Προς το περιεχόμενο

Η ηλεκτρονικη μουσικη σημερα


harisexp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3. Δεν μπόρεσα να καταλάβω ποτέ αυτούς τους μουσικούς που στο όνομα μίας πιό "ψαγμένης" μουσικής, ποιό "ψαγμένου" ήχου προσπάθησαν να αφυπνήσουν τα αυτιά του κόσμου και αφού δεν τα καταφέρανε, βαφτίσαν τη μουσική τους πειραματική ή avant garde κτλ.

 

Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις από τους "ψαγμένους" μουσικούς; Για ποιό λόγο ενοχλούνται κάποιοι, όταν κάποιοι άλλοι 50+ χρόνια πιο πριν αφιέρωσαν τον ίδιο τους τον εαυτό ψάχνοντας πράγματα και υλοποιώντας ιδέες, έτσι ώστε να τα έχει σήμερα ο καθείς στη διάθεσή του (ως VST, τις περισσότερες φορές παρανόμως, μέσω κάποιου torrent) και να έχει και ΓΝΩΜΗ επί του θέματος; Υπήρχαν άτομα τα οποία έκαναν όντως πρωτοποριακά πράγματα και στην μουσική και στην τεχνολογία, αλλά συνήθως άλλοι βαφτίζουν την μουσική τους avant-garde, πρωτοποριακή, ή οτιδήποτε. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να του αρέσει η πειραματική τους μουσική ή οι προσεγγίσεις τους αλλά νομίζω ότι οφείλουμε λίγο σεβασμό τόσο στην προσπάθειά τους όσο και στο αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 112
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις από τους "ψαγμένους" μουσικούς; ... Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να του αρέσει η πειραματική τους μουσική ή οι προσεγγίσεις τους αλλά νομίζω ότι οφείλουμε λίγο σεβασμό τόσο στην προσπάθειά τους όσο και στο αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης.

 

Ως ασεβής και ανίδεος που είμαι, απλά μου είναι δύσκολο να τους δεχτώ, πάνω απ' όλα, ως μουσικούς. Και μιλάω για τη σημερινή κατάσταση... έχεις πάει σε γνωστή μουσική σκηνή να ακούσεις επι μισή ώρα (γιατί μετά φεύγεις) ενα βοουουουουουουουμμμμμμμμ?... Δεν ξέρω, τόσο λάθος είμαι? Απλά πως αυτό ονομάζεται μουσική? Ήχος ναι. Μουσική όμως όχι.

Προτιμάω λοιπόν το techno freak που έστω κάποια μελωδική γραμμή θα φτιάξει, κάποια σειρά ακόρντων θα χτυπήσει και θα θεωρηθεί άμουσος, ατάλαντος κτλ. παρά αυτόν που στο όνομα του πειράματος δοκιμάζει την ανοχή των αυτιών μου, χωρίς μελωδία, και δε πα να έχει το 5πλάσιο μυαλό απ'το δικό μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορείς σε παρακαλώ να μου βρείς έναν τρόπο που χρησιμοποιήται από τα σύνθ, που να μήν υπάρχει στην φύση;

Εγώ μέχρι σήμερα αυτό που έχω αντιληφθεί είναι πως παρατηρούν την φύση και εφαρμόζουν τις παρατηρήσεις τους στα μηχανήματα.

 

Κάτι ρώτησα πιο πριν για το MetaSynth της UI αλλά δεν πήρα απάντηση ::)

A.E.T.E.R.N.I.T.A.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφου μιλαμε πλεον σε πιο γενικα πλαισια με την τροπη που πηρε η συζητηση..

Πετυχημενη μουσικη θεωρω οτι ειναι αυτη που μιλαει στην ψυχη και οχι στον νου.Ακους απο πολους κλασσικους της ορχηστρικης μουσικης πραγματα θαυμαστα και απαιχτα,ομως.. περισσοτερο σου φαινονται σαν ασκησεις δεξιοτεχνιας μιλανε στον νου και οχι τοσο στην ψυχη.

Κατα τα αλλα να πω οτι και εγω μεγαλωσα με τα ακουσματα JARRE_VANGELIS

δεν ειμαι βεβαια και στην ηλικια τους ;D.Ο Jarre εκτος οτι ηταν ο γιος του καταξιωμενου Mauris Jarre και ειχε τα ερεθισματα και τα φραγκα για εξοπλισμους εκανε πραγματα την εποχη που τo sequenser ηταν αγνωστο και για αυτο το λογο ηταν αξιεπαινος.Ο Vangelis ειναι πιο ρομαντικος και καταφερε να παντρεψει τον φυσικο ηχο με τον ηλεκτρονικο με ωραιο τροπο.

Οσο αφορα τα συνθς ισως το πρωτο να ηταν το theremin πολυ ωραιο οργανο και μεχρι σημερα το χρησιμοποιει ο Jarre.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο αφορα τα συνθς ισως το πρωτο να ηταν το theremin πολυ ωραιο οργανο και μεχρι σημερα το χρησιμοποιει ο Jarre.

 

Να διαβάσεις τα προηγούμενα post,έχουν γίνει όμορφες αναφορές για τους πρώτους συνθετητές πριν το 1900.

 

;-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφου μιλαμε πλεον σε πιο γενικα πλαισια με την τροπη που πηρε η συζητηση..

Πετυχημενη μουσικη θεωρω οτι ειναι αυτη που μιλαει στην ψυχη και οχι στον νου.

ποιός το κρίνει αυτό? Για μένα πετυχημένη είναι αυτή που μιλάει στη τσέπη, για τον Wow! αυτή που ρίχνει κοπελάρες στο κρεβάτι του...

 

 

Ο Jarre εκτος οτι ηταν ο γιος του καταξιωμενου Mauris Jarre και ειχε τα ερεθισματα και τα φραγκα για εξοπλισμους εκανε πραγματα την εποχη που τo sequenser ηταν αγνωστο και για αυτο το λογο ηταν αξιεπαινος.

 

Όλοι οι μεγάλοι "παίχτες" εκείνη την εποχή είχαν τα φράγκα (και τον Rob Moog απο κοντά) να τους φτιάχνει custoμιές. Ριξε μια ματιά στον εξοπλισμό των Emerson, Lake & Palmer για να καταλάβεις τι σημαίνει modular. Eπίσης όλα τα στυλ μουσικής χρησιμοποίησαν τα καινούργια όργανα. George Duke...SoulFunk βασιλιάς του Μοοg (μεχρι video με Μοοg με τρεμολο έχω δικό του). Hancock όπως είπα από τους πρώτους με πειραματισμούς samplig για jazz...βλέπεις και άλλοι ήταν αξιέπαινοι

 

 

Ο Vangelis ειναι πιο ρομαντικος και καταφερε να παντρεψει τον φυσικο ηχο με τον ηλεκτρονικο με ωραιο τροπο.

Ποιό φυσικό ήχο?. Εάν δεν κάνω λάθος ο μόνος φυσικός ήχος στους δίσκους του είναι το σαξόφωνο στο Blade Runner, και η φωνή του Anderson σε ένα άλλο

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βλέπεις και άλλοι ήταν αξιέπαινοι

Nαι αλλα μιλαμε για την 'κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη

 

Ποιό φυσικό ήχο?. Εάν δεν κάνω λάθος ο μόνος φυσικός ήχος στους δίσκους του είναι το σαξόφωνο στο Blade Runner, και η φωνή του Anderson σε ένα άλλο

 

Και σολο τρομπετα και τυμπανα , γκογκ κ.τ.λ.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nαι αλλα μιλαμε για την 'κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη

ξαναείπα ότι και το Umaguma είναι "κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη και οι Floyd το έκαναν πριν τον Jarre...Μέχρι και τον Wakeman θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω...χρησιμοποιείς όρους ("κλασική") που δεν είναι σωστοί

 

 

Και σολο τρομπετα και τυμπανα, γκογκ κ.τ.λ.

Και ο Jarre χρησιμοποιεί πραγματικό κιθαρίστα και πραγματικές χoρωδίες...και γκονγ και πολλοί άλλοι...κοίτα αρκετά πιο πίσω (1970-75)

Το 1976 είχα δεί στη Αθήνα τον Σταύρο Λογαρίδη που παρουσίαζε το γκρούπ...ο Μήτσος κιθάρα, ο Λάκης μπάσσο, η Αννούλα τραγούδι και ο Αποστόλης στις γεννήτριες!!! (τότε δεν είχαν πλήκτρα επάνω, μόνο ποντεσιόμετρα)...άλλη κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη!! Είδες πόσο εύκολα βάζουμε ετικέτες?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και πως εσύ αυτόκλητα θεωρείς πως ΝΟΜΙΖΕΙ κάποιος πως μπορεί να φτιάξει μουσική με ένα pc και το fruity loops; Σου έγραψα και πιο πριν πως σε κάθε περίπτωση μετράει το αποτέλεσμα. Αν λιπόν ένας πιτσιρικάς με αυτά τα ταπεινά μέσα όντως φτιάχνει ωραία μουσική, τότε που υπάρχει το πρόβλημα; Ή για να μεταφέρω αλλού την ερώτηση: τι εννοείς όταν γράφεις πως κάποιος "νομίζει" πως μπορεί να γράψει μουσική και γιατί τη συνδέεις (πάλι) με τα ταπεινά μέσα (pc+soft+controller);

 

Όσο για το πεντάγραμμο, ναι κάποιες συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής έχουν δεδομένη τονικότητα και συμβατότητα αλλά μόνον ως προς τη σημειογραφία τους, Το αριστούργημα (όντως) που παρέθεσες, μπορεί μεν να γραφτεί στο πεντάγραμμο αλλά κανένα ορχηστρικό όργανο δεν μπορεί να αναπαράγει την ΧΡΟΙΑ του ήχου που καταγράφεται στο πεντάγραμμο. Επίσης θα ήθελα πολύ να δω πως καταγράφονται στο πεντάγραμμο τα white noise effects που ακούγονται στο κομμάτι αυτό ::) Η χροιά λοιπόν στην ηλεκτρονική μουσική είναι βασικότατο ζήτημα, δηλαδή το να καταφέρεις να αναπαράγεις τον αρχικό ήχο...

 

Και μιας και αναφέρομαι σε αναπαραγωγή του ήχου, αυτοί που θεωρούν πως τα synth φτιάχτηκαν για να αντιγράφουν τα ορχηστρικά όργανα, ας μας πούνε τη γνώμη τους για το MetaSynth της UI και αν μπορεί κάποιο ορχηστρικό όργανο να προσομοιώσει τους ήχους του... ;)

 

Σε ρωτησα και παραπανω : αναφερομαι στην ΠΛΗΘΩΡΑ σκουπιδιων που βγαζει η ηλεκτρονικη μουσικη.Εσυ δεν πιστευεις οτι βγαινουν ΠΟΛΛΑ τετοια σκουπιδια?Ξεχωρισα ξεκαθαρα οτι υπαρχουν διαμαντια ,δημιουργηματα ανθρωπων χωρις μουσικη εκπαιδευση και επιμενεις στην αυτοκλητη προστασια της διοχετευσης της δημιουργικοτητας του καθενος (για την οποια διοχετευση δεν εχω κανενα προβλημα.Ενα παιδι που κλωτσαει μια μπαλλα ειναι υπεροχο αλλα δεν ειναι ποδοσφαιριστης).ΤΑ ΙΔΙΑ που ισχυριζομαι για την ηλεκτρονικη μουσικη,τα πιστευω και για το ελληνικο ροκ ή την ποπ ή οποιοδηποτε αλλο ειδος που προκαλει δυσχερεια στους μουσικοφιλους εξαιτιας της υπερπαραγωγης ανοησιων.

 

Για το γιατι ΝΟΜΙΖΕΙ ο καθενας οτι μπορει να γραψει εχω επισης αποψη αλλα ξεφευγει απο το θεμα.Εν συντομια ,πιστευω οτι η οικονομικη ευμαρεια στο δυτικο κοσμο τον τελευταιο καιρο,επιτρεπει σε χομπιστες να τη βλεπουν καλλιτεχνες (μουσικοι,εικαστικοι,ηθοποιοι).Σε αυτους ΑΝΗΚΩ και εγω.

 

Παντως ξερεις τι με ενοχλει?Μιλας με υφος και στομφο για την ανικανοτητα της κλασικης συμβολογραφιας να αποδωσει το μεγαλειο του λευκου θορυβου (wow) ενω δεν γνωριζεις τις παραμετρους και τα στοιχειωδη γυρω απο αυτην .Δηλαδη απλα ΥΠΟΘΕΤΕΙΣ οτι δεν ειναι αρκετη.Εκτιμω αυτους που απορριπτουν κατι ,εφοσον πρωτα το εχουν γνωρισει.

 

Παρεπιμπτοντως αν δεις παλιοτερα θεματα σχετικα με αυτο, θα εντυπωσιαστεις απο το ποσο εκτιμω τις ιδιοφυιες που χωρις γνωσεις εκαναν σπουδαια πραματα και θαυμαζω εξαιρετικους ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ που εχει βγαλει η ηλεκτρονικη μουσικη (Amon Tobin,Aphex Twin,Chemical brothers,Prodigy,Outside,Ulver,Orbital,Alec Empire κλπ κλπ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλοι Anon  / Blue, σε σχέση με όσα συζητάτε, η προσωπική μου τοποθέτηση είναι ότι η τεχνολογία των υπολογιστών επέτρεψε σε πολλούς ανθρώπους να ασχολούνται χομπύστικα με αντικείμενα όπου κάποτε μπορούσαν να ασχοληθούν μόνο επαγγελματικά: φωτογραφία, μουσική, σύνθεση, γραφικά κλπ.

 

Αυτή η πολυτέλεια έρχεται παρέα με τη σιωπηλή παραδοχή ότι "το μεγαλύτερο ποσοστό του παραγόμενου υλικού θα είναι σκουπίδια". Αμέσως μετά ακολουθεί η άλλη σιωπηλή παραδοχή, ότι "δεν πειράζει καθόλου", διότι είναι καλύτερα να έχεις χόμπυ από το να το ρίξεις στα ναρκωτικά (π.χ.) ή τον αλκοολισμό (π.χ.). Πιστεύω ότι όλοι χρειάζονται κάτι που να τους βγάζει (καθημερινά) από το τούνελ του "πως θα βγάλουμε περισσότερα χρήματα" και (μα το θεό) επειδή θυμάμαι πως ήταν τα πράγματα πριν τους υπολογιστές, είμαι μόνο ευγνώμων για την ύπαρξή τους.

 

Τώρα, το τι απαιτείται ώστε ένας χομπύστας να παράγει κάτι αξιόλογο, εδώ οι απόψεις διαφέρουν: υπάρχουν άνθρωποι που ΔΕΝ παραδέχονται ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό, υπάρχουν άλλοι που παρακολουθούν τέτοιες προσπάθειες με ζήλο. Εγώ προσωπικά, έχω πάψει εδώ και χρόνια να απασχολούμαι με το ποιόν του εκάστοτε δημιουργού και (ναι, ας το πω) τα σημαντικότερα πράγματα που έχω ακούσει έρχονται από ανθρώπους της δεύτερης και όχι της πρώτης νοοτροπίας.

 

Το οποίο (επιτέλους ρε), μας φέρνει και στο θέμα μας: ο Jarre και ο Vangelis είναι πλέον βαρετοί. Ο Βαγγέλης ήταν ωραίος τότε που την κοπάνησε και (με το πνεύμα του παθιασμένου) λύσαξε να προσπαθεί να γράψει τα πάντα μόνος του, από τύμπανα μέχρι καραμούζες. Τώρα που έχει εκατονταμελείς ορχήστρες υπό τις διαταγές του, γράφει αρλούμπες όπως το soundtrack για τον "Αλέξανδρο".

 

Σε μία παλιά κριτική, ο Αργύρης Ζήλος (αναφερόμενος στους Stones, κάποιο μέτριο άλμπουμ) είχε πει ότι "η ανία δεν μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη μουσική" - δήλωση με την οποία συμφωνώ απόλυτα. Αυτή η "ανία" λοιπόν είναι εχθρός και συναντιέται πιο συχνά στους "επαγγελματίες" παρά στους "χομπύστες".

 

:)

 

 

 

 

Συμφωνω σαν σύμφωνο διαστημα που παιζεται απο συμφωνικη ορχηστρα ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου