Προς το περιεχόμενο

Sound Design


elemen

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας παιδιά.

Κατ'αρχάς με συγχωρείτε αν βρίσκομαι σε λάθος section, αλλά δεν ήξερα που αλλού να το βάλω.

 

Θα ήθελα να μάθω, εαν υπάρχουν άτομα εδω μέσα που ασχολούνται με Sound Design, και αν ναι τι θα προτείνανε για την εκμάθηση του αθλήματος.

Μήπως ξέρετε που μπορώ να βρώ κάποια tutorials;Κάποια videos/DVDs;

 

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοείς για ταινίες, παιχνίδια, κλπ?

 

Δεν ξέρω για βιβλία αλλά αυτά που σίγουρα χρειάζεσαι είναι να έχεις στην κατοχή σου μια πολύ μεγάλη βιβλιοθήκη ήχων, μιλάμε για οτιδήποτε απο soundeffects θόρυβο, μουσική οτιδήποτε, όλα είναι χρήσιμα, πολύ καλή γνώση κάποιου sequencer, άνεση και πρόσβαση σε αρκετά εφφέ.

Επίσης να μάθεις μερικά πράγματα για σύνθεση ήχου,

τσέκαρε π.χ. to metaphysical της native instruments (electronic instruments 2)ή το reactor και το absynth που πάνε πολύ προς sound design

Πολύ χρόνο

Τι θέλεις να κάνεις ακριβώς όμως???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πες τι θέλεις, γιατί αυτό που ζητάς είναι πολύ περιορισμένο.

 

Γενικά ή

1. Θα φτιάξεις sfx, με καθαρό sound design (από το τίποτα δηλ).

2. Θα ηχογραφήσεις τα εφέ που θέλεις (το σκύλο σου, πχ, ή ένα βιβλίο που πέφτει στο πάτωμα)

3. Θα αλλάξεις τα φώτα σε κάτι υπάρχον (πχ μία νότα του πιάνου, θα την καταλλήξεις σε ένα εφέ για... πύραυλο (λέω τώρα))

4. Θα αγοράσεις τα εφε (υπάρχουν CD με 99-150 εφέ καθώς και σελίδες στο Ιντερνετ (πχ. Sounddogs.com) που πουλάνε εφέ, royalty free.

5. Θα μπεις στο soundsnap (όχι τσάμπα πλέον) ή στο freesound project (τσάμπα ακόμη αλλά η ποιότητα είναι λίγο... :-\)

 

Κατα τα άλλα με εφέ γίνεται η δουλειά... Κάτι που ΔΕΝ υπάρχει στον κόσμο (ο ήχος του zapper στο διάστημα (!)) κατασκευάζεται εξ'αρχής, ενώ αυτά που υπάρχουν συνήθως ηχογραφούνται (γιατί να μην ηχογραφήσεις την γάτα σου, και να κάτσεις να την φτιάξεις;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η βιβλιοθηκη ήχων μου είναι αρκετά μεγάλη, και όσο πάει και μεγαλώνει.

Επίσεις αρκετες φορες ηχωγραφώ...

Επίσεις το  Sound Design με ενδιαφέρει σε όλους τους τομείς, αλλά προς το παρόν αυτό που προσπαθώ να μάθω είναι το πως μπορώ να χρησημοποιήσω ένα οποιοδήποτε synth είτε hardware είτε software, ωστε να δημιουργήσω τους ήχους μου. κάποια βασικά πράγματα τα γνωρίζω αλλά, αναρωτιέμαι εαν υπάρχει κάπου κάποιο dvd η βιβλίο με διάφορα παραδείγματα...

 

Οπότε αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η σύνθεση ήχου προς το παρόν, κλασικό παράδειγμα : πως να κάνεις ένα laser η τον αέρα η ενα impact μονο με ενα synth;

 

ευχαριστώ για τον χρόνο σας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπότε αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η σύνθεση ήχου προς το παρόν, κλασικό παράδειγμα : πως να κάνεις ένα laser η τον αέρα η ενα impact μονο με ενα synth;

 

Ο πιο απλός τρόπος για να συνθέσεις τέτοιους ήχους είναι να πάρεις ένα πραγματικό δείγμα από κάπου, και να το μελετήσεις πολύ καλά μέσα από έναν αναλυτή φάσματος (πχ. το δωρεάν και πολύ καλό voxengo span), ώστε να δεις πώς συμπεριφέρεται ο ήχος σε όλο το φάσμα. Μετά μπορείς να προσπαθήσεις να το αναπαραστήσεις, με όποιο τρόπο σου φαίνεται ότι ταιριάζει περισσότερο.

 

Πχ. για laser, λογικά θα χρειαστείς ένα synth με pitch envelope (ώστε να το βάλεις να χαμηλώνει απότομα) και ένα απότομο φίλτρο με μπόλικο resonance.

Για αέρα πειραματίσου με pink noise, περιορισμένο μόνο στις χαμηλές συχνότητες. Γενικά ήχοι όπως αέρας, καταρράχτες κ.α. έχουν παρόμοια κατανομή ενέργειας στο φάσμα με το pink noise, γι'αυτό και μοιάζουν πολύ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό που προσπαθώ να μάθω είναι το πως μπορώ να χρησημοποιήσω ένα οποιοδήποτε synth είτε hardware είτε software, ωστε να δημιουργήσω τους ήχους μου.

.

.

.

Οπότε αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η σύνθεση ήχου προς το παρόν, κλασικό παράδειγμα : πως να κάνεις ένα laser η τον αέρα η ενα impact μονο με ενα synth;

 

έχω την εντύπωση ότι ο όρος sound design δεν αναφέρεται σ αυτό που ζητάς.

Μπορώ να πω με σιγουριά ότι στον κινηματογράφο/TV {υποθέτω και στα video games} ως sound design ορίζεται ο σχεδιασμός της "ηχητικής μπάντας", δλδ ο ντιζάηνερ είναι αυτός που θα κρίνει τι ήχος πρέπει να ακούγεται σε κάθε στιγμή και θα τον τοποθετήσει αναλόγως {εκτός της πρόζας}. Σε μεγάλες παραγωγές ούτε καν μιξάρει, απλώς τοποθετεί.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι ήχοι δεν υπάρχουν σε κάποια βιβλιοθήκη ούτε έχουν ληφθεί κατά το γύρισμα. Τότε έχουμε τη διαδικασιά του foley http://en.wikipedia.org/wiki/Foley_artist όπου ηχογραφούνται εκ νέου ήχοι που να ταιριάζουν η να ενισχύουν τους υπάρχοντες.

 

αυτό που ζητάς καλύτερα λέγεται δημιουργία/παραγωγή ηχητικών εφέ

και σίγουρα τα συνθς και η επεξεργασιά ηχογραφημένων ήχων είναι τα βασικά υλικά.

 

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπότε αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η σύνθεση ήχου προς το παρόν, κλασικό παράδειγμα : πως να κάνεις ένα laser η τον αέρα η ενα impact μονο με ενα synth;

 

Με πρόλαβε ο infectme247:

 

Για laser θες ένα lowpass φίλτρο σε ίδιοταλάντωση (ή κοντά σε ιδιοταλάντωση). Αυτο σημαίνει υψηλή τιμή resonance και χαμηλή τιμή cutoff. Θες μία περιβάλλουσα στο φίλτρο που θα ρίχνει το τονικό του ύψος. Σε καταστάσεις κοντά στην ιδιοταλάντωση, το φίλτρο παράγει μια ημιτονοειδής κυματομορφή με συχνότητα ίση με την συχνότητα αποκοπής (cutoff). Η περιβάλλουσα χρησιμοποιείται για να ρίξει το τονικό ύψος από την αρχική του τιμή σε κάποια δεύτερη τιμή, παράγοντας έτσι το χαρακτηριστικό laser effect. Αν θες συνεχόμενα lasers (όπως κάνουν τα παιδάκια όταν παίζουν με νεροπίστολα τον χαρακτηριστικό ήχο πίου-πίου... :D) τότε αντί της περιβάλλουσας μπορείς να βάλεις ένα ανάποδο sawtooth LFO στο φίλτρο. Ρυθμίζοντας την συχνότητα του LFO, ρυθμίζεις ουσιαστικά την επανάληψη του laser.

 

Για τον αέρα, όπως είπε και ο infectme247, χρειάζεσαι θόρυβο. Είτε λευκό, είτε ροζ. Αν δεν έχεις ροζ σε κάποιο synthesizer, τότε να ξέρεις ότι ο ροζ προκύπτει από τον λευκό με lowpass φιλτράρισμα. Γενικά πιο σκούρα χρώματα θορύβου προκύπτουν με αλλεπάλληλο φιλτράρισμα των πιο ανοιχτών χρωμάτων. Για να δώσεις κίνηση στον αέρα, (το χαρακτηριστικό wooshing effect) προτείνω να βάλεις ένα phaser με χαμηλό resonance. Όσο πιο υψηλό είναι το resonance των peaks στο phaser effect τόσο πιο modulated και αφύσικος θα είναι ο ήχος. Πειραματισμός για να βρεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις.

 

Με θόρυβο και μία προσεκτικά ρυθμισμένη περιβάλλουσα (ή ένα τριγωνικό LFO που να μπορείς να ρυθμίσεις χωριστά τον χρόνο ανόδου και καθόδου - rise & fall times) μπορείς να φτιάξεις και τον παφλασμό τον κυμάτων. Π.χ. η εισαγωγή του Oxygene 6 του Jean Michel Jarre έχει φτιαχτεί με αυτό τον τρόπο.

 

:)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας. Με έχετε καλύψει!

Φαντάζομαι υπάρχουν και τα μυστικά τις δουλειάς, τα οποία τα αποκτάς με τον χρόνο..

 

Ποια softwares η hardwares(εκτός απο αυτά που υπόθηκαν) θα προτείνατε για την συνθεση ήχων αλλά και για το sound design γενικά;;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 χρόνια αργότερα...

γΕΙΑ ΣΑς. Θα ηθελα να μου πειτε την γνωμη σας για καποια αγορα, απο το σεπτεμβρη θα ξεκινησω σπουδες σε ειδικοτητα sound desing, ειχα ενα laptop sony , το οποιο χαλασε στα 7 του χρονια. Τωρα επειδη θα παρω laptop μου ειπαν για apple για να το εχω κ για τις σπουδες, με μια μικρη ερευνα βρηκα αυτο, ΑPPLE MacBook Pro 2.6GHz με οθόνη Retina 13.3" 256GB - (MGX82GR/A)  εχετε να μου προτεινετε κατι αλλο ?Να πρω καλυτερα κατι με windows?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου