Προς το περιεχόμενο

Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Τι θα προτείνατε σε κάποιο μουσικό δημιουργό και εκτελεστή να πράξει ώστε:

1.να προστατέψει την πνευματική του ιδιοκτησία

2.να αμοίβεται απο την χρήση της για κερδοσκοπικούς σκοπούς.?

 

(Εφόσον οι υπάρχοντες οργανισμοί δεν πληρούν τις κατάλληλες προυποθέσεις,όπως αναφερέται στις προηγούμενες δημοσιεύσεις.)

 

Επίσης

 

Αγαπητέ κ.Jasemeister.μάλλον δεν κατανοήσατε σωστά αυτά που ήθελα να ενημερώσω και ίσως κατά λάθος, θέλω να πιστεύω, ότι γράψατε την έκφραση ,οτι δεν γνωρίζετε (τι μέρος του λόγου είμαι).- (ραφιναρισμένος τσαμπουκάς και η πολιτισμένη απαξίωση.)!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι θα προτείνατε σε κάποιο μουσικό δημιουργό και εκτελεστή να πράξει ώστε:

1.να προστατέψει την πνευματική του ιδιοκτησία

2.να αμοίβεται απο την χρήση της για κερδοσκοπικούς σκοπούς.?

 

(Εφόσον οι υπάρχοντες οργανισμοί δεν πληρούν τις κατάλληλες προυποθέσεις' date='όπως αναφερέται στις προηγούμενες δημοσιεύσεις.)

![/quote']

 

Πρώτον. Το thread δεν αναφέρθηκε με καμία απορία στην χρησιμότητα της ΑΕΠΙ. Κακώς μπαίνει η ΑΕΠΙ στο στόχαστρο μιας και χωρίς ΑΕΠΙ, θα είχαμε εκατοντάδες δημιουργούς τρεχάμενους στους δρόμους και τις οδούς να συμαζεύουν τα δημιουργήματα τους απο τις κακοτοπιές.

To thread έχει αναφερθεί σε διαφορες απορίες για λοιπούς οργανισμούς τύπου "Ερατώ". Η ΑΕΠΙ προστατευει δημιουργους και πολυ καλα κάνει. Οι λοιπές εταιρείες κινούνται στην σφαίρα της απορίας μου... Ποιους ακριβώς προσπαθουν αν προστατέψουν (εαν βεβαια αποδειχθει οτι ο σκοπος ειναι η προστασία και οχι η είσπραξις).

 

Ανακεφαλαιώνω. Το thread ξεκινά με τις εξής απορίες:

α)Τι χρεώνουν οι παραπλευροι οργανισμοι (πλην της ΑΕΠΙ) σε καταστήματα. Συγκεντρώνεται πραγματικά ένα σεβαστό ποσό ωστε να ασχοληθεί ο/οι συντελεστης/ες με την συγκομιδή χαρατσίων ή έχουμε εναν κατακερματισμό σε απειρα αμελητέα-γελοία μερίδια. Μια νέα μου απορία είναι το τι ποσά πληρώνουν οι συντελεστές ενος τραγουδιού ως συνδρομη σε τετοιους οργανισμους.

β)Οι συγκέντρωση μηνιαίων Playlist απο χιλιάδες καταστήματα ισοδυναμεί με έναν κατάλογο εκατομυρίων αναμεταδώσεων. Ποιος αναλαμβάνει την κατανομή του πλούτου στους μυριάδες δικαιούχους. Υπάρχουν τόσοι υπαλληλοι στους οργανισμούς προστασίας συγγενών δικαιωμάτων που αναλαμβάνουν να φέρουν ορθώς και εγκαίρως εις πέρας αυτη την εργασία?

 

Τονίζω οτι πέρα απο το χιούμορ που προκαλούν οι διατυπώσεις, οι απορίες ειναι καθαρα ακαδημαικές. Προς το παρόν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι θα προτείνατε σε κάποιο μουσικό δημιουργό και εκτελεστή να πράξει ώστε:

1.να προστατέψει την πνευματική του ιδιοκτησία

2.να αμοίβεται απο την χρήση της για κερδοσκοπικούς σκοπούς.?

 

(Εφόσον οι υπάρχοντες οργανισμοί δεν πληρούν τις κατάλληλες προυποθέσεις' date='όπως αναφερέται στις προηγούμενες δημοσιεύσεις.)

 

Επίσης

 

Αγαπητέ κ.Jasemeister.μάλλον δεν κατανοήσατε σωστά αυτά που ήθελα να ενημερώσω και ίσως κατά λάθος, θέλω να πιστεύω, ότι γράψατε την έκφραση ,οτι δεν γνωρίζετε (τι μέρος του λόγου είμαι).- (ραφιναρισμένος τσαμπουκάς και η πολιτισμένη απαξίωση.)!!!!!![/quote']

 

Όλα είναι πιθανά, αλλά όταν αναφέρεται κανείς στο "επίπεδο πνευματικής ωριμότητας" και στην "σχέση με την καλλιτεχνική δημιουργία & εκτέλεση" του συνομιλητή του, για τον οποίο δεν ξέρει τίποτα άλλο πέρα από τα γραπτά του στο thread (μόλις μετά από 2 σελίδες), τότε δεν αφήνονται πολλά περιθώρια κατανόησης & ερμηνείας.

 

Έτσι τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ.

 

Όσο για την ερώτηση (όχι το θέμα), δεν είναι δα και το μεσανατολικό. Όλες οι υπόλοιπες πολιτισμένες χώρες τί κάνουν; Πρέπει να ξαναεφεύρουμε τον τροχό εμείς οι Ελληνες σε όλα τα θέματα;

 

Ρίξτε μια ματιά έξω και θα βρείτε πολλά παραδείγματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε.

 

Όπως είπα και προηγουμένως σήμερα:

 

Harsher punishment for parole violators. And world peace!

 

Stay cool 8)

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ κ.Jasemeister,δεν ξέρω τι μέρος του λόγου είσαι? αλλά

 

απαντώ σύμφωνα με αυτά που διαβάζω στο thread (μόλις μετά από 2 σελίδες),δεν έχω την ιδιότητα του μάντη-ψυχολόγου ,αλλά του μουσικού που θέλησε να ενημερώσει τούς μουσικούς συνάδελφους σχετικά με το θέμα των οργανισμών πνευμ.ιδιοκτ. και οχι τους ιδιοκτήτες νυκτερινών κέντρων-ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ-καφετεριών-σουβλατζίδικων-χασαποταβέρνων και άλλων παρεμφερή, με ποιό τρόπο θα αποφύγουν να πληρώσουν αυτά που δικαιούνται οι δημιουργοί και οι εκτελεστές σε αυτή τη χώρα,όπως γίνεται και στις περισσότερες πολιτισμένες χώρες του πλανήτη και οι μουσικοί μπορούν να ζούν και απο την αμοιβή των δικαιωμάτων τους.

 

Ετσι λοιπόν όποιος Μουσικός -δημιουργός η εκτελεστής θέλει ,γράφεται στην ΑΕΠΙ για πνευματικά-στην ΕΡΑΤΩ για συγγενικά δικαιώματα η διαλέγει μόνος του να εισπράτει τα δικαιωματά του!!!! η κάνει οτιδήποτε άλλο θέλει!!

Οι μη μουσικοί !!αναζητήστε αλλού ενημέρωση!!για τα δικαιωματά σας!!

 

μερικά χρήσιμα sites για μουσικούς=

http://www.eem.org.gr/

http://www.pmu.gr/

http://www.iema.gr/home/?lang=el

http://www.alankorn.com/articles.html

http://www.musiciansunion.org.uk/site/cms/contentChapterView.asp?chapter=1

http://www.ascap.com/index.html

http://www.aepi.gr/greek/index.asp

http://www.eratospe.org/

http://www.ifpi.gr/

http://www.fim-musicians.com/

http://www.fkco.com/links.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright

http://www.copyright.gov/

http://www.mcps-prs-alliance.co.uk/Pages/default.aspx

http://www.copyrightservice.co.uk/protect/p07_music_copyright

http://www.copyrightwitness.com/

http://www.protectmywork.com/

http://www.taxi.com/

http://cdbaby.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ετσι λοιπόν όποιος Μουσικός -δημιουργός η εκτελεστής θέλει ' date='γράφεται στην ΑΕΠΙ για πνευματικά-στην ΕΡΑΤΩ για συγγενικά δικαιώματα η διαλέγει μόνος του να εισπράτει τα δικαιωματά του!!!! η κάνει οτιδήποτε άλλο θέλει!!

Οι μη μουσικοί !!αναζητήστε αλλού ενημέρωση!!για τα δικαιωματά σας!!

[/quote']

 

OK. Και αφου μετα απο δυο σελίδες ξεκαθαρίσαμε οτι υπάρχουν εταιρείες συγγενικών δικαιωμάτων και επειδή ως ψιλομουσικός αναρωτιέμαι εαν η Ερατώ ειναι ευρωπαικού επιπέδου οργανισμός προστασίας, ελληνικού επιπέδου οργανισμός προστασίας, ή απλά νταβατζής, ξαναθυμίζω οτι πριν ένα δυό μηνύματα ανακεφαλαίωσα τις απορίες μου σχετικά με τους τρόπους λειτουργίας της. Δεν ρωτάω τον ίδιο τον οργανισμό. Ξέρω οτι θα μου τα παρουσιάσει όλα μελι γαλα. Ρωτάω μηπως κάποιος γνωρίζει λίγο απο τα 'μέσα' την κατάσταση. Υπάρχει υπόγειο γεμάτο ξωτικά που στο τέλος κάθε μήνα αποκωδικοποιούν χιλιάδες Playlilst με χιλιάδες τραγούδια και εκατομμύρια ανπαραγωγές και κατανέμουν σωστά το μεροκάματο των δικαιούχων? Και οι δικαιούχοι μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι? Και ειναι το τελικό μεροκάματο άξιο λόγου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

¶μα ψάχνεις για προσωπική αντιπαράθεση καλύτερα να ψάξεις αλλού vangelisvagman.

 

Δε χρειάζεται να είσαι ο μάντης Κάλχας, μπορείς να τσεκάρεις ΟΛΑ τα ποστς του κάθε μέλους στο προφίλ του και να σχηματίσεις μια γνώμη. Στη περίπτωσή σου βέβαια δεν έχεις και πολλά ποστ αλλά η αρχή που κάνεις δεν είναι και πολύ θετική.

 

Χρειάζεται να είσαι μάντης όμως για να καταλάβεις ότι το ήθος και η ευγένεια στα γραφόμενα δεν εξαρτάται από τις αβρότητες τύπου "αγαπητέ κύριε" αλλά από την ουσία;

 

Και η ουσία είναι ότι ξεκίνησες όπως ξεκίνησες. Όλοι εδώ μέσα είναι μουσικοί που θέλουν να βοηθήσουν τους συναδέλφους τους μουσικούς. Πιστεύεις ότι είσαι κάτι καινούριο δηλαδή; Αν δε μπορείς ή δεν θες να καταλάβεις ότι ο τρόπος σου ήταν άσχημος, τότε με γειά σου με χαρά σου όμως μην παραπονιέσαι down the road όταν σφίξουν τα οπίσθια.

 

Μπράβο σου που θες να βοηθήσεις άλλους μουσικούς αλλά φαντάζομαι καταλαβαίνεις ότι αυτόν που βοηθάμε δεν τον πηδάμε κιολας.

 

Αυτά και να'σαι καλά.

 

Υ.Γ. τέλος από μένα τα off-topic (sorry κιόλας).

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Όχι προσωπικές επιθέσεις παρακαλώ.

 

Να ξεκαθαρίσω λοιπόν τις παρεξηγήσεις όσο πιό απλά μπορώ.

 

Η ΑΕΠΙ και η Ερατώ είναι εταιρίες / σύλλογοι μουσικών.

Δημιουργών, συνθετών και στιχουργών στην ΑΕΠΙ και εκτελεστών, τραγουδιστών στην Ερατώ.

 

Όποιος δημοσιεύσει έργο και θέλει να προστατεύσει τα δικαιώματα του μπορεί να γίνει μέλος.

 

Οι εταιρίες / σύλλογοι αυτοί αναλαμβάνουν να εισπράξουν και να διανείμουν τα έσοδα. Το πως... αφορά περισσότερο τα μέλη τους. Βέβαια καλό θα ήταν να υπήρχε μια σχετική ενημέρωση για τα μελλοντικά μέλη. Αλλά ας μην ξεκινάμε πάντα αρνητικά.

 

Περισσότερες απαντήσεις για την ΑΕΠΙ θα βρείτε εδώ:

http://www.aepi.gr/greek/index.asp

 

Ενώ για την Ερατώ και τα συγγενικά διαβάστε τα παρακάτω:

 

Τί είναι οι Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης «ΕΡΑΤΩ» και πότε ιδρύθηκε;

 

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης των Τραγουδιστών – Ερμηνευτών είναι ένας οργανισμός που έχει συσταθεί από τους ίδιους τους τραγουδισές και λειτουργεί σύμφωνα με το Ν. 2121/1993, κεφ. Ένατο, άρθρα 54 επ, περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων.

 

Έχει τη νομική μορφή του αστικού μη κερδοσκοπικού συνεταιρισμού (όπως προβλέπεται από τον Ν. 1667/1986) και το διακριτικό τίτλο «ΕΡΑΤΩ». Ιδρύθηκε το 1997, το καταστατικό του εγκρίθηκε με την υπΆ αριθ. 4/23.03.1997 απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών και καταχωρήθηκε στο οικείο μητρώο Συνεταιρισμών. Χορηγήθηκε η έγκριση για τη λειτουργία του, σύμφωνα με το άρθρο 54 παρ.4, Ν.2121/93 από τον Υπουργό Πολιτισμού με την υπΆ αριθ. Πρωτ. 11089/05.12.1997 απόφασή του. Είναι ο μόνος και αντιπροσωπευτικός οργανισμός της κατηγορίας των ερμηνευτών – τραγουδιστών, ο οποίος σύμφωνα με το καταστατικό του διαχειρίζεται και προστατεύει τα συγγενικά δικαιώματα των μελών – δικαιούχων του. Ιδρυτικά μέλη του είναι oι Δήμητρα Γαλάνη , Χάρις Αλεξίου, Γιώργος Νταλάρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χρόνης Αιδονίδης, Λήδα Χαλκιαδάκη, Ειρήνη Παππά, Κωνσταντίνα, Δανάη, Καίτη Γκρέυ, Αντύπας, ¶λκιστις Πρωτοψάλτη, Λίτσα Διαμάντη, Γλυκερία, Αντζελα Δημητρίου, Στάθης Αγγελόπουλος, Ελένη Δήμου, Καίτη Γαρμπή, Λευτέρης Πανταζής, Δόμνα Σαμίου, Σταμάτης Γονίδης, Κατερίνα Στανίση, Σοφία Βόσσου, Χρήστος Δάντης, Ηλίας Κλωναρίδης, Μαρινέλλα,Μανόλης Μητσιάς, Νένα Βενετσάνου, Νίκος Καρβέλας, ¶ννα Βίσση, Νάνα Μούσχουρη, Θέμης Αδαμαντίδης, Πίτσα Παπαδοπούλου, Κατερίνα Κόρου, Μάκης Χριστοδουλόπουλος, Βαγγέλης Κονιτόπουλος, Μαρία Φαραντούρη Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Τάνια Τσανακλίδου, Πόλυ Πάνου.

 

Είναι αυτοδιαχειριζόμενος οργανισμός και το διοικητικό του συμβούλιο αποτελείται από τους ίδιους τους τραγουδιστές. Μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι:

 

Δήμητρα Γαλάνη: Πρόεδρος

¶λκιστις Πρωτοψάλτη: Αντιπρόεδρος

Αναστασία Μουτσάτσου: Γενική Γραμματέας

Γιάννης Θωμόπουλος: Ταμίας

Κώστας Μακεδόνας: Μέλος

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Μέλος

Αγνή Χατζηκοτάκη: Μέλος

 

 

 

 

ΣΥΓΓΕΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΩΝ

 

- Τί είναι το ΣΥΓΓΕΝΙΚΟ δικαίωμα;

 

ΣΥΓΓΕΝΙΚΟ είναι το δικαίωμα που αναγνωρίζει ο νόμος στους ερμηνευτές – εκτελεστές καλλιτέχνες (ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς) για την προστασία της ερμηνείας – καλλιτεχνικής εισφοράς τους. Παλαιότερα δεν υπήρχε η τεχνική δυνατότητα εγγραφής της καλλιτεχνικής ερμηνείας σε κάποιο υλικό φορέα ήχου ή ήχου και εικόνας (π.χ δίσκο, κασέτα, cd, βιντεοταινίες, μαγνητικές ταινίες κ.λ.π.). Η κατάσταση όμως σύντομα άλλαξε με την ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας και τον πολλαπλασιασμό των τρόπων και των τεχνικών μέσων εκμετάλλευσης των ερμηνειών των καλλιτεχνών. Η ανάγκη προστασίας των καλλιτεχνών ήταν πια επιτακτική ανάγκη, -οι οποίοι έβλεπαν τις ερμηνείες τους να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση μέχρι τις καφετέριες, τα μπαρ, τα ξενοδοχεία και όπου αλλού γίνεται δημόσια εκτέλεση των ερμηνειών τους.

Το 1993 λοιπόν, εκδόθηκε ο Νόμος 2121/1993 για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα, ο οποίος αναγνώρισε αποκλειστικά δικαιώματα υπέρ των ερμηνευτών – εκτελεστών καλλιτεχνών μεταξύ των οποίων είναι:

 

α) το δικαίωμα να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν την εγγραφή της ζωντανής ερμηνείας ή εκτέλεσής τους σε δίσκο, κασέτες , cd, βιντεοταινίες,

β) το δικαίωμα να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν την άμεση ή έμμεση αναπαραγωγή της εγγραφής της ερμηνείας τους,

γ) το δικαίωμα να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο, -όπως ηλεκτρομαγνητικά κύματα, δορυφόρους, καλώδια,- της ζωντανής ερμηνείας ή εκτέλεσης τους, εκτός αν η μετάδοση αυτή αποτελεί αναμετάδοση νόμιμης μετάδοσης,

δ) το δικαίωμα να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν την παρουσίαση στο κοινό της ζωντανής ερμηνείας τους που γίνεται με οποιονδήποτε τρόπο, εκτός από τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση.

 

Πέρα από τα ως άνω αποκλειστικά δικαιώματα ο νόμος αναγνώρισε υπέρ των ερμηνευτών – εκτελεστών καλλιτεχνών και ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ δικαιώματα, όπως

 

α) το δικαίωμα εύλογης αμοιβής για τις αναρίθμητες - από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τη δημόσια εκτέλεση- αναμεταδόσεις των ερμηνείων τους (άρθρο 49 παρ. 1 του. Νόμου 2121/1993). Το δικαίωμα αυτό εύλογης αμοιβής εξασφαλίζει στους καλλιτέχνες μια αμοιβή για κάθε ραδιοτηλεοπτική μετάδοση της ερμηνείας τους, πέρα από την αρχική και αφορά σε κάθε επανάληψη της μετάδοσης της ερμηνείας τους. Όταν π.χ. σε ένα ραδιοφωνικό σταθμό παίζεται ένας δίσκος, ο τραγουδιστής και ο μουσικός δικαιούται εύλογης αμοιβής, ή όταν σε ένα τηλεοπτικό σταθμό παίζεται μία ταινία, ο ηθοποιός δικαιούται μιας εύλογης αμοιβής.

 

β) Το δικαίωμα εύλογης αμοιβής για την ιδιωτική αντιγραφή των έργων (η λεγόμενη αμοιβή για τη «λευκή» ή «άγραφη» κασέτα).

 

Η εύλογη αυτή αμοιβή καταβάλλεται βάσει του νόμου για την ιδιωτική αναπαραγωγή των έργων και ορίζεται στο 6% της αξίας των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούνται για την αναλογική ή/και ψηφιακή αναπαραγωγή, όπως βίντεο, DVD, CD, κασετόφωνα κ.λ.π. Οφειλέτης της εύλογης αυτής αμοιβής είναι ο εισαγωγέας ή έμπορος των συσκευών εγγραφής ήχου ή ήχου και εικόνας. Η ιδιωτική αντιγραφή των έργων έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στα συμφέροντα των ερμηνευτών – εκτελεστών καλλιτεχνών, και αυτό γιατί μειώνονται σημαντικά οι πωλήσεις δίσκων, κασετών, cd, βιντεοταινιών.

 

Πρέπει σε αυτό το σημείο να τονισθεί ότι το συγγενικό δικαίωμα δε δίνει στους ερμηνευτές – εκτελεστές καλλιτέχνες και παραγωγούς εξουσία απαγόρευσης (όπως δίνει το πνευματικό δικαίωμα στους δημιουργούς –συνθέτες και στιχουργούς) εγγραφής της ερμηνείας τους, παρά μόνον αν πρόκειται για παράνομη εγγραφή (δηλ. χωρίς τη άδεια του ερμηνευτή – εκτελεστή). Δίνει μόνον αξίωση εύλογης αμοιβής. Πέρα όμως από τα ως άνω περιουσιακά δικαιώματα ο νόμος αναγνωρίζει στους καλλιτέχνες και ηθικό δικαίωμα. Οι ερμηνευτές – εκτελεστές καλλιτέχνες έχουν καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους το δικαίωμα αναγνώρισης και προβολής της πατρότητας πάνω στην ερμηνεία τους, καθώς και το δικαίωμα απαγόρευσης κάθε παραμόρφωσης της ερμηνείας αυτής.

 

ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

 

Ο Νόμος 2121/93 προβλέπει υποχρεωτική συλλογική διαχείριση των συγγενικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών με τη σύσταση οργανισμών των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης.

 

- Ποιές είναι οι αρμοδιότητες τους;

 

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

 

Η διαχείριση και είσπραξη των ως άνω εύλογων αμοιβών ανατίθενται υποχρεωτικά -βάσει του νόμου 2121/93 για την προστασία των συγγενικών δικαιωμάτων- στους ανωτέρω οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης και προστασίας, οι οποίοι έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

1) Να καταρτίζουν συμβάσεις και να διαπραγματεύονται με τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς (τους λεγόμενους χρήστες ) για το ύψος της εύλογης αμοιβής από τις ραδιοτηλεοπτικές αναμεταδόσεις των ερμηνειών τους και τη δημόσια εκτέλεση, να την εισπράττουν και να τη διανέμουν στους δικαιούχους ερμηνευτές – εκτελεστές καλλιτέχνες, οι οποίοι δεν μπορούν να την εισπράξουν μόνοι τους –ως φυσικά πρόσωπα.

 

2) Να εισπράττουν και να διανέμουν την εύλογη αμοιβή για την λευκή ή άγραφη κασέτα -του άρθρου 18 του ν. 2121/93 - από τους εισαγωγείς ή εμπόρους των συσκευών εγγραφής ήχου ή ήχου και εικόνας, η οποία καταβάλλεται στους ερμηνευτές – εκτελεστές καλλιτέχνες ως αντιστάθμισμα της ελεύθερης αναπαραγωγής για ιδιωτική χρήση, όταν για την αναπαραγωγή αυτή χρησιμοποιούνται τεχνικά μέσα, όπως συσκευές ήχου ή εικόνας, ή ήχου και εικόνας (δίσκοι, κασέτες, cd, βιντεοταινίες).

 

3) Να ασκούν κάθε αναγκαία εξώδικη ή δικαστική ενέργεια για τη διαπραγμάτευση, είσπραξη της εύλογης αμοιβής, καθώς και για κάθε είδους προστασία των δικαιωμάτων που τους έχουν ανατεθεί, όχι μόνον στο όνομα και για λογαριασμό των μελών τους, αλλά και στο όνομα τους σύμφωνα με το άρθρο 55 παρ. 2.

 

- Πώς μπορεί να γίνει κάποιος μέλος των οργανισμών;

 

Ένας ερμηνευτής – εκτελεστής καλλιτέχνης μπορεί να γίνει μέλος των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης υποβάλλοντας μία αίτηση και υπογράφοντας μία σύμβαση ανάθεσης με την οποία ο δικαιούχος ερμηνευτής – εκτελεστής καλλιτέχνης αναθέτει με μεταβίβαση στον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης –προς το σκοπό διαχείρισης και προστασίας – την είσπραξη εύλογης αμοιβής από την ιδιωτική αντιγραφή καθώς και την είσπραξη εύλογης αμοιβής από τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση και τη δημόσια εκτέλεση.

 

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

 

Ο Οργανισμός μας είναι μέλος της ευρωπαικής ομοσπονδίας καλλιτεχνών ΑΕΡΟ – ARTIS, της οποίας η έδρα βρίσκεται στις Βρυξέλλες. Με αυτό τον τρόπο οι Έλληνες καλλιτέχνες ενημερώνονται συνεχώς, παρεμβαίνουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στην Ευρωπαική Κοινότητα καθώς στο Διεθνή Οργανισμό Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (WIPO). Ο Οργανισμός μας έχει ήδη υπογράψει διμερείς συμβάσεις αμοιβαιότητας (αλληλοεκροσώπησης) με ευρωπαικούς οργανισμούς συγγενικών δικαιωμάτων και έπονται νέες, με αποτέλεσμα να εκπροσωπείται στην Ελλάδα το παγκόσμιο ρεπερτόριο, αλλά και αντιστοίχως όλοι οι Έλληνες καλλιτέχνες να αμοίβονται από τις ξένες αγορές.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

β) Το δικαίωμα εύλογης αμοιβής για την ιδιωτική αντιγραφή των έργων (η λεγόμενη αμοιβή για τη «λευκή» ή «άγραφη» κασέτα).

 

Η εύλογη αυτή αμοιβή καταβάλλεται βάσει του νόμου για την ιδιωτική αναπαραγωγή των έργων και ορίζεται στο 6% της αξίας των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούνται για την αναλογική ή/και ψηφιακή αναπαραγωγή' date=' όπως βίντεο, DVD, CD, κασετόφωνα κ.λ.π. Οφειλέτης της εύλογης αυτής αμοιβής είναι ο εισαγωγέας ή έμπορος των συσκευών εγγραφής ήχου ή ήχου και εικόνας. Η ιδιωτική αντιγραφή των έργων έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στα συμφέροντα των ερμηνευτών – εκτελεστών καλλιτεχνών, και αυτό γιατί μειώνονται σημαντικά οι πωλήσεις δίσκων, κασετών, cd, βιντεοταινιών. [/quote'] Βλέπεις το κτηνώδες του πράγματος; Την κτηνωδία της αρπαχτής; Αφού στα λεγόμενα λευκά – άγραφα μέσα έχω πληρώσει φόρο αντιγραφής 6%, έχω πληρώσει το δικαίωμα να αντιγράφω τις δουλειές τους. Ναι; Αρα πειρατικά CD δεν υπάρχουν. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

β) Το δικαίωμα εύλογης αμοιβής για την ιδιωτική αντιγραφή των έργων (η λεγόμενη αμοιβή για τη «λευκή» ή «άγραφη» κασέτα).

 

Η εύλογη αυτή αμοιβή καταβάλλεται βάσει του νόμου για την ιδιωτική αναπαραγωγή των έργων και ορίζεται στο 6% της αξίας των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούνται για την αναλογική ή/και ψηφιακή αναπαραγωγή' date=' όπως βίντεο, DVD, CD, κασετόφωνα κ.λ.π. Οφειλέτης της εύλογης αυτής αμοιβής είναι ο εισαγωγέας ή έμπορος των συσκευών εγγραφής ήχου ή ήχου και εικόνας. Η ιδιωτική αντιγραφή των έργων έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στα συμφέροντα των ερμηνευτών – εκτελεστών καλλιτεχνών, και αυτό γιατί μειώνονται σημαντικά οι πωλήσεις δίσκων, κασετών, cd, βιντεοταινιών. [/quote'] Βλέπεις το κτηνώδες του πράγματος; Την κτηνωδία της αρπαχτής; Αφού στα λεγόμενα λευκά – άγραφα μέσα έχω πληρώσει φόρο αντιγραφής 6%, έχω πληρώσει το δικαίωμα να αντιγράφω τις δουλειές τους. Ναι; Αρα πειρατικά CD δεν υπάρχουν. :wink:

 

Συμπέθερε σαν να είναι ιδιαίτερα εύστοχη η παρατήρησή σου, αλλά εγώ βλέπω ότι δεν είναι μόνο τα άγραφα cd/dvd/κασσέτες είναι και τα cd/dvd/κτλ drives & ηχοσυστήματα που μπορούν να αντιγράψουν οπότε έχουν κι'αυτά το 6%. Το πληρώνει ο εισαγωγέας αλλά σίγουρα το κόστος κυλά στον καταναλωτή.

 

Ούτως ή άλλως έχεις δικαίωμα να κάνεις προσωπικό αντίγραφο ακόμα και στα λογισμικά για backup χρήση. Πειρατικό είναι όταν το πουλάς για να βγάλεις κέρδος.

 

Πάντως δεν ήξερα γι'αυτό το χαράτσι, δεν ξέρω κατά πόσο συμβαδίζει με το κοινοτικό δίκαιο.

 

***edit

Τώρα που το βλέπω καλύτερα αποκλείεται να συμβαδίζει με το κοινοτικό δίκαιο (αν και μαίνονται ακόμα διάφορες μάχες για παρόμοια θέματα). Ο καταναλωτής δικαιούται (έχει πληρώσει ήδη το δικαίωμα) να κάνει προσωπικό αντίγραφο για αρχείο του. Το 6% αναφέρεται για το φαινόμενο της αντιγραφής προς δανεισμό/"ήπια" πειρατεία, δηλαδή ΟΛΟΙ μας πληρώνουμε για τα διαφύγοντα κέρδη από αυτές τις περιπτώσεις με κάθε μέσο εγγραφής που αγοράζουμε είτε το κάνουμε είτε όχι.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου