Προς το περιεχόμενο

epiphone les paul VS gibson


Προτεινόμενες αναρτήσεις

άμα σου αρέσει να κρύβεσαι πίσω από το δάκτυλό σου, no problem. Μα έτσι είναι, για κάθε Fender που πουλιέται, η Gibson χάνει μια πώληση και το τούμπαλιν...απλοί κανόνες επιβίωσης.

 

To comment μου ήταν αποκλειστικά χιουμοριστικό και όχι επι της ουσίας  ;)

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 114
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χαίρε!!!

Οφείλω να ομολογήσω πως ήσαστε ο λόγος που γράφτηκα στο συγγεκριμενο forum.

Χωρίς άλλες σάλτσες όμως στο θέμα.

 

1ον: Ξύλα για κιθάρες Ή αλλιώς tonewoods! Μα γιατί? Οι ιδιότητες ορισμένων ξύλων ως προς την ηχητική και παλμική τους συμπεριφορά, διαφέρει ανάλογα με το είδος και την ποιότητα του. Αυτό οφείλετε στην σκληρότητα, την ελαστικότητα και το πόσο συμπαγές είναι απο τη φύση του το κάθε ξύλο. Το κάθε ξύλο έχει δικό του χαρακτήρα και ανταπόκριση ως προς τα παραπάνω και γι'αυτό το λόγο υπάρχουν άλλα ξύλα που είναι κατάληλα για σώμα, άλλα για μανίκια και άλλα για ταστιέρες. Επίσης διαχορίζονται και με το είδος του οργάνου, πχ μπάσσο, κιθάρα ηλ., κιθαρα κλασ. κλπ κλπ. Μεγάλη διαφορά στον ήχο, μπορούμε να διακρίνουμε και απο την παλαιότητα του ξύλου ή την τεχνητή παλαίωση αυτού Το φυσικά και με την πάροδο του χρόνου παλαιομένο ξύλο είναι κλάσεις ανώτερο απο ένα τεχνητά παλαιωμένο και αυτό γιατί στην τεχνητή παλαίωση χρησημοποιούν διάφορα υγρά και φούρνους προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα (Αυτό για τα Very Old Stock VOS). Επι του thread τώρα, η Gibson και η Epiphone ή πλέον :-[ Samick-Epiphone ανέκαθεν χρησημοποιούσαν Μαόνι ως κυριώς ξύλο για σώματα και μανίκια, με πολύ λίγες εξαιρέσεις κατα την ιστορία των εταιριών.Το μαόνι υπάρχει σε διάφορες ποιότητες και είδη. Μερικά απο αυτά είναι: Μαόνι Ονδούρας, Αφρικανικό Μαόνι, Μαόνι χαβάης και το άγνωστο για ευνόητους λόγους East Mahogany ή αλλιώς Μαόνι ανατολής. Τα υπόλοιπα ονόματα που συναντόντε σε διάφορες μπροσούρες και φυλλάδια έχουν να κάνουν με τον τρόπο κοπής και τα νερά που φαίνονται μετά πχ tiger, spalted, birds' eye, quilted κλπ κλπ και αυτά έχουν να κάνουν συνήθως με καπάκια και όχι ολόκληρα σώματα λόγο αυξημένης τιμής.

Πρέπει όλοι να καταλάβουμε οτι τα μαόνια ειναι δέντρα και αν τα κόψεις μετά πρέπει να φυτέψεις καινούργια, δεν είναι ανεξάντλητα ετσι? Αυτός είναι και ο λόγος που η ποιότητα στις Gibson αλλά και σε πολλές άλλες Mahogany-Based κιθάρες υπάρχουν μελανά σημεία στην ιστορία τους. Κάποια στιγμη τα "καλά" αποθέματα λιγόστεψαν και χρειάστηκε να πάρουν μαόνι απο αλλού, ΠΡΟΣΟΧΗ δεν κοροϊδεψαν κανένα πελάτη τους! Όντως τα όργανα ήταν φτιαγμένα απο μαόνι, ...αλλά τί μαόνι??? Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να τους κατηγορήσουμε γι'αυτό, τι να μην έφτιαχναν όργανα επειδή τελείωσε το Ονδούρας? τσ τσ τσ καμία εταιρία δεν το κάνει αυτο οσο και αν δεν μας αρέσει, το γεγονός όμως είναι οτι ανάλογα το έτος κατασκευής έχουμε διαφορές στον ήχο. Όλα τα παραπάνω έχουν να κάνουν κυρίως με τα Αμερικάνικα όργανα και αυτά και μόνο αυτά έχουν δημιουργήσει προβλήματα κατά καιρούς. Οι κινέζοι, Ιάπωνες, Ινδονήσιοι κλπ τι να πουν, ΟΚ πουλάμε φθηνά, το κρίμα στο λαιμό σας. Το φθηνό λοιπόν είναι αυτό που είναι μαόνι ναι μεν αλλά 2ης 3ης ποιότητας και στην καλύτερη και πιό ακριβή ανατολική λύση είναι το 2ης και 3ης παλαιωμένο.

Το Πρόβλημα Της Gibson Σήμερα:

Άλλη μία περίοδος που τα αποθέματα φαίνετε να έχουν λιγοστέψει, έτσι άλλες μεθόδοι έρχονται να καλύψουν τα κενά όπως, new-vintage μαγνήτες παλαίωση 2ης με λιγότερο εποξικά υγρά και περισσότερο χρόνο σε χαμηλότερες θερμοκρασίες φούρνους και το χειρότερο.... SANDWICH!!!! Ναι έτσι το λέμε, αυτό όμως δεν είναι απλό, είναι Club-Sandwich. Πριν απο μερικούς μήνες έφτασε στα χέρια μου μία Gibson Les Paul "Gary Moore" "Faded"... αυτές του χιλιάρικου που γράφατε και εσείς για να της αλλάξω μαγνήτες κατόπιν εντολής του κατόχου. Εμφανισιακά μου άρεσε πάρα πολύ και εντυπωσιάστηκα με την ματ υφή του μάνικου, ομως.... Τι ήταν εκείνη η τραγική στιγμή που χρειάστηκε να την ανοίξω? Πάρε το clubακι σου, φετούλες-φετούλες το μαονάκι και φυσικά κολλήτσα μπόλικη για να μας κάτσει καλά. Και λέω εγώ τώρα με το αθώο μου μυαλό, μια Gibson του 2000 και κάτι ala club-sandwich ή μία Epiphone του '80 με 2-3 ΟΛΟΚΛΗΡΑ κομμάτια μαόνι 2ης και 3ης (αν και 3ης δεν είχαν σε μαόνι απ'όσο ξέρω)?

Εγώ δεν θα κάτσω να ασχοληθώ με το ποιά απο τις 2 θα πάρω. Θα ακούσω 5-6 Gibson LP Standard, Studio και 5-6 Epiphone Standrard και Studio, ακόμα και αν αυτές φτιάχτηκαν η μία πίσω απο την άλλη και μετά βλέπουμε.

Συμπέρασμα: Με τόσο μεγαλες διαφορες στα ξύλα ΑΝΑ ΕΤΟΣ, κάθε όργανο είναι διαφορετικό. Καμία Gibson ή Epiphone δεν είναι ίδια με κάποια άλλη ιδίου μοντελου ή γραμμη παραγωγής.

 

Και μην ξεχνάτε... ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΣΑΣ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν παρατηρήσετε πολύ προσεκτικά, τα headstock των Epiphone είναι διαφορετικά από των Gibson. Εκεί οφείλεται η διαφορά στον ήχο. Αλλά για να το καταλάβετε θα πρέπει να είσαστε αγνοί.

LEGO people live in houses made of their own flesh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω απλά να υπενθυμίσω οτι και η γιαπωνέζικη tokai βγάζει les paul copies που αρχίζουν απο χαμηλές τιμές αλλά φτάνουν να κοστίζουν πάνω απο 3 χιλιάρικα...

 

...κι εδω πληρώνουμε το όνομα που γράφει το headstock??...μα αφου μιλάμε για copies!!

 

Ό,τι πληρώνεις παίρνεις.

 

Αυτο ειναι αληθεια αλλα η "κανονικη" σειρα της Τοκαι εχει ακριβοτερο μοντελο λιγο πανω απο τα 1500, με specs σειρας VOS (long tennon, non-chambered body).

Το ακριβο μοντελο που ξεπερναει τα 3χιλιαρικα ειναι μονο ενα (σε δυο εκδοσεις με διαφορετικους μαγνητες) και ειναι υποτιθεται αρκετα πιο προσεγμενο απο τα υπολοιπα μιας και εχουν ακομα καλυτερα specs με μαονια ονδουρας jaracanda κλπ αλλα και απο οτι εχω διαβασει κατασκευαζεται απο συγκεκριμενους κατασκευαστες στην Tokai που κατασκευαζουν μονο τα ακριβα μοντελα η τις custom παραγγελιες (ολα αυτα φυσικα με καθε επιφυλαξη καθως δεν μπορω να το γνωριζω ο ιδιος απλα εμπιστευομαι αυτους τους οποιου τα γραψαν).

 

Για το οτι πληρωνεις παιρνεις συμφωνω απολυτα απλα πιστευω οτι στις Gibson πληρωνεις αλλα και παιρνεις φυσικα το headstock (με την μεταπωλιτικη του αξια φυσικα).

東海は十分だ = Only a Tokai is good enough!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η Epiphone ή πλέον :-[ Samick-Epiphone

 

Παιδιά, αν δεν το πήρατε χαμπάρι ΟΛΕΣ οι Epiphone πλέον είναι Κίνα (ο Κιν, του Κινός που λέμε  ;D ) και όχι Κορέα. Ακόμα και οι Custom.

 

Όχι ότι άλλαξε κάτι δραστικά αλλά να είμαστε ακριβολόγοι (έστω και αν μιλάμε για "φθηνά" όργανα  :P :) )

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμπέρασμα: Με τόσο μεγαλες διαφορες στα ξύλα ΑΝΑ ΕΤΟΣ, κάθε όργανο είναι διαφορετικό. Καμία Gibson ή Epiphone δεν είναι ίδια με κάποια άλλη ιδίου μοντελου ή γραμμη παραγωγής.

 

Και μην ξεχνάτε... ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΣΑΣ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!

Συμφωνούμε απόλυτα (όχι σε όλα, αλλά στα περισσότερα). Καλώς ήρθες.

 

Tώρα για τα tonewoods...άλλη κουβέντα..όχι σήμερα

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μία διευκρίνιση στα παραπάνω.

VOS για την Gibson σημαίνει (Vintage Original Spec), και όχι (Very Old Stock)

Που να βρεθούν στις μέρες μας παλαιά κομμάτια μαόνι, με τέτοια παραγωγή....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία διευκρίνιση στα παραπάνω.

VOS για την Gibson σημαίνει (Vintage Original Spec), και όχι (Very Old Stock)

 

Ναι, Αυτό είναι αλήθεια, τι να πιστέψεις όμως όταν τη μία σου λέει η ίδια η εταιρία VOS=Very Old Stock και την αλλή VOS=Vintage Original Specs το έχω δει γραμμένο σε φορουμ και περιοδικά και με τους 2 τρόπους ( και κάπου στο site της Gibson)  :) :) :)

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να πω και εγώ την άποψή μου σχετικά με τις διαφορές μιας "ακριβής" και μιας "φτηνής" κιθάρας:

 

καταρχήν για μένα ένα όργανο αποτελείται απο 3 βασικα χαρακτηριστικά

α) το πως παίζεται

β) το πως ακούγεται

γ) το πως φαίνεται

 

το πώς πάιζει ένα όργανο είναι θέμα γεωμετρίας αν πούμε οτι το μπράτσο είναι φινιρισμένο με ίδιο τρόπο (βερνικι η όχι κλπ που επηρρεάζει την τριβή στο αρσιστερό χερι) δηλαδή ποσο ακριβής είναι η κατασκευή στο σχέδιο και πόσο καλό σεταπ εχει γίνει

 

το πώς ακούγεται έχει να κάνει απο τα μηχανικά χαρακτηριστικά της όλης κατασκευής και από τα ηλεκτρικά του

 

το πώς φαίνεται έχει να κάνει με τον άνθρωπο που το έφτιαξε, το φινιρισμα, χρώμα, ποιοτικό έλεγχο κλπ κλπ

 

σχετικά με το α) πιστεύω πως πλέον απο μία τιμή και πάνω, οι εταιρίες έχουν καταφέρει να βγάζουν πολύ καλά αποτελέσματα ωστε οι διαφορές παικτικά μεταξύ 2 ΣΩΣΤΑ σεταρισμένων οργάνων το ένα στα 700-800 και το άλλο στα 3000 ευρώ να είναι της ίδιας τάξης με αυτές μεταξύ 2 ΙΔΙΩΝ κιθάρων στα 3000 ευρώ

 

σχετικά με το β) πιστεύω πως λόγω διαφορετικών υλικών και ηλεκτρικών μια επι δε θα ακούγεται το ίδιο με μια γκιμπσον, αλλά θα εμφανίζει ΜΙΚΡΕΣ διαφορες. ΑΛΛΑ μιλάμε για διαφορές και ΟΧΙ για αρνητικά χαρακτηριστικά. απο τη στιγμή που δε τριζει/βουίζει/κανει hum και τα ηλεκτρικά της είναι μια χαρά, οι διαφορές που θα παρατηρούνται με ίδιο σετ μαγνήτες θα έπρεπε να κάνουν τα 2 όργανα διαφορετικά και όχι το ένα χειρότερο του άλλου. αυτα στο θέμα του χρωματος του ήχου. απο πλευράς sunstain πιστεύω οι διαφορές γίνονται αμελητεες μια που μιλάμε για ιδιο τύπο κατασκευής και όμοιες μηχανικές ιδιοτητες των ξύλων

 

σχετικά με το γ) πιστεύω πως είναι και ο κύριος λόγος στη διαφορά τιμής. πληρώνεις γιατί θες έπιπλο που γράφει πάνω Gibson και έχει ωραίο headstock, ωραία inlays και γυαλίζει στο φως κλπ κλπ και φυσικά περιμένεις να είναι και πολύ πιο προσεγμένη αφού δίνεις τόσα λεφτα.

 

σαν επίλογος, πιστεύω πως ειδικά αυτή η εταιρία προσπαθεί όσο καμία άλλη να δημιουργεί βαθμίδες στις τιμές που τις δικαιολογεί με "specs" (που εύκολα ταξινομούνται ως καλύτερο-χειρότερο) ωστε να μην είναι κράχτης το οτι προσπαθεί να τα αρπάξει χοντρα.

 

sorry για το κουραστικό ποστ Grin

 

 

 

+100000000      αλλα τσαμπα κουραστηκες να τα γραψεις  εισαι  ερετικος  στη  Πυρα !!  :) :) :) :) :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το πώς πάιζει ένα όργανο είναι θέμα γεωμετρίας αν πούμε οτι το μπράτσο είναι φινιρισμένο με ίδιο τρόπο (βερνικι η όχι κλπ που επηρρεάζει την τριβή στο αρσιστερό χερι) δηλαδή ποσο ακριβής είναι η κατασκευή στο σχέδιο και πόσο καλό σεταπ εχει γίνει

 

το πώς φαίνεται έχει να κάνει με τον άνθρωπο που το έφτιαξε, το φινιρισμα, χρώμα, ποιοτικό έλεγχο κλπ κλπ

είσαι επιστήμονας ;) ;) ;) ;)....τον Router τον ξέρεις?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου