Προς το περιεχόμενο

Επεξεργαστές - "Πεταλιέρες" φωνής.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα ήθελα την γνώμη ή και την εμπειρία σας σχετικά με επεξεργαστές για φωνή όπως

http://www.tc-helicon.com/VoiceLive

ή http://www.tc-helicon.com/default.asp?id=9858

ή http://www.digitech.com/products/Vocalist_Live4/

ή http://www.digitech.com/products/Vocalistlivepro/index.php.

Το σκεπτικό είναι πως με ένα τέτοιον επεξεργαστή θα έχεις καλύτερο έλεγχο στην φωνή σου,χωρίς να εξαρτάσαι από τον ηχολήπτη που ούτε το playlist ξέρει,ούτε το πότε χρειάζεσαι βάθος ή delay (και πόσο),ενώ από την άλλη θα έχεις την δυνατότητα να "παρουσιάζεις" φωνές όταν δεν μπορείς να έχεις το τριφωνο μαζί σου.. ;D

Θα με ενδιέφερε η γνώμη τόσο των ηχοληπτών που έχουν χρησιμοποιήσει παρόμοια ή αυτά τα μηχανήματα αλλά και των τραγουδιστών που ψάχνονται με αυτό το θέμα.Thanks!! :)

If the house is rocking,don't bother knocking...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να φανταστώ πως δεν έχετε δει κάποιον να τα χρησιμοποιεί ποτέ,ε? :-\

Οκ,θα πάω να τα ακούσω και θα σας πω τις δικές μου εντυπώσεις. ;)

If the house is rocking,don't bother knocking...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλό είναι να μην χρησιμοποιείτε τέτοια μηχανήματα σε live παρά μόνο αν πρόκειται για κάποιο special effect που είναι απαραίτητο για την σωστότερη παρουσίαση του τραγουδιού, όπως κάποιο στιγμιαίο flanging ή κάποιο ραδιοφωνικό εφέ κλπ. Γενικώς αφήνετε τις "καθημερινές" ρυθμίσεις (eq, delay, reverb) για τον ηχολήπτη γιατί αυτός είναι κάτω και ακούει ότι ακούει και ο κόσμος, με αποτέλεσμα να ξέρει κάθε στιγμή τι ρύθμιση χρειάζεται. Εσείς που είσαστε πάνω στο stage δεν έχετε ιδέα τι ήχος πηγαίνει κάτω, τι ρυθμίσεις χρειάζονται κλπ γιατί απλούστατα δεν είσαστε κάτω!

 

Μου έχει τύχει να κάνω live σε ένα πολύ γνωστό ηλεκτρονικό σχήμα όπου ο απερίγραπτος τύπος του γκρούπ είχε κονσόλα στο stage όπου μιξάριζε επι τόπου και μου έστελνε στην front of house κονσόλα την στέρεο έξοδό της!!! ??? ::) ???

Η αίθουσα ήταν ηχητικά αισχρή και απαιτούσε διαρκώς ρυθμίσεις από κάτω οι οποίες κάτω από αυτές τις τρελές συνθήκες δεν μπορούσαν φυσικά να γίνουν, με αποτέλεσμα όλο το live να έιναι ένα φιάσκο. Περιττό να σας πω ότι η κονσόλα έμεινε ορφανή γιατί δεν ήμουν τόσο χαζός ώστε να εισπράττω εγώ τους μορφασμούς του κοινού. ;D

 

Το ρεζουμέ από όλα αυτά είναι πως τα γκρούπ καλό είναι να έχετε έναν δικό σας ηχολήπτη για τα live (ο οποίος όμως να ΕΙΝΑΙ ηχολήπτης) και να ξέρει τα κομμάτια ώστε να επεμβαίνει κάθε στιγμή εκεί που χρειάζεται χωρίς να απασχολείστε εσείς ιδιαίτερα με το θέμα του ήχου σε μεγάλο βαθμό.

 

Αν οι απαιτήσεις σας δεν είναι μεγάλες μπορείτε να εμπιστεύεστε τον ηχολήπτη της εκάστοτε εταιρείας που αναλαμβάνει την συναυλία κάθε φορά ή τον ηχολήπτη του μαγαζιού που παίζετε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα το να έχεις τον δικό σου ηχολήπτη είναι το ιδανικό αλλά πόσο εύκολο είναι αυτό να συμβεί... :-\

Υπάρχουν είδη μουσικής που δεν είναι τόσο απλές αυτές οι καθημερινές ρυθμίσεις που αναφέρεις...Όταν τραγουδάς power ή progressive metal και δεν ακούς πάνω στο stage το πιθανότερο είναι να χάσεις πολλά πράγματα και κυρίως τη φωνή σου.. ;D..Στο studio για παράδειγμα τραγουδάω με ακουστικά και ο ήχος μου είναι ακριβώς όπως τον θέλω.Στο live κάνεις soundcheck και όταν τελειώσει η συναυλία,έρχεται ο ηχολήπτης και σε ρωτάει:"Δεν άκουγες,έ?"

"Εννοείται ότι δεν άκουγα,αλλά τί να σου πω κι εσένα τώρα.." :-X ;D

Γι αυτό σκεφτόμουν για κάποια λύση που θα μπορούσες να ξεπεράσεις προβλήματα τέτοιου τύπου,χωρίς να εξαρτάσαι από το τί ακούει ο ηχολήπτης που ούτως ή άλλως δεν είναι πάνω για να ακούει.. ;)

Αλλά αν καταλαβαίνω από αυτά που μου λες,μάλλον περισσότερο γκρίνια και ασυνεννοησία θα φέρει παρά λύση στον ήχο on stage. :-\ :)

Thanks,πάντως! :)

If the house is rocking,don't bother knocking...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που αναφέρεις είναι άλλο θέμα. Το αν ακούς ή όχι στη σκηνή είναι θέμα του ηχολήπτη ο οποίος είναι υποχρεωμένος να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να ακούς όσο το δυνατόν πιο καλά, αλλά αυτό δεν λύνεται με την χρησιμοποίηση κάποων περίτεχνων εφέ που θα σου δίνουν κάθε φορά και όπου παίζεις, την απόλυτη καθαρότητα φωνής. Ακόμα και αν υπήρχε αυτό το setup, θα έπρεπε να κουβαλάς και το προσωπικό σου Monitor ηχείο πράγμα λίγο δύσκολο να συμβεί.

 

Από την άλλη καταλαβαίνω ότι πολλές φορές παίζετε σε χώρους με υποδεέστερα μηχανήματα (και τεχνικούς μερικές φορές).

 

Αν θες να γλιτώσεις τουλάχιστον από το θέμα του να ακούς ή όχι στο live, μπορείς να στραφείς στη λύση του in-ear monitor δηλαδή των επαγγελματικών ακουστικών monitor. Μπορείς να κοιτάξεις σε εταιρείες όπως η Senheizer και η Shure.

 

Αυτή η λύση έχει μεν το πλεονέκτημα του ότι σίγουρα θα ακούς τη φωνή σου, έχει όμως και κάποια πιθανά μειονεκτήματα όπως το αίσθημα της αποκοπής από το πραγματικό περιβάλλον και μερικές φορές το "στονάρισμα" δηλ. ο τραγουδιστής φαλτσάρει λίγο γιατί δεν ακούει την κανονική του φωνή.

 

Αυτά λύνονται μερικές φορές με τη χρήση In-ear στο ένα αυτί ώστε από το άλλο να ακούει ο τραγουδιστής την πραγματική του φωνή αλλά και το ηχητικό περιβάλλον της σκηνής.

 

Αυτό είναι μια λύση που αφορά την καθαρότητα της φωνής στα monitor σου.

 

Όμως η χρήση πολύπλοκων εφέ με προ-ρυθμισμένη πεταλιέρα είναι κορώνα-γράμματα για τον απλούστατο λόγο ότι κάθε περιβάλλον είναι διαφορετικό ακουστικά και έτσι δεν δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης από τον ηχολήπτη (αφού εσύ δεν μπορείς να ακούς κάθε φορά τι χρειάζεται για τον συγκεκριμένο χώρο) ΕΚΤΟΣ:

α) Αν παίζεις στο ίδιο μαγάζί σεζόν και κάνεις μαζί με τον ηχολήπτη τις ρυθμίσεις.

β) Αν είναι διατεθειμένοι όλοι και διαθέτουν τον απαραίτητο χρόνο ώστε να ΑΛΛΑΖΕΙΣ τις ρυθμίσεις κάθε φορά που παίζεις σε άλλο χώρο, ΜΑΖΪ με τον ηχολήπτη προβάροντας παράλληλα ΟΛΗ η μπάντα για τον σκοπό αυτό.

 

Θα πρέπει δηλ. να ξεδιαλύνεις το γιατί θέλεις ένα τέτοιο εφέ. Αν το θες για να σου καθαρίσει την φωνή στο monitor τότε δεν χρειάζεται. Αυτό πρέπει να το κάνει ο ηχολήπτης. Αν διαθέτεις δικό σου μικρόφωνο και in-ear monitor όπως είπαμε, τα πράγματα διευκολύνονται λίγο από την άποψη ότι θα εξαρτιέσαι λιγότερο από τους παράγοντες κακός χώρος, κακά monitor, κακός τεχνικός.

 

Αν το θες για περίτεχνα εφέ τα οποία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ώστε να ακουστούν σωστά τα κομμάτια σας και δεν σας "παίρνει" να έχετε δικό σας ηχολήπτη, θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να συνεργαστείς 1-2 φορές με κάποιον ηχολήπτη ο οποίος θα δουλέψει μαζί σου ρυθμίζοντας την πεταλιέρα σε συνθήκες πρόβας έτσι ώστε ακόμα και στο όχι ιδανικό, ακουστικά, περιβάλλον της πρόβας, το εφέ να ακούγεται όσο πιο σωστά γίνεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να ακουστεί σχετικώς καλά παντού (δεν είναι σίγουρο όμως, ίσως χρειάζονται και πάλι ρυθμίσεις όπως ανέφερα πιο πάνω που απαιτούν υπομονή και χρόνο για να γίνουν σωστά).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την χρήση του δικού μου monitor ηχείου την σκέφτηκα για να είμαι ειλικρινής,και δεν μου φάνηκε τόσο ακραία,με την έννοια ότι όλοι κουβαλάνε από κάτι εκτός από μένα.. ;D ;D.Πέρα από την πλάκα,στα ηχεία που τραγούδησα τελευταία φορά,σχεδόν δεν αναγνώριζα την φωνή μου..τόσο μουντά ήταν..γι αυτό και δεν πιστεύω πως είναι υπερβολή να έχεις τα δικά σου εφέ και το δικό σου monitor.

Για μπροστά ξέρω πως δεν μπορώ να κάνω τίποτα,το πάνω είναι που με ενδιαφέρει,έτσι ώστε ότι "περνάει" κάτω να είναι σωστό τονικά κι εγώ να μην κουράζομαι.Από κει και πέρα αν είμαι θαμμένος στο mix,θα το ξέρω μόνο στο τέλος της συναυλίας.. ;D

In ear monitor δεν έχω χρησιμοποιήσει ακόμα και το φοβάμαι ακριβώς για τον λόγο που ανέφερες..έχω δει πάμπολλες φορές τραγουδιστές που ενώ το φοράνε μετά από λίγο το βγάζουν. ;)

Τις δυνατότητες της ύπαρξης πολλών φωνών την βρήκα φοβερά δελεαστική γιατί θα μπορείς χορωδιακά μέρη που ηχογραφηθήκαν φωνή-φωνή να τα έχεις και στο live.Θα φαινόταν πολύ εντυπωσιακό,αν και αντιλαμβάνομαι πως έχει μια δόση ρίσκου..(μεγάλη? ::) :)).

Δεν υπάρχει σκέψη για μόνιμο χώρο το οποίο φυσικά θα βοηθούσε μια τέτοια κατάσταση,αλλά περιοδείες σε διαφορετικά σημεία και σκεφτόμουν έναν τρόπο για να φτιάξεις τον "ήχο σου",όπως το κάνει ο κιθαρίστας ή ο μπασίστας.

Είδωμεν..

 

Υ.Γ:Ελπίζω να μην καταχράζομαι τον χρόνο σου,αλλά ειλικρινά έψαχνα μια έμπειρη δεύτερη γνώμη.Thanks!

If the house is rocking,don't bother knocking...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία, αφού ξεκαθαρίζουμε ότι θα ακούς μόνο εσύ, μπορείς λοιπόν να σπλιτάρεις το μικροφωνικό σου σήμα αγοράζοντας κάτι σαν αυτό:

http://www.thomann.de/gr/millenium_sp3_splitter.htm

 

Έχει 1 mic in και 3 mic out (χρειάζεσαι τα 2 out).

 

Συνδέεις το μικρόφωνο στο mic in και:

Α) Το ένα Out το δίνεις στον ηχολήπτη και

Β1) Το δεύτερο οut το πηγαίνεις στην πεταλιέρα σου και από εκεί στο προσωπικό σου Monitor (ή στο in-ear). Αυτή είναι μια απλή λύση στην περίπτωση που από το προσωπικό σου Monitor θα θέλεις να ακούς μόνο εσένα και κανένα άλλο από την μπάντα.

ή

Β2) Το δίνεις και αυτό στον ηχολήπτη μετά την πεταλιέρα, αλλά του λες να μην βγάλει αυτή τη γραμμή στα έξω ηχεία* παρά να την επιστρέψει μόνο στο Monitor που θα σου βάλει (ή στο δικό σου επίσης wedge ή in-ear) ώστε να ακούς μόνο εσύ το "effected" σήμα.

Αυτή είναι μια συνδεσμολογία που θα σου επιτρέψει να ακούσεις και όποιο άλλο σήμα θέλεις μαζί με το effected δικό σου.

 

Ελπίζω να βοήθησα.

 

 

*υγ. Τώρα που το σκέφτομαι, με αυτή τη λογική (Β2) μπορεί ο ηχολήπτης να χρησιμοποιήσει κατά όποιο ποσοστό επιθυμεί, και το effected σήμα της πεταλιέρας σου  στα έξω ηχεία και να κρίνει κατά τι ποσοστό θα ακούγεται σε σχέση με το original, dry σήμα που του έχεις δώσει από την πρώτη έξοδο του mic splitter σου. Άρα θα μπορεί να μιξάρει το εφέ σου έξω στα ηχεία όπως θέλει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου