Προς το περιεχόμενο

Vocals recording etc


Johnny

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια χαρά,

 

Διαβάζω όλα τα θέματα που έχουν σχέση με recording, mastering, compressors etc. Μάλιστα περιμένω αμάν και πως για το σεμηνάριο (ελπίζω να μην κάτσει μέρα και ώρα που να μην μπορώ) και μου δημιουργήθηκε μια απορία. Δεν ξέρω ίσως να είναι και κουτή - παρόλα αυτά είναι απορία. Όταν ηχογραφούμε vocals ή ένα live istrument μέσω mic και εφέ έχουμε μόνο μέσω software (plug ins) τότε κατά την διάρκεια της εγγραφής χρησιμοποιούμε compressor, limiter etc ή το γραφουμε net και μετά προσθέτουμε τα plug ins.

 

Αν τελικά βάζουμε τί συνήθως βάζουμε? και σε τι βαθμό (όσο θα βάζαμε και μετά το recording? - το λέω αυτό μπας και δεν πρέπει να πειράξουμε και τοσο το original).

 

Johnny.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αν ηχογραφείς με κάρτα που τρέχει σε Asio drivers, δηλαδή με σχεδόν zero latency, τότε μπορείς και να ηχογραφήσεις με compressor αλλά και άλλα εφέ.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Audiophile έχω κι εγώ όπως και ο whitenoise αλλά δεν έχω ποτέ δοκιμάσει ώστε να ξέρω αν έχω Latency.

 

Τελικά όμως yameth δεν μας είπες. Αν δεν υπαρχει Latency είναι καλύτερα να γραφεις με plug ins ή net το original.

 

Johnny.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το θεμα ειναι φιλε πως αν εχεις latency δεν μπορει να λειτουργησει ο μουσικος για να τον γραψεις.

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Τα insert effects όπως ο compressor και ο limiter χρησιμεύουν κατα την ηχογράφηση για να μην "κάψουμε" (παραμορφώσουμε) το σήμα ή σε αντίθεση να μην έχουμε χαμηλές στάθμες που θα προσέθεταν "φύσημα" την εποχή της μπομπίνας (κάτι που δεν ισχύει σήμερα), ή από θόρυβο "σπαγγέτι" (καλωδίων), κακών προενισχυτών, κλπ.

 

Με την δυναμική περιοχή που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα σήμερα δεν θα έλεγα ότι είναι απολύτως απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιο εφέ στην ηχογράφηση, εφ' όσον προσέχουμε τις στάθμες μας.

Αλλά έγώ από συνήθεια χρησιμοποιώ compressor με χαμηλό ratio (2-4:1), ίσα-ίσα για να έχω ένα πιό σταθερό σήμα στην είσοδο. Kαι είναι software!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι βέβαιος ότι οι υπόλοιποι της παρέας τα ξέρουν καλύτερα αλλά ....

 

αν λεχεις harware comp χρησιμοποίησέ το φίλε Johny για το tracking. ¶λλες κάρτες ήχου προδφέρουν direct monitoring και λύνεται αυτό το ζήτημα latency, γιατί αν φορτώσεις το input channel με plug ins μεγαλώνει το latency καθώς το σήμα επεξεργάζεται από κάθε plug in. Μικρές οι διαφορές βέβαια δεδομένου ότι τα plug ins δεν είναι πολύ βαριά και ότι ο υπολογιστής έχει τουλάχιστον τις minimum προδιαγραφές για τη δουλειά αυτή.

 

Επίσης, στη θεωρία (6,02db ανα bit) καλό είναι να βάλεις comp πρίν από converters. Μιλάμε βέβαια πάλι για μικρές διαφορές αλλά η πηγή σου (ειδικά τα φωνητικά) έχει μεγάλες διακυμάνσεις εντάσεως και θέλεις να τις εξομαλύνεις και να ανεβάσεις τη συνολική ένταση για καλύτερο bit depth και λιγότερο noise floor.

¶λλωστε, έτσι δεν προσθέτεις latency.

 

Μία άλλη λύση για το latency είναι να χρησιμοποιήσεις ένα μίκτη για monitoring.

 

Αν κάνω κάπου λάθος παρακαλώ διορθώστε με για να μαθαίνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σωστος και ο κωστας αλλα και ο yameth,ενα ελαφρυ κομπρεσορακι δεν εβλαψε ποτε κανεναν(και ουτε θα επιρεασει το latency)

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να συμπληρώσω κάτι το οποίο συχνά παρεξηγείται:

 

Από τη στιγμή που το σήμα θα περάσει το A/D και θα γίνει ψηφιακό, δεν έχει (τεχνικά) καμία σημασία αν θα γράψεις με ή χωρίς (software) compressor. Ο compressor έχει νόημα αν τον βάλεις πριν το A/D ώστε να περιορίσει τις δυναμικές και να μην υπάρξει ενδεχόμενο να peak-άρει το σήμα (καθώς στο ψηφιακό κόσμο αυτό συνεπάγεται με καταστροφή του). Η γνώμη μου είναι ότι είναι καλό να αποφεύγεις την οποιαδήποτε ηχογράφηση (software) εφφέ με το σήμα σου καθώς μπορεί να το μετανοιώσεις στη συνέχεια της μίξης (δεδομένου ότι τεχνικά δεν σου προσφέρει τίποτα).

 

Πέρα από το τεχνικό όμως κομμάτι, είναι καλό αυτός που ηχογραφεί να ακούει τον ήχο του (εφόσον ο compressor αποτελεί μέρος του προσωπικού του ήχου και όχι ηχοληπτική παρέμβαση) για να μπορέσει να παίξει πιο ρεαλιστικά και με περισσότερη αίσθηση.

 

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου