Προς το περιεχόμενο

Αγοραζω ENHANCHER/EXCITER....αλλα τι απο ολα διαλεγω...?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

καθως οι αγορες συνεχιζονται,λεω να παρω και ενα καλυτερο enhancer/exciter απο το behringer ultrafex 3200 που εχω.

 

πρωτα απο ολα θελω να πω οτι ασχολουμε με dance μουσικη κυριως,που σημαινει οτι θελω tight,στακατο,boomy ηχο.

 

οπως ειπα,εχω το behringer ultrafex 3200....παλιο μοντελο...για τα λιγα λεφτα που ειχα δοσει τοτε,την ψιλοεκανε τη δουλεια του.

 

τωρα θελω κατι αρκετα αρκετα καλυτερο.

αυτο που με ενδιαφερει ειναι οι χαμηλες συνχοτητες....που ειναι το πιο σημαντικο μερος στη παραγωγη ενως χορευτικου κομματιου κατεμε.

θελω με λιγα λογια,το νεο enhancer που θα παρω να το σκαλιζω λιγο και τα 100 Hz απο το KICK να σκανε στο στηθος...

 

με μια μικρη ερευνα, ειδα καλα σχολια για το "APHEX 204 Aural Exciter and Optical Big Bottom" και το "SPL VITALIZER MK2"

 

θα εχω τη μεγαλη διαφορα που θελω στις χαμηλες, αν παω σε καποιο μοντελο απο αυτα σε σχεση με το BEHRINGER που ηδη εχω?...υπαρχουν και καποια αλλα μοντελα απο αλλες εταιρειες που θα επρεπε να κοιταξω?

 

επισης να ρωτησω και κατι σχετικο...το routing μου εχει ως εξης:

κονσολα->behringer ultrafex3200(enhancer/exciter)->TC ELECTRONIC Finalizer express->hard disc recording....

τι ειναι προτιμοτερο....ultrafrex->finalizer ή finalizer->ultrafex?

 

ευχαριστω προκαταβολικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

H εταιρία που ξεκίνησε την ιστορία του psychoacoustic enhancement είναι η Aphex και που για αρκετό καιρό το Aural Exciter της αντιμετωπιζόταν σαν black box. Δηλαδή δεν καταλαβαίναμε πως κάνει αυτό που κάνει.

Αργότερα μπήκαν εταιρίες ανταγωνιστικές και η SPL είναι από τις σοβαρότερες.

Tα exciters είναι μηχανήματα που χρησιμοποιούνται σε insert mode.

Δηλαδή τα χρησιμοποιούμε σε κάποια μέρη της ενορχήστρωσης και όχι στο συνολικό mix. Πχ σε μια κιθάρα, σε μπότα, πιατίνια, κλπ.

Κι αυτό γιατί αυτό το "ψυχοακουστικό φαινόμενο" παύει να ισχύει όταν βάλουμε μεγάλη δόση και το συνηθίσουμε.

Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι, το "γυάλισμα" του mix γίνεται στο στάδιο του mastering και όχι στη μίξη με διάφορες άλλες επεμβάσεις.

Όταν λοιπόν λες ότι διαθέτεις και TC Finalizer στην αλυσίδα, το αποτέλεσμα είναι overkill καθώς προσθέτει και αυτό!

Σε ότι αφορά την αλυσίδα... κονσόλα>TC Finalizer>hard disc recording.

Το οποιοδήποτε άλλο Exciter σε channel inserts.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ απόλυτα με τον φιλο yameth σε θέμα routing σήματος.Οτιδήποτε άλλο που παρεμβάλεται στην "αλυσίδα",MONO μέσω των inserts.

Οσον αφορά τα υπόλοιπα,ψηφίζω "στεγνά" το aphex aural exciter,μιας και το έχω δουλέψει αρκετά χρόνια,χωρίς όμως να εγγυηθώ οτι για αυτό που θέλεις θα σου κάνει.Σε σχέση βέβαια με αυτό που έχεις,θα δείς διαφορές.Δέν έχω γνώση της dance μουσικής γι'αυτό είμαι επιφυλακτικός,γιατί συνήθως όλοι όσοι κάνουν programming σε τέτοια είδη ήχου,χρησιμοποιούν πολλά plugins που αντικαθιστούν τέτοιου είδους εξωτερικές "μονάδες",με αποτέλεσμα όταν τις χρησιμοποιούν να κάνουν κακό, παρά τελικά καλό.

Θα συμφωνήσω επίσης στο οτι η συνεχής χρηση τέτοιων exciters κάνει το αυτί μας να τα συνηθίζει και να μην "ακούει" μετά καμία διαφορά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε τι ηχογραφείς ? D.A.W. ή Hardware ?

 

το σημα απο το finalizer παει digital σε αλλο pc,στο spdif in (DELTA DIO 24/96) και το γραφω στο cubase sx.

 

Συμφωνώ απόλυτα με τον φιλο yameth σε θέμα routing σήματος.Οτιδήποτε άλλο που παρεμβάλεται στην "αλυσίδα",MONO μέσω των inserts

 

εχω 2 καρτες ηχου echo,συνολο 16 mono outs.συνηθως στις παραγωγες μου δουλευω 10-12 outs.θα ηθελα λιγο αναλυτικοτερα να μου πειτε πως θα δουλεψω με τα inserts και το 204 exciter και γενικοτερα με το υπολοιπο set up μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Μου κάνει εντύπωση το ότι διαθέτεις κάρτα MAudio DELTA DIO 24/96, και άλλες 2 καρτες ηχου echo, έχεις Finalizer, και exciter κλπ, και δεν έχεις διαβάσει ούτε ένα manual απο όλα αυτά, που θα σου έλυνε τις βασικές σου απορίες.

Επίσης δεν έχω καταλάβει τι γράφεις με όλα αυτά τα κανάλια ταυτόχρονα, και πού χρειάζεσαι 12 out!?

Να βοηθήσω.

Αλλά από πού ν' αρχίσω φίλε μου? :roll:

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βασικη μου απορια ειναι το exciter πως θα το βαλω στο chain και οχι το set up του υπολοιπου εξοπλισμου....αν θελω πχ απο τα 12 καναλια που πανε στη κονσολα τα 6 να περναν απο το exciter,τοτε τι κανω?

 

Επίσης δεν έχω καταλάβει τι γράφεις με όλα αυτά τα κανάλια ταυτόχρονα, και πού χρειάζεσαι 12 out!?

διαφορετικα master vst fx σε καθε bus...xtra 2 channels vocals,καποιες φορες 4 channels για μπασσο με διαφορετικο pan και eq στη κονσολα...και πολλα πολλα αλλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
βασικη μου απορια ειναι το exciter πως θα το βαλω στο chain και οχι το set up του υπολοιπου εξοπλισμου....αν θελω πχ απο τα 12 καναλια που πανε στη κονσολα τα 6 να περναν απο το exciter' date='τοτε τι κανω?

[/quote']

Σε αυτή την περίπτωση βάζεις το κάθε κανάλι του exciter στα insert 2 group, και στέλνεις τα κανάλια που θέλεις στο ανάλογο group με την συγκεκριμμένη ρύθμιση.

 

διαφορετικα master vst fx σε καθε bus...xtra 2 channels vocals,καποιες φορες 4 channels για μπασσο με διαφορετικο pan και eq στη κονσολα...και πολλα πολλα αλλα...

 

1.Χρησιμοποιείς vst fx σε bus της κονσόλας? Πως? Τι routing κάνεις?

Σε γενικές γραμμές δεν έχω καταλάβει τι κάνεις με το set up σου.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, καλό είναι ότι κάνεις να το κάνεις χωρίς πολλές μετατροπές analog > digital και ανάποδα, γιατί δημιουργείς προβλήματα και απώλειες.

 

2.Έχε υπ'όψη σου ότι οι συχνότητες με τις λιγότερες πληροφορίες κατεύθυνσης (για το ανθρώπινο αυτί τουλάχιστον...) είναι οι μπάσες.

Αν θέλεις να δώσεις αίσθηση στερεοφωνίας πανάροντας δεν θα το πετύχεις στα μπάσα.

Γι αυτό και χρησιμοποιούμε ένα sub-woofer, γιατί απλά δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης του δευτέρου.

 

3. Επίσης αν γράφεις: οργανα/σύνθια > κονσόλα > multitrack hard disk recording,

μην παρεμβάλεις το finalizer πουθενά, αφού η χρήση του είναι για το τέλος της διαδικασίας δηλ. master ή pre master. (εξ ου και finalizer)

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1)Εφόσον ηχογραφείς σε D.A.W. καλό θα ήταν να σκεφτείς το ενδεχόμενο αγοράς plugins γι αυτό το σκοπό . Μια καλή επιλογή είναι το Renaissance Bass της waves το οποίο βρίσκεται στο Bundle Ren Max και περιέχει 6 ακόμη plugins ( reverb, EQ compressors , channel strip , de-esser, κλπ) Το bundle αυτό στοιχίζει 600 δολαρια και νομίζω ότι σε συμφέρει καλύτερα γιατί είναι ένα πλήρες πακέτο.

 

2)Όποια λύση και να επιλέξεις τελικά , είτε Hardware είτε plugins οφείλω να σε προειδοποιήσω ότι οι αποφάσεις σχετικά με το πόσο χαμηλές συχνότητες πρέπει να υπάρχουν σε ένα τραγούδι είναι από τις δυσκολότερες που μπορεί να πάρει ένας ηχολήπτης κατά τη μίξη ειδικά αν υπάρχουν και φωνητικά στο τραγούδι (και αναφέρομαι φυσικά σε ηλεκτρονική μουσική ). Συνήθως η μισή απόφαση παίρνεται στο control και η τελική παίρνεται κατά το mastering.Γιατί αν θέλεις να μπορείς να έχεις σωστή εικόνα των επεμβάσεων που κάνεις χρειάζεσαι απαραίτητα control με σωστή ακουστική , ηχεία ανάλογου επιπέδου και Subwoofer

 

3)Οι χαμηλές συχνότητες δεν προστίθενται πάντα τεχνητά με τη προσθήκη αρμονικών. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι μπότες ή τα μπάσα είναι συνδυασμός από πολλούς ήχους. πχ Η τυπικότερη και αρχαιότερη μέθοδος προσθήκης χαμηλών συχνοτήτων είναι η προσθήκη μιας απλής ημιτονοειδούς κυματομορφής κουρδισμένη μια ή περισσότερες οκτάβες χαμηλότερα σε μπότες ή μπάσα.

 

Σχετικά με την επιλογή μεταξύ Aphex και SPL όποιο και να αγοράσεις θα σε καλύψει , θα πρότεινα το Aphex επειδή είναι φτηνότερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1.Χρησιμοποιείς vst fx σε bus της κονσόλας? Πως? Τι routing κάνεις?

vst fx σε bus της κονσολας του cubase,οχι της hardware κονσολας...δηλ.σε καθε εξοδο της καρτας ηχου.

 

2.Έχε υπ'όψη σου ότι οι συχνότητες με τις λιγότερες πληροφορίες κατεύθυνσης (για το ανθρώπινο αυτί τουλάχιστον...) είναι οι μπάσες.

Αν θέλεις να δώσεις αίσθηση στερεοφωνίας πανάροντας δεν θα το πετύχεις στα μπάσα

καποιες φορες κανω pan για να πετυχω μεγαλυτερο ογκο στο bass και οχι τοσο για λογους στερεοφωνιας... και μερικες φορες χρησιμοποιω bass leads με πολυ λιγο delay,οποτε θελω τα δυο καναλια του μπασσου να ειναι ανοιχτα με low cut eq και 2 καναλια main bass στο κεντρο ή λιγο ανοιχτα,αναλογα που καθονται στη μιξη καλυτερα.

 

 

3. Επίσης αν γράφεις: οργανα/σύνθια > κονσόλα > multitrack hard disk recording,

μην παρεμβάλεις το finalizer πουθενά, αφού η χρήση του είναι για το τέλος της διαδικασίας δηλ. master ή pre master. (εξ ου και finalizer)

 

πολυ σωστα :)

 

 

1)Εφόσον ηχογραφείς σε D.A.W. καλό θα ήταν να σκεφτείς το ενδεχόμενο αγοράς plugins γι αυτό το σκοπό . Μια καλή επιλογή είναι το Renaissance Bass της waves το οποίο βρίσκεται στο Bundle Ren Max και περιέχει 6 ακόμη plugins ( reverb, EQ compressors , channel strip , de-esser, κλπ) Το bundle αυτό στοιχίζει 600 δολαρια και νομίζω ότι σε συμφέρει καλύτερα γιατί είναι ένα πλήρες πακέτο.

με ενδιαφερει η ποιοτητα που θα εχω παρα τον αν θα παρω ενα πληρες πακετο...υπαρχει περιπτωση το Renaissance Bass να εχει καλυτερο αποτελεσμα απο το APHEX? ως bass enhancers?αν ναι...τοτε το συζηταμε

 

3)Οι χαμηλές συχνότητες δεν προστίθενται πάντα τεχνητά με τη προσθήκη αρμονικών. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι μπότες ή τα μπάσα είναι συνδυασμός από πολλούς ήχους. πχ Η τυπικότερη και αρχαιότερη μέθοδος προσθήκης χαμηλών συχνοτήτων είναι η προσθήκη μιας απλής ημιτονοειδούς κυματομορφής κουρδισμένη μια ή περισσότερες οκτάβες χαμηλότερα σε μπότες ή μπάσα.

χμμμμ....το εχω ξαναακουσει αυτο και πρεπει να εχει ενδιαφερον.

πχ.εχω ενα kick και θελω να του προσθεσω καποιες low end,οχι με τη χρηση eq oμως...τοτε τι κανω?αυτο που ερχεται στο μυαλο μου ειναι να παρω ενα program subharmonic generator...και να πειραματιστω μεχρι να βρω μια συχνοτητα που καθεται καλα με το kick....τι λες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου