Προς το περιεχόμενο

Ήχος Tele: Ξύλα, μαγνήτες ή/και γνώση;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αφού μάθαμε φυσική' date=' βιολογία κλπ μέσα από αυτό το thread, θα ήθελα να απευθύνω ένα test-άκι προς όλους όσους ισχυρίζονται ότι έχουν καλά αυτιά...

 

[u']Θέμα 1ο:[/u]

Βρείτε ποια κομμάτια του Jimi Hendrix είναι παιγμένα με maple και ποια με rosewood

 

Θέμα 2ο:

Στα προαναγνωρισθέντα κομμάτια, αναγνωρίσατε και το είδος του ξύλου του σώματος. Σε ποια είναι Alder και σε ποια Ash;

 

Διάρκεια test: Μια αιωνιότητα + 1 μέρα....

 

 

Eπίσης αν σου δωσω 10 τραγουδια, υποθετικα, γραμενα με την ιδια κιθαρα και διαφορετικους μαγνητες, στανταρντ δεν προκειται να βρεις ποιος μαγνητης ειναι ποιος, εκτος απ αυτους που εισαι πολυ οικειοποιημενος και παλι αν.. Συμπερασμα: ο,τι μαγνητες και να βαλουμε το ιδιο και το αυτο...Δεν πρεπει να μας απασχολει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 244
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αφού μάθαμε φυσική' date=' βιολογία κλπ μέσα από αυτό το thread, θα ήθελα να απευθύνω ένα test-άκι προς όλους όσους ισχυρίζονται ότι έχουν καλά αυτιά...

 

[u']Θέμα 1ο:[/u]

Βρείτε ποια κομμάτια του Jimi Hendrix είναι παιγμένα με maple και ποια με rosewood

 

Θέμα 2ο:

Στα προαναγνωρισθέντα κομμάτια, αναγνωρίσατε και το είδος του ξύλου του σώματος. Σε ποια είναι Alder και σε ποια Ash;

 

Διάρκεια test: Μια αιωνιότητα + 1 μέρα....

 

 

 

Eπίσης αν σου δωσω 10 τραγουδια, υποθετικα, γραμενα με την ιδια κιθαρα και διαφορετικους μαγνητες, στανταρντ δεν προκειται να βρεις ποιος μαγνητης ειναι ποιος, εκτος απ αυτους που εισαι πολυ οικειοποιημενος και παλι αν.. Συμπερασμα: ο,τι μαγνητες και να βαλουμε το ιδιο και το αυτο...Δεν πρεπει να μας απασχολει.

ακομη και αν παρουμε την κιθαρα απτα χερια καποιου και του δωσουμε ενα ψαροντουφεκο,παλι δεν θα καταλαβουμε διαφορα(αν ειμαστε κουφοι)

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα σου απαντησω στον ιδιο τονο μπας και αυτην τη φορα βγει καμια ακρη και θα σου πω: Ακομα και αν καποιος δεν μπορει να καταλαβει απο τι ξυλο ειναι οι κιθαρες του Hendrix, αυτος δεν ειναι λογος για να μην ασχοληθει καποιος με τα ξυλα της κιθαρας του... Και elavd, κατα την ταπεινη μου αποψη τα αυτια δεν ειναι το μονο κριτηριο για μια κιθαρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα σου απαντησω στον ιδιο τονο μπας και αυτην τη φορα βγει καμια ακρη και θα σου πω: Ακομα και αν καποιος δεν μπορει να καταλαβει απο τι ξυλο ειναι οι κιθαρες του Hendrix' date=' αυτος δεν ειναι λογος για να μην ασχοληθει καποιος με τα ξυλα της κιθαρας του... Και elavd, κατα την ταπεινη μου αποψη τα αυτια δεν ειναι το μονο κριτηριο για μια κιθαρα.[/quote']

δεν ειχα κακη προθεση,συγνωμη αν το πηρες ετσι

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...

Αυτό που μεταβάλλεται είναι κυτταρική δομή. Αυτό δεν αποκλείει το γεγονός 2 διαφορετικά ξύλα να έχουν το ίδιο βάρος και ίδια πυκνότητα. Σίγουρα όμως σε μικροσκοπικό επίπεδο διαφέρουν.

Aua speaking!

 

 

Καλά τα λέει το aua' date=' (Δενδριατρική Αθηνών) αυτό όμως που ενδιαφέρει είναι κάποιες [b']μακροσκοπικές[/b] ιδιότητες.

Δηλαδή:

1. Πόσο τίθεται σε ταλάντωση το σώμα από τη χορδή αλλά και από τα ηχητικά κύματα του ενισχυτή. Φανερά, ένα ελαφρύ σώμα τα κάνει και τα 2 σε μεγαλύτερο βαθμό. Αυτό θα καθορίσει πόσο καλή είναι η προσέγγιση "η γέφυρα είναι ακίνητη". Αν το σώμα ζυγίζει 200 κιλά....είναι πολύ καλή προσέγγιση.

 

2. Αν μπορεί το σώμα να πάλλεται όπως μία μεμβράνη ή όπως το καπάκι μίας ακουστικής/κλασικής. Έχω την αίσθηση ότι αυτό το "τούβλο" που ονομάζουμε σώμα είναι τόσο άκαμπτο που μάλλον δεν μπορεί να τεθεί σε ταλάντωση σαν αυτές που παρατηρούνται στα καπάκια των ακουστικών οργάνων. Νομίζω ότι όλη η κίνηση του σώματος είναι μονοκόμματη και γύρω από την ένωση με το μανίκι. (Ακόμη λιγότερο αν είναι set neck ή neck through.)

 

Το gut feel μου είναι:

Κατασκευαστικές παράμετροι με σημασία στον ήχο:

μάζα + Ακαμψία μανικιού (υλικό-α, τύπος trussrod, βάρος headstock), + μάζα σώματος....

 

(δηλαδή η ακαμψία του σώματος είναι μεγάλη από ότι και να το φτιάξεις)

 

 

Μιλαμε για ταλαντωση. Ταλαντωση εχουμε στην χορδη και ειναι ταλαντωση με σταθερα ακρα. Στην χορδη, τα μονα πραγματα που παιζουν ρολο στην ταλαντωση, ειναι το μηκος της,η πυκνοτητα της(κατα συνεπεια και η μαζα της) και η δυναμη που θα της ασκηθει.

Δεν εχουμε κατι αλλο στις χορδες.

 

Απο κει και περα. Η ταλαντωση παιρναει στο ξυλο, οχι ως κλασσικη ταλαντωση, αλλα ας πουμε οτι γινεται "συντονισμος" μεταξυ ξυλου και χορδης. Καντε το απλο πραγμα. Παρτε την ηλεκτρικη σας, γρατζουνιστε την και ακουμπηστε κατευθειαν το headstock σε ενα επιπλο. Αναλογα το επιπλο και την επιφανεια του, θα βγαλει διαφορετικο ηχο(δυσδιακτιτο βεβαια). Ας πουμε στο γραφειο που εχει μεγαλυτερη επιφανεια απο την κορυφη μιας κοντης βιβλιοθηκης με πραγματα πανω, θα βγαλει διαφορετικο ηχο. Δεν μπορω να σκεφτω αυτην την στιγμη ποσο ρολο παιζει τελικα στον ηχο που θα βγει το ξυλο, αλλα παιζει καποιο ρολο.

 

Το θεμα ειναι κατα ποσο μπορει να επεμβει στον ηχο μιας ηλεκτρικης το ξυλο απο την στιγμη που το "σημα" το δινουμε στην χορδη και αυτο παει απο τους μαγνητες σε καποιον ενισχυτη. Δηλαδη αν το ηλεκτρομαγνητικο πεδιο που εχουμε, μπορει να επιρρεαστει απο το ξυλο. Τελικα περισσοτερο με μπερδεψα, παρα απαντησα. :oops: :oops: :lol: :lol:

 

Σορυ αν βγηκα λιγο οφ τοπικ, καθως "απανταω" στην 3η, 4η σελιδα αυτου του θρεντ :oops:

Κill the wise one!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού μάθαμε φυσική' date=' βιολογία κλπ μέσα από αυτό το thread, θα ήθελα να απευθύνω ένα test-άκι προς όλους όσους ισχυρίζονται ότι έχουν καλά αυτιά...

 

[u']Θέμα 1ο:[/u]

Βρείτε ποια κομμάτια του Jimi Hendrix είναι παιγμένα με maple και ποια με rosewood

 

Θέμα 2ο:

Στα προαναγνωρισθέντα κομμάτια, αναγνωρίσατε και το είδος του ξύλου του σώματος. Σε ποια είναι Alder και σε ποια Ash;

 

Διάρκεια test: Μια αιωνιότητα + 1 μέρα....

 

Καλά ο Χεντριξ με τόση επεξεργασία στην κιθάρα του και με πλίθες να έπαιζε, πάλι τα ίδια θα ακούγαμε! :lol:

 

Και δεν νομίζω ότι είναι και τόσο κακό πέρα από τις θεωρίες, που κάποιοι άκουσαν από κάποιους άλλους κ.ο.κ., τέτοιες κουβέντες να εμβαθύνονται λίγο παραπάνω και κάποιες ψιλοανακρίβειες να διορθώνονται! :wink:

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο κει και περα. Η ταλαντωση παιρναει στο ξυλο, οχι ως κλασσικη ταλαντωση, αλλα ας πουμε οτι γινεται "συντονισμος" μεταξυ ξυλου και χορδης. Καντε το απλο πραγμα. Παρτε την ηλεκτρικη σας, γρατζουνιστε την και ακουμπηστε κατευθειαν το headstock σε ενα επιπλο. Αναλογα το επιπλο και την επιφανεια του, θα βγαλει διαφορετικο ηχο(δυσδιακτιτο βεβαια). Ας πουμε στο γραφειο που εχει μεγαλυτερη επιφανεια απο την κορυφη μιας κοντης βιβλιοθηκης με πραγματα πανω, θα βγαλει διαφορετικο ηχο. Δεν μπορω να σκεφτω αυτην την στιγμη ποσο ρολο παιζει τελικα στον ηχο που θα βγει το ξυλο, αλλα παιζει καποιο ρολο.

 

σε αυτο εχεις απολυτο δικιο.

το ιδιο πραγμα θα παρατηρησετε αν παιξετε την ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ κιθαρα σας (η την ηλεκτρικη σας παιγμενη ακουστικα) κρατωντας την σφιχτα πανω στη....μπακα σας :lol: και μετα μακρια απο αυτην..

θα διαπιστωσετε μια ΜΕΓΑΛΗ διαφορα στον ηχο της οταν δεν την "πνιγει" η...κοιλια σας....

με την ηλεκτρικη (plugged in) ομως η διαφορα ειναι ανεπαισθητη.....αρα ενω στην ακουστικη το ξυλο & το ΗΧΕΙΟ της μεταφερουν 100% τον ηχο, στην ηλεκτρικη μαλλον τα ....πηνια εχουν τον πρωτο λογο (μια και η επιδραση του σωματος ειναι απλα....συνεργιακη...πως τα λεω ο πυρινικος φυσικος!! 8O :lol: )

 

 

@elavd

 

οποιος εχει στοιχειωδης γνωσεις ηχοληψιας και εχει βαλει εστω και ΜΙΑ φορα εναν ΚΟΜΠΡΕΣΣΟΡΑ στο channel strip του Cubase του εννοειται οτι θα παραδεχτει οτι ειναι απλα ΑΔΥΝΑΤΟΝ να ξεχωρησεις τι κιθαρα παιζει καποιος σε μια ηχογραφηση (ειδικα αν υπαρχουν και αλλα πολλα οργανα),ο ηχος που βγαινει απο το cd ειναι τοσο πολυ επεξεργασμενος που η αρχικη πηγη (αν και ΥΠΑΡΧΕΙ) ειναι αδυνατον να προσδιοριστει 100%.

Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι ολες οι κιθαρες ακουγονται το ιδιο μια και ο χαρακτηρας της καθε μιας "περναει" στο τελικο αποτελεσμα. :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και στο κατω κατω, αλλαζει και το παιξιμο του καθενος αναλογα με την κιθαρα που εχει στα χερια του. Αλλιως θα παιξει κανεις αν εχει μια Strat, αλλιως αν ο ιδιος ανθρωπος εχει μια Les Paul και αλλιως αν εχει μια Gretsch.

Correct?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

...

Μιλαμε για ταλαντωση. Ταλαντωση εχουμε στην χορδη και ειναι ταλαντωση με σταθερα ακρα. Στην χορδη' date=' τα μονα πραγματα που παιζουν ρολο στην ταλαντωση, ειναι το μηκος της,η πυκνοτητα της(κατα συνεπεια και η μαζα της) και η δυναμη που θα της ασκηθει.

Δεν εχουμε κατι αλλο στις χορδες.

...

[/quote']

 

Όχι έτσι ακριβώς....(καλά το βλέπεις παρακάτω)....αλλά αν τα άκρα της χορδής ήταν ακίνητα τότε όλες οι κιθάρες (αντίστοιχης θέσης του μαγνήτη ςω προς το ακρο της χορδής) θα ακούγονταν ακριβώς ίδιες.

Το nut λοιπόν και η γέφυρα (πολύ περισσότερο αν είναι floating) τίθενται σε ταλάντωση από τη χορδή και με αυτόν τον τρόπο της "κλέβουν" ενέργεια αποσβαίνοντας την ταλάντωση. Διαφορετικές συχνότητες "κλέβονται" με διαφορετικό ρυθμό, ανάλογα την συγκεκριμένη κιθάρα. Το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που θα περάσει από την χορδή στο ξύλο θα αποσβεστεί από τα χέρια μας, την κοιλιά μας κλπ.... Ο μαγνήτης θα "πιάσει" αυτό που έμεινε στη χορδή.

 

Μια παρατήρηση: Οι τυλιχτές χορδές (με τη μεγαλύτερη συνολική μάζα τους) είναι αυτές που κυρίως καταφέρνουν να αλληλεπιδράσουν σημαντικά με το μηχανικό "πλαίσιο" πάνω στο οποίο είναι αναρτημένες: την κιθάρα.

 

Για τους παραπάνω λόγους: Νομίζω ότι το ιδιαίτερο ηχόχρωμα κάθε κιθάρας το διαπιστώνει κανείς κυρίως στις τυλιχτές χορδές και ακόμα περισσότερο όταν αυτές παίζουν σε όλο τους το μήκος...π.χ ανοικτές.

 

Η μι καντίνι στο 12ο......σε όλες τις κιθάρες θα ακουστεί πολύ παρόμοια....μόνο τη διαφορά του μαγήτη θα ακούσουμε....ενώ η ανοιχτή ΛΑ....ξεχωρίζει από κιθάρα σε κιθάρα πιο εύκολα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και στο κατω κατω' date=' αλλαζει και το παιξιμο του καθενος αναλογα με την κιθαρα που εχει στα χερια του. Αλλιως θα παιξει κανεις αν εχει μια Strat, αλλιως αν ο ιδιος ανθρωπος εχει μια Les Paul και αλλιως αν εχει μια Gretsch.

Correct?[/quote']

 

πες τα ανθρωπε μου!!

απο εκει ξεκιναει και η ολη συζητηση.

καθε οργανο και διαφορετικο παιξιμο.

απο εκει και περα στο καθε παιξιμο υπαρχουν 2-3 διαφορετικα πραγματακια πο μπορεις να 'υπερειδικευσεις'.

πχ.σε high gain ηχους με les pauls θα προτιμουσα μια με εβενο παρα με rosewood(thats just me and my ears)

 

πανω απ'ολα βεβαια ειναι τα δαχτυλα καποιου.τα οργανα και οι ενισχυτες απλα υπαρχουν σε τετοιεσ ποικιλιες για να γουσταρουμε.

παιξτε παιδια με οτι και να εχετε!!!και παντα να προσπαθειτε για το καλλιτερο(και απο πλευρας εξοπλισμου και παιξιματος)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου