Προς το περιεχόμενο

Μουσικός αναλφαβητισμός...Βοήθεια!


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για να αρχίσει να πέρνει ένα τέλος κάποια στιγμή αυτό το thread, ας πω κι εγώ την άποψή μου μιας και απο μένα ξεκίνησε το "κακό":

 

> κάποιοι πιστεύουν ότι η θεωρία κάνει μόνο καλό

> κάποιοι ότι κάνει κακό μιας και σε "αποστειρώνει" και χάνεις την ουσία και

> κάποιοι υποστηρίζουν ότι συνδυασμός θεωρίας και πράξης είναι το καλύτερο.

 

ΟΚ υπάρχουν 3 διαφορετικές αντιλήψεις.

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς έχουμε να χωρίσουμε και κυρίως γιατί πρέπει να αποδειχθεί ότι μόνο 1 από αυτές τις αντιλήψεις είναι σωστή;

 

Ας κάνει ο καθένας ό,τι θεωρεί καλύτερο για τον εαυτό του και ας τελειώνει το θέμα.

Ας θέσει ο καθένας τους προσωπικούς  μουσικούς του στόχους και ας βρει την καλύτερη μέθοδο για να τους επιτύχει.

 

 

Προφανώς και δε χρειάζεται να μάθει να διαβάζει παρτιτούρες 10 οργάνων ταυτόχρονα, κάποιος τον οποίο τον ενδιαφέρει να παίζει μπουζούκι στο κουτούκι της γειτονιάς του.

 

Αντίθετα για κάποιον που ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με σύνθεση "κλασικού" τύπου μουσικής, η θεωρητική κατάρτιση είναι μάλλον μονόδρομος.

Σε αυτόν τον άνθρωπο δε μπορείς να του πεις "έλα μωρε...θεωρίες, κανόνες και μα*&*&@ες...Τη μουσική πρέπει να τη νιώθεις και να τη βιώνεις...Όλα τα άλλα είναι βλακείες...".

 

Όπως επίσης, άλλη αντιμετώπιση θα έχει απέναντι στο βιολί πχ ένας σολίστ μιας μεγάλης κλασικής ορχήστρας και άλλη ο "βιολιντζής" που θα παίζει ταξίμια όλη νύχτα σε ένα πανηγύρι στην επαρχία.

 

Άλλα μέτρα και άλλα σταθμά...

 

Για αυτό λοιπόν προτείνω για μια ακόμη φορά, να αναλογιστεί ο καθένας το τι αναζητά από τη μουσική και ποιοι είναι οι στόχοι του και η απάντηση στο πώς θα πετύχει αυτό που θέλει, μάλλον θα δοθεί από μόνη της ;)

 

 

Εγώ θεωρώ ότι ξέρω πού βρίσκομαι μουσικά, ξέρω τι ψάχνω και με τη βοήθειά σας βρήκα και τα μέσα για να το προσπαθήσω ;)

 

Καλή επιτυχία και στους υπόλοιπους 8)

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 242
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ηλία έτσι όπως τα λες είναι και όντως δεν χρειάζεται να πεισθεί κανείς για κάτι. Απλά, υπάρχει το θέμα του ότι επειδή η ζωή κρατά κατά μέσο όρο μόνο 72 χρόνια, είναι κρίμα να επενδύει κάποιος χρόνο σε κάτι που δεν έχει σημασία, σε σχέση με τους σκοπούς του/της. Γι' αυτό γίνεται η συζήτηση.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

είναι κρίμα να επενδύει κάποιος χρόνο σε κάτι που δεν έχει σημασία, σε σχέση με τους σκοπούς του/της.

 

Και ποιος είναι σε θέση να κρίνει τι έχει σημασία για κάποιον άλλον άνθρωπο;

Ποιος μπορεί να θέσει τα γενικά κριτήρια σχετικά με το τι είναι σημαντικό (και άξιο επένδυσης χρόνου) ή όχι;

 

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ποιος είναι σε θέση να κρίνει τι έχει σημασία για κάποιον άλλον;

Ποιος μπορεί να θές τα κριτήρια του τι είναι σημαντικό (και άξιο επένδυσης χρόνου) ή όχι γενικά;

 

Έτσι όπως ρωτάς... κανείς!

Αλλά υπάρχει και η ιστορική εμπειρία που λέει ότι για την εδραίωση της μίας ή της άλλης (ή της παράλλης) πορείας, κάποια πράγματα απαιτούνται και κάποια πράγματα μπορούν να παραληφθούν.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Wow! μου κάνει μεγάλη εντύπωση η στάση σου για το συγκεκριμένο θέμα λαμβάνοντας υπόψη αυτά που υποστήριζες σε ένα γενικότερο θέμα για την παιδεία (θυμάσαι πιστεύω. Περι βιβλίου, γνώσεων κλπ κλπ) μου έδωσες την εντύπωση ότι υποστηρίζεις την κάθε μορφή γνώσης και μόρφωσης. Γιατί επιμένεις ότι η μουσική παιδεία των ωδείων είναι άχρηστη? Γνώσεις είναι κ αυτές ό,τι και νά ναι. όπως και να ναι είναι γνώσεις. Όπως και τα βιβλία μουσικής.

Γιατί να μην μελετήσει κάποιος μουσική εφόσον θέλει να γίνει καλύτερος μουσικός? Ακόμη και στην Ελλάδα, στα ωδεία μας. Κάτι είναι κ αυτό απο το τίποτα, ή απο το να πάρεις μια κιθάρα και να κάθεσαι μόνος σο περιμένοντας να έρθει το Άγιο πνέυμα να σε φωτίσει.

Συμφωνώ με αυτό που λές περί χρόνου, ότι θα μπορούσε κάποιος να αξιοποιήσει καλύτερα το χρόνο του. Αν αυτός ο κάποιος θέλει να γίνει επαγγελματίας μουσικός όμως, είτε εκτελεστής, είτε δάσκαλος, αυτή η παιδεία επιβάλεται.

Αν κάποιος ερασιτέχνης θέλει απλώς να αναπτύξει την γενική του παιδεία και θέλει να πάρει και μια γεύση απο μουσική, φυσικά και το καλύτερο που έχει να κάνει δεν είναι να πάει σε ωδείο.

Πάντα φιλικά αυτα και με διάθεση για διάλογο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί επιμένεις ότι η μουσική παιδεία των ωδείων είναι άχρηστη? Γνώσεις είναι κ αυτές ό,τι και νά ναι. όπως και να ναι είναι γνώσεις. Όπως και τα βιβλία μουσικής.

 

Επίσης, το Cosmopolitan, η Εγκυκλοπαίδια του Σεξ και τα αφιερώματα του Κωστόπουλου "είναι γνώσεις και αυτές, ό,τι και να'ναι".

 

Ανάθεμα, όμως, αν κάποιος κάνει καλύτερο σεξ μετά τη μελέτη αυτών.

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο αρνητικό που μπορώ να εντοπίσω εγώ σε σχέση με την συστηματική- "ακαδημαϊκή" σπουδή της μουσικής, είναι ότι εμφυσά στους θιασώτες της την ψευδαίσθηση ότι η τέχνη αυτή είναι χωράφι τους.Και οι υπόλοιποι,μη-σπουδαγμένοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι απλά καταπατητές του. Κατά τα άλλα, είναι ζήτημα ωριμότητας, τόσο μουσικής, όσο και ουσιαστικής, ανθρώπινης, να τοποθετεί κανείς τα πράγματα στο σωστό τους πρίσμα.

 

It's a shame stupidity isn't painful.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί επιμένεις ότι η μουσική παιδεία των ωδείων είναι άχρηστη?

Κάτι είναι κ αυτό απο το τίποτα, ή απο το να πάρεις μια κιθάρα και να κάθεσαι μόνος σο περιμένοντας να έρθει το Άγιο πνέυμα να σε φωτίσει.

Αν αυτός ο κάποιος θέλει να γίνει επαγγελματίας μουσικός όμως, είτε εκτελεστής, είτε δάσκαλος, αυτή η παιδεία επιβάλεται.

 

Αν και απευθύνεσαι στον eye, επέτρεψέ μου να πω κι εγώ τη γνώμη μου...

1. Κανείς δεν είπε πως η ωδειακή παιδεία είναι άχρηστη... Εξαρτάται από το τι θες να κάνεις... Όταν θες να γίνεις δάσκαλος θεωρητικών μουσικής ή κάποιου κλασσικού όργανου, σαφώς και είναι άκρως απαραίτητη... Βέβαια οι συνάδερφοί σου πανεπιστημιακοί διαφωνούν κάθετα με σένα και τη θεωρούν άχρηστη γνώση όταν πρόκειται για διδασκαλία σε καλοπληρωμένες θέσεις της δημόσιας εκπαίδευσης (αλλά άλλο θέμα αυτό).

2. Επίσης κανένα άγιο πνεύμα δε θα σε φωτίσει αν δεν το έχεις μέσα σου... είτε έχεις την παιδεία είτε όχι...

3. Επαγγελματίες μουσικοί δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί... Τόσοι επαγγελματίες δεν έχουν κάτσει να ασχοληθούν με παράλληλες 5ες και μάλλον τους βγήκε σε καλο...

4. Κι εγώ έχω περάσει από αυτές τις σπουδές, αλλά επειδή το έκανα δε σημαίνει πως δε θα αναγνωρίσω ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι επιλογή - πατάτα. Το γνώρισα και το απαξιώνω (ποτέ γενικά).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κάποιος θέλει να παραμείνει σε δυο τρία ακκόρντα και να νομίζει ότι κάτι κάνει, τότε ναι δεν χρειάζεται να σπουδάσει. Θα ζει μέσα στον μικρόκοσμό του και θα χαίρεται. Δεν υπάρχει βέβαια κάτι κακό σ'αυτό. Εως την στιγμή που αυτός απαξιώνει την όποια θεωρητική και πρακτική κατάρτιση για να κρύψει την δική του ανεπάρκεια. Οπως δηλαδή λειτουργεί όλος ο δημόσιος βίος της χώρας.

  Η μουσική είναι κάτι πολύ περισσότερο από κλίμακες ακκόρντα και ανάγνωση παρτιτούρας. Νομίζετε ότι οι ξένοι δεν έφαγαν τα μάτια τους μελετώντας ΚΑΙ θεωρητικά; Για μελετήστε λίγο τους ξένους. Γιατί ακούγονται οι συνθέσεις τους τόσο καλύτερες; Υπάρχει υπόβαθρο, χρόνια μελέτης και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο. Κι όλα αυτά βρίσκουν εφαρμογή στο έργο τους. Γιατί  λέμε ακόμα για τον Θοδωράκη, τον Χατζηδάκη τον Ξαρχάκο τον Πλέσσα τον Κατσαρό  και τόσους άλλους παλαιότερους συνθέτες. Για μελετήστε μια πάρτα απ'αυτούς. Οχι απ'αυτές που κυκλοφορούν με μια μελωδία και τα ακκόρδα με λατινικά. Κανονική πάρτα είτε για πιάνο είτε για ορχήστρα. Πήρε ο Χατζηδάκης τα ρεμπέτικα και τις ζεμπεκιές και τους άλλαξε τα φώτα. Μόνο με ταλέντο; Οχι. ΚΑΙ με ταλέντο.

Πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις. Ομως δεν αναιρούν τον κανόνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κάποιος θέλει να παραμείνει σε δυο τρία ακκόρντα και να νομίζει ότι κάτι κάνει, τότε ναι δεν χρειάζεται να σπουδάσει. Θα ζει μέσα στον μικρόκοσμό του και θα χαίρεται. Δεν υπάρχει βέβαια κάτι κακό σ'αυτό. Εως την στιγμή που αυτός απαξιώνει την όποια θεωρητική και πρακτική κατάρτιση για να κρύψει την δική του ανεπάρκεια. Οπως δηλαδή λειτουργεί όλος ο δημόσιος βίος της χώρας.

  Η μουσική είναι κάτι πολύ περισσότερο από κλίμακες ακκόρντα και ανάγνωση παρτιτούρας. Νομίζετε ότι οι ξένοι δεν έφαγαν τα μάτια τους μελετώντας ΚΑΙ θεωρητικά; Για μελετήστε λίγο τους ξένους. Γιατί ακούγονται οι συνθέσεις τους τόσο καλύτερες; Υπάρχει υπόβαθρο, χρόνια μελέτης και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο. Κι όλα αυτά βρίσκουν εφαρμογή στο έργο τους. Γιατί  λέμε ακόμα για τον Θοδωράκη, τον Χατζηδάκη τον Ξαρχάκο τον Πλέσσα τον Κατσαρό  και τόσους άλλους παλαιότερους συνθέτες. Για μελετήστε μια πάρτα απ'αυτούς. Οχι απ'αυτές που κυκλοφορούν με μια μελωδία και τα ακκόρδα με λατινικά. Κανονική πάρτα είτε για πιάνο είτε για ορχήστρα. Πήρε ο Χατζηδάκης τα ρεμπέτικα και τις ζεμπεκιές και τους άλλαξε τα φώτα. Μόνο με ταλέντο; Οχι. ΚΑΙ με ταλέντο.

Πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις. Ομως δεν αναιρούν τον κανόνα.

 

Το country, τα μπλούζ, τα ρεμπέτικα, η παραδοσιακή μουσική όλων των λαών, η ηλεκτρονική και η πανκ είναι οι εξαιρέσεις? ΟΧΙ

Μόνο οι εύποροι ευρωπαίοι ασχολούνταν με την παρτιτούρα. Αρα ποιός ζεί στο μικρόκοσμο?

Δεν υπάρχει καν κανόνας να αναιρεθεί.

 

Το ακούσαμε και αυτο..... ο Johnny Cash πού ήξερε 5-6 ακκόρντα "νόμιζε ότι κάτι έκανε".

 

 

tassos1978 οι απαντήσεις σου από την αρχή ήταν γεμάτες μετριοπάθεια και ειλικρίνια. Είσαι από τους αγαπημένους μου posters (αν εξαιρέσουμε κάτι που είχες πει για τον Vangelis παλαιότερα  ;D ;D ;D ;D ;D).

Destroy him, my robots!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου