Προς το περιεχόμενο

Μεθοδολογία κατασκευής τραγουδιού


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παιδιά ,

 

Είμαι σχeτικώς newbie, και θα ήθελα να ρωτησω μερικά πράγματα,

που με βασανίζουν καιρό.

 

Στόχος: Θέλω να συνθέσω ένα τραγούδι. Αποτελείται από μελωδία και ντραμς.

 

Αυτό που κάνω είναι:

Ανοίγω το Sonar, και γραφω σε midi όλη την μελωδία.

Μετά προγραμματίζω στο piano roll και το drum part, bit by bit.

 

Κατόπιν ακούω αυτό που έγραψα μέσα από ένα VST Ιnstrument (από αυτά που έχει το Sonar). Προσθέτω και κάποια reverb & chorus effects.

 

Πρόβλημα: Τα πάντα μου ακούγονται τόσο φτωχά και ξερά. Τα drums ακούγονται "λίγα" χωρίς ζωή.

Τα πιάνα ακούγονται λίγα όπως και όλα τα υπόλοιπα όργανα.

 

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ: ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΩ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΤΡΑΜΣ?

 

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΟΠΩΣ WAV SAMPLES ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΓΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ?

 

ΓΕΝΙΚΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕι ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ?

ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΡΕΑΛΙΣΜΟ ΣΤΟν ΗΧΟ ΤΟΥ? (ΝΤΡΑΜΣ ΚΑΙ ΜΕΛΩΔΙΑ)

 

Αυτά, ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απαντήσεις σας!!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν διάβασα τον τίτλο του θέματός σου, νόμιζα ότι είχες πρόβλημα έμπνευσης, δεν κατάλαβα ότι η ερώτησή σου αφορά τον ήχο του τραγουδιού. :) :) Ευτυχώς άνοιξα το θέμα και είδα περί τίνος πρόκειται... :) :).

 

Λοιπόν, το Sonar δεν έχει καλά ενσωματωμένα VST όργανα. Είναι πολύ καλό πρόγραμμα όμως και μπορεί να συνεργαστεί με όλα σχεδόν τα όργανα που υπάρχουν στην αγορά. ¶ρα, απλώς πρέπει να βρεις ποια από αυτά τα όργανα ακούγονται όπως θέλεις. Οι επιλογές που διατίθενται είναι δυστυχώς πάρα πολλές, είτε μιλάμε για τύμπανα, είτε για μπάσα, είτε για πιάνα, είτε για κιθάρες, οπότε αντί να σου γράψω ένα τεράστιο κατάλογο με υποψήφια όργανα, σε καλώ να ανεβάσεις το κομάτι σου και να μας δώσεις μία ευκαιρία να διαμορφώσουμε άποψη - έτσι θα έχουμε να σου προτείνουμε πιο συγκεκριμένα πράγματα.

 

Έτσι βέβαια, θα γίνουμε συν-δημιουργοί του ύφους που θα έχει το κομάτι σου, αλλά σου προτείνω να υπομείνεις την ταλαιπωρία γιατί ο καθένας θα σου πει κάτι διαφορετικό και εσύ θα μάθεις πολλά πράγματα.

 

Τέλος, αφού βρεις τα κατάλληλα όργανα, θα χρειαστεί να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου για την ηχοληψία, έστω και σε επίπεδο home studio, πριν φτάσεις να έχεις τα αποτελέσματα που θέλεις. Και σε αυτό το θέμα επίσης, θα υπάρξουν άνθρωποι εδώ που θα σου δώσουν χρήσιμες συμβουλές.

 

Καλή επιτυχία

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θεμα που ανοιγεις ειναι ουσιαστικα ψιλο-ΤΕΡΑΣΤΙΟ μια και ζητας απλες οδηγιες για τελεια ηχογραφηση & μιξη :!:

Αν ηταν τοσο ευκολο θα ειχαμε μεινει άνεργοι!! :lol:

Το SONAR εχει ΠΟΛΛΑ υπεροχα VST οργανα (ειδικα synths) & καποια αλλα μετριοτερα ("πραγματικα" ντραμς π.χ)

Απο εκει και περα υπάρχουν τοσα plug ins με οργανα & εφε που ουτε 2000 ποστ δεν θα καταφερναν να τα καλυψουν,χοντρα-χοντρα θα σου ελεγα να παρεις μια καλη σειρα ντραμς (π.χ BFD) & ΜΠΑΣΟΥ (π.χ broomstick) & να μαθεις τα μυστικα επεξεργασιας τους.

Το βασικοτερο που πρεπει να κανεις για να δωσεις "ζωη" στα οργανα/φωνες σου ειναι να ΜΑΘΕΙΣ καταρχην την χρηση των δυο ΒΑΣΙΚΩΝ εργαλειων που λεγονται ΚΟΜΠΡΕΣΣΟΡΑΣ & EQ! :wink:

Υπαρχει σωρεια online πληροφοριων & για τα 2 :wink:

Υπομονη σιγα-σιγα θα γινεις ξεφτερι!!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το SONAR εχει ΠΟΛΛΑ υπεροχα VST οργανα (ειδικα synths)
Να που βρέθηκε και κάποιος που του αρέσουν... :) :) :) Είδες φίλε panagop πόσο περίπλοκο είναι το θέμα.. ;;

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα σου φίλε panagop σίγουρα βασανίζει τους περισσότερους απο εμάς που προσπαθούμε, έστω και ερασιτεχνικά να φτιάξουμε ολοκληρωμένη μουσική.

 

Εγώ ασχολούμε μόλις τα τελευταία 3 χρόνια με την μουσική τεχνολογία παρόλο που έχω επαφή καθαρά με την μουσική από εδώ και 25 χρόνια και δεν ξέρω τελικά αν έμπλεξα χειρότερα.

 

δεν θεωρώ πια δύσκολο το να φτιάξω ένα κομμάτι μουσικά, το αγγούρι είναι να το αποδώσω έτσι ωστε να ακούγεται επαγγελματικά ανάλογα με το είδος του.

 

ευτυχώς που ο υπολογιστής μας δίνει την δυνατότητα να κρατάμε τις ηχογραφήσεις μας και τις εκτελέσεις μας με μικρό κόστος αλλά αυτό μας βάζει σε ενα άλλο τριπάκι. Την συνεχή επεξεργασία τους χωρίς ποτέ να είμαστε σχεδόν ικανοποιημένοι για το τελικό αποτέλεσμα και να μην μπορούμε να αποφασίσουμε ποτέ αν η μίξη μας έχει φτάσει στο τέλειο επαγγελματικό αποτέλεσμα.

 

Μέσα απο την δικιά μου ενασχόληση κατάλαβα μέχρι σήμερα οτι ο ηχολήπτης και ο μηχανικός ήχου είναι οι πιο σημαντική στην εξασφάλιση της αποδοχής και της διαχρονικότητας ενός κομματιού και εγώ τουλάχιστον πλέον βάζω τους μουσικούς σε δεύτερη μοίρα.

 

Πάντως θέλει πολύ ψάξιμο η δουλειά ιδιαίτερα για εμάς τους μή ειδικούς με το θέμα που το μόνο που μπορούμε ουσιαστικά να κάνουμε είναι η αναζήτηση γενικών πληροφοριών για το θέμα και κυρίως ο πειραματισμός.

 

Εγώ , συμβουλευόμενος τελευταία τα σχετικά άρθρα του noiz και άλλων πηγών, πολλά ακούσματα αλλά και πολύ πειραματισμό με αλυσίδες εφφέ, πειραματικές διαμορφώσεις , στάθμες , στερεοφωνίες αλλά και προσεκτικότερη ενορχήστρωση, και πολύ κόψε ράψε , έχω βρεί εναν δρόμο και σαφώς οι μίξεις μου έχουν βελτιωθεί θεαματικα, και αρχίζω να νοιώθω μια σχετική ικανοποίηση

 

Δούλεψε πάνω σε αυτά, παίρνε γνώμες για το αποτέλεσμα σου και θα δείς.

 

Αλλά εφοδιάσου με πολύ υπομονή θα έλεγα.

 

Να σου δώσω ένα παράδειγμα . Εδώ και 7 μέρες ετοιμάζω ένα κομμάτι, (σπαστά γιατι δεν υπάρχει χρόνος). Στη 2η μέρα είχα τελειώσει με όλες τις φράσεις, και το είχα ολοκληρώσει απο πλευράς δομής. (Εισαγωγή, θεμα κλπ.) Τώρα παλεύοντας (λόγω τελειομανίας) να τοποθετήσω σωστά τα όργανα, τα επιμέρους στοιχεία εφε, eq κ.λ.π έχουν περάσει τόσες μέρες σε σημείο που σιχάθηκα να ακούω επαναλαμβανόμενα το κομμάτι. Ισως γι αυτό ενας άνθρωπος δεν πρέπει και δεν μπορεί να τα κάνει όλα.

 

Χαρα στο κουράγια όσων τα καταφέρνουν και βγάζουν και τέλειο αποτέλεσμα

 

Το κόβω να μήν σου πώ τι τραβάς μέχρι να ξεκαθαρίσεις απο vst οργανα και εφέ τι χρειάζεσαι και ποιά τελικά δένουμ μεταξύ τους γιατι το ποστ θα φτάσει............. οουυυυυυ.

 

Καλή συνέχεια φίλε και μας ευχομαι να βρούμε τον δρόμο..............

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ ωραιο θεμα, εχει πολυ ζουμι και πιστευω πως οταν σε 2-3 χρονια σταματησουμε να το συζηταμε, θα ειμαστε ετοιμοι να βγαλουμε 100σελιδο βιβλια με τα posts!

 

Εγω προσωπικα σπανια ανοιγω το pc και λεω "τωρα θα φτιαξω ενα κομματι". Περιμενω μεχρι να μου ρθει μια ιδεα στο ξεκαρφωτο (στο λεωφορειο συνηθως) και μετα αρχιζω να τη δουλευω. Βεβαια, ετσι μπορει να περασει και ενας και δυο μηνες χωρις 'εμπνευση', αλλα οταν στο τελος ερθει αξιζει!

 

Απο την οποια εμπειρια εχω (οχι και πολλη) στο θεμα της συνθεσης και της μιξης, εχω να προτεινω κι εγω λιγα πραγματα:Το Α-Μ στη ρεαλιστικοτητα ειναι η ποικιλια και η τυχαιοτητα (υπαρχει τετοια λεξη;; ) στο κομματι σου. Το χειροτερο (κατ'εμε) ειναι να γραφεις ενα μετρο της μελωδιας με το ποντικι, ακριβως πανω στο μετρο και ολες τις νοτες με το ιδιο velocity και μετα να κανεις copy-paste μεχρι να γεμισει το κομματι. Το ιδιο ισχυει και για τα drums. Εσυ ομως απ'οτι ειδα προγραμματιζεις τα drums bit by bit και αποφευγεις τις λουπες, πραγμα πολυ καλο. Παντως θα βοηθουσε (πιστευω) να τα παιξεις ολα real-time μεσω ενος midi κλαβιε και ετσι θα εβγαιναν αμεσως πιο ρεαλιστικα λογω των αλλαγων στο velocity και στις μικρες, ανθρωπινες παρεκκλισεις απ'το tempo. Τωρα, το Ν-Ω ειναι σιγουρα οι καλοι ηχοι, ή τουλαχιστον η καλη επεξεργασια των μετριων ηχων. Μαζευε samples απ'οπου μπορεις (περιοδικα, φιλους, internet) κι ετσι στο τελος θα καταληξεις με μια ποικιλια ηχων που αλλοι θα ειναι super για καποιο κομματι και αλλοι τραγικοι. Αλλα θα εχεις πολλες επιλογες για να κοιταξεις τουλαχιστον!

 

Και λεω και 2-3 πραγματακια που εχω διαβασει μηπως και σε εξυπηρετησουν σε κατι. α)Οι Goin' Through (ή οι Active Member, δεν ειμαι και σιγουρος) ειχα δει οτι μερικες φορες ξεκινανε να χτιζουν ενα κομματι πανω σε ενα γνωστο, ηδη υπαρχον κομματι ή λουπα και οταν τελειωναν, εβγαζαν το γνωστο κομματι απο τη μεση και εμενε μονο το καινουριο δικο τους. Απ'οτι λενε στο τελος ειχαν καταληξει μ'ενα ολοκαινουριο κομματι που καθολου δεν θυμιζε το παλιο!Προσωπικα, δεν με ικανοποιει αυτη η μεθοδος, αλλα σιγουρα ειναι κι αυτος ενας ενδιαφερων τροπος..

 

β)Αλλοι απ'οτι ξερω αποδιδουν καλυτερα οταν θετουν περιορισμους στους εαυτους τους. Δηλαδη, διαλεξε στην τυχη 5 ηχους και πες "Θα φτιαξω οτι καλυτερο μπορω μονο με αυτους τους 5 ηχους". Ισως να βοηθησει κι αυτο...

 

Αυτα...

Παντως χρειαζεται πολλη υπομονη κι επιμονη μεχρι να φτιαξεις τα κομματια σου να ακουγονται "καθωσπρεπει" και ο μονος τροπος για να το πετυχεις αυτο ειναι (οπως ειπαν κι οι αλλοι) να ακους κι αλλα πραγματα, να συγκρινεις τις μιξεις σου με αλλες, να διαβασεις πολυ ωστε να μαθεις τα 'μυστικα' του κομπρεσορα, του eq, των εφφε και γενικα να μαθεις οτι μπορεις!

 

Ταπεινη μου αποψη παντως ειναι οτι αν ενα κομματι πραγματικα αξιζει σαν μουσικη(ακομα κι αν αρεσει μονο σε σενα), τοτε ο καλος ηχος θα ειναι απλα το κερασακι στην τουρτα. Προσωπικα, αν ακουγα το The Last of the Mohicans στα 22.050KHz/8 bit παιγμενο μ'ενα τραγικο βιολι του Reason, παλι επος θα το θεωρουσα...[/i]

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά,

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Δοκίμασα οντως το compressor και

άλλα εφφέ και όντως ο ήχος, ακόμη και με αυτό το VST του Sonar , βελτιώθηκε κατά 30%.

Πραγματικά όμως θέλει πολύ ψάξιμο. Και φυσικά και η ίδια η ενορχήστρωση

σε επίπεδο midi , ασχετα από ήχους, πρέπει να λέει κάτι.

 

Πάντως μου δώσατε όρεξη να συνεχίσω, γιατί είδα βελτίωση.

 

Κάτι άκουσα για WAV libraries ήχων, τα οποία άν έχεις ήδη MIDI trucks , αυτά

κάνουν triggering σε αυτά τα WAV Samples, και ο ήχος πιά ακούγεται πραγματικός, όπως από real synth. Αυτό είναι αλήθεια? Και που μπορώ να βρώ τέτοια WAV Samples, αν είναι σωστό αυτό που λέω?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Insomniac οι active member και πληθώρα άλλων καλλιτεχνών που ασχολούνται με την μουσική που ονομάζεται χιπ χοπ συνήθως δουλεύουν με αυτό τον τρόπο.Πρώτα βρίσκεις ένα μουσικό δείγμα στην συνέχεια χτίζεις επάνω του τον ρυθμό,βάζεις μία μπασογραμμή και στην συνέχεια ίσως να προστεθούν όργανα απο ανθρώπους που ξέρουν μουσική.Προσωπικά με αυτό ασχολούμαι,δεν είναι σύνθεση όμως είναι μεγάλη πρόκληση να βρείς ένα sample που ο άλλος παραγωγός δεν θα μπορέσει να το βρεί και να το αξιοποιείσεις με όμορφο τρόπο.

Τα τελευταία χρόνια βέβαια έχουν μπει στην μουσικη αυτή synhts κτλ.Το λεγόμενο sampling όμως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής αυτής και νομίζω πως δεν πρόκειται να πεθάνει σύντομα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου