Προς το περιεχόμενο

Η σημαντικοτητα του ερμηνευτη μιας συνθεσης.


Stoyo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

παμε για 3000 σελιδες ;D

 

Άμα θέλεις παίζω και εγώ, να τις κάνουμε 30.000 τις σελίδες.

 

ΑΛΛΑ

 

Το εφάμιλλο του Ταμτάκου δεν το ξέρουμε στο εξωτερικό, γιατί απλούστατα στο εξωτερικό τον Ταμτάκο δεν φτάνει να τον ξέρει ουδείς πέραν του Ληξίαρχου.

 

Εφάμιλλη απόσταση θα ήταν να πούμε ότι το καλύτερο ροκ συγκρότημα ήταν οι Yes, και το χειρότερο οι 2002 GR.

 

;D ;D ;D ;D ;D

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 282
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Moderator

Δεν ρώτησες έμενα, αλλά δεν πάει ακριβώς έτσι.

Καταρχάς γιατί στυλ και μουσικό είδος μιλαμε.

Επίσης με τι αντικειμενικό κριτήριο ; " τεχνική" "συνθετική ικανότητα " "επιδραστηκοτητα" κ.ο.κ

Επίσης δεν μιλαμε για τον "καλλίτερο"  αλλά για το αν κάποιος  παράγει εργο τέχνης.

Επισης στις λίστες με τους καλλιτερους δεν μπαινει ένας αλλα 100 με τυχαία σειρά.

 

Στο ακραίο παράδειγμα του sf με το οποιο συμφωνω ,ναι εισαι καλλιτερος κιθαρίστας και απο αυτόν και απο εμενα.

 

Οταν οι διάφορες δεν ειναι τόσο διακριτές και εμφανείς απο ο,τι στο πσραδειγμα μας...τόσο πιο ειδικός πρέπει να ειναι ο αλλος για να τις εντοπίσει.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εφάμιλλη απόσταση θα ήταν να πούμε ότι το καλύτερο ροκ συγκρότημα ήταν οι Yes, και το χειρότερο οι 2002 GR.

 

;D ;D ;D ;D ;D

Aντικειμενικα?  ;D
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν αρκετά χρόνια, είχα πρωινή εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας, με ξένη ροκ μουσική.

Ο Σύμβουλος που είχαμε ήταν Αυστραλός, από τη Village roadshow και μαζί με την εταιρία που αντιπροσώπευε, είχε εισηγηθεί σε έναν νέο σταθμό όπως είμασταν εμείς, να παίζουμε απαρεγκλιτα playlist. H διοίκηση τoυ σταθμού (Διευθυντής, Διευθυντής ροής κλπ) και όλοι οι συντελεστές δεν ήταν καθόλου άσχετοι, είχαν στο παρελθόν στήσει πετυχημένα ραδιόφωνα σε άλλους ομίλους κ.ο.κ. αλλά αφού αυτή ήταν η απόφαση του big boss - πολυεκδότη και της διοίκησης, οφείλαμε να την ακολουθήσουμε ως επαγγελματίες που ήμασταν.

Πέρα από τα προβλήματα της ίδιας της χρήσης playlist που είναι πολλά και όχι της παρούσης, προέκυψε και το εξής: ότι ο Αυστραλός, ένας υπερεπιτυχημένος στο χώρο του, επαϊων αλλα και εξαιρετικά φιλικός, και πρόθυμος να βοηθήσει / εξηγήσει το concept του κ.λπ. που κόστιζε στο σταθμό μια περιουσία να τον πληρώνουν τον μήνα (άρα αδύνατον να τον αμφισβητήσει κανείς), είχε την άποψη ότι τα κομμάτια που θα έπρεπε να είναι στην playlist από κάθε καλλιτέχνη, θα έπρεπε να είναι εκείνα που "αντικειμενικά" είχαν σημειώσει τη μεγαλύτερη επιτυχία ως τότε στα διεθνή charts.

Έτσι παίζαμε από Rory Gallagher π.χ. to Μoonchild αλλά όχι το Edged in Blue, από τον ίδιο δίσκο. Από New Order ή από Depeche Mode τα γνωστά (δυο) και ούτω καθεξής.

Μάταια προσπαθήσαμε να του εξηγήσουμε ότι π.χ. οι Depeche Mode έχουν ένα από τα πιο ισχυρά fan club στην Ελλάδα και ότι θα ήταν καλοδεχούενο στο κοινό να ακούσει και κάτι άλλο εκτός από τα γνωστα ή ότι ο Gallagher έχει εξαιρετικά midtempo ραδιοφωνικά κομμάτια και είναι εξίσου αγαπητός στο ελληνικό κοινό, κλπ κλπ. Για συγκροτήματα δε, όπως οι Madrugada, εξαιρετικά δημοφιλή στη χώρα μας αλλά με πολύ αδύναμες πωλήσεις στα charts για τα γούστα του αυστραλού, ούτε λόγος. Από James, δεν θα άκουγες ποτέ κάτι άλλο εκτός από τo hitάκι τους κι ας είχαν τραγούδια ύμνους που κάθε γκόμενα κόβει φλέβα.

Το concept ήταν απαρέγκλιτο και αντικειμενικό, βασισμένο σε μετρήσεις των charts και των συνολικών πωλήσεων.

Με τα χίλια ζόρια, καταφέραμε ύστερα από δυο χρόνια στο σταθμό, να τον πείσουμε να δοκιμάσουμε το εξής: να κάνει προ-ακρόαση των προτάσεων κάθε παραγωγού από νέες κυκλοφορίες, κάθε μήνα, και από αυτά να επιλέγει εκείνος αν θα προσθέσει κάποια στο playlist.

Θυμάμαι ότι ένα κομμάτι από εκείνα που είχα προτείνει και είχε "περάσει" στο playlist ήταν από ένα άγνωστο συγκρότημα, που όμως κάθε φορά που το έπαιζα στην εκπομπή, ο κόσμος τηλεφωνούσε να μάθει ποιο είναι.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά, στη Sony music, με ευχαρίστησαν επειδή λέει, ο δίσκος είχε καταφέρει να πουλήσει στην Ελλάδα 150 αντίτυπα (ποσό αδιανόητο για ένα άλμπουμ που δεν υπήρχε πουθενά παρεκτός στην πρωινή ζώνη του σταθμού και κανένας δεν είχε να πει κάτι γιάυτό). Το κομμάτι δεν ήταν κάτι σπουδαίο, ήταν όμως πολύ όμορφο και αρκετά catchy.

 

Τα γράφω όλα αυτά, όχι για να πω πώς θα έπρεπε να λειτουργεί το ραδιόφωνο/media και ότι οι παραγωγοί θα έπρεπε να τους επιτρέπεται να είναι ουσιαστικοί παραγωγοί αντί για "παραγωγοί ατμόσφαιρας", αλλά για να δείξω ότι ο υποκειμενισμός δεν αντίκειται στην αντικειμενικότητα (μια χαρά πήγαινε και τότε ο σταθμός), αλλά ότι όταν μιλάμε για τέχνη, οφείλουμε κατά κάποιο τρόπο να εμπιστευόμαστε το έστιγκτο μας -βάσει και μιας στοιχειώδους γνώσης- για να μας οδηγήσει.

 

Αντιλαμβάνομαι τις επιφυλάξεις όσων χρειάζονται εξωτερικευμένα αντικειμενικά μέτρα για να πορευτούν, όμως νομίζω ότι τα πράγματα είναι χειρότερα όταν αυτά τα μέτρα και σταθμά  προσμετρώνται ως ο μοναδικός μας μπούσουλας.

Επιπλέον, η υποκειμενική σημασία που δίνουμε σε ένα έργο τέχνης που το καθιστά για μας αθάνατο, δεν αντίκειται καθόλου στο ότι αυτό μπορεί να είναι ή να γίνει ευρέως γνωστό, mainstream, επιτυχία εμπορική κλπ.

Καλύτερα για τα γούστα μας -όπως έγραψα και παραπάνω στον SF.

Το αντίθετο όμως, το να κρίνουμε δηλαδή τη σημαντικότητα ενός έργου με βάση μόνο τις αντικειμενικές του "δαφνες" επιτυχίας (πωλήσεις, βραβεία κλπ), γιατί θα πρέπει να αποκλείει την υποκειμενική θεώρηση; Γιατί θα πρέπει να αγνοεί τις ειδικές συνθήκες του ακροατή-κοινού του έργου τέχνης, όπως αυτή η περίπτωση που περιέγραψα παραπάνω με τους Depeche Mode, τον Rory κλπ;

 

Δεν είναι λοιπόν, άσπρο ή μαύρο. Αυτό ή το άλλο. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Καλές είναι οι μετρήσεις ακροαματικότητας, τα charts και τα βραβεία. Χρειάζεται να ξεκαθαρίζουν το ποιος είναι τι και πότε. Όμως αυτό δεν λέει πολλά για τον συγκεκριμένο κάθε ένα από μας, άνθρωπο, πληθυσμό, ηλικιακό κοινό κλπ. που θα συγκινηθεί ή θα ανατριχιάσει αν ακούσει το δικό του αγαπημένο τραγούδι στο ραδιοφωνο. Αν συμβεί αυτό, ο σταθμός και ο παραγωγός, τον έχει κερδίσει αυτοστιγμή. 

Ο Αυστραλός σύμβουλός μας, το κατάλαβε, δεδομένου ότι όταν ο σταθμός άρχισε να παίζει (και) αυτά που του εισηγούνταν οι παραγωγοί, πήγε πολύ καλύτερα στις μετρήσεις.

 

(σόρι για το σεντόνι) έγιναν οι ταλιατέλες

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ρώτησες έμενα, αλλά δεν πάει ακριβώς έτσι.

Καταρχάς γιατί στυλ και μουσικό είδος μιλαμε.

Επίσης με τι αντικειμενικό κριτήριο ; " τεχνική" "συνθετική ικανότητα " "επιδραστηκοτητα" κ.ο.κ

Επίσης δεν μιλαμε για τον "καλλίτερο"  αλλά για το αν κάποιος  παράγει εργο τέχνης.

Επισης στις λίστες με τους καλλιτερους δεν μπαινει ένας αλλα 100 με τυχαία σειρά.

 

Στο ακραίο παράδειγμα του sf με το οποιο συμφωνω ,ναι εισαι καλλιτερος κιθαρίστας και απο αυτόν και απο εμενα.

 

Οταν οι διάφορες δεν ειναι τόσο διακριτές και εμφανείς απο ο,τι στο πσραδειγμα μας...τόσο πιο ειδικός πρέπει να ειναι ο αλλος για να τις εντοπίσει.

Ειπαμε καλυτερος συνολικα,

Δεν θα στειλουμε 100 κιθαριστες στο διαστημα με το διαστημοπλοιο για να τους ακουσουν οι εξωγηινοι.  Ενας θα παει.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ειπαμε καλυτερος σε ολα.

Δεν θα στειλουμε 100 κιθαριστες στο διαστημα με το διαστημοπλοιο για να τους ακουσουν οι εξωγηινοι.  Ενας θα παει.  ;D

Δεν νομιζω οτι αντικειμενικά υπαρχει ο καλλίτερος.ολων...ακομα και σε απολυτα μετρήσιμα μεγέθη. ..οπως ο χρονος στα 100 μέτρα.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και μου βγήκαν τα μάτια να διαβάζω τόσες σελίδες, ας πω την γνώμη μου, η οποία είναι αντικειμενική και ας διαφωνώ με αυτήν. ;D ;D ;D ;D

 

Στις φωτογραφίες που έβαλε ο LK, θα μπορούσαν και οι δύο οιωνεί να είναι τέχνη, υπό κάποιες προϋποθέσεις (θα αναφερθώ μετά).

Όπως τις είδα, η πρώτη είναι τέχνη, και η δεύτερη όχι.

 

Και εξηγούμαι.

Η πρωτοτυπία και η μοναδικότητα, δεν είναι για μένα κριτήρια (αν και είναι ιδιαίτερα επιθυμητά και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά), ούτε ο χρόνος και ο κόπος που κάποιος ξόδεψε για την παραγωγή αποτελέσματος.

 

Κριτήριο κατά την γνώμη μου αποτελεί η ύπαρξη προσωπικής εσωτερικής έκφρασης σε οποιδήποτε έργο για να το αποκαλέσω αντικείμενο τέχνης.

Η φωτογραφία διαβατηρίου δεν έχει αυτό το χαρακτηριστικό.

 

Θα μπορούσε να το έχει, αν ο φωτογράφος προσπαθούσε να δώσει πχ κάτι από τον ψυχισμό της κοπέλας (παίζοντας με την έκφραση, τα μάτια, κλπ), όμως εδώ έχουμε μια διαδικαστική αποτύπωση προσώπου για άλλου είδους ανάγκες (πχ φωτογραφία ταυτότητας).

 

Αυτή η εσωτερική έκφραση στην οποία αναφέρθηκα πιο πάνω, είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση, και ο αντίκτυπος που θα έχει σ' αυτούς που θα έχουν επαφή μαζί της, θα είναι επίσης καθαρά υποκειμενικός.

 

Όμως ο τρόπος αυτής της έκφρασης, έχει και αρκετή "αντικειμενικότητα" (ξαναλέω, ο τρόπος), που έχει να κάνει με τον χειρισμό των παραμέτρων αυτών, που θα δώσουν το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα (πχ στην ζωγραφική, χρώμα, ένταση, σκιάσεις, γραμμές, κλπ).

 

Ένα αριστούργημα τέχνης, πολλές φορές είναι αυτθόρμητο, έρχεται εκεί που δεν το περιμένεις, και δεν παίρνει πολύ χρόνο να το "συλλάβεις".

Όταν όμως πρόκειται να επεξεργαστείς την αρχική "σύλληψη", ίσως βελτιωθεί η αρχική ιδέα, ίσως χαθεί μέρος του ερείσματος.

 

Θα μου πείτε ότι πολλά έργα τέχνης έγιναν επί πληρωμή.

Ναι αλλά αν δεν μπορούσαν να "μιλήσουν" σε ψυχισμό δεν θα ήταν τέχνη κατά την γνώμη μου.

 

Ο Ταμτάκος δεν είναι τέχνη γιατί:

- Δεν έχει κανένα στοιχείο προσωπικής έκφρασης

- Είναι ένα διαδικαστικό δημιούργημα που το κίνητρο της γεννέσεώς του είναι να χρησιμοποιθεί ως προϊόν διασκέδασης, και οικονομικής απολαβής των συμμετεχόντων, χωρίς ούτε μια στιγμή να χρησιμοποιεί το μυαλό ή την συνείδηση/φαντασία (ασυναίσθητα γίνονται όλα αυτά) κλπ του αποδέκτη για να το πετύχει.

 

Άλλο πράγμα η τέχνη, άλλο η διασκέδαση/ξέδωμα.

Μπορεί να συμπίπτουν, μπορεί και όχι.

 

Είχα πολλά να γράψω ακόμα, αλλά τα ξέχασα. ;D

 

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν νομιζω οτι αντικειμενικά υπαρχει ο καλλίτερος.ολων...ακομα και σε απολυτα μετρήσιμα μεγέθη. ..οπως ο χρονος στα 100 μέτρα.

Χμμμμ.

Δεν υπαρχουν βραβεια γκραμι, οσκαρ, νομπελ, χρυσοι δισκοι, τοπ τεν κλπ για να επιλεξεις αντικειμενικα τον καλυτερο?

 

Υποκειμενικα ποιος?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειπαμε καλυτερος συνολικα,

Δεν θα στειλουμε 100 κιθαριστες στο διαστημα με το διαστημοπλοιο για να τους ακουσουν οι εξωγηινοι.  Ενας θα παει.  ;D

 

Τρομπετίστας πάντως θα πάει ο Miles έτσι δεν είναι;

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειπαμε καλυτερος συνολικα,

Δεν θα στειλουμε 100 κιθαριστες στο διαστημα με το διαστημοπλοιο για να τους ακουσουν οι εξωγηινοι.  Ενας θα παει.  ;D

 

νομιζω έχουμε στειλει αρκετους μέσω του Voyager της NASA, ή δεν θυμάμαι καλά?

 

Δεν ξέρω τι άξιζε να στείλουμε ή τι αξίζει γενικά και τι είναι αντικειμενικά καλύτερο, ελπίζω μόνο να μην στείλαμε κάτι που το ακούσουν  ΑΥΤΟΙ και δεν το γουστάρουν με τα δικά τους κριτήρια και μας στείλουν κανα στόλο να μας κάνει ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ σκόνη χαχααχαχαχαχα

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου