Προς το περιεχόμενο

Τι γίνεται μετά απο ηχογράφηση στα 192 Khz ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πόσο πιο εύκολη θα γίνει η κατανόηση του κόσμου γύρω μας, την ημέρα που θα συνειδητοποιήσουμε ότι στόχος της ανθρώπινης καλλιτεχνικής δραστηριότητας δεν ήταν ποτέ η ανταγωνιστική μίμηση του φυσικού κόσμου.

 

Ή, παίρνουμε ένα μικρόφωνο, ηχογραφούμε το πιάνο και μετά από μερικές ημέρες ακούμε την ηχογράφηση και διαπιστώνουμε ότι η "μαγεία" δεν είναι πλέον εκεί...

 

Ή, "η ηχογράφησή σου θα ήταν τέλεια αν είχες γράψει στα 192 χρησιμοποιώντας το μοναδικό μικρόφωνο "Αρπατίξ" της γαλλικής εταιρείας "Ορμαφόν" και βέβαια με τέτοιο μικρόφωνο πως να μην θελήσεις και τον τάδε μοναδικό προενισχυτή μπλα μπλα μπλα".

 

Αρχίζει λοιπόν ένα ξόδεμα χρόνου και χρημάτων στην μάταιη προσπάθεια να κρατήσεις και να αναπαράγεις εκείνη τη μοναδική στιγμή, αλλά την έχεις πατήσει διότι αυτό που έκανε εκείνη τη στιγμή μοναδική δεν έχει σχέση με καμία τεχνολογία. Άσε κιόλας που τα καμπανάκια βαράνε διαρκώς τριγύρω σου: βλέπεις μία ασπρόμαυρη φωτογραφία και παγώνεις από το πόσο σε αγγίζει... και λίγο μετά μαθαίνεις ότι την έκανε κάποιος φουκαράς γάλλος που δεν είχε να φάει και μάλιστα με μηχανή που δεν μπορεί να θυμηθεί το όνομά της.

 

Ή, ακούς ένα δίσκο της δεκαετίας του 60 και ασυναίσθητα αρχίζεις να κτυπάς τα πόδια σου στο ρυθμό... λίγο πριν μάθεις ότι έχει γίνει με τέσσερα μικρόφωνα και για πολλά χρόνια κυκλοφορούσε μόνο σε γδαρμένους δίσκους βινυλίου... πριν τον "περιποιηθούν" τα παιδιά του re-mastering.

 

Στόχος της ανθρώπινης καλλιτεχνικής δραστηριότητας δεν ήταν ποτέ η ανταγωνιστική μίμηση του φυσικού κόσμου. [glow=red,2,300]Μπά???[/glow]Τα καλλιτεχνήματα οφείλουν να συνυπάρχουν με τον φυσικό κόσμο και να προσπαθούν να ενδυναμώσουν την εμπειρία μας από αυτόν [glow=red,2,300]από πότε[/glow], όχι να την καταλύσουν εις όφελος ενός τεχνολογικού οργασμού.

 

Αποτελεί ύβρι προς τον ύψιστο Κύριο, όπως και αν τον αντιλαμβάνεται ο καθένας, το να προσπαθείς να φτιάξεις κάτι που να ανταγωνίζεται τον φυσικό κόσμο. Είναι αυτή ακριβώς η ύβρις που γεννά και συντηρεί θλιβερές παρεξηγήσεις του 20ου αιώνα, όπως η ενασχόληση με τα high-end στερεοφωνικά και η επιδίωξη του τέλειου ήχου εις βάρος της μουσικής ουσίας (όπως την έχουμε ζήσει στο ρεπερτόριο κάποιων audiophile εταιρειών).

 

Είναι η αδυναμία μας να θυμόμαστε την παραπάνω αρχή, που μας βάζει κάθε φορά στη διαδικασία αξιολόγησης, απόκτησης και χρήσης διαρκώς απαιτητικότερου και διαρκώς ακριβότερου εξοπλισμού, όχι κάποια ουσιαστική τελειομανία ή κάποια καλλιτεχνική έμπνευση.

 

Δεν ξέρω που τα άκουσες αυτά, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.

1) Η μαγεία ΔΕΝ χάνεται μέσα από την ηχογράφηση. Ίσως περνάει ένα 90% αλλά θα είναι 90% ατόφιο χρυσάφι.

 

2) Για τις εταιρίες που μιλάς.... τις προτιμώ από τις άλλες εταιρίες που λένε ότι θα κάνεις την δουλειά σου με 100€ αλλά δεν καταφέρνεις ποτέ να την κάνεις. Όσον αφορά την τεχνολογία, έχει αξία για τον καλλιτέχνη μόνο και μόνο όταν προσφέρει αποτέλεσμα..

 

3) Αν η ενασχόληση με το high-end σου εγείρει θέματας ύβρεως καλύτερα άστο και κλείσε τον υπολογιστή σου τώρα όμως και πάνε στα βουνά να αγιάσεις  :-*, γιατί ζούμε ένα δεύτερο προπατορικό αμάρτημα.  :P

 

4) Αντί να μην θεοποιήσουμε τίποτε, και μην αφήσουμε την συζήτηση στα χέρια θρησκειών και εταιριών, κάθεσαι και μου ασχολείσαι με τον Κύριο, και με με γαλλικές εταιρίες και δεν καταλαβαίνεις την απλή αλήθεια, ότι δηλαδή και οι ηχογραφήσεις του 1960 ήταν προϊόντα τεχνολογικής εξέλιξης, και η ηχογράφηση η ίδια σαν μέσο, και η μουσική, κ η ηλεκτρική κιθάρα, και η γεωργία, και η ιατρική και πολλά άλλα. Το να φωνάζεις τον θεό για να στα καλουπώσει δεν το καταλαβαίνω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 93
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ίσως (αν και δεν το βλέπω ::)) να μην είναι αργά για να καταλάβουν ορισμένοι ότι όταν γυρνάει μια συζήτηση στο πιο σοβαρό πρέπει να το σέβεστε και να μην το γυρνάτε για εκατομμυριοστή φορά στον κλασσικό καθημερινό χαβαλέ. Ειδικά όταν υπάρχουν άτομα που έχουν διάθεση να καταθέσουν απόψεις έντονα προσωπικές που δεν θα είχαν καμία όρεξη να γράψουν σε ένα φόρουμ που πολύ συχνά περιφρονεί και σπάνια επικροτεί μια τέτοια κίνηση. Κοινώς, 99 φτηνά insider jokes και ένα σοβαρό σχόλιο είναι FAIL.

 

Είχα σκεφτεί πολύ πιο βαριές εκφράσεις για να σημειώσω τον μεγάλο εκνευρισμό μου αλλά δεν θα τις χρησιμοποιήσω.

 

Ο νοών νοείτω.

 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και έλεγα, δεν θα το πει κανείς... Thanxs b_s.

 

δηλαδή, zestair, ένα καλύτερα ακονισμένο νυστέρι κάνει έναν χειρουργό καλό? Μία καλύτερη τσάπα, ένα γεωργό άξιο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά την ηχογράφηση στα 192 KHz, ακολουθεί η ηχογράφηση στα 384 KHz.

 

Μετά την ηχογράφηση στα 384 KHz, ακολουθεί η ηχογράφηση σε DSD/DXD.

 

Μετά την ηχογράφηση σε DSD/DXD, ακολουθεί η ... παράνοια, έμμονες ιδέες, έλλειψη ύπνου, απώλειας βάρους και τελικά... το Δαφνί.

 

Βασικά είναι πιο απλό. Η παράνοια ξεκινά μετά την ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ σκέτο.

;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και έλεγα, δεν θα το πει κανείς... Thanxs b_s.

 

δηλαδή, zestair, ένα καλύτερα ακονισμένο νυστέρι κάνει έναν χειρουργό καλό? Μία καλύτερη τσάπα, ένα γεωργό άξιο?

 

Μπορείς να μου πεις από που ακριβώς βγαίνει αυτό το συμπέρασμα;

Εννοείται πως δεν είπα κάτι τέτοιο, για μένα είναι δύο ανεξάρτητα πράγματα όσον αφορά την αξία, αλλά έχουν σχέση με το αποτέλεσμα. Έχει μεγαλύτερη σημασία ο έλεγχος του εργαλείου από τις θεωρητικές δυνατότητες του εργαλείου. Αλλά πες μου δηλαδή πως θα σκάψει ο γεωργός αν δεν έχει μια τσάπα. Πως θα κάνει τομές ο χειρούργος χωρίς ένα καλό νυστέρι. Κι αν υπάρχει πραγματικά καλύτερο εργαλείο, όχι θεωρητικά αλλά στην πράξη, γιατί να μην το αποκτήσει ο γιατρός, ο "γεωργός", ο μουσικός...

 

Bloody δεν είμαι σίγουρος αν μιλάς για μένα, πάντως χρησιμοποίησα τα "φτηνά insider jokes", αν και μιλάω πολύ σοβαρά, για μην πω κάτι άλλο που θα το μετανιώσω, αφού σίγουρα δεν έχω κακές προθέσεις... Είμαι σίγουρος ότι ο eye μπορεί να υπερασπιστεί μόνος του τις απόψεις του οι οποίες με ενδιαφέρουν αν και διαφωνώ σε κάποια σημεία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και έλεγα, δεν θα το πει κανείς... Thanxs b_s.

 

δηλαδή, zestair, ένα καλύτερα ακονισμένο νυστέρι κάνει έναν χειρουργό καλό? Μία καλύτερη τσάπα, ένα γεωργό άξιο?

 

Οχι, αλλά είναι δεδομένο ότι κάνει και τους δύο αποδοτικότερους και αποτελεσματικότερους.

 

Ο zestair αν και με τρόπο Wow!ικό  ;D, εγείρει βάσιμα ερωτήματα.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πόσο πιο εύκολη θα γίνει η κατανόηση του κόσμου γύρω μας, την ημέρα που θα συνειδητοποιήσουμε ότι στόχος της ανθρώπινης καλλιτεχνικής δραστηριότητας δεν ήταν ποτέ η ανταγωνιστική μίμηση του φυσικού κόσμου.

 

Ο φυσικός κόσμος φαντάζει αυθύπαρκτος και τέλειος: χαζεύουμε ένα ηλιοβασίλεμα και για λίγες στιγμές φαίνεται ότι δεν υπάρχει ανάγκη, ούτε να προσθέσουμε ούτε να αφαιρέσουμε τίποτε. Το ίδιο μας συμβαίνει την πρώτη φορά που ακούμε κάποιον να παίζει καλό πιάνο: ο μεστός ήχος του οργάνου ξυπνά τόσα νοητικά αισθητήρια μέσα μας που αγνοούμε τις ατέλειες του εκτελεστή, αν όχι και το ίδιο το κομάτι που παίζει.

 

Λίγο μετά όμως, έρχεται η επιθυμία να κρατήσουμε αυτό που συμβαίνει, να το κάνουμε κτήμα μας, να μπορούμε να το περιφέρουμε δεξιά και αριστερά, όπως το αυτοκίνητό μας. Παίρνουμε λοιπόν μία φωτογραφική μηχανή, φωτογραφίζουμε το ηλιοβασίλεμα και μετά παραπονιόμαστε (στο εργαστήριο π.χ.) ότι τα χρώματα δεν είναι τέλεια...

 

Ή, παίρνουμε ένα μικρόφωνο, ηχογραφούμε το πιάνο και μετά από μερικές ημέρες ακούμε την ηχογράφηση και διαπιστώνουμε ότι η "μαγεία" δεν είναι πλέον εκεί...

 

Τότε, έρχονται οι γκουρού της εκάστοτε τεχνολογίας με την πραμάτεια τους: "η φωτογραφία σου θα ήταν τέλεια αν είχες πάρει την τελευταία ιαπωνική μηχανή των 9.500 ευρώ και την χρησιμοποιούσες με το μοναδικό φιλμ "Κολορέξ" το οποίο μπλα μπλα μπλα".

 

Ή, "η ηχογράφησή σου θα ήταν τέλεια αν είχες γράψει στα 192 χρησιμοποιώντας το μοναδικό μικρόφωνο "Αρπατίξ" της γαλλικής εταιρείας "Ορμαφόν" και βέβαια με τέτοιο μικρόφωνο πως να μην θελήσεις και τον τάδε μοναδικό προενισχυτή μπλα μπλα μπλα".

 

Αρχίζει λοιπόν ένα ξόδεμα χρόνου και χρημάτων στην μάταιη προσπάθεια να κρατήσεις και να αναπαράγεις εκείνη τη μοναδική στιγμή, αλλά την έχεις πατήσει διότι αυτό που έκανε εκείνη τη στιγμή μοναδική δεν έχει σχέση με καμία τεχνολογία. Άσε κιόλας που τα καμπανάκια βαράνε διαρκώς τριγύρω σου: βλέπεις μία ασπρόμαυρη φωτογραφία και παγώνεις από το πόσο σε αγγίζει... και λίγο μετά μαθαίνεις ότι την έκανε κάποιος φουκαράς γάλλος που δεν είχε να φάει και μάλιστα με μηχανή που δεν μπορεί να θυμηθεί το όνομά της.

 

Ή, ακούς ένα δίσκο της δεκαετίας του 60 και ασυναίσθητα αρχίζεις να κτυπάς τα πόδια σου στο ρυθμό... λίγο πριν μάθεις ότι έχει γίνει με τέσσερα μικρόφωνα και για πολλά χρόνια κυκλοφορούσε μόνο σε γδαρμένους δίσκους βινυλίου... πριν τον "περιποιηθούν" τα παιδιά του re-mastering.

 

Στόχος της ανθρώπινης καλλιτεχνικής δραστηριότητας δεν ήταν ποτέ η ανταγωνιστική μίμηση του φυσικού κόσμου. Τα καλλιτεχνήματα οφείλουν να συνυπάρχουν με τον φυσικό κόσμο και να προσπαθούν να ενδυναμώσουν την εμπειρία μας από αυτόν, όχι να την καταλύσουν εις όφελος ενός τεχνολογικού οργασμού.

 

Αποτελεί ύβρι προς τον ύψιστο Κύριο, όπως και αν τον αντιλαμβάνεται ο καθένας, το να προσπαθείς να φτιάξεις κάτι που να ανταγωνίζεται τον φυσικό κόσμο. Είναι αυτή ακριβώς η ύβρις που γεννά και συντηρεί θλιβερές παρεξηγήσεις του 20ου αιώνα, όπως η ενασχόληση με τα high-end στερεοφωνικά και η επιδίωξη του τέλειου ήχου εις βάρος της μουσικής ουσίας (όπως την έχουμε ζήσει στο ρεπερτόριο κάποιων audiophile εταιρειών).

 

Είναι η αδυναμία μας να θυμόμαστε την παραπάνω αρχή, που μας βάζει κάθε φορά στη διαδικασία αξιολόγησης, απόκτησης και χρήσης διαρκώς απαιτητικότερου και διαρκώς ακριβότερου εξοπλισμού, όχι κάποια ουσιαστική τελειομανία ή κάποια καλλιτεχνική έμπνευση.

 

 

 

Καλα τα περι θεων (οπως και να το θεωρει ο καθένας οπως λες και εσύ) δεν με απασχολούν, ούτε θεωρω λάθος ντε και καλά να επέμβουμε και να αλλάξουμε την φύση ή και να ξεπεράσουμε κάποια πράγματα. Αν μη τι αλλο ομως στον τομέα της ουσίας του κειμένου σου που αφορά το ότι "χάνουμε το νόημα..", συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ και βρίσκω το κείμενο άψογο γενικώς.

Απ'την στιγμή που ο άνθρωπος είναι ζώο που δημιουργεί εκ του μηδενός πράγματα και καταστάσεις και εξελίσεται διαρκώς και σωματικά και πνευματικά και τεχνολογικά, δεν υπάρχουν όρια. Οταν ο "θεός" δίνει την "εξέλιξη" σε ένα ζώο δεν του βάζει κάποιο τέρμα / threshold από το οποίο όταν το ξεπεράσει θα πέσει θεικός κομπρέσσορας με ratio υπερπεραντώδες που θα τον κόψει.

;D

Με λίγα λόγια δεν θα με χάλαγε να κουνάω τα χέρια μου και να ακουγεται κιθάρα, να τραυματίζομαι και να βάζω βλαστοκύταρα και να επουλώνομαι, να αντιστρεψω την γύρανση των κυττάρων, να μείνουμε στον ΑΡΗ (αν και κυλάει γαύρος στο αίμα μου), να βάλω τσιπάκι για να τραγουδάω χωρίς μικρόφωνο και να επιλέγω από το στήθος ακουστικές χώρου και τύπους μικροφώνων και πολλά άλλα.

Αλλα σε καμία περίπτωση δεν θα ΑΝΤΕΧΑ να χάσουμε το νόημα της δημιουργίας και την ουσία του πράγματος (στην μουσική αναφέρομαι τώρα, το διευκρινίζω γιατι εχω μια τάση να κάνω χαοτικά ποστ). Δεν πα να χεις και τον neve και την midas κονσόλα, εγώ ξέρω ότι το demo των straitjacket fit (διαφήμηση αλλά ειναι diy μπάντα οπότε δεν μετράει εμπορικά) που γράφτηκε με μικρόφωνα 50 ευρώ είναι από τα καλύτερα που εχω ακουσει cd και δεν το αλλαζει κατι αυτο.

;D

Γενικώς πάντως ΑΨΟΓΟ το κειμενό σου.. ευγε

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ με το ωραίο post του Wow!, αλλά πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να σταθεί αφορμή για να βγάλουμε τη Μάρω Βαμβουνάκη που έχουμε όλοι μέσα μας. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο σοβαρό του θέματος..

 

Θέλω πραγματικά μετά από όσα διάβασα εδώ μέσα να δοκιμάσω ηχογράφηση στα 192. Έτσι έστω να δω τις διαφορές που όπως υποστηρίξαν όλοι σχεδόν υπάρχουν. Δεν αμφιβάλω, απλά θελω να το τσεκάρω. Από την άλλη once you go there there is no turning back babe, και το φοβάμαι αυτό. Δηλαδή αν το δοκιμάσω (δεν εχω καρτα ηχου τέτοια.. μόνο μέχρι 48khz) και δω μεγάλες διαφορές μετά θα θέλω κάρτα ήχου στα 192..

:)

Πολύ ενδιαφέρον το όλο θέμα πάντως και θέλει ψάξιμο. ειδικά αν σου δίνει πολύ καλύτερο χώρο για panning όπως ανέφερε κάποιος ,αυτο ειναι σημαντικό..

 

Thanks.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω που τα άκουσες αυτά

 

Αφού ενδιαφέρεσαι, σε ενημερώνω ότι τα άκουσα κατά τη διάρκεια της 14ετούς φοίτησής μου στο ελληνικό παράρτημα του "School Of Economic Science", κατά τη διάρκεια μελετών πολιτικής οικονομίας και φιλοσοφίας.

 

αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.

 

Όπως παρατηρήθηκε και από άλλο μέλος, το ζητούμενο στη τέχνη δεν είναι το "ακριβώς". Αυτή είναι ζητούμενο της επιστήμης. Εγώ δεν έγραψα το κειμενάκι για να προκαλέσω τον επιστήμονα αλλά για να δελεάσω τον καλλιτέχνη.

 

1) Η μαγεία ΔΕΝ χάνεται μέσα από την ηχογράφηση. Ίσως περνάει ένα 90% αλλά θα είναι 90% ατόφιο χρυσάφι.

 

Δεν ισχυρίστηκα ότι η μαγεία χάνεται μέσα από την ηχογράφηση. Η διαφωνία μας έγκειται στο ότι εσύ σχετίζει την μαγεία με την ιδέα της εξέλιξης στα μέσα καταγραφής και αναπαραγωγής, ενώ εγώ όχι. Μπορεί αυτό να σου φαίνεται κωμικό ή περίεργο, αλλά θα αλλάξεις γνώμη αν ασχοληθείς με άλλες τέχνες όπως η γλυπτική ή η ζωγραφική ή η φωτογραφία, όπου αυτά που λέω δεν αμφισβητούνται από κανέναν.

 

2) Για τις εταιρίες που μιλάς.... τις προτιμώ από τις άλλες εταιρίες που λένε ότι θα κάνεις την δουλειά σου με 100€ αλλά δεν καταφέρνεις ποτέ να την κάνεις. Όσον αφορά την τεχνολογία, έχει αξία για τον καλλιτέχνη μόνο και μόνο όταν προσφέρει αποτέλεσμα..

 

Ποιες εταιρείες; Εγώ αναφέρω τρία κωμικά-ονόματα παραδείγματα.

 

3) Αν η ενασχόληση με το high-end σου εγείρει θέματας ύβρεως καλύτερα άστο και κλείσε τον υπολογιστή σου τώρα όμως και πάνε στα βουνά να αγιάσεις  :-*, γιατί ζούμε ένα δεύτερο προπατορικό αμάρτημα.  :P

 

Αυτή η φράση είναι αδιάκριτη και αγγίζει τα όρια της προσωπικής επίθεσης. Ουδείς μίλησε για αγιότητα ή οποιοδήποτε άλλο θρησκευτικό όρο. Ανέφερα τον όρο "Κύριος" σαν σύμβολο για οτιδήποτε καθένας μας θεωρεί πλαίσιο αναφοράς. Πέραν αυτού, το να σαρκάζεις τις πιθανές θρησκευτικές πεποιθήσεις ανθρώπων δεν ενδυναμώνει τη θέση σου.

 

4) Αντί να μην θεοποιήσουμε τίποτε, και μην αφήσουμε την συζήτηση στα χέρια θρησκειών και εταιριών, κάθεσαι και μου ασχολείσαι με τον Κύριο, και με με γαλλικές εταιρίες και δεν καταλαβαίνεις την απλή αλήθεια, ότι δηλαδή και οι ηχογραφήσεις του 1960 ήταν προϊόντα τεχνολογικής εξέλιξης, και η ηχογράφηση η ίδια σαν μέσο, και η μουσική, κ η ηλεκτρική κιθάρα, και η γεωργία, και η ιατρική και πολλά άλλα. Το να φωνάζεις τον θεό για να στα καλουπώσει δεν το καταλαβαίνω..

 

Αφήνοντας στην άκρη τις αμετροεπείς εκφράσεις που χρησιμοποιείς, σε διαβεβαιώνω ότι καταλαβαίνω πολύ καλά ότι οι ηχογραφήσεις του '60 ήταν επίσης προϊόν τεχνολογικής ανάπτυξης. Εν' τούτοις (και είναι παγκόσμιο παράπονο αυτό), έχει θιγεί η πιθανότητα η "τεχνολογική ανάπτυξη" να έχει αποκοπεί από το αρχικό ζητούμενό της και μάλιστα σε πολλούς διαφορετικούς τομείς. Δίπλα στην ιατρική που αναφέρεις, έχουμε την "κοσμητική ιατρική", δίπλα στη γεωργία έχουμε τα καρκινογόνα φυτοφάρμακα. Αντιστοίχως δίπλα από την ηχογράφηση έχουμε απορίες σχετικά με τα 192 KHz.

 

Η ενασχόληση με τους υπολογιστές επίσης εγκυμονεί τέτοιες παγίδες, άλλωστε εγώ δεν αυτοεξαιρέθηκα από τις συμπεριφορές που περιγράφω.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου