Προς το περιεχόμενο

Τι σημαίνει άραγε "αξιολογώ ως μουσικός"


fusiongtr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

45 minutes ago, yameth said:

 

είτε γιατί δεν είσαι δημιουργός και είσαι απλά οργανοπαίχτης,

 

Αυτός ο διαχωρισμός σηκώνει ένα ξεχωριστό thread, και έχει πολύ ψωμί.

Εκτός του οργανοπαίχτη γενικότερα, υπάρχει και η έννοια του επαγγελματία οργανοπαίχτη.

Η διαφορά τους είναι ότι ο μεν πρώτος παίζει κομμάτια άλλων και γουστάρει, ενώ ο δε το κάνει "αναγκαστικά" λόγω επαγγέλματος (μπορεί και να μην του αρέσουν αυτά που παίζει).

 

Μπορεί κάποιος να είναι και τα δύο είδη οργανοπαίχτη?

Φυσικά, είναι μάλιστα και το πιο συνηθισμένο.

 

Και ερχόμαστε τώρα στην κρίσιμη ερώτηση.

 

Με ποιά ιδιότητα (εκτός της για όλους κοινής, αυτής του ακροατή), μπορούν να αξιολογήσουν κάτι ως μουσικά ενδιαφέρον (εκτός από το τεχνικό μέρος της μπάντας το οποίο γνωρίζουν καλά όλοι οι παραπάνω "τύποι μουσικών"), ως μουσικά αξιόλογο ή μη, όλοι αυτοί οι παραπάνω "τύποι"?

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, yameth είπε

Το θέμα είναι πως "μιλάμε" σαν μουσικοί που δεν συμμετέχουν στην διαδικασία της μουσικής βιομηχανίας.

Οπότε είτε γιατί δεν θες, είτε γιατί δεν τα κατάφερες, είτε γιατί δεν είσαι δημιουργός και είσαι απλά οργανοπαίχτης, είτε γιατί έχεις ηθικά διλήμματα και έχεις διαλέξει άλλον δρόμο, είσαι έξω απο το παιχνίδι.

Αυτοί είναι μέσα. Και για να είναι μέσα κάνοντας καριέρα πρέπει να έχουν κι ένα στόχο, να δουλεύουν σκληρά (να γράφουν μουσική και να παίζουν ασταμάτητα) και να αφήνουν το marketing στους marketeers. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα τέλεια ούτε και να πυροβολάς το πόδι σου αφορίζοντας την... βιομηχανία που χάρη της εχεις ακούσει τους Led Zeppelin ηχογραφημένους και θέλεις κι εσύ κάτι απο την ίδια αναγνώριση και τα φράγκα, αν είσαι συνειδητοποιημένος.

 

Όσον αφορά την επιλογή του ύφους, θα εκπλαγείτε όταν μάθετε πόσα παιδιά ηλικίας 18-24 ακούν hard rock classics. Ξεκίνησαν απο την δισκοθήκη των γονιών βέβαια. Κάτι ξέρει λοιπόν οι εταιρία τους. Την  δουλειά της κάνει κι αυτοί την μουσική που γουστάρουν παίζουν.

 

Ας μιλήσει και κάποιος νεότερος ρε παίδες.

 

Υ.Γ. Κατάλαβες τώρα ποσο χρήσιμο στην συζήτηση είναι να βλέπεις και την ηλικία του γράφοντα;

Προσωπικα την αφοριζω Γιαννη..γιατι χαρη σε αυτη την βιομηχανια ποσα πραγματα δεν εφτασαν τελικα στα αυτια μας..ειτε γιατι η τραγουδιστρια ηταν καλη φωνη μωρε αλλα ..χοντρουλα ειτε γιατι ειχε στραβομαμισει εκεινη την ημερα ο παραγωγος και βαριοταν να ακουσει demo...ειτε γιατι η εταιρεια αποφασισε να εκδοσει κ μετα να το θαψει.

Το εχουμε ξαναδει αυτο το ποιημα με τις ¨"αναβιώσεις" κ τα copies.

 Προσωπικα δεν χαλιεμαι που ειναι μεσα - Καλα κανουν τα παιδια - ουτε το δισκο τους θα παρω ουτε στα Live τους θα παω

Κουβεντουλα να γινεται. Την αποψη μου σαν μουσικος ειπα.

 

Επεξεργασμένο από vagelism
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
13 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Με ποιά ιδιότητα (εκτός της για όλους κοινής, αυτής του ακροατή), μπορούν να αξιολογήσουν κάτι ως μουσικά ενδιαφέρον (εκτός από το τεχνικό μέρος της μπάντας το οποίο γνωρίζουν καλά όλοι οι παραπάνω "τύποι μουσικών"), ως μουσικά αξιόλογο ή μη, όλοι αυτοί οι παραπάνω "τύποι"?

Το τι είναι μουσικά ενδιαφέρον και πόσο, είναι κάτι απολύτως μετρήσιμο-δεν είναι θέμα ούτε γούστου ούτε προσωπικής άποψης.Αφορά στην ποσότητα της μουσικής πληροφορίας που περιέχεται και τον χειρισμό της. Αυτό δεν συνεπάγεται πως ένα μη ενδιαφέρον μουσικά αντικείμενο δεν μπορεί να είναι σημαντικό ή να επικοινωνήσει έντονα συναισθήματα ή να εμπνεύσει ή να είναι ωραίο-για κάποιους-και αντίστροφα, κάτι μουσικά ενδιαφέρον δεν είναι κατ΄ανάγκη κάτι που σε αγγίζει ή σου αρέσει κλπ. Ο Στραβίνσκυ έχει μουσικό ενδιαφέρον, σ΄αρέσει δεν σ΄αρέσει. Οι Σεξ Πίστολς δεν έχουν, σ'αρέσουν δεν σ' αρέσουν.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pipityri είπε

Ο Στραβίνσκυ έχει μουσικό ενδιαφέρον, σ΄αρέσει δεν σ΄αρέσει. Οι Σεξ Πίστολς δεν έχουν, σ'αρέσουν δεν σ' αρέσουν.

Διαφωνω και αιτιολογω την αποψη μου.

Απο τη στιγμη που μια μουσικη (καλες τεχνες γενικοτερα) επηρεαζει συναισθηματα και μαλιστα πολυ εντονα, για μενα εχει σοβαροτατο ενδιαφερον μουσικα, ακομα κι αν βασιζεται σε απλουστατες μορφολογιες, θεωρητικα, αρμονικα, τεχνικα κλπ

Και εκει ειναι η μαγκια του θεωρητικου που θα βρει και θα καταγραψει τι κανει αυτο το απλο μουσικο μορφωμα να επηρεαζει τοσο εντονα.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
8 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Διαφωνω και αιτιολογω την αποψη μου.

Απο τη στιγμη που μια μουσικη (καλες τεχνες γενικοτερα) επηρεαζει συναισθηματα και μαλιστα πολυ εντονα, για μενα εχει σοβαροτατο ενδιαφερον μουσικα, ακομα κι αν βασιζεται σε απλουστατες μορφολογιες, θεωρητικα, αρμονικα, τεχνικα κλπ

Και εκει ειναι η μαγκια του θεωρητικου που θα βρει και θα καταγραψει τι κανει αυτο το απλο μουσικο μορφωμα να επηρεαζει τοσο εντονα.

Στο σημείο αυτό δεν μπορώ να διαφύγω του υποκειμενισμού μου.  Δηλαδή,  θεωρώ πως το impact που είχαν οι Πιστολς πάνω μου έχει να κάνει με ένα συνολικό πακέτο του οποίου η μουσική αυτή καθεαυτή ήταν ένα μέρος του. Εξακολουθώ να τους γουστάρω, αλλά δεν τους βρίσκω μουσικά ενδιαφέροντες. Σε αντίθεση,  ξέρω γω,  με τους Πολις,  που ενώ τους βρίσκω ενδιαφέροντες, δεν τους αντέχω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, pipityri said:

Αφορά στην ποσότητα της μουσικής πληροφορίας που περιέχεται και τον χειρισμό της.

 

Πόσο αντικειμενικά μετρήσιμα είναι αυτά από έναν απλό ακροατή, έναν μουσικό δημιουργό, έναν μουσικό εκτελεστή, και έναν επαγγελματία οργανοπαίχτη, με βάση αυτές τις ιδιότητές τους?

 

Αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Και όταν λέμε ποσότητα πληροφορίας και χειρισμό της, εννοούμε τα σολιστικά μέρη, την ενορχήστρωση, το δέσιμο της μπάντας, κλπ.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
15 ώρες πριν, vagelism είπε

Προσωπικα την αφοριζω Γιαννη..γιατι χαρη σε αυτη την βιομηχανια ποσα πραγματα δεν εφτασαν τελικα στα αυτια μας..ειτε γιατι η τραγουδιστρια ηταν καλη φωνη μωρε αλλα ..χοντρουλα ειτε γιατι ειχε στραβομαμισει εκεινη την ημερα ο παραγωγος και βαριοταν να ακουσει demo...ειτε γιατι η εταιρεια αποφασισε να εκδοσει κ μετα να το θαψει.

Το εχουμε ξαναδει αυτο το ποιημα με τις ¨"αναβιώσεις" κ τα copies.

 Προσωπικα δεν χαλιεμαι που ειναι μεσα - Καλα κανουν τα παιδια - ουτε το δισκο τους θα παρω ουτε στα Live τους θα παω

Κουβεντουλα να γινεται. Την αποψη μου σαν μουσικος ειπα.

 

Το πόσοι δεν έφτασαν στ' αυτιά μας μπορείς μόνο να το φαντάζεσαι. Το πόσοι όμως έφτασαν αξίζοντας ή μη (αντικειμενικά κι υποκειμενικά) είναι εκατομμύρια. Έφτασαν μέσω της μουσικής βιομηχανίας βέβαια, με όλα τα στραβά και τα καλά της.

Οταν δεν έχεις σοβαρό εναλλακτικό επιχείρημα, πραγματοποιήσιμο και όχι στην σφαίρα της άποψης εξ αποστάσεως κάποιου μουσικού μεν αλλά όχι δημιουργού-συνθέτη, τότε θα έλεγα πως δεν μπορείς να πεις, καλύτερα να μην υπήρχε η βιομηχανία.

 

  • Like 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

 

Πόσο αντικειμενικά μετρήσιμα είναι αυτά από έναν απλό ακροατή, έναν μουσικό δημιουργό, έναν μουσικό εκτελεστή, και έναν επαγγελματία οργανοπαίχτη, με βάση αυτές τις ιδιότητές τους?

 

Αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Και όταν λέμε ποσότητα πληροφορίας και χειρισμό της, εννοούμε τα σολιστικά μέρη, την ενορχήστρωση, το δέσιμο της μπάντας, κλπ.

Απολύτως αντικειμενικά μετρήσιμα. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την ποιότητα η το σημάδι που αφήνει κάτι.  Για παράδειγμα,  η εξαιρετικά καλοψημένη μπριζόλα που με περιμένει αυτή τη στιγμή,  δεν έχει μαγειρικό ενδιαφέρον. Δεν παύει όμως να είναι μια απολύτως ικανοποιητική γαστριμαργική εμπειρία την οποία και σπεύδω,  σπεύδω λέω,  να αδράξω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 minutes ago, pipityri said:

Απολύτως αντικειμενικά μετρήσιμα. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την ποιότητα

 

Βρε εντάξει, αντικειμενικά, αλλά δεν έχουν όλοι αυτοί τον τρόπο/τα εργαλεία να μετρήσουν αντικειμενικά αυτό το πράγμα, αυτό λέω.

Άσε δηλαδή που εννούσα την ποιότητα εγώ.

 

Αν είχες σκεφτεί φίλως να αφήσεις από το βράδυ την μπριζόλα σου σε σε μια μαρινάδα, θα έβλεπες ότι ανάλογα με την μαρινάδα και τον τρόπο ψησίματος, μπορούσε να έχει μεγαλύτερο μαγειρικό ενδιαφέρον.

 

Όρμα της τώρα.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Spyros Delta είπε

Διαφωνω και αιτιολογω την αποψη μου.

Απο τη στιγμη που μια μουσικη (καλες τεχνες γενικοτερα) επηρεαζει συναισθηματα και μαλιστα πολυ εντονα, για μενα εχει σοβαροτατο ενδιαφερον μουσικα, ακομα κι αν βασιζεται σε απλουστατες μορφολογιες, θεωρητικα, αρμονικα, τεχνικα κλπ

Και εκει ειναι η μαγκια του θεωρητικου που θα βρει και θα καταγραψει τι κανει αυτο το απλο μουσικο μορφωμα να επηρεαζει τοσο εντονα.

συμφωνω απολυτα με τον Σπυρο.

Απο την στιγμη που μια μουσικη μπορει κ αγγιζει μια μεριδα του κοσμου ειτε συναισθηματικα ειτε εγκεφαλικα ειτε απλα κ μονο  διασκεδαστικα , για μενα εχει καλλιτεχνικο κ μουσικο ενδιαφερον.

Με αυτο το τροπο Ο Μπαχ , ο Ακης Πανου και η Sia..τους προσεγγιζω με τον ιδιο τροπο και τους δινω την ιδια σοβαροτητα οταν ακουω μουσικη.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου