Προς το περιεχόμενο

Χρήση automation αντί για compressor


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν παρατηρησες το αρθρο επικεντρωνεται κυριως στα φωνητικα...Αρα εννοειτε πως η χρηση κομπρεσορα ειναι απαραιτητη σε καποια αλλα πραγματα οπως π.χ. στην μποτα που ειπε ο boody και στα ντραμς - μπασο γενικοτερα θα ελεγα εγω...Παντως εχω χρησιμοποιησει καποιες φορες και τους δυο τροπους (πρωτα automation και μετα λιγοοο compression) και μπορω να πω οτι η αληθεια βρισκεται καπου στην μεση...αν και το ιδανικο για μενα ειναι να ξεζουμισεις τον τραγουδιστη μεχρι να το πει σωστα..αλλωστε αυτος παιρνει το χρημα και την φημη,μην τα περιμενει ολα απο εμας.. ;) ;) ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Administrator

Εγώ το έκανα μερικές φορές στο παρελθόν.

Το έκανα στην παραγωγή του πρώτου άλμπουμ των 1550 κάνοντας χρήση του automation της Neve Capricorn του Μεγάρου της Μουσικής για να διορθώσω τις εντάσεις στα takes της φωνής που είχαν γίνει σε όχι απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον.

Μετά τους φόρεσα και compression όμως (λίγο...) για πρόσθετο όγκο.

 

Μια άλλη φορά ήταν στον τυπικά κακογραμμένο ήχο (όχι η μουσική) μιας ταινίας όπου ο παραγωγός επέμενε ότι "that's the way to do it"... Riding the faders. Και μάλλον δεν είχε άδικο.

Πολύ βαρετό και επίπονο όταν μιλάμε για 2ωρη ταινία...

 

Αν θες ακομπρεσάριστο αποτέλεσμα χωρίς χρώμα και ζητάς μόνο σωστή ένταση, είναι μια πολύ απλή πια διαδικασία με τον αυτοματισμό των sequencers για να διορθώσεις τη στάθμη στις φωνές.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν θες ακομπρεσάριστο αποτέλεσμα χωρίς χρώμα και ζητάς μόνο σωστή ένταση, είναι μια πολύ απλή πια διαδικασία με τον αυτοματισμό των sequencers για να διορθώσεις τη στάθμη στις φωνές.

+1

Θα πρέπει να συνηδητοποιήσουμε ότι κατά βάση πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα: Leveling & compression

μπορεί αρχικά τα compressor να κατασκευάστηκαν ως leveling amps ο τρόπος που επιδρούσαν στο transient responce του εισερχόμενου σήματος όμως τα έκανε ένα νέο μοναδικό είδος επεξεργασίας.

Εξίσου σημαντικά και χρήσιμα εργαλεία, αλλά δεν νομίζω πως τίθεται θέμα επιλογής...

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1

.... πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα: Leveling & compression...

+1000

 

Tο αρθρο τα εχει κανει λιγο σαλατα. Οτι γραφει αφορα το leveling και μονο!

Σε καμια περιπτωση δεν μπορει να αντικαταστσει την δουλεια του κομπρεσσοραρα ;D

 

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

όσο για το comp όπως όλοι ξέρουν δεν είναι τίποτα άλλο (στην ιδανική του μορφή και όχι όταν χρησιμοποιείται σαν effect ή για να προσδώσει "χαρακτήρα"...), παρά ένα εικονικό χέρι του ηχολήπτη συνεχώς πάνω στο fader...αν έχετε όρεξη και χρόνο δοκιμάστε -αφού πάρετε ΣΩΣΤΕΣ στάθμες- να τον αντικαταστήσετε μετά το rec με τις volume envelopes των daw και θα με θυμηθείτε φτιάχνοντας την ιδανική και χωρίς ίχνος artifacts, δυναμική περιοχή...τώρα αν διαθέτετε κανά λαμπάτο τερατάκι και γουστάρετε τα ηχητικά του τερτίπια τον προσθέτετε με φειδώ στις ρυθμίσεις και απολαμβάνετε αυτό το κάτι που έχει να σας δώσει...

 

Όλα τα παραπάνω είναι απλά προσωπικές εκτιμήσεις και φυσικά κατά περίπτωση (για τις περισσότερες μιλάμε...) καταστρατηγούνται κι από μένα...πχ σιγά μη κάτσω να κάνω λεπτομερές automation σε μια κακοπληρωμένη δουλειά που πρέπει να τελειώσει σε 5 ώρες...εκεί τρώει ο comp ...σίδερα και το eq...ατσαλι...

 

ΥΓ. Ηχοληψία...χμ...γυναίκα δεν είναι κι αυτή??? λέτε να μην ξέρει να προσποιείται οργασμό??? θέλει προσοχή στα "σημάδια" γιατί αν το καταλάβεις αργά (μια και δεν μιλάει κι αυτή εύκολα) την έχασες...και πας για άλλη ξεκινώντας από την αρχή, απλά με ένα "πόντο" εμπειρίας παραπάνω...τώρα αν οι πόντοι φτάσουν ένα όριο και πάνω, το bonus είναι να την "ακουμπάς"  με το μαγικό σου ραβδί (όπως ο κυριούλης που ανέφερε ο SF) κι αυτή να "λιώνει"...

 

είναι μια παράθεση ενός post μου στο noiz πριν δύο χρόνια και η θέση μου φυσικά δεν έχει αλλάξει...

 

η τιθάσευση της δυναμικής περιοχής και η ανάδειξη της μουσικότητας και του συναισθήματος του ηχητικού υλικού είναι πολύ δύσκολο έργο ακόμα και για τον καλύτερο κομπρέσορα (δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένα ακόμα "χαζό" μηχανηματάκι με συγκεκριμένες δυνατότητες και έλλειψη κρίσης)...

άμα δεν βάλει διεξοδικά το χεράκι του ο άνθρωπος γνώστης, βράστε τα (πάντα μιλάμε στην αναζήτηση του ιδανικού και όχι του "ξεπετάγματος"..)

και άμα το πάμε και παρακάτω ο ιδανικός κομπρέσορας είναι ένας καλός μαέστρος μιας συμφωνικής ορχήστρας με την μπαγκέτα του...όποιος κάνει την αναγωγή καταλαβαίνει και τι εννοώ...

 

τώρα περί "γλυπτικής" ήχου πέραν δυναμικής περιοχής, περί ορέξεως και άποψης το θεμιτόν...

 

αυτό που μπορώ να  πω με σιγουριά είναι ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση ένα γρήγορο (και πρόχειρο) automation στα σημεία της κυματομορφής που υπάρχουν εμφανώς μεγάλες διαφορές, θα βοηθήσει δραματικά τον compressor που θα ακολουθήσει να δουλέψει καλύτερα... (α ρε και νάχαμε τέτοιες δυνατότητες πριν 15+ χρόνια που "μιξάραμε" 10 χέρια ταυτόχρονα αφού πρώτα "σπουδάζαμε" τα χούγια του υλικού.. ;D)

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απο τη στιγμη που χρησιμοποιησει καποιος το make up gain στον κομπρεσορα (πραγμα πολυ πιθανο) τοτε εχει διαφορα με το volume envelope και δεν ειναι καθολου το ιδιο πραγμα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

που παρανόησες και τα λεγόμενα ποιου?

με το που έστω και απλά περάσει το σήμα ακόμα και από τον καλύτερο comp (ακόμα και bypass), παύει να είναι το ίδιο a priori...

ο μόνος τρόπος να το κρατήσεις αναλλοίωτο (αναλόγως και της ποιότητας των αλγορίθμων του daw) είναι το volume envelope... δεν καταλαβαίνω λοιπόν προς τι το σχόλιο..

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που παρανόησες και τα λεγόμενα ποιου?

με το που έστω και απλά περάσει το σήμα ακόμα και από τον καλύτερο comp (ακόμα και bypass), παύει να είναι το ίδιο a priori...

ο μόνος τρόπος να το κρατήσεις αναλλοίωτο (αναλόγως και της ποιότητας των αλγορίθμων του daw) είναι το volume envelope... δεν καταλαβαίνω λοιπόν προς τι το σχόλιο..

μαλον δεν καταλαβαινεις γιατι το σχολιο δεν αναφεροταν προς τα λεγομενα σου φιλε npap.απλα ηταν μια γενικη διευκρινηση 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

npap αν η συζήτηση αναφέρεται αποκλείστικά σε μίξη σε "virtual" περιβάλλον, δηλαδή  στην επιλογή ανάμεσα στο  leveling envelope και σε κάποιο soft comp, σε in the box περιβάλλον, τότε αυτά που γράφεις με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο  ;)

 

Αν όμως μιλάμε γενικότερα (recording & mixing), τότε εξακολουθώ να πιστεύω πως το Leveling και το compression είναι 2 διαφορετικά πράγματα, που το ένα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το άλλο....αν για παράδειγμα το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός track με συγκεκριμένο δυναμικό εύρος και σταθερό program level διατηρώντας παράλληλα τα στιγμιαία transients του σήματος τότε σίγουρα η λύση είναι το levelling είτε με το χέρι στο fader, είτε με VCA automation, είτε με flying fader automation, είτε με το volume envelope  στο DAW.....αν πάλι το ζητούμενο είναι το να δαμάσουμε στιγμιαία transients (όπως η μετάβαση από έναν λαρυγγικό  σε έναν ένρινο φθόγγο στην φωνή, to έντονο picking σε μια distorted ηλ.κιθάρα, το peak - attack ενός snare drum σε σχέση με το "σώμα" , rattle  που ακολουθεί χρονικά κλπ κλπ) τότε η κατάλληλη επιλογή είναι το (ο κατάλληλος τύπος ;)) compressor ...εκτός βέβαια άν κάποιος έχει το κουράγιο να αλλάζει το  envelope σε βήματα της τάξης των 2-20ms ;D (εννοείται πως κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να γίνει με το χέρι ή με moving fader auto ) Εννοείται πως δεν αναφέρομαι σε έλεγχο των transients στα πλαίσια  "μορφοποίησης" του ήχου (ή στο πως ένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επεξεργασίας), αλλά σαν μέσο για την αντιμετώπιση αντικειμενικών δυσκολιών πχ ένα μικρόφωνο που κολακεύει και αναδεικνύει μια φωνή αλλά το ελαφρύ boost που έχει στα upper mid ενισχύει (άσχημα) τους ένρινους φθόγγους, η ένα snare που κάποια peak (ίσως και πάλι λόγω επιλογής μικ) είναι πολύ hot για το A/D ή για το συνολικό headroom στην μίξη.

 

Συμφωνώ απόλυτα πως δεν υπάρχει compressor που να συμπεριφέρεται ως ιδανικό leveling amplifier διαφωνώ όμως στο ότι αυτη θα ήταν η ιδανική μορφή του....

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου