Προς το περιεχόμενο

The Death of Dynamic Range


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ego den eipa oti oi ellhnikes paragoges einai ekplhktikes' date=' aplos oti einai kalyteres apo tis perissoteres amerikanikes. Panta vevaia yparxoun eksaireseis.

 

Oso gia th Madonna, to teleftaio ths single "love profussion" einai sampled kai malista h fonh ths ftanei sto shmeio na akougontai oi eispnoes ths kai an akouseis to kommati pollh ora, konteveoun na sou kopoun oi dikies sou! Afta den mporousan arage na ta kopsoun?[/quote']

 

Aν μπορουσαν να τα κόψουν ? και βέβαια μπορουσαν αλλα νομζω οτι αφιερωσαν παρα πολυ χρονο για να κάνουν το αντιθετο, δηλαδη να τα τονισουν.Δεν νομίζω να υπαρχουν πολλα τυχαια πραματα σε τετοιες παραγωγες ή εστω δεν υπαρχει τιποτα που να μην αφεθηκε σκοπιμα ακομη κι αν ήταν τυχαιο. το οτι ειναι sampled κατι δεν είναι υποτιμητικο. και το sampling αλλωστε ηχογράφηση είναι...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Dither συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με ότι είπες (έγραψες :lol: )!

Πάνω απ'ολα είναι η γνώση,η εμπειρία και η μουσική δυνότητα.Οταν ζούσα στην Αμερική πήγα λίγο πριν γυρίσω πίσω για "προσκύνημα" στα MUSCLE SHOALS Studios στην ΑΛΑΜΠΑΜΑ (εκεί που έχει γραφτεί ΟΛΗ η STAX, κατά τη γνώμη μου μερικές από τις καλύτερες παραγωγές που έγιναν ποτέ).(μιλάω βέβαια για το παλιό κτίριο που είναι πια μουσείο όχι το μετά το 1978 νεο κτίριο που και σήμερα λειτουργεί)

Τι αντίκρυσα λοιπόν:

 

Mια τετρακάναλη κονσόλα AMPEX καμμιά δεκαρία καλά μικρόφωνα (κυρίως παλιά SHURE & NEUMAN) 2 κομπρέσορες PULTREC και μερικούς Homemade λαμπάτους προενισχυτές.Το μαγνητόφωνο ήταν ενα 2καναλο AMPEX .ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ!

Nα σκεφτείς οι τύποι ακόμα και τις κιθάρες και τα μπάσα CONECT Τα έγραφαν,χωρίς ενισχυτές!

Ασε που η ντράμς μια αρχαία ROGERS ήταν ΚΑΡΦΩΜΕΝΗ στο πάτωμα για να μην χαθεί η ιδανική θέση που είχαν βρεί πρίν από 40 χρόνια!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Merikoi den goustaroun dynamic range. Den milao gia trelo limiting pou petsokobei olo to frequency range, alla milao gia pumping compression pou kanei tous hxous na ksephdane apo to P.A. kai einai teleiws "in your face".

Pws na to kanoume dhladh...ama theleis classical music, h na kaneis hxo gia tainies, h kati tetoio, cool. Alla ama kaneis dance, hip-hop, rock, pop, funk mousikh, oso pio slamming ta bassa, ta drums, lip/breathing action sta vox (ala Michael Jackson), kai fat kithares...etc, toso to kalytero.

 

Oso gia ta Pro-Tools, ta eipate eidh.

Oloi oi dhthen "hot-shot" producers pou den thelane na asxolountai me computers, hthelan ena aksiopoisto digital platform na doulepsoun kai oi (eksypnoi) anthrwpoi tis Digidesign tous edosan ena systhma me poly kalo audio engine, excellent digital summing opou mporeis na mixareis pola channels internaly kai na mhn xaneis se poiothta...tous dwsane kai TDM plg-ins gia na blepoun ton Urei kai ton LA2A sto screen mpas kai tous mperdepsoun kai nomizoun oti to sound quality einai to idio me enan hardware original black/silverface kai Teletronix limiter...San na sou deixnoun mia agelada sthn othonh kai na sou paizoun probata apo ta monitors mexri na peis oti oi agelades belazoun dhladh... :roll:

 

Tsiou.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το καλύτερο άρθρο που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής για metering / leveling το οποίο προτείνει μια βιώσιμη λύση για να μπορέσουμε επιτέλους να απαλλαγούμε από τη μιζέρια της χαμένης δυναμικής περιοχής και ταυτόχρονα να μπορούμε να έχουμε αντικειμενικό metering σε οποιοδήποτε σύστημα.

P.S.Το κείμενο είναι αρκετά τεχνικό και ίσως φανεί δύσκολο στην κατανόησή του από κάποιον που δεν έχει γνώσεις ηχοληψίας , καθότι προέρχεται από άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της AES και απευθύνεται σε μηχανικούς ήχου.

 

http://www.digido.com/portal/pmodule_id=11/pmdmode=fullscreen/pageadder_page_id=59

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τότε μέχρι τώρα έχει λειτουργήσει ένα ασταμάτητο ράδιο αρβύλα από στόμα σε στόμα που τα έχει αναδείξει σαν το πλέον απαραίτητο εργαλείο σε ένα στούντιο.

 

Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν πρόκειται για ράδιο αρβύλα. Εγώ τουλάχιστον έχω κάνει A/B test στα ProTools 6.4, στο Nuendo 2, στο SONAR 2.2, το Logic 5.5 και το Samplitude για να ικανοποιήσω την περιέργεια μου σχετικά με τις διαφορές που λένε ότι υπάρχουν. A/B σημαίνει ότι βάζω το ίδιο σήμα (wave) σε όλα και με το ίδιο setup ακούω τον ήχο που βγάζουνε. Έχουν διαφορά.

Θα έλεγα ότι το Logic έχει εξίσου καλό ήχο, ενώ και το Samplitude με εντυπωσίασε. Το Nuendo (που έχει καλύτερο audio engine από το Cubase) ακολουθεί και τέλος το SONAR. Τα ProTools τα 5 για παράδειγμα ήταν χειρότερα και από το Logic. Αν κάποιος ρωτήσει τι σημαίνει καλύτερο και τι χειρότερο, απλά έχει να κάνει με την απόκριση του κάθε προγράμματος σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων (δοκίμασα και απλά ημίτονα) και σε μερικά τραγούδια αναφοράς και μόνο σε ότι αφορά το audio engine.

 

Αυτό είναι το σημαντικό για τον ηχολήπτη, αυτό είναι το εργαλείο του. Από'κει και πέρα, τα φρου-φρου και τα αρώματα τα έχουν λίγο-πολύ όλα. Και plug-ins βρίσκεις και τα πάντα.

 

Αυτό είναι το τεχνικό κομμάτι, που μπορεί να πει κανείς ότι υπόκειται και σε αντικειμενικά κριτήρια. Από'κει και πέρα θα συμφωνήσω ότι:

 

1. Αν ο ηχολήπτης δεν γνωρίζει, και αναλογική μπομπίνα να του βάλεις θα σε καταστρέψει ηχητικά

2. Αν η μπάντα δεν τραβάει, είναι κατεστραμμένη από μόνη της. Δυστυχώς, η τεχνολογία φροντίζει να αναστήσει τέτοιους κατεστραμμένους. Ζήτω τα live.

3. Όποιο πρόγραμμα και να πάρεις, ακούγεται διαφορετικά σε άλλο ενισχυτή και άλλα ηχεία.

 

Συνεπώς, δεν είναι τα ProTools που μπορεί να έχουν αξία, είναι όλα τα παραπάνω. Πιστεύω μάλιστα ότι το σύστημα sequencer έχει την μικρότερη σημασία σε σχέση με όλα τα άλλα.

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...tous dwsane kai TDM plg-ins gia na blepoun ton Urei kai ton LA2A sto screen mpas kai tous mperdepsoun kai nomizoun oti to sound quality einai to idio me enan hardware original black/silverface kai Teletronix limiter...San na sou deixnoun mia agelada sthn othonh kai na sou paizoun probata apo ta monitors mexri na peis oti oi agelades belazoun dhladh... :roll:

 

Αυτό ισχύει για όλα τα προγράμματα' date=' [b']nectarie[/b]. Ο ηχολήπτης που ξέρει καταλαβαίνει τι ακούει (εγώ δεν είμαι ηχολήπτης).

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιά ProTools άκουσες; Τα 6 έχουν τελείως άλλο ήχο από τα 5 και δεν αμφιβάλω ότι έκανες διεξοδικό Α/Β.

 

Ωστόσο, δεν θα διαφωνήσω καθότι σημασία παίζει όλο το setup. Π.χ. κάποια ηχεία μπορεί να αναδεικνύουν το ένα ή το άλλο.

 

Να οργανώσουμε ένα Α/Β :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά αυτή την εβδομάδα θα μεταφερω κάποια wav από ενα στούντιο που χρησιμοποιεί το samplitude σε ένα άλλο που χρησιμοποιεί pro tools 6 για ηχογράφηση φωνής & μίξη.Θα σας ανακοινώσω τα συμπεράσματα μου όταν τελειώσουμε.... :wink: Κατά τη γνώμη μου το samplitude "γράφει πιό καλά κιθάρες και μπάσα ενώ τα pro tools 6 υπερισχύει στα ντράμς και τίς φωνές (έχει πιό πολύ Headroom τουλάχιστον στά αυτιά μου :wink: )

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταρχην' date=' οι ηχογραφησεις κλασσικης μουσικης εχουν τεραστια δυναμικη περιοχη και αψογη παρουσια σε ολο το ηχητικο φασμα. και οχι λογω οργανολογιας, αλλα λογω της ιδιαιτερης φροντιδας των παραγωγων που ασχολουνται με το ειδος. παρολα αυτα, μπορει κανεις να διαπιστωσει μεγαλες σταθμες σε ενα δισκο η σε ενα live κλασσικης μουσικης, στα ιδια περιπου επιπεδα με ενα rock δισκο η ενα rock συγκροτημα. η full ορχηστρα μπορει να πιασει πολλα db...μα παρα πολλα...

 

οι dance, hip hop, r'n'b καλλιτεχνες συναγωνιζονται για το ποιος θα εχει τον πιο overcompressed δισκο. δεν μπορει η διαθεση μιας σκηνης να γινει κανονας παραγωγης παγκοσμιως. ναι, ολοι τους χρησιμοποιουν limiters και compressors συνεχως, σε ολα τα σταδια παραγωγης. καποιοι μαλιστα ανακαλυπτουν και το μυστικο των rock παραγωγων που λεγεται distressor. φτασαμε ομως στο σημειο οπου δεν μπορουν να πανε παραπανω σε ενταση. και τι κανουν? παραμορφωνουν το υλικο....

 

το να ακρωτηριαζεις τη μουσικη σου για να ακουγεται δυνατα ειναι σαν να παιρνεις αναβολικα για να τρεχεις πιο γρηγορα.[/quote']

Beibaiws kai h klassikh mousikh mporei na peiasei polla dB, alla to megalo dynamic range einai meros tou performance, ama perioriseis to dynamic range, xalas to performance toso apo to engineering side of things, oso kai apo to kallitexniko.

Oi r'n'b kai hip-hop paragwgoi den einai oi monoi pou paramorfwnoun to yliko gia na grapsoun ena pio "kayto" master, all ayparxoun kai typakia pou bgazoun *poly* dynata master xwris na petsokoboun to mix.

 

διαφωνω με τον ορο slamming. διαφωνω και με τη λογικη pumping. υπαρχουν αλλοι τροποι πιο δημιουργικοι για να εχει ενταση ενα κομματι. η μποτα' date=' το μπασσο, το beat, η φωνη, μπορουν να ειναι in your face και all over και χωρις την υπαρξη compression στο σταδιο της μειξης. αν οι εγγραφες εχουν γινει στην μεγιστη δυνατη σταθμη, και αν οι χροιες ειναι σωστες και ισσοροπημενες, δεν χρειαζεται καν limiter. η ιδανικη μειξη δεν χρειαζεται καν mastering.

 

ο michael jackson που ανεφερες δεν ειναι παραδειγμα ισσοροπημενης μειξης. ειναι πρωτα η φωνη του και μετα το χαος...

 

τελος, τα χειλικα και τα στοματικα ειναι χρησιμα μονο εαν εχουν προκυψει δυνατα κατα το tracking (καλος προενισχυτης μικροφωνου, καλο μικροφωνο, καλος χωρος ηχογραφησης, καλο gain structure). η χρηση compression για την αναδειξη των χειλικων σε ενα τραγουδιστη ειναι κατα τη γνωμη μου η ευκολη λυση.[/quote']

Edw tha synfwnhsoume na diafwnisoume. Me compression ta pragmata einai poly pio in your face. Swsta compressed parts (me arketo gain reduction kai dynata ratios) einai gia mena poly kalytera apo uncompressed parts. Bebaia h mixh einai akoma o pio symantikos paragontas sto teliko mix, alla o hxos pou exei p.x. mia mpota mesa apo enan photo-compressora pou afhnei to clicky transient na perasei kai meta skaei grhgora san sfyri epano sto decaying boom kai taytoxrona to krataei "ekei pano" mexri na stamathsei, deinei ena apotelesma to opoio den plhseiazeis me to na sprwxneis apla ta faders. Compressarwntas to shma, allazeis to harmoniko tou spectrum, fairnontas xamhloteres harmonikes sto idio level me tis dynates, kaneis to shma pio pykno kai tous dineis ena idiaitero dynamico xarakthra o opoios einai metablhtos me to gyrisma merikwn knobs, pou opws kai na to kanoume, den ginetai me opoiadhpote topothethsh tou mic, oute me EQ, oute me labata mics, proenysxhseis...etc

Teleies mikseis panta exoun na kerdisoun apo mastering. Ama ola einai under control sto mix ligo soft compression/limiting that botheisei to master na akougetai akoma pio demeno xwris na exei kai ta side effects tou compressora/limiter apo kapoia peaks sto mix ta opoia tha ton anagasoun na piesei to shma ligo pio poly, kai analoga me ton compressora, tha to akouseis kai mporei na mhn sou aresei.

Emena mou aresei na akouw kai to mix na pumparei ligo apo enan full-range compressora. Enas multiband compressoras mou dinei fobero control gia na diorthwsw ateleies se kapoio sygekrimeno kommati tou fasmatos, xwris na ephreasw olo to frequency range.

Oso gia ton MJ. Oi eykoles lyseis einai merikes fores kai oi kalyteres. Otan exeis dead lines, prepei na kaneis thn douleia sou, ama kaneis thn douleia sou gia poly kairo, ksereis kai alla grhgorotera monopatia gia na ftaseis sto epithimyto apotelesma. Mporei ayto na shmainei oti ebales to xeri ligo pio batheia sthn tseph sou otan eftiakes to studio, alla makroprothesma ayto deixnei ta yper tou. To engineering den einai diagwnismos gia to poios tha exei to kalytero apotelesma me ta lhgotera resources, alla h epitefksh tou kalyterou apotelesmatos aneksrthtos studio gear.

To "Thriller" tou MJ einai gia mena ena kalo paradeigma gia to pws tha eprepe na einai shmera h Pop mousikh.

 

Tsiou.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου