Προς το περιεχόμενο

Τα όρια ευθύνης του καλλιτέχνη


trolley

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ρε παίδες, συγνώμη που πετάγομαι με το άσχετο, αλλά επειδή έχω ένα μεγάλο κενό στη γνώση μου περί Nietzsche, τι να διαβάσω; Sorry και πάλι για το off-topic ;)

 

και τίποτα να μην διαβάσεις δεν χάνεις και τίποτα!!

(σ.σ. no kiding!..) 8)

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 135
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Eίναι θαυμαστή η προσπάθεια που μπορεί να καταβάλλει κάποιος για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα (για τον μαέστρο του starscream μιλάω).

 

Λες ότι ουσιαστικά ήταν ενάντια στο καθεστώς των γουρουνιών αλλά μόνο ουσιαστικά δεν ήταν.

 

Απλά κατασκεύασε ένα ολόκληρο σκεπτικό το οποίο πιθανότατα πίστεψε, ώστε να δικαιολογήσει την στάση του να μείνει και να "βολευτεί" με τα γουρούνια.

Ίσως δεν είχε το θάρρος είτε να ξεσπιτωθεί και να φύγει είτε να αντισταθεί πραγματικά.

 

Υγ. Απλώς μια γενική παρατήρηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

haryy βρίσκω το μένος σου υπερβολικό. Κάνεις μια υπόθεση την οποία δεν μπορείς να στηρίξεις με κάποιο δεδομένο αλλά μόνο με βάση το συναίσθημα. Για το ...αντισταθεί πραγματικά... έχω να πω, καθείς και τα όπλα του. Επίσης αν με το ...να μείνει και να "βολευτεί" με τα γουρούνια.Ίσως δεν είχε το θάρρος είτε να ξεσπιτωθεί εννοείς το γεγονός ότι παρέμεινε και εργάστηκε καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου στο Βερολίνο το οποίο κατά το 1943-1945 ισοπεδώθηκε από τους συνεχείς βομβαρδισμούς και στο οποίο οι συνθήκες διαβίωσης για όλο τον κόσμο εκτός από τα στελέχη των ναζί ήταν δύσκολες, αυτοί που ξενιτεύτηκαν προς δυσμάς μάλλον τα περνούσαν καλύτερα.

 

Για την ιστορία, ο Furtwangler δεν υπήρξε ποτέ μέλος του ναζιστικού κόμματος και αθωώθηκε (και πίστεψε με, αυτοί που τον αθώωσαν είχαν πολύ μεγαλύτερο θυμό και καχυποψία από εσένα γιατί τα γεγονότα του πολέμου ήταν νωπά). 

 

Προσωπικά θεωρώ αδύνατο να κατανοείς και να ερμηνεύεις το έργο του Beeethoven και του Brahms και παράλληλα να έχεις την ελάχιστη  συνάφεια με το καθεστώς και την ιδεολογία του ναζισμού, αλλά αυτός είναι ένας ιδεαλιστικός συνειρμός και δεν μπορώ να τον αποδείξω...

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το καθεστώς των γουρουνιών (τι σου φταίνε τα κακόμοιρα τα τετράποδα;), είναι ότι στην πραγματικότητα ήταν άνθρωποι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερουμε καν αν ο Mayakovsky ηξερε τα τρομακτικα εγκλήματα που συντελουνταν απο το πολιτικο συστημα το οποιο αυτος εξυμνουσε...

 

O Mayakovsky ποτε δεν εξυμνησε το σταλινικο καθεστως. Επισης, ειναι αδυνατον οποιοσδηποτε, επιφανης η αφανης, πολιτικοποιημενος ανθρωπος εκεινης της εποχης να ΜΗΝ γνωριζει το τι συμβαινει τριγυρω του, και σε πολιτικο και σε κοινωνικο επιπεδο.

 

Δεν ειπα ποτε οτι ηταν...σταλινικος,ηταν ομως σαφως ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΟΣ του καθεστωτος (οντως ειχε δημοσιευσει ΠΡΙΝ την Οκτωβριανη επανασταση) και ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ισως Ρωσος καλλιτεχνης στον οποιο επιτρεπονταν να ταξιδευει ελευθερα στο εξωτερικο...

 

Ηταν μαλιστα ο ...μοναδικος Ρωσος τον οποιο μετα το θανατο του (αυτοκτονησε το 30 και η "δολοφονια" του δεν αποδειχτηκε ποτε ουτε και μετα την πτωση του σταλινισμου ) ο ιδιος ο Σταλιν "τιμησε" στελνοντας ιδιοχειρο "γραμμα" ωστε να σταματησει η δυσφημηση του....

 

 

 

Αποκλειεται να γνωριζε τα γκουλαγκ και την παρανοια του Σταλιν (αλλωστε πεθανε τo 30) μια και ελαχιστοι ανθρωποι στη Ρωσια εκεινη την εποχη ηξεραν την τεραστια εκταση της σφαγης (η οποια θα τονισω ξανα οτι αριθμητικα ηταν μεγαλυτερη απο αυτη του Χιτλερ....)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παίδες, συγνώμη που πετάγομαι με το άσχετο, αλλά επειδή έχω ένα μεγάλο κενό στη γνώση μου περί Nietzsche, τι να διαβάσω; Sorry και πάλι για το off-topic ;)

 

και τίποτα να μην διαβάσεις δεν χάνεις και τίποτα!!

(σ.σ. no kiding!..) 8)

 

Διαφωνω καθετα ηταν μεγας φιλοσοφος αν και ..."αντιχριστος"... (βεβαια αυτο δεν ειναι κακο για μενα καλο ειναι.... :))

 

ηταν αλλωστε  δριμύτατος επικριτής τόσο των εθνικιστικών, όσο και κάθε αντισημιτικών τάσεων και αυτο θα το καταλαβεις αν ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ο ΙΔΙΟΣ τα εργα του και δεν αρκεστεις στη λασπη των επικριτων του....

 

 

διαβασε οπωσδηποτε το Ταδε εφη Ζαρατουστρα & το Beyond Good and Evil ....

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά είναι...

 

Το θέμα του τόπικ είναι για έναν καλλιτέχνη ευνοούμενου του ναζισμού που αποφάσισε υπεραιωνόβιος να επαναδραστηριοποιηθεί, για τελευταία φορά ίσως, και ο Superfunk κατόρθωσε να το γυρίσει στο ότι ο κομμουνισμός - σταλινισμός ( να μη πω "κουμουνισμός" όπως χονδροειδώς του αρέσει πολλές φορές να τον λέει ο ίδιος) είχε περισσότερα θύματα από το ναζισμό.

 

Δε θα χαρακτηρίσω πως λέγεται αυτό, καθένας μπορεί να το ονομάσει όπως θέλει. Υπάρχει όμως συγκεκριμένη ονομασία.

 

Για το κυρίως θέμα τώρα, εαν δε τραγουδήσει χιτλερικοναζιστικά προπαγανδιστικά τραγούδια,απο μένα είναι ελεύθερος να τραγουδήσει, πράγμα που ίσως έπρεπε να είχε κάνει καιρό πριν.

 

Αν η δράση του στην περίοδο του ναζισμού κρινόταν εγκληματική υπήρχαν τόσα χρόνια νόμοι και θεσμοί να τον δικάσουν ειδικά στη χώρα του.

 

Τέλος

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνω καθετα ηταν μεγας φιλοσοφος αν και ..."αντιχριστος"... (βεβαια αυτο δεν ειναι κακο για μενα καλο ειναι.... )

 

ηταν αλλωστε  δριμύτατος επικριτής τόσο των εθνικιστικών, όσο και κάθε αντισημιτικών τάσεων και αυτο θα το καταλαβεις αν ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ο ΙΔΙΟΣ τα εργα του και δεν αρκεστεις στη λασπη των επικριτων του....

 

 

διαβασε οπωσδηποτε το Ταδε εφη Ζαρατουστρα & το Beyond Good and Evil ....

 

+500.000

 

Προσωπικά με οφέλησε πάρα πολύ ο Nietzsche. Έχω διαβάσει διαβάσει τα 2 που αναφέρει ο superfunk και άλλα 2. Δεν είναι εύκολα βιβλία βέβαια και όπως κάθε φιλοσοφία πρέπει να διαβαστεί δογματικά. Αλλιώς δεν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Δεν ειπα ποτε οτι ηταν...σταλινικος,ηταν ομως σαφως ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΟΣ του καθεστωτος (οντως ειχε δημοσιευσει ΠΡΙΝ την Οκτωβριανη επανασταση) και ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ισως Ρωσος καλλιτεχνης στον οποιο επιτρεπονταν να ταξιδευει ελευθερα στο εξωτερικο...

 

Ηταν μαλιστα ο ...μοναδικος Ρωσος τον οποιο μετα το θανατο του (αυτοκτονησε το 30 και η "δολοφονια" του δεν αποδειχτηκε ποτε ουτε και μετα την πτωση του σταλινισμου ) ο ιδιος ο Σταλιν "τιμησε" στελνοντας ιδιοχειρο "γραμμα" ωστε να σταματησει η δυσφημηση του....

 

 

 

Αποκλειεται να γνωριζε τα γκουλαγκ και την παρανοια του Σταλιν (αλλωστε πεθανε τo 30) μια και ελαχιστοι ανθρωποι στη Ρωσια εκεινη την εποχη ηξεραν την τεραστια εκταση της σφαγης (η οποια θα τονισω ξανα οτι αριθμητικα ηταν μεγαλυτερη απο αυτη του Χιτλερ....)

 

 

 

 

O Mayakovsky συγκεκριμενα, ειχε πολλους συντροφους που ειτε "εξαφανιστηκαν" ειτε πηγαν για "κατασκηνωση" στα γκουλανγκ. Μεσα απο τα εργα του καυτηριαζε τους αντεπαναστατες και τους ρεφορμιστες της εποχης, και μετα τον Θανατο του Λενιν ηταν συνεχεια στην μπουκα.

Αυτη η ομοδα πολιτων ηξερε τι συμβαινει, μιας και ηταν πολυ πιθανον να καταληξουν εκει.

 

 

"οι δρομοι ειναι τα πινελα μας

και οι πλατειες οι παλετες μας"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν το παμε ετσι ολοι οι κλασσικοι συνθετες απο τον Μπετοβεν μεχρι τον Μοτσαρτ και ου το καθεξης ηταν αυλοκολακες ΤΥΡΡΑΝΩΝ οι οποιοι τους σπονσοραρανε και τους πληρωναν αδρα .....δεν εφταιγαν ομως αυτη που η ιστορικη συγκυρια τους εκανε να δημιουργουν σε μια εποχη τυρρανων....

 

Ακόμη κι αν ήταν έτσι (ακόμη δηλαδή κι αν τους χαρακτηρίσουμε "τυράννους", κάτι με πολύ μεγάλη βαρύτητα), ωχριούν μπροστά σε Χίτλερ και Στάλιν, τόσο πολύ που θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι δυο άσχετα και μη συγκρίσιμα μεγέθη. Ήταν ο μόνος τρόπος να βγάλουν τα προς το ζειν, και βεβαίως δεν περιορίζονταν στους ηγεμόνες αλλά και σε κάθε λογής πλούσιους της εποχής.

 

Κι άλλο να είσαι μαικήνας και προστάτης των καλλιτεχνών, κι άλλο να στέλνεις εκατομμύρια ανθρώπους στους φούρνους...

 

 

 

 

 

Μενέλαε, αν δεις ότι αυτά που σου πρότειναν οι άλλοι είναι πολύ "βαριά" για πρώτη δόση, σου συστήνω το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" του Ίρβιν Γιάλομ (θα το βρεις πολύ εύκολα μιας και έχει γίνει - εδώ και μερικά χρόνια - μπεστ σέλλερ). Αλλά να προσέχεις με το Νίτσε γιατί η ενασχόλησή σου με τις θεωρίες του μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη - μπορεί να σε αλλάξει ριζικά.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου