Προς το περιεχόμενο

Υπάρχει κάτι νέο στα synthesizers;



Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

μια μικρη διωρθωση (απλα για την ιστορια): οι kraftwerk ηταν ηλεκτρονικοι μηχανικοι. συγκεκριμενα δημιουργηθηκαν το 67 και βγαλαν δισκο το 69 γιατι 2 χρονια εφευραν τα οργανα τους, μεσα σε αυτα και το πρωτο drum machine. βαλε στη θεση τους τον Aphex Twin,που για μενα ειναι ιδιοφυια στην ηλεκτρονικη μουσικη(παλι ηλεκτρονικος) αλλα δεν ηξερε να διαβαζει πενταγραμμο (νομιζω δεν ηξερε και καποιο οργανο αλλα επιφυλασσομαι)

 

 

 

Κόψε κάτι φίλε μου.

Οι Kraftwerk δεν έφτιαξαν όλα τα μουσικά τους όργανα. Το drum machine και σχεδίασαν κάποια παρεμφερή sequencers κλπ. To ίδιο έχει κάνει και ο Aphex Twin ο οποίος σχεδίαζε και εφταχνε diy synths όταν ήταν μικρός (geek!!! ;D).

Οι kraftwerk ήταν ΜΟΥΣΙΚΟΙ. Έφτιαχναν εκπληκτικές μελωδίες και είναι οι πρώτοι που κατέκτησαν το ευρύ κοινό με τόσο μινιμαλιστικα τραγούδια. Ακούγωντας το Radio-Activity είναι εύκολο να το διακρίνεις αυτό. Σου προτείνω επίσης το 8-bit operators, ένα tribute όπου θα ακούσεις τις συνθέσεις τους απελευθερωμένες από την τα όργανα τους. Συνεχίζουν να είναι εκπληκτικές. άλλωστε οι Coldplay με μελωδία των kraftwerk έκαναν χιτάκι, όχι πατώντας το START στον 1500ό sequencer τους.

Destroy him, my robots!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 113
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αυτό που εννοώ είναι κατά πόσο οι εταιρείες κατασκευής hard η soft synth δεν αφήνουν κατι πρωτοποριακό να βγει προς τα έξω και με ποια κριτήρια. Όλα μετρώνται σύμφωνα με το πόσο θα αποφέρουν. Δυστυχώς αλλά έτσι είναι. Ξέρετε πόσοι μηχανικοί παραιτούνται, βρίσκουν στέγη σε μια νέα εταιρεία και μετά ξαναγυρίζουν πίσω και πάλι απο την αρχή επειδή οι εταιρείες δεν χρηματοδοτούν τα πρωτοποριακά τους project ετσι ώστε να προωθηθούν προς τα έξω και να γίνουν εμπορεύσιμα?

 

Εγώ για παράδειγμα μπορεί θεωρητικά να υλοποιήσω ένα project το οποίο να κριθεί άξιο λόγου απο την εκάστοτε ακαδημαική ή επιστημονική κοινότητα. Το θέμα είναι ποιος θα με χρηματοδοτήσει (στην ουσία επενδύσει σε αυτό) γιατί σίγουρα δεν μπορώ να το κάνω μόνος μου.

 

Κακώς βέβαια αλλά σε κάθε περίπτωση πιστεύω οτι αξιόλογοι μηχανικοί-επιστήμονες είναι απλά πιόνια των εταιρειών που ανήκουν. Σε εμάς φτάνει οτι θέλει η εταιρεία να φτάσει και όχι οτι θέλει ο εκάστοτε θεμελιωτής του project.

 

Για αυτό το λόγο αλλά και γιατί επίσης παρατέθηκε μια φυσικομαθηματική προσέγγιση (εδώ θα ζητήσω συγγνώμη απο τους συναδέλφους ourdarkness και harilatron αλλά όλο αυτό μου φάνηκε λίγο σαν ένας μάταιος διαγωνισμός γνώσεων) σας παρέπεμπψα στην τελευταία σκηνή της ταινίας που είπα σε προηγούμενο post.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Κόψε κάτι φίλε μου.

Οι Kraftwerk δεν έφτιαξαν όλα τα μουσικά τους όργανα. Το drum machine και σχεδίασαν κάποια παρεμφερή sequencers κλπ.

 

ναι ρε συ για αυτο το ειπα

 

Πάρα πολλοί μουσικοί χωρίς ιδέα μαθηματικών έχουν μεγαλουργήσει στη σύνθεση ήχων που χρησιμοποιούν στα κομμάτια τους. Όχι, δεν μιλάω για αυτούς που το ευρύ κοινό θεωρεί ότι ήταν για δέσιμο (όπως πχ. Ξενάκη και Στοκχάουζεν) αλλά για πολύ πιο χειροπιαστά ακούσματα, πχ. Tangerine Dream, Kraftwerk, Jean Michel Jarre, Orbital, Air, ακόμη και σε μη ηλεκτρονική μουσική όπως πχ οι Radiohead (σε παλιά συνέντευξή τους είχα διαβάσει ότι τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο τους τον περνούν σκαλίζοντας τα Apple λάπτοπ τους προσπαθώντας να φτιάξουν ασυνήθιστους ήχους).

 

 

 

δεν ισχυριστηκα οτι φτιαξαν ολα τα ηλεκτρονικα μουσικα οργανα αλλα οτι φτιαξαν τα δικα τους και μεσα σε αυτα ηταν και το πρωτο drum machine. τουλαχιστον αυτο ειχα διαβασει σε ενα αφιερωμα σε ενα ασχετο με μουσικη περιοδικο. αν ξερεις κατι αλλο ειμαι ανοιχτος.

 

 

To ίδιο έχει κάνει και ο Aphex Twin ο οποίος σχεδίαζε και εφταχνε diy synths όταν ήταν μικρός (geek!!! ;D).

 

 

συγκεκριμενα (παλι απο τον ωκεανο του ηχου) ειχα διαβασει οτι δεν μπορουσε να παιξει live γιατι δεν ειχε φτιαξει σασι για τα diy του και θα γινοντουσαν χιλια κομματια ;D

 

Presets Suck!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ρε ηρεμήστε  :) .... καινοτομία στη συνθεση και ανάλυση ήχων εννοώ όχι στη σύνθεση μουσικής. Και συγκεκριμένα στις αντίστοιχες μεθοδολογίες είτε προσέγγισης ενός υπάρχοντα είτε προσδιορισμού ενός σετ χρήσιμων (και δημιουργικών) παραμέτρων για το χτίσιμο νέων ήχων.  

Εκτός αν πιστέυετε ότι οι προγραμματιστές γράφουν εντολές του τύπου:

"-Τώρα βγάλε μου έναν γλυκό, μεστό και πλούσιο σε αρμονικές ήχο με γλυκό-ξυνη επίγευση".

 

Από εκεί και πέρα, τα περι σκληροπυρηνικών ακαδημαϊκών με τις αρτηριοσκληρωτικές απόψεις τα ακούω βερεσέ. Στα μαθηματικά δεν υπάρχουν "απόψεις". Εκτός αν θεωρείται "άποψη" η χαλαρή χρήση απόλυτα συγκεκριμένων μαθηματικών όρων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

δεν ισχυριστηκα οτι φτιαξαν ολα τα ηλεκτρονικα μουσικα οργανα αλλα οτι φτιαξαν τα δικα τους και μεσα σε αυτα ηταν και το πρωτο drum machine. τουλαχιστον αυτο ειχα διαβασει σε ενα αφιερωμα σε ενα ασχετο με μουσικη περιοδικο. αν ξερεις κατι αλλο ειμαι ανοιχτος.

 

 

 

δεν διαφωνούμε στα facts απλώς εγώ ποτέ δεν θα τους αποκαλούσα ηλεκτρονικούς μηχανικους. Ήταν μουσική που εξέφρασαν τις πρωτοπωριακές απόψεις τους για τη μουσική συνοδευμένες από μια πολύ πρωτότυπη άποψη για τον ήχο. πάντως αυτό για το drum machine  μάλλον είναι μύθος. Πιθανόν όταν το έφταχναν να κόπιαραν κάποιον άλλον. ο Ralf Hutter είχε πει για κάτι άλλο σχετικό με τον Flur "It’s part of this story where he claims to have invented the electronic drum machine, which is as strange as you could ever go.".

 

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να τελειώσουμε το off-topic μιας και στην ουσία συμφωνούμε, αν και έιναι πολύ διασκεδαστικό να μιλάμε για τις άπειρες καψαλιές του Aphex Twin.

 

edit: Λάθος, μίλαγε για τον flur, ο Bartos είναι καλό παιδί.  :D

Destroy him, my robots!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θέλω επίσης να σχολιάσω και κάτι άλλο σχετικά με τους μουσικούς οι οποίοι χωρίς ιδέα μαθηματικών η ειδικότερα στο πως αυτά εφαρμόζονται στη σύνθεση ήχου κατάφεραν να φτιάξουν αξιόλογους ή ασυνήθιστους ήχους.

 

Δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτό και θεωρώ οτι έχεις δίκιο.

 

Κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτό που είναι όντως μεγαλύτερο κατόρθωμα και απαιτεί γνώσεις (όχι απαραίτητα μαθηματικές αλλά τουλάχιστον να κάνεις ορθή χρήση του εκάστοτε interface) είναι να ακούσεις έναν ήχο, και χρησιμοποιώντας την ίδια αναφορά (μέθοδο σύνθεσης που υποτίθεται θα γνωρίζεις απο πριν) να καταφέρεις να τον φτιάξεις ίδιο. Δείτε το κάπως σαν (ελευθερα θα χρησιμοποιήσω τον αυτοσχέδιο όρο) "ορθογραφία σύνθεσης ήχου".

 

Eίναι πιο εύκολο να πειραματίζεσαι και να φέρνεις σιγά σιγά τον ήχο σου σε ένα αποτέλεσμα που τελικά θα σου αρέσει παρά να προσπαθείς να φτιάξεις έναν ήχο που άκουσες και σου άρεσε, ακριβως ίδιο.

 

Όταν ο στόχος είναι συγκεκριμένος δεν μπορείς να ξεγελάσεις κανέναν και ούτε προκύπτει στην τύχη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θέλω επίσης να σχολιάσω και κάτι άλλο σχετικά με τους μουσικούς οι οποίοι χωρίς ιδέα μαθηματικών η ειδικότερα στο πως αυτά εφαρμόζονται στη σύνθεση ήχου κατάφεραν να φτιάξουν αξιόλογους ή ασυνήθιστους ήχους.

 

Δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτό και θεωρώ οτι έχεις δίκιο.

 

Κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτό που είναι όντως μεγαλύτερο κατόρθωμα και απαιτεί γνώσεις (όχι απαραίτητα μαθηματικές αλλά τουλάχιστον να κάνεις ορθή χρήση του εκάστοτε interface) είναι να ακούσεις έναν ήχο, και χρησιμοποιώντας την ίδια αναφορά (μέθοδο σύνθεσης που υποτίθεται θα γνωρίζεις απο πριν) να καταφέρεις να τον φτιάξεις ίδιο. Δείτε το κάπως σαν (ελευθερα θα χρησιμοποιήσω τον αυτοσχέδιο όρο) "ορθογραφία σύνθεσης ήχου".

 

Eίναι πιο εύκολο να πειραματίζεσαι και να φέρνεις σιγά σιγά τον ήχο σου σε ένα αποτέλεσμα που τελικά θα σου αρέσει παρά να προσπαθείς να φτιάξεις έναν ήχο που άκουσες και σου άρεσε, ακριβως ίδιο.

 

Όταν ο στόχος είναι συγκεκριμένος δεν μπορείς να ξεγελάσεις κανέναν και ούτε προκύπτει στην τύχη

 

Συμφωνώ. Θα ήθελα να προσθέσω και άλλα

αλλά τώρα δεν προλαβαίνω, τρέχωωωωωωωω

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που εννοώ είναι κατά πόσο οι εταιρείες κατασκευής hard η soft synth δεν αφήνουν κατι πρωτοποριακό να βγει προς τα έξω και με ποια κριτήρια. Όλα μετρώνται σύμφωνα με το πόσο θα αποφέρουν. Δυστυχώς αλλά έτσι είναι. Ξέρετε πόσοι μηχανικοί παραιτούνται, βρίσκουν στέγη σε μια νέα εταιρεία και μετά ξαναγυρίζουν πίσω και πάλι απο την αρχή επειδή οι εταιρείες δεν χρηματοδοτούν τα πρωτοποριακά τους project ετσι ώστε να προωθηθούν προς τα έξω και να γίνουν εμπορεύσιμα?

 

KARMA? Απ' όσο γνωρίζω έχεις το Triton Extreme, έχεις δοκιμάσει αυτή την τεχνολογία κάπου? Κατά την γνώμη μου άξιζε, αλλά ο τύπος δαπάνησε 7 χρόνια για να το φτιάξει. Δεν είναι και λίγος καιρός έτσι δεν είναι; Μπορείς να κάνεις απίστευτα πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόσουν ώρες σε ένα sequencer, αλλά πιστεύεις ότι έχει την ανταπόκριση που του αξίζει;

 

Κακώς βέβαια αλλά σε κάθε περίπτωση πιστεύω οτι αξιόλογοι μηχανικοί-επιστήμονες είναι απλά πιόνια των εταιρειών που ανήκουν. Σε εμάς φτάνει οτι θέλει η εταιρεία να φτάσει και όχι οτι θέλει ο εκάστοτε θεμελιωτής του project.

 

Συμφωνώ, πριν από καιρό υπήρχε η φήμη για ένα πρόγραμμα KARMA Creator, το έχει κανείς ακουστά;; Υποτίθεται ότι θα δούλευε με οποιοδήποτε είδους synthesizer, αλλά έκτοτε δεν ακούστηκε τίποτα. Να υποθέσω ότι ο Stephen Kay είναι δεσμευμένος από την Korg?

 

 

Off topic: μήπως έχεις την κάρτα MOSS? Αν ναι, θα θελα να σε ρωτήσω κάτι.

 

Για αυτό το λόγο αλλά και γιατί επίσης παρατέθηκε μια φυσικομαθηματική προσέγγιση (εδώ θα ζητήσω συγγνώμη απο τους συναδέλφους ourdarkness και harilatron αλλά όλο αυτό μου φάνηκε λίγο σαν ένας μάταιος διαγωνισμός γνώσεων) σας παρέπεμπψα στην τελευταία σκηνή της ταινίας που είπα σε προηγούμενο post.

 

Δεν νομίζω ότι τέθηκε κάποιος διαγωνισμός, η δική μου η γνώση πάνω στο θέμα είναι περιορισμένη, και όπως να έχει το θέμα, είτε έχω δίκαιο είτε όχι μπορεί ο καθένας που ενδιαφέρεται να ψάξει στο internet και να διαβάσει ότι χρειάζεται περί του θέματος. Τόσο απλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω πως η μοναδική ελπίδα μας να δούμε κάτι ουσιαστικά καινούριο και χρήσιμο ειναι άνθρωποι όπως οι φίλοι συμφορουμίτες Ixnilatis και Ourdarkness....

 

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο αντιδραστικοί μπορεί να είναι κάποιοι άνθρωποι (είτε ακαδημαικοί είτε όχι) και τους μάλλον άσχημους τρόπους για να εκφέρουν την άποψη τους είτε προσβάλλοντας σε με το γάντι είτε χύμα. Δεν μπορείς να φανταστείς τι είδους δυσκολίες μπορεί να υπάρχουν στην εκτέλεση και την υλοποίηση ενός πρωτοποριακού ή ουσιαστικά καινούριου προιόντος. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε ελληνικά δεδομένα, τα ίδια ισχύουν και έξω ελαφρώς μεταλλαγμένα. Αυτή την φάση την έχω περάσει εδώ και κάποια χρόνια, γιατί οι καθηγητές μου, μου είπαν ότι η εργασία μου ήταν πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα και έχασα πάρα πολύ χρόνο barking up the wrong tree αν καταλαβαίνεις τι εννοώ. Ήταν πρωτοποριακή αλλά στο τέλος διαπιστώνεις ότι όλοι αυτοί οι φορμαλισμοί και οι εξισώσεις και οι τρέχα γύρευε ιδέες απέχουν πόρρω από αυτό που μου έλεγε ο καθηγητής μου στο ωδείο: ότι η μουσική είναι έκφραση και ότι η πιο δύσκολη μουσική είναι η απλή μουσική.

 

Τις ίδιες δυσκολίες αργότερα σε μεταπτυχιακά, διδακτορικά και δεν συμμαζεύεται. Έχω έρθει ρήξη πολλές φορές με υποτίθεται ανοιχτόμυαλους ακαδημαικούς γιατί δεν ήθελαν να ανοίξουν το λεξικό να δούνε τι σημαίνει ο όρος abc που χρησιμοποιώ, αλλά ποτέ δεν είχαν πρόβλημα όταν έλεγα Mozart. Και επίσης ότι και να κάνω εγώ σαν προγραμματιστής, πάντα θα υπάρχει μία εταιρεία με 500 προγραμματιστές που αν δεν το έχει κάνει ήδη, θα το κάνει σε πολύ λιγότερο χρόνο και καλύτερα. Τα ίδια έχω ακούσει και από γνωστούς μου που έχουν ασχοληθεί με αντίστοιχα θέματα, είναι σπαστικό και χρονοβόρο και ειλικρινά δεν ξέρω πλέον αν αξίζει γιατί ο χρόνος που έχουμε εσύ, εγώ και ο καθένας είναι περιορισμένος. Για αυτό και εκτιμώ αφάνταστα τους πρωτοπόρους όχι μόνο στην ηλεκτρονική μουσική αλλά γενικότερα σε όλους τους τομείς: Γιατί αφιέρωσαν πάρα πολύ χρόνο για να υλοποιήσουν ιδέες και να βελτιστοποιήσουν αυτές τις ιδέες, για να μπορούν να τις απολαμβάνουν άλλοι.

 

Εσύ τι γνώμη έχεις;

 

Προς Θεου , δεν νομιζω να αντιλήφθηκες ειρωνικά την πρόταση μου. Σοβαρά μιλάω και καταλαβαίνω την προσπάθεια που έχεις καταβάλει όλα αυτά τα χρόνια. Ελπίζω μια μέρα να δικαιωθείς και όλοι οι κόποι σου να αναγνωριστούν.... Αν και είμαι σίγουρος ότι επειδή φαίνεται να αγαπάς αυτό που κάνεις από μέσα σου αισθάνεσαι δικαιωμένος. Δυστυχώς εγώ δεν μπορώ να βοηθήσω γιατί είμαι στο στρατόπεδο αυτών που περιμένουν να παίξουν με τα δημιουργήματα ανθρώπων όπως εσύ και οι υπόλοιποι που έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο γνώσεων.

Nothing is said that has not been said before...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να τελειώσουμε το off-topic μιας και στην ουσία συμφωνούμε, αν και έιναι πολύ διασκεδαστικό να μιλάμε για τις άπειρες καψαλιές του Aphex Twin.

 

Eγώ νομίζω πάντως ότι το topic πάει μια χαρά, είναι επί του αρχικού θέματος και δεν βλέπω κανένα λόγο να τελειώσει. Αν μη τι άλλο, νομίζω ότι έχουμε δει ότι σίγουρα υπάρχει κάτι νέο στα συνθεσάιζερς, αλλά υπάρχουν πολλές αμφιβολίες (α) για το αν έχουμε εξαντλήσει ό,τι υπάρχει μέχρι σήμερα έτσι ώστε να διψάμε πραγματικά για "κάτι νέο", (β) αν οι νέες προσπάθειες σε hard και soft synths (και ειδικότερα οι πρωτοποριακές που χρειάζονται μεγάλη έρευνα από πίσω) είναι βιώσιμες εμπορικά.

 

Α! Και τον Aphex Twin επίτηδες δεν τον ανέφερα γιατί κι αυτός νομίζω ότι πιστεύουν ότι είναι για δέσιμο, και μη "χειροπιαστό άκουσμα" όπως είπα...

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου