Προς το περιεχόμενο

Μέτρημα χρόνων μουσικών κομματιών;


Vodkapower

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά χαρά.. Λοιπόν όπως λέει και ο τίτλος θα ήθελα να μου λύσετε αυτή την απορία.

Δηλαδή έχωντας ένα δωδεκάμετρο (λόγω οικιότητας) μπορώ να καταλάβω τα μέτρα και τους χρόνους 4/4 ή 4/8. Παρόλα αυτά έπεσε στον σκληρό του pc μου μια φοβερή δισκογραφία των TOOL.. Και ακούγωντας κομμάτια παρατήρησα οτι μου είναι δύσκολο έως αδύνατο να κατανοήσω τους χρόνους που αντιστοιχούν στα κομμάτια.

Π.χ. στο κομμάτι schism απο τον δίσκο Lateralus πως μπορώ να βρω τον χρόνο (υπάρχει κάποια απλοποίηση ή διαδικασία γενικότερα;), κάπου είχα ακούσει για μέτρα που εμπεριέχουν μέσα τους άλλα μέτρα κτλ (όχι οτι 5/4 σημαίνει 3/4 + 2/4).

Ευχαριστώ.. 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είμαι ο πλεον εμπειρος να σου απαντησω αλλα υπαρχει λογος

που θες να αναλυσεις το μετρο η απλη περιεργεια?

 

Γιατι πιστευω πως αν θες απλα να βγαλεις το κομματι,

με δυο τρεις ακροασεις θα σαι οκ ;)

Hi!! I'm Paul from guitar world!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν μου αρκεί απλά να βγάλω το κομμάτι.

Θα προτιμούσα να κατανοήσω αυτό που παίζω μιας και δεν έχω ξανα ασχωληθεί με το είδος και είναι κάτι που πρόκειται να παιχθεί σε μπάντα.

Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια διαδικασία για τν καταγραφή των μέτρων/ρυθμού.

Το ζητάω αυτό λόγω οργάνωσης κάποιων ιδεών που έχω αλλά και για την κατανόηση (και) άλλων κομματιών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok, το θεμα μετρησης χρονου ειναι λιγο tricky. Δεν ξερω κατα ποσο εισαι εξοικιωμενος, και τι μαθηματα εχεις κανει, αλλα σιγουρα καποια μαθηματα ρυθμικου σολφεζ-ντικτε βοηθουν πολυ. Νομιζω πως ειναι δυσκολο να αναπτυχθει πληρως μεσα απο ενα thread. Σιγουρα θελει και πολυ εξασκηση. Anyway, το συγκεκριμενο κομματι στο κουπλε εχει εναν κυκλο που ολοκληρωνεται μεσα απο δυο μετρα: 5/8 - 7/8. Στη γεφυρα οπου δεν υπαρχουν φωνητικα (ακομα ειμαστε στο κουπλε) το κανει 6/8 - 7/8. Αν εντοπισεις αυτο το μετρημα θα σε βοηθησει πολυ να μπεις στο νοημα. Παρακατω πολυ πιθανο να το αλλαζει.(Δεν το ξερω το κομματι. Τωρα το googlara). Παρανοικη μπαντα! Τελοσπαντων καλα ξεμπερδεματα με το μετρημα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κι εγω φιλε μου 13/8 το βλεπω

κοιτα συνθετα μετρα σε οποιαδηποτε θεωρια μουσικης

και βρες καποιο prog. π.χ.(gp5) το οποιο θα σε βοηθησει στα 12μετρα κ.α. ελπιζω να βοηθησα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν μου αρκεί απλά να βγάλω το κομμάτι.

Θα προτιμούσα να κατανοήσω αυτό που παίζω μιας και δεν έχω ξανα ασχωληθεί με το είδος και είναι κάτι που πρόκειται να παιχθεί σε μπάντα.

Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια διαδικασία για τν καταγραφή των μέτρων/ρυθμού.

Το ζητάω αυτό λόγω οργάνωσης κάποιων ιδεών που έχω αλλά και για την κατανόηση (και) άλλων κομματιών.

 

Αυτο ακριβως ηθελα να σου πω, αν εχεις σκοπο να το δουλεψεις με μπαντα

πρεπει να μπεις στη διαδικασια αναλυσης του κομματιου

για να βγαλετε συννενοηση ;)

Hi!! I'm Paul from guitar world!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

ε, όχι και η κύρια. Για το 10,000 days έχουν δηλώσει πως έχουν επιρρεαστεί, λόγω και του ότι τους είχαν support για πολλά live. Φοβερή μπάντα, όπως και να έχει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γενικά στο προγκρεσιβ η ρυθμική της μουσικής είναι δύσκολη όχι μόνο επειδή είναι πολύπλοκη, αλλά επειδή αλλάζει συνεχεια και δε σ'αφηνει να κουνήσεις το κεφάλι ρυθμικά με την ησυχία σου ;D

 

θέλω να πω οτι σε πολλά συγκροτήματα παρατηρείς όχι μόνο να βάζουν ρυθμούς αποτελούμενους απο πχ ένα δυάρι και 2 τριάρια, αλλά επίσης αυτό το πάτερν αλλάζει και γίνεται κάποιος άλλος πολύπλοκος ρυθμός.

 

αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κάποιος που δε ξέρει το κομμάτι καλά να τα χάνει, γιατί μόλις βρει το 1ο πάτερν, αυτοί αλλάζουν στο άλλο εκεί που δε το περιμένεις.

 

μην σε φοβίζει όμως αυτό, ο ρυθμός είναι μετρημένα κουκιά, γιατί πολύ απλα μπορείς να σπάσεις τις πιο μεγάλες αξίες στις υποδιαιρέσεις τους μέχρι να έχεις ένα ρυθμό φτιαγμένο απο ίδιες αξίες, οποτε είναι πανεύκολο να τον κατανοήσεις.

 

πχ τον ρυθμό "λεβέντικο" της μακεδονίας

http://megaloxori-serron.livepage.gr/file/589/2988

ενώ στην αρχή φαίνεται δύσκολος λόγω της ύπαρξης παρεστιγμένων αξιών

 

(ΒΑΒΑ'ΒΑΑ'       τα τονισμένα είναι τα παρεστιγμένα)

 

ωστόσο μπορείς να τον χωρίσεις σε ίδιες αξίες και να γίνει έτσι:

 

βαβαβαβααβαβαβαα    (Β=βαση Α=αρση)

 

στο παραπάνω τα μικρά έχουν τι μισή αξία σε σχέση με τα κεφαλαία γράμματα.

αμέσως αμέσως έβγαλες οτι ο λεβέντικος είναι ένα δεκαεξάρι ;)

 

τώρα στα κομμάτια των progressive συγκροτημάτων, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να τα ακούσεις πολλές φορές κάνοντας αυτό που σου είπα παραπάνω, και επιπλέον να προσπαθείς να θυμάσαι πότε αλλάζουν ρυθμικό σχήμα.

 

 

για εξάσκηση (αλλά και ψυχαγωγία ;D ;D) σου προτείνω να ακούσεις SymphonyX, το αγαπημένο μου προγκ συγκροτημα, άκου το Divine Wings of Tragedy, φοβερό cd ;)

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου