε κούκου, ΑΝ τους έκανε τότε κούκου, μπορεί και να την έπιασαν από τότε, και να προχώρησαν. Άλλα παιδάκια μπορεί για χίλιους λόγους να μην ασχολήθηκαν.

 

Για μενα η ουσία είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά να ασχοληθείς με τη μουσική, στο μέτρο που σε αφορά. 

 

@trolley, έχω ολόκληρη ιστορία τέτοια ζήσει από κοντά, με δάσκαλο και μαθητή. Δεν δίδασκα εγώ, αλλά ήμουν παρών ως τρίτος όλες τις άλλες ώρες εκτός από του μαθήματος. Δεν ήμουν μέσα από την κλειστή πόρτα. Αν θέλετε τη λέω. Όχι, δεν βγήκε κάποιος μουσικός τρανός από αυτή την ιστορία. Έγινε κάτι ακόμα πιο σημαντικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου