Προς το περιεχόμενο

Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και κατι ακομα που εχει να κανει με τις χρεωσεις. Ακομα και να δεχθουμε οτι το πνευματικο δικαιωμα μπορει να κοστολογηθει και να κληθεις να το πληρωσεις, μην ξεχναμε οτι προκειται ουσιαστικα για την τιμολογηση ενος προιοντος. Τελικα το προιον αυτο, αυλο η υλικο, εχει ενα κοστος κατασκευης. Η κανει τοσο η δεν κανει. Εδω εχουν εφευρεθει/επιβληθει μοντελα χρεωσεων που ειναι στα ορια της κομπινας:

 

Το ιδιο προιον (πχ ντοματα) αν εισαι φοιτητης ειναι η student tomato και κανει φτηνα. Οταν αποφοιτησης πρεπει αν θες να εισαι νομιμος να το πεις στον μπακαλη και να πληρωσεις μερικα λεφτα εξτρα για να συνεχισεις να την κατεχεις. ΕΛΕΟΣ.

 

Απαγορευεται να μοιραστεις την ντοματα σου με αλλους σε δημοσιο χωρο (απαγορευση προβολης DVD σε πλωτη πλατφορμα αντλησης πετρελαιου οπως αναφερει το copyright disclaimer τους). ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΔΗΛΑΔΗ!

 

Αν εχεις αγορασει ντοματα παλαιοτερα ειναι αναβαθμιση ντοματας και κανει αλλη τιμη απο το να παρεις την ντοματα σημερα.

 

Αν εισαι ραδιοφωνατζης η ντοματα εχει αλλη τιμη.

 

Αν εισαι μουσικο μαγαζι αλλη.

 

Αν εισαι ιδιωτης αλλη.

 

Τελικα κανεναν δεν νοιαζει ποσο στοιχιζει αληθινα η ντοματα (κομματι) στον καθε αγροτη (εταιρεια) για να βγει μια τιμη σε συναρτηση με το κοστος? Ειναι τοσο δυσκολο να γινει αυτο (i mean, εχουμε ηδη φτασει στο φεγγαρι)... Οταν ο μουσικος εγραψε το CD δεν κοπηκαν 100 τιμολογια, δεν δαπανηθηκαν Ψ ωρες ανθρωπων, να ξερουμε ποσο τους στοιχισε να βγει μια fix χρεωση ανα τεμαχιο? Ετσι φλου παει? Και για ποσο? Για οσο τους καθεται? 10 χρονια? 20 χρονια? Οποιον και οσο τον δαγκωσουμε καλα ειναι?

 

Και αφου πηρα μια ντοματα, μου ανηκει η δεν μου ανηκει ξεκαθαρα? Δεν μπορω να την πολλαπλασιασω με μηδενικο κοστος (CD copy, φωτοτυπιες, σπορα), να την μεταπουλησω, να την τροποποιησω, να την φαω με τους φιλους μου η με αγνωστους μαζι? Γιατι μπαινω φυλακη στα CD αν κανω οτιδηποτε απο αυτα?

 

Παλια αυτοι που πηγαιναν Δημοτικο μαθαιναν απο τις μαναδες τους οτι ειναι ηθικο και χριστιανικως επιβεβλημενο αν εχουν μια μπαλα να μοιραζονται και παιζουν και τα αλλα παιδακια με αυτην. Αν ειχαν ενα κουλουρι να δινουν και στα αλλα. Σημερα το παιδακι του Δημοτικου που εχει ενα CD αν το μοιραστει με τα αλλα ΜΠΑΙΝΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟΥ ΔΙΔΑΞΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

My love for you is ticking clock, Berserker

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Συγνωμη εχω εμπνευση:

 

Προτεινω οι αγγελιες εδω να αναπροσαρμοστουν.

 

Ας πουμε, οταν πουλαμε μια κιθαρα δεν θα πρεπει να λεμε την δινω 700 euro, αλλα να απανταμε καποιες ερωτησεις πρωτα:

 

Εχεις αλλη κιθαρα?

Εισαι επαγγελματιας μουσικος?

Εισαι φοιτητης?

Θα παιζεις με αυτην σε σκηνη?

Ποσα ατομα θα την ακουν?

Διατηρεις site και βαζεις αποσπασματα που παιζεις με αυτην την κιθαρα?

Θα παιζουν με αυτην την κιθαρα αλλα μελη της μπαντας?

Προκειται με αυτην να παιζεις εμπορικα κομματια η μονο δικες σου συνθεσεις?

 

Και μετα, αναλογα με τις απαντησεις, θα αποφασιζουμε ποσο μας κοστισε η κιθαρα, ποσο θελουμε να σε δαγκωσουμε και αρα ποσο θα στην πουλησουμε στο τελος (δηλαδη, οχι ακριβως να στην πουλησουμε, να σου εκχωρησουμε το δικαιωμα χρησης της κιθαρας, οχι την ιδιοκτησια πανω στην συγκεκριμενη κιθαρα). Με διαφορους αιφνιδιαστικους ελεγχους θα βεβαιωνομαστε καπου καπου οτι χειριζεσαι την κιθαρα με νομιμο τροπο αλλιως θα μπαινεις φυλακη γιατι εχουμε το νομο με το μερος μας.

My love for you is ticking clock, Berserker

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Το μικρό μου σχόλιο:

 

Οι συντριπτική πλειοψηφία του φόρουμ αποτελείται από μουσικούς.

 

Τα σχόλια και οι κριτική που γίνεται μέχρι τώρα αφορά έμπορες και μαγαζάτορες, αν είναι δίκαιο το κόστος γι αυτούς και το πως θα πληρώσουν τα δικαιώματα των μουσικών...

 

Μήπως μου διαφεύγει κάτι;

 

Σε ότι αφορά τα σχόλια του evris να πω ότι είναι ένα άλλο θέμα που αφορά συζήτηση από μόνο του. Το αν δηλαδή εμείς οι μουσικοί πρέπει να μοιράζουμε την δημιουργία μας δωρεάν και το τι μπορεί να κάνει κάποιος αποδέκτης μαζί του.

 

Ας ανοίξει άλλο θέμα γι αυτό. Είναι σημαντικό.

 

Τα παραπάνω όμως αφορούν όσους μουσικούς αποφάσισαν να πληρώνονται για το έργο τους.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ο μαθηματικος εχει αποφασισει να πληρωνεται για το εργο του και να ζει απο αυτο. Δεν πατενταρει την προσθεση. Ζει απο τις παραστασεις (φροντιστηρια, σχολεια, ιδιαιτερα). Απο την υπηρεσια που προσφερει δηλαδη.

 

Και ο κουρεας. Δεν ζει απο το copyright μιας τεχνοτροπιας κουρεματος, αλλα απο την παρασταση που δινει (κουρεμα, λουσιμο κλπ).

 

Και ο μουσικος καπου εκει οφειλει να αναζητησει βιοπορισμο. Παραγει κατι, το κοστολογει, το πουλαει. Καποιες ωρες κοπου του στοιχισε. Ξερει τι θελει να λαβει per hour. Το ζηταει απο οποιον ειναι ο αγοραστης καθε φορα. Αν το λαβει πληρωθηκε. Οπως ολοι οι ανθρωποι του πλανητη.

 

 

Αν αναπροσαρμοστει το θεμα σε

"Ειμαι επαγγελματιας μουσικος και δεν θελω να ζω παιζοντας μουσικη για μια ταριφα που χρεωνω η παραγωντας πνευματικη παραγωγη για καποια τιμη, αλλα θελω να εξετασω με τον δικηγορο μου και τον οργανισμο που ανηκω μοντελα βιοπορισμου απο κατοχυρωση πατεντων" ειμαι σιγουρα off topic και ζητω συγνωμη για το χρονο οσων διαβασαν τις σκεψεις μου ασκοπως.

 

Οσο για την συντριπτικη πλειοψηφια του φορουμ, συμφωνω, οντως αποτελειται απο μουσικους. (Οχι αναγκαστικα απο επαγγελματιες χωρων αγοροπωλησιας δικαιωματων χρησης, ΚΤΕΛ, σουβλατζιδικα κλπ)

 

:-)

My love for you is ticking clock, Berserker

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά αν έπαιζαν τη μουσική μου σε καφετέρια θα το θεωρούσα διαφήμιση που θα φέρει επιπλέον πωλήσεις... Όχι τελείως σχετικό με το θέμα βέβαια αλλά οκ...

url=http://www.echidna-band.com]Echidna

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακράν το πλέον ενδιαφέρον thread,

κατά την ταπεινή μου γνώμη,στο μικρό χρονικά διάστημα που ειμαι member του Noiz.

Ο μουσικός, τα δικαιώματα του, και η κατοχύρωση της αμοιβής του από το πνευματικό η εκτελεστικό του έργο.

Το ζουμί του θέματος για μένα ειναι, στο εάν και κατά πόσον μπορουμε να εμπιστευτούμε εναν μη κρατικό φορέα σε κάτι τόσο σημαντικό και μάλιστα κάποιες εταιρείες ,που τελείως συμπτωματικά ,διαχειρίζονται μερικά δις ευρω για αυτή τους την κοινωνική προσφορά.

Πράγμα φυσικά που ισχύει και για τις εταιρείες μέτρησης τηλεθέασης,ραδιοφωνικής ακροαματικότητας και τα λοιπά και τα λοιπά....

Μήπως είναι σαν να βάζουμε μία (οποιαδήποτε) ιδιωτική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας υπεύθυνη για την ασφάλεια και το αδιάβλητο των τηλεπικοινωνιών της χώρας ?

Δύσκολο και "ακανθώδες" το θέμα.

(ίσως αυτό να εξηγεί και τα πολύ λίγα ποστ σε ένα τόσο ενδιαφέρον θέμα.Που αφορά και την αμοιβή μας άλλωστε και όχι τους Κατσιμιχαίους η την tonelab).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν πω κατι παραπάνω: Ότι παίζει σε κατάστημα, πρέπει απαραιτήτως να ειναι original. Εαν μπει ΣΔΟΕ και βρει αντιγραφα να παίζουν, σε περιποιείται (έτσι γνωρίζω).

Σε κάθε νόμιμο δισκάκι αναγράφεται η προειδοποίηση: "Απαγορεύεται η αντιγραφή, ενοικίαση, δημόσια αναπαραγωγή κλπ κλπ. χωρίς την απαραίτητη άδεια." Υποθέτω πως εαν κάποιο δισκάκι δεν γραφει τίποτα τέτοιο, είμαστε ελεέυθεροι να το κάνουμε ότι θεμε όπου θεμε (αλήθεια... λέτε να υπάρχει τέτοιο cd?).

 

Και συνεχίζω: It is all about the money. Τι κι αν εγώ αγοράσω ένα cd για να καλώ τους φίλους μου να το ακουμε και να με γουστάρουν ως άτομο. Τι κι αν το κάνω για να αρέσω. Τι κι αν το αγόρασα για να γουστάρω μόνος και να νοιώθω καλύτερα. Εκμεταλεύομαι την προσωπική δουλειά του καλλιτέχνη προς όφελος μου. Και το πλήρωσα το αντίτιμο μία και μοναδική φορα. Διάλειμα.

Μέρος δευτερον. Η αγαπημένη μου καφετέρια, αναγκάζεται να πληρώσει χαρατσάκι για να παίζει τραγούδια. Πολύ λογικό, μέρος της επιβάρυνσης να χρεωθεί και στον λογαριασμό που θα πληρώσω εγω. Δηλαδή, το χαράτσι το πληρώνουν οι πελάτες. Εαν όμως ήδη κατέχω πολλά απο τα τραγούδια της Playlist? Εαν έχω ήδη πληρώσει το αντίτιμο έχοντας τους original δίσκους στο σπιτι μου? Είμαι υποχρεωμένος να πληρώνω δικαιώματα ακρόασης εκ νέου κάθε φορά που πάω να πιώ τον καφέ μου? Και να πεις οτι δεν χρυσοπληρώνουμε τα cd...

 

Hint: Τα καταστήματα παίζουν cd αγορασμένα και χρυσοπληρωμένα? Εφόσον προορίζονται για δημόσια χρήση (και το αναλογο χαράτσι θα πληρώνεται μηνιαίως), δεν ειναι λογικό να πιστεύω οτι αυτα τα cd θα πρέπει να αγοράζονται απο τον καταστηματάρχη με πολύ φθηνότερο κόστος?

 

Το ζουμί του θέματος για μένα ειναι' date=' στο εάν και κατά πόσον μπορουμε να εμπιστευτούμε εναν μη κρατικό φορέα σε κάτι τόσο σημαντικό [/quote']

Σωστός ο φόβος σου, αλλα οι κρατικοί φορείς που δουλέυουν ρολόι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα μιας γάτας. Έτσι πιστεύω προσωπικα.

 

θα το θεωρούσα διαφήμιση που θα φέρει επιπλέον πωλήσεις

Ακόμα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί πληρώνουν δικαιώματα αναπαραγωγης. Μία ειναι η κεντρική ιδέα στην βιομηχανία της μουσικής (κατα τα φαινόμενα). Απόλυτος στόχος η μονάδα. Ο ένας καταναλωτής. Εαν 1000 καταναλωτές αγοράσουν 1000 cd είμαστε ευχαριστημένοι. Εαν 1 σταθμός έχει 1000 ακροατές' date=' ίσως μόνο οι 500 θα τρέξουν να αγοράσουν το cd. Αυτη τη χασούρα την πασπαλίζουμε με την αόριστη ιδέα του πνευματικού δικαιώματος και την υλοποιούμε με οργανισμό προστασίας συγγενών δικαιωμάτων. Αφήνουμε να βράσει όσο δε μας πέρνουν με τις πέτρες. Εαν ξεχαστούμε και μας έρθουν πέτρες, αδιαφορούμε και συνεχίζουμε.

Σαν αφελής άνθρωπος, μεγάλωσα με την ιδέα των πνευματικών δικαιωμάτων, ως μέτρο προστασίας του δημιουργήματος. Απο αντιγραφή ή όποια άλλη κακοποίηση. Εαν έγραφα ένα καλό τραγουδάκι, δε θα ήθελα να το κλέψει οποιοσδήποτε. Αλλα δεν θα έσυρα στα δικαστήρια έναν σουβλατζή που θα το βάλει στη διαπασών για να φάει ένας χριστιανός την πίτα του. Υποκειμενικά πάντα. Μπορεί και να "χάνω" απο κάπου. Γέρασα πια :Ρ

 

...

Πολλα και διάφορα έγραψες φίλε evris. Σε κάτι απο όσα ανέφερες, μου βγήκε το εξής νόημα. Να το παλέψει ο καλλιτέχνης λίγο. Να ηχογραφήσει το δίσκο του και μετά να βγει στην γύρα. Να πάει σε όλες τις καφετέριες και σε όλα τα τοστάδικα. Να τους κάνει τον πωλητή. Να μοχθήσει για να τους πείσει οτι το δικό του CD πρεπει να παιχτεί για να ανέβει το image του μαγαζιού. Να πουλήσει το προιόν σε αυτο το είδος του καταναλωτη. Του καταναλωτή που παίζει σε δημόσιο χώρο(είναι δημόσιος χώρος η καφετέρια?). Ειναι μια καλή ιδέα αυτη, αλλα για μια άλλη χώρα. Ο νινο βλέπεις ειναι artist. Δεν ειναι πλασιέ. Ενδιαφέρον...

 

Ερωτησεις για το φινάλε: Που κάνω αίτηση για υπάλληλος αποκωδικοποίησης Playlist στην Ερατώ? Μπορώ να βάζω τα ξαδέρφια μου να τραγουδάνε backing vocals και να δικαιούμαστε όλοι μαζί μεγαλύτερο μερίδιο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έστειλα το παρακάτω email στην ΑΕΠΙ αλλά απάντηση δεν πήρα.

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4826&postdays=0&postorder=asc&start=20

 

Το επαναπαραθέτω εδώ.

 

Γειά σας.

 

Αυτή την στιγμή διεξάγεται δημόσια συζήτηση περί πνευματικών δικαιωμάτων και ο ρόλος της ΑΕΠΙ στον δικτυακό τόπο:

 

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4826&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Θα ήθελα αν είναι δυνατόν να μας διαφωτίσετε στις πάρα κάτω απορίες μου. Τυχούσα απάντησή σας θα δημοσιευθεί εκεί.

 

 

 

 

 

1. Αν εγώ ως δημιουργός μουσικής γίνω μέλος της Α.Ε.Π.Ι.

και κόψω εγώ ο ίδιος τα CD μου,

πχ κόψω σε μια εταιρεία Ελληνική ή ξένη, 100 ή 1000 κομμάτια CD,

τι θα πρέπει να της πληρώσω;

 

2. Η Α.Ε.Π.Ι. βλέπει τι παίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί

και πληρώνει ανάλογα τους δημιουργούς. Σωστά;

Έστω ότι εγώ έχω κόψει τα CD μόνος μου, και δεν ανήκω σε εταιρεία

που να «δίνει» play list στους radio djs, και έτσι το ράδιο δεν με παίζει.

Με παίζουν όμως πολλά μικρά κέντρα διασκέδασης

τα οποία πληρώνουν δικαιώματα στην ΑΕΠΙ.

Η ΑΕΠΙ πώς γνωρίζει πόσο συχνά με παίζουν τα καταστήματα,

και τελικά εγώ τι θα πάρω;

 

3. Έστω ότι εγώ γραφώ στην Α.Ε.Π.Ι ως δημιουργός, και δεν κόψω CD,

αλλά δίνω την μουσική μου δωρεάν από την ιστοσελίδα μου.

Δωρεάν όμως μόνον για προσωπική χρήση και όχι για επαγγελματική,

αλλά τα πάρα πάνω μαγαζιά παίζουν την μουσική μου,

η Α.Ε.Π.Ι τι θα μου δώσει;

 

4. Με ποια κριτήρια η ΑΕΠΙ κοστολογεί το χρηματικό ποσόν

που θα πρέπει να της πληρώσει ο κάθε καταστηματάρχης;

Πως ξέρω εγώ ως δημιουργός

αν ο καταστηματάρχης πληρώνει ένα λογικό ποσό ή ένα πολύ μικρότερο;

Πώς ξέρω εγώ ως καταστηματάρχης

αν πληρώνω ποσό πολύ μεγαλύτερο του λογικού;

Ποιο είναι το κριτήριο κοστολόγησης;

 

5. Αν εγώ συμφωνήσω με κάποια δισκογραφική να αναλάβει τον δίσκο μου

και την προώθησή του στην αγορά,

με ποια λογική θα πρέπει η δισκογραφική να δώσει στην ΑΕΠΙ

ένα χρηματικό ποσό, και πόσο ;

Θα πρέπει να δώσει αυτά τα χρήματα, για να αγοράσει τι;

 

Ευχαριστώ

Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος.

Καταλαβαίνετε πως αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους εδώ μέσα είναι το 3.

Όχι πως και τα άλλα δεν μας ενδιαφέρουν!

 

Τώρα θα πάρω κάποιες απαντήσεις;

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

*** off-topic ***

 

Ixnilatis, για να δημοσιεύσεις το όνομά σου μάλλον δε σε πειράζει αλλά θα σου πρότεινα ούτως ή άλλως σαν γενικό good online practice να το αφαιρέσεις για δική σου προστασία :wink:

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου