Προς το περιεχόμενο

Η ηλεκτρονικη μουσικη σημερα


harisexp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μπορείς να βρεις παρτιτούρες των κομματιών τους (πχ των Lifeforms);

 

οχι?τι σχεση εχει αυτο?

Το οτι δεν γραφεται η χροια ενος ηχου σε μια παραδοσιακη παρτιτουρα δεν κανει μια μουσικη τοσο σπουδαία οσο υποστηριζεις.Μπορει να περιγραφει με αλλες μεθοδους.Το μουσικο μερος των κομματιων (αρμονία,ρυθμός) μπορει να γραφει ωστόσο.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 112
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Τότε; Πότε δηλαδή; Επί μεσουρανίας Switched on Bach και λοιπών copycats? Βλέπεις πως χωλαίνει κατ' ευθείαν αυτό που προσπαθείς να ορίσεις;

 

Δεν βλέπω να χωλαίνει τίποτα ..  ::) ???

Τότε = την εποχή του ζάρ και του βαγγέλη.

Το ότι είναι πραγματικά δύσκολο να δώσεις ορισμό, δεν σημαίνει πως θα πρέπει να τον αποφεύγουμε.

Την εποχή που βγήκαν τα σύνθ, προσπάθησαν να παίξουν τα υπάρχοντα κομμάτια ... για αυτό και τα κόπυκατς ...

 

Επειδή η "παράθεση" σβήνει τις δικές σου παραθέσεις  στα λόγια μου,

χάνεται η συνέχεια. Για αυτό θα συνεχίσω δίχως παραθέσεις.

 

Όλα τα modulations στα σύνθ έχουν γίνει για να μιμούνται το modulation που γίνεται από τον οργανοπαίκτη στο όργανο, ή από κάποια φυσική κατάσταση, πχ κοιλότητα του στόματος, κοιλότητα του σώματος του οργάνου κλπ.

Ακόμα τα σύνθ αντιγράφουν άλλα φυσικά φαινόμενα που παρατηρούνται στην  κυματική και του ηλ ρεύματος, ή άλλων τεχνικών.

 

Πχ η κοπή μιάς μαγνητοταινίας  και η ανακατεμένη επανακόλλησή της γίνεται σήμερα με την Granular.

Το Ring και το PWM μου έχουν εξηγήσει τι μιμούνται, αλλά δεν το θυμάμαι … sorry.

 

Τα Physical Modeling έχει δώσει καλούς ήχους, αλλά όχι πως έφθασε στο σημείο να μην μπορείς να  ξεχωρίσεις το φυσικό από το μοντελοποιημένο … έχει πολύ δρόμο ακόμα.

 

Ο ορισμός "φυσικά" όργανα πραγματικά είναι λαθεμένος, για αυτό τον έβαλα σε " "

Επίσης έχω και εγώ χρησιμοποιήσει αρκετές φορές την φράση " δεν θα βρείς βιολί να έχει φυτρώσει κάτω από κάποιο δένδρο" την οποία μου είχε πεί ο τότε καθηγητής μου Δ. Παπαδημητρίου, οπότε συμφωνούμε.

Αλλά γιατί νομίζεις πως ο όρος  "ακουστικά"  είναι σωστός;  

Ονομάζουμε ακουστική μουσική την μουσική που παράγεται από ακουστικά όργανα;

Γιατί ονομάζουμε ηλεκτρονική την μουσική που παράγεται με ηλεκτρονικά όργανα;

 

Η FM σύνθεση έγινε αμέσως γνωστή γιατί μπορούσε να δημιουργεί πιο σύνθετες κυματομορφές και έτσι να προσομοιώνει τα όργανα με μεγαλύτερη πιστότητα.

Αν βρείς το demo του DX7 που έδινε η Yamaha σε δίσκο !!! την εποχή εκείνη,

θα δείς πως μιμείται ήχους κιθάρας, μπάντζου, φλάουτου κλπ ….

 

Αναπηρία ονομάζω την αδυναμία να αποδώσει πιστά τον ήχο του οργάνου που προσπαθούσε να παράγει.

Αυτό όμως που έδωσε έναν χαρακτήρα (ψεύτικο) στους ήχους,

δημιούργησε "άποψη" που ακόμα εξελίσσεται στις μέρες μας.

 

Έχω να πώ πολλά αλλά αφενός δεν ενδιαφέρουν κανέναν μια που ο καθένας μας δεν θα το κουνήσει ρούπι από την θέση του,

και αφετέρου είναι Τσικνοπέμτη και την κοπανάω για κοψίδια.  ;D

 

Καλά να περάσετε …  :)

 

 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οχι?τι σχεση εχει αυτο?

Το οτι δεν γραφεται η χροια ενος ηχου σε μια παραδοσιακη παρτιτουρα δεν κανει μια μουσικη τοσο σπουδαία οσο υποστηριζεις.Μπορει να περιγραφει με αλλες μεθοδους.Το μουσικο μερος των κομματιων (αρμονία,ρυθμός) μπορει να γραφει ωστόσο.

 

Έχει πολύ μεγάλη σχέση και το ρωτάω ρητορικά ακριβώς για να καταδείξω πως για μερικούς ανθρώπους, η μουσική ξεκινά από τον "πρωτογενή" ακόμα τομέα που είναι η δημιουργία των ήχων, ενώ για άλλους η μουσική ξεκινά ένα στάδιο μετά.

 

Το να περιχαρακώνουμε τη μουσική και να ισχυριζόμαστε πως μουσική μπορούν (= δικαιούνται) να γράφουν μόνον όσοι έχουν κάνει μουσικές σπουδές είναι εντελώς ανεδαφικό, ελιτιστικό και υπεροπτικό. Η μουσική δεν ανήκει σε κανέναν και ουδείς έχει το δικαίωμα να ορίσει για τον δίπλα του τι ορίζει εκείνος ως μουσική. Το μοναδικό κριτήριο στην προσέγγιση της μουσικής είναι το άκουσμα! Αν δηλαδή το σύνολο των ήχων προσφέρει θετικά στον ακροατή, τότε αυτό είναι που μετράει.

 

Εδώ δεν είναι εξετάσεις του ΑΣΕΠ όπου θα πρέπει να κατέχεις το Α ή το Β πτυχίο για να αξιώνεις συγκεκριμένη θέση στο δημόσιο. Η μουσική κινείται πέραν και πάνω από τη συμβατική σημειογραφία, η οποία δημιουργήθηκε δίκην επικοινωνίας μεταξύ των μουσικών (μία μουσική γλώσσα). Αυτό όμως δεν μπορεί να ακυρώσει δημιουργίες που είναι άσχετες με το πεντάγραμμο.

 

Αν κάποιος δεν γνωρίζει μουσική σημειογραφία αλλά φτιάχνει συνθέσεις που μαγεύουν, ποιός άραγε έχει το δικαίωμα να τον κατηγορήσει ως ατάλαντο επειδή με ένα pc κι ένα controller κάνει ηχητικά θαύματα; Επίσης, αν κάποιος ΝΟΜΙΖΕΙ πως μπορεί να συνθέσει με αυτά τα μέσα, ας τον αφήσουμε να το κάνει. Ποιός είναι εκείνος που θα απαγορεύσει στον οποιονδήποτε να εκφραστεί μέσα από τη μουσική (του);;;

 

Θεωρώ πως όσοι εμμένουν στον αποστειρωμένο (και στείρο) συσχετισμό-ταύτιση μουσικής με σπουδές, έχουν μείνει έτη φωτός πίσω στο τι εστί πλέον μουσική. Είναι πολλά τα παραδείγματα ανθρώπων που με μηδενικές γνώσεις αρμονίας, σύνθεσης, αντίστιξης κλπ κατάφεραν να φτιάξουν μουσική που κάνει το μυαλό μας να ταξιδεύει εκτός πλανήτη. Όλοι λοιπόν κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Δεν έχει σημασία το πως φτιάχνεις μουσική αλλά το τι φτιάχνεις κι αν αυτό που δημιουργείς έχει την ικανότητα να εξημερώνει τα ήθη...

 

Και μην εμπλέκετε την όποια τεχνοφοβία με τη μουσική. Διαλέξτε έναν δρόμο δημιουργίας αλλά σεβαστείτε και τους άλλους δρόμους, ασχέτως αν θέλετε να τους διαβείτε ή όχι!

A.E.T.E.R.N.I.T.A.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραια ομιλια,αλλα και στο ερωτημα σου απαντησα (για το πως θα μπορουσαν να υπαρχουν παρτιτουρς των FSOL) και σου περιεγραψα πως μια μουσικη κατανταει "κακή",επειδη εχουν προσβαση σε αυτη πασης φυσεως αταλαντοι και κυριως δεν ανεφερα πουθενα ορους οπως "μουσικες σπουδες","απαγορευση στη μουσικη συνθεση","μουσικη σημειογραφια" κλπ. (ουτε τις υπονοησα)

 

Αυτα που γραφεις καλα ειναι ,αλλα νομιζω απλα ηθελες να τα πεις καπου,δεν εχουν καμμια σχεση με αυτα που εγραψα εγω. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλιστα βρισκω και αυτονοητους τους λογους για τους οποιους συμβαινει αυτο : Ο καθενας ΝΟΜΙΖΕΙ οτι μπορει να συνθεσει και το μονο που χρειαζεται ειναι ενα pc και ενα controller.Ετσι,ανθρωποι που δεν θα μπορουσαν ποτε να εχουν σχεση με τη μουσική,μπορουν να βαζουν μια λουπα να παιζει για 5 λεπτα,ενα χαλί απο pads που παιζει 2 ακκορντα και ενα sample φωνης που λεει μερικες ασυναρτησιες

 

Αυτό που έγραψες συνδέει τον ατάλαντο με την ηλεκτρονική μουσική. Κάποιος θα μπορούσε να είναι το ίδιο ή περισσότερο ανεπιτυχής στη σύνθεση αν έπιανε στα χέρια του μία κιθάρα και τη "βίαζε" μουσικά χωρίς θετικό αποτέλεσμα ακουστικά. Θα έπρεπε λοιπόν να αναφέρεις πως το να είναι κάποιος ατάλαντος είναι άσχετο με τα μέσα που χρησιμοποιεί για τη σύνθεση της "μουσικής" κι όχι να το συνδέεις με τα σύγχρονα τεχνολιγικά μέσα...

A.E.T.E.R.N.I.T.A.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω να πώ πολλά αλλά αφενός δεν ενδιαφέρουν κανέναν μια που ο καθένας μας δεν θα το κουνήσει ρούπι από την θέση του

 

Πολύ ενοχλητική τοποθέτηση ωρέ Ιχνηλάτη...

 

Κάτσε να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Εγώ γνωρίζω όσα γνωρίζω για την ηλεκτρονική μουσική (ή για οποιοδήποτε άλλο θέμα) έχοντας ξεσκιστεί στο διάβασμα και μέσω συμμετοχής σε ενεργά (ιντερνετικά και όχι) φόρα όπου υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ζωντανή σχέση με το αντικείμενο. Όταν μιλάω, μεταφέρω αυτά που έχω μάθει.

 

Είμαι βέβαιος ότι το ίδιο κάνει και ο OurDarkness, φαίνεται στον τρόπο του και επικυρώνεται από το ότι συμφωνούμε συχνά εγώ και αυτός.

 

Εσύ Ιχνηλάτη, παίρνεις μία γομολάστιχα, διαγράφεις αυτά τα πράγματα και το έρεισμά σου είναι ότι κάπου-κάποτε-κάποιοι σε έπεισαν; Και για ποιο λόγο δεν κατονομάζεις αυτούς που σε έπεισαν ώστε να έχουμε και μία ευκαιρία να δούμε περί τίνος πρόκειται; Αν αποδειχθεί ότι μίλαγες με τον Θανάση Βέγγο για το DX7 μετά από τριάντα ρακές και "σε έπεισε", αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προβάλεις το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας σαν "άποψη"; Υπερβάλω (σκοπίμως) αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ, είμαι σίγουρος.

 

Και... άντε... ας πούμε ότι έτσι γουστάρεις να σκέπτεσαι...

Πως είσαι ΤΟΣΟ βέβαιος και μάλιστα ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ ότι δεν μπορείς να ξανά-πεισθείς για κάτι άλλο; Δηλαδή εσύ ΜΙΑ φορά πείσθηκες (με προφήτη μίλαγες;) και μετά έσπασε το καλούπι; Αποκλείεται να ακούσεις κάτι άλλο που να σου φανεί πιο σωστό;

 

Και... άντε... ας πούμε ότι αποκλείεται....

ΓΙΑΤΙ στην ευχή συμμετέχεις σε ένα φόρουμ που το μόνο πράγμα που παρέχει είναι ακριβώς η δυνατότητα να έρθει κάποιος σε έπαφή με τις αντιλήψεις άλλων και (ως εκ' τούτου) να μάθει κάτι καινούργιο και (ακριβώς) να πεισθεί; Είσαι σε κάποια εντεταλμένη υπηρεσία διασποράς ιδεολογιών για τις οποίες κάπου-κάποτε-κάποιος σε έπεισε; Έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο και δεν έχεις τι να κάνεις; Δεν είναι κάθε μέρα Τσικνοπέμπτη;

 

Εξήγησέ μας, σε παρακαλώ.

 

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε IxNiLaTiS θα διαφωνησω για ακομη μια φορα.

 

Όλα τα modulations στα σύνθ έχουν γίνει για να μιμούνται το modulation που γίνεται από τον οργανοπαίκτη στο όργανο, ή από κάποια φυσική κατάσταση, πχ κοιλότητα του στόματος, κοιλότητα του σώματος του οργάνου κλπ.

Η αρχικη ιδεα ηταν οντως αυτη, αλλα δεν ζουμε στην δεκαετια του '70, τα πραγματα εχουν πλεον αλλαξει.

Το sample&hold , τα πολυσυνθετα envelopes καθως και η χρηση της additive synthesis για την δημιουργεια complex waveforms/modulators ειναι λιγα απο τα παραδειγματα που αποδεικνειουν οτι η χρηση των synths δεν ειναι μονο για να  μιμούνται ακουστικα/φυσικα οργανα.

 

Πχ η κοπή μιάς μαγνητοταινίας  και η ανακατεμένη επανακόλλησή της γίνεται σήμερα με την Granular.

Νομιζω οτι μιλουσαμε για οργανα και οχι για ηλεκτρονικες συσκευες.

 

Η FM σύνθεση έγινε αμέσως γνωστή γιατί μπορούσε να δημιουργεί πιο σύνθετες κυματομορφές και έτσι να προσομοιώνει τα όργανα με μεγαλύτερη πιστότητα.

Αν βρείς το demo του DX7 που έδινε η Yamaha σε δίσκο !!! την εποχή εκείνη,

θα δείς πως μιμείται ήχους κιθάρας, μπάντζου, φλάουτου κλπ …. 

Πολυ καλα το ειπες ! Την εποχη εκεινη .... Εχουν περασει 30 χρονια απο τοτε.

Η ικανοτητα προσωμιωσης πραγματικων οργανων της FM ειναι ενα ελαχιστο ποσοστο των  ολικων δυνατοτητων της.

 

Τα synths αποτελουν ενα μεγαλο ποσοστο των εργαλειων του sound design.

Δεν μπορω να δεχτω οτι το sound design απευθυνεται αποκλειστικα στην μιμηση  ακουστικων/φυσικων οργανων.

Sorry αλλα η απολυτη σταση σου με οδηγει σε αυτα τα συμπερασματα.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που έγραψες συνδέει τον ατάλαντο με την ηλεκτρονική μουσική. Κάποιος θα μπορούσε να είναι το ίδιο ή περισσότερο ανεπιτυχής στη σύνθεση αν έπιανε στα χέρια του μία κιθάρα και τη "βίαζε" μουσικά χωρίς θετικό αποτέλεσμα ακουστικά. Θα έπρεπε λοιπόν να αναφέρεις πως το να είναι κάποιος ατάλαντος είναι άσχετο με τα μέσα που χρησιμοποιεί για τη σύνθεση της "μουσικής" κι όχι να το συνδέεις με τα σύγχρονα τεχνολιγικά μέσα...

 

Αυτό το εχω κανει σε αλλο παλιοτερο θεμα ;D

 

Η απλοποιηση στον τροπο με τον οποιο μπορει να παραχθει μουσικη αντι να χρησιμοποιηθει προς τη θετικη κατευθυνση (να προσφερει βηματα προς τα εμπρος σε τομεις οπως ο πειραματισμος,η καινοτομια κλπ),χρησιμοποιειται περισσοτερο για να καλυψει τις αδυναμιες που υπαρχουν στους συγχρονους μουσικους.Η διαδικασια της προσφορας και της ζητησης αναδεικνυει τα τεχνολογικα αυτα επιτευγματα : melodyne επειδη η τραγουδιαρα δεν μπορει να ειναι σταθερη  στην τονικοτητα,πολλαπλα takes και κοψε-ραψε για εγγραφη ενος σολο επειδη ο κιθαριστας δεν ξερει να το παιζει καλα καλα,επεξεργασια στα τυμπανα επειδη ο ντραμερ δεν ειναι μετρονομος και δεν εχει δυναμικες.

 Αναρωτιεμαι ποσο μουσικοι θα θεωρουνταν οι παραπανω οταν η συνθεση δινοταν στους μουσικους σε χαρτι και εκεινοι καλλουνταν να την παιξουν ή και να αυτοσχεδιασουν.

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=166050.50

 

Φυσικα θεωρω πως υπαρχει μια συνδεση μεταξυ του βαθμου δυσκολιας για την επιτευξη ενος στοχου και της ποιοτητας του τελικου αποτελεσματος,αλλα οπωσδηποτε υπαρχει και το αντιστοιχο στις αλλες μουσικες να αυτοαποκαλειται καποιος μουσικος επειδη γρατζουναει μια κιθαρα.

 

Διαφωνεις εσυ δηλαδη οτι για το μεγαλο μερος σκουπιδιων που υπαρχουν στην ηλεκτρονικη μουσικη φταιει και το οτι εχει προσβαση σε αυτη οποιος παρει ενα pc και ενα προγραμμα?Ή δεν εχει πολλα σκουπίδια?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eπίσης ,ΠΟΛΥ καλη ηλεκτρονικη μουσικη θεωρω αυτη :

 

http://www.youtube.com/watch?v=LF2x5IKxmAQ

 

(η οποια καραγραφεται σε 5γραμμο,αλλα δεν το εβαλα γι αυτο)

 

Πριν καιρο ,υπηρχε ενα βιντεο ντοκιμαντερ για το πως γραφτηκε αυτο το κομμάτι τοτε (δυστυχως εχει κατεβει για λογους πνευματικης ιδιοκτησιας νομιζω) και το ειχαμε συζητησει εδω.Μου ειχε κανει εντυπωση που ειχε κανει εντυπωση ( ;D ) σε καποιους το γεγονος οτι ολα στο κομματι ειναι παιγμένα.

 

Βλεπεις που το παω?Ενας με μια μουσικη ιδεα,ειχε μπροστα του μια απεραντοσυνη ηχων που του εδινε την ευχερεια να διοχετευσει την ιδεα του και να παραγει ενα αριστουργημα.Αυτος ΗΞΕΡΕ τι εκανε (δεν λεω λογω σπουδων,δεν εχω ιδεα αν ειχε μουσικες γνωσεις) .Aταλαντος και ασχετος με τη μουσική δεν ειναι εκείνος που χρησιμοποιει τεχνολογικα μεσα για να φτιαξει μαγευτικες μουσικες (οπως λες) ,αλλα εκεινος που ΝΟΜΙΖΕΙ οτι μπορει να φτιαξει μουσική επειδη εχει ενα pc και το fruity loops και πεταει στην τυχη patterns απο τα presets του.Και βλεπω οτι ειναι ΠΟΛΛΟΙ στην ηλεκτρονικη μουσικη που ετσι (ή καπως ετσι) λειτουργουν

 

 

edit : βρηκα το θεμα με το dr who που αναφερω στην αρχη :

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=8822.0

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλεπεις που το παω?Ενας με μια μουσικη ιδεα,ειχε μπροστα του μια απεραντοσυνη ηχων που του εδινε την ευχερεια να διοχετευσει την ιδεα του και να παραγει ενα αριστουργημα.Αυτος ΗΞΕΡΕ τι εκανε (δεν λεω λογω σπουδων,δεν εχω ιδεα αν ειχε μουσικες γνωσεις) .Aταλαντος και ασχετος με τη μουσική δεν ειναι εκείνος που χρησιμοποιει τεχνολογικα μεσα για να φτιαξει μαγευτικες μουσικες (οπως λες) ,αλλα εκεινος που ΝΟΜΙΖΕΙ οτι μπορει να φτιαξει μουσική επειδη εχει ενα pc και το fruity loops και πεταει στην τυχη patterns απο τα presets του.Και βλεπω οτι ειναι ΠΟΛΛΟΙ στην ηλεκτρονικη μουσικη που ετσι (ή καπως ετσι) λειτουργουν

 

Και πως εσύ αυτόκλητα θεωρείς πως ΝΟΜΙΖΕΙ κάποιος πως μπορεί να φτιάξει μουσική με ένα pc και το fruity loops; Σου έγραψα και πιο πριν πως σε κάθε περίπτωση μετράει το αποτέλεσμα. Αν λιπόν ένας πιτσιρικάς με αυτά τα ταπεινά μέσα όντως φτιάχνει ωραία μουσική, τότε που υπάρχει το πρόβλημα; Ή για να μεταφέρω αλλού την ερώτηση: τι εννοείς όταν γράφεις πως κάποιος "νομίζει" πως μπορεί να γράψει μουσική και γιατί τη συνδέεις (πάλι) με τα ταπεινά μέσα (pc+soft+controller);

 

Όσο για το πεντάγραμμο, ναι κάποιες συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής έχουν δεδομένη τονικότητα και συμβατότητα αλλά μόνον ως προς τη σημειογραφία τους, Το αριστούργημα (όντως) που παρέθεσες, μπορεί μεν να γραφτεί στο πεντάγραμμο αλλά κανένα ορχηστρικό όργανο δεν μπορεί να αναπαράγει την ΧΡΟΙΑ του ήχου που καταγράφεται στο πεντάγραμμο. Επίσης θα ήθελα πολύ να δω πως καταγράφονται στο πεντάγραμμο τα white noise effects που ακούγονται στο κομμάτι αυτό ::) Η χροιά λοιπόν στην ηλεκτρονική μουσική είναι βασικότατο ζήτημα, δηλαδή το να καταφέρεις να αναπαράγεις τον αρχικό ήχο...

 

Και μιας και αναφέρομαι σε αναπαραγωγή του ήχου, αυτοί που θεωρούν πως τα synth φτιάχτηκαν για να αντιγράφουν τα ορχηστρικά όργανα, ας μας πούνε τη γνώμη τους για το MetaSynth της UI και αν μπορεί κάποιο ορχηστρικό όργανο να προσομοιώσει τους ήχους του... ;)

A.E.T.E.R.N.I.T.A.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου