Προς το περιεχόμενο

Σωστή σειρα σε fx κτλπ..?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα σε ολους..

 

Χρησιμοποιώ το Ableton Live 8 και γράφω μουσική..Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω αν βάζω σε σωστή σειρά τα fx και αλλα διάφορα.

 

Άρα...Όταν π.χ. εχω

 

1) reverb

2) chorus

3) delay

4) compressor

5) equalizer

 

Με πια σωστή σειρά θα τα έβαζα για να ακουστεί σωστά ο ήχος..?

 

Επίσης equalizer και compressor βάζουμε παντού?και στο master?η στο master βάζουμε μόνο limiter ....?

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!

'' Experimentation Connecting Musicians... ''

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δύσκολη ερώτηση... απ'την άποψη ότι δεν υπάρχει καμιά μυστική συνταγή που να κάνει τον ήχο να ακούγεται "σωστά". Σωστό είναι ό,τι σου ακούγεται εσένα σωστό. Υπάρχει βέβαια μια "πεπατημένη" (δηλ. μια στάνταρ σειρά για συγκεκριμένους τύπους εφέ) αλλά δεν είναι κακό να σπας τα τετριμμένα πού και πού...

 

Μελέτησε καλά τι ακριβώς κάνει το κάθε εφέ στον ήχο και μετά θα είναι ξεκάθαρο πού και πώς (και αν) θα πρέπει να το χρησιμοποιήσεις.

Πχ. για τα chorus->delay->reverb που αναφέρεις, οι περισσότεροι θα σου πουν ότι αυτή είναι η σωστή σειρά να τα χρησιμοποιήσεις. (Όπου chorus, βάλε οποιοδήποτε modulation effect πχ. flanger, phaser ή και distortion, tremolo κτλ.) Αν καταλαβαίνεις καλά τι κάνει το καθένα, τότε αυτή φαίνεται η "λογική" σειρά να τα χρησιμοποιήσεις. Μερικές φορές όμως μπορεί να ψάχνεις κάτι πιο "παράλογο"...  Πχ. ένα phaser μόνο στην έξοδο του delay χωρίς να επηρρεάζεις το καθαρό σήμα.  ;)

Επίσης, έχε στο νου σου και τις διατάξεις εφέ send/return αντί για insert. Ίσως σου φαίνεται άχρηστο πλέον -όταν μπορεί κανείς να έχει άπειρα instances από ένα Plugin σε όσα κανάλια θέλει- αλλά έχει εντελώς διαφορετικές δυνατότητες που δεν μπορείς να πετύχεις με απλή insert διάταξη.

 

Επίσης equalizer και compressor βάζουμε παντού?

Για compressor και eq, τι να πει κανείς... πρέπει να έχουν γραφτεί βιβλία ολόκληρα.

Κατ'αρχήν δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις παντού compression. Εκεί που χρειάζεται, είναι όταν θέλεις να φέρεις "μπροστά" κάποιες λεπτομέρειες του ήχου που χάνονται λόγω χαμηλότερης έντασης, ή όταν έχεις μέρη που δεν έχουν σταθερή ένταση, οπότε μπορείς να "σιδερώσεις" λίγο τον ήχο και να τον δυναμώσεις ώστε να κρατά μια σταθερή παρουσία στη μείξη και να μη χρειάζεται να παίζεις με το fader συνέχεια. Επίσης είναι απαραίτητο για να ελέγξεις δυναμικές που ξεφεύγουν στιγμιαία (πχ. σε φωνητικά)

 

Τώρα για eq... αν για κάποιο λόγο σου φαίνεται ότι κάποιο μέρος δεν "κάθεται" καλά στη μείξη, ίσως να μπορεί να διορθωθεί με λίγο eq. Ή μπορεί να θέλεις εξ'αρχής να "γεμίσεις" κάποια περιοχή συχνοτήτων στη μείξη, οπότε πρέπει να κρατήσεις μόνο την αντίστοιχη μπάντα, κόβοντας τα υπόλοιπα με το eq. Δεν μπορώ να πω κάτι κατηγορηματικά, γιατί εξαρτάται πάντα απ'την κάθε περίπτωση. Υπάρχουν διάφοροι πίνακες συχνοτήτων στο ίντερνετ για να φέρεις τον ήχο εκεί που θέλεις. Δες πχ. το αρχείο στο τέλος του post.

Εγώ προτιμώ να βάζω compression και μετά eq απ'την αρχή (απ'τα πρώτα εφφέ δηλαδή) και αν χρειαστεί ίσως eq ξανά στο τέλος.

 

Για το τι θα βάλεις στο master σίγουρα δεν είμαι ο κατάλληλος για να απαντήσω, αλλά απ'ότι ξέρω χρησιμοπείται πάντα ένα master eq και compression ανάλογα με την συχνοτική περιοχή. (multiband compression)

Ο limiter είναι ουσιαστικά compressor που χρησιμοποιείται στο τέλος του master section για να μην κλιπάρει το τελικό σήμα (να μην υπερβαίνει δηλαδή τα 0dBFS)

Πειραματίσου, μάθε καλά τι κάνουν όλα τα ρυθμιστικά του κάθε εφέ, διάβασε όσο περισσότερα μπορείς από το ιντερνετ, και -το πιο βασικό- να χρησιμοποιείς τα αυτιά σου!

 

Frequency_ranges.pdf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετα απο απειρες ωρες προσωπικου πειραματισμου,ψαξιματος και απαντησεων απο luthiers του εξωτερικου' η σειρα ειναι αυτη....

 

GUITAR>>TUNER>>BOOSTER>>WAHWAH>>COMPRESSOR>>OVERDRIVE>>DISTORTION>>

EQUALIZER>>PHASER>>CHORUS>>DELAY>>REVERB>>AMPLIFIER

 

Αν χρησιμοποιησεις το effects loop του ενισχυτη τοτε: Tα εφφετζιδικα πεταλια μπαινουν εδω!Delay,chorus,phaser,κτλ.

 

Τωρα οσο αναφορα με το Boss Noise Supressor που χρησιμοποιω μεσα στο chain.Ισως το πιο παρεξηγημενο πεταλι της αγορας αμα ξερεις να το χρησιμοποιεις σωστα κανει τελεια την δουλεια του χωρις να σκοτωνει και να απορροφα τον ηχο.

 

Σωστη σειρα...

 

GUITAR>>TUNER>>BOOSTER>>BOSS NS-2 INPUT>>

BOSS NS-2OUTPUT>>DELAY>>REVERB>>AMPLIFIER

 

Oσο αναφορα το send-return του Boss NS-2....

 

ΒΟSS NS-2 SEND>>WAHWAH>>COMPRESSOR>>OVERDRIVE>>DISTORTION>>

EQUALIZER>>PHASER>>CHORUS>>BOSS NS-2 RETURN.

 

Αυτα τα ολιγα,καλη επιτυχια και καλο ψαξιμο!

 

 

 

The player makes the guitar, not the opposite.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχολούμαι με πετάλια μόνο λίγους μήνες αλλά το έχω ψάξει αρκετά!!Σίγουρα υπάρχει μία σειρά πιο σωστή, αλλα αυτή είναι που με βόλεψε.

Από προσωπική εμπειρία λοιπόν,η σειρά που σου προτείνω είναι η εξής:

 

Κιθάρα -> phaser ή wah (δλδ τα πετάλια που "φιλτράρουν" τον ήχο) -> compressor -> overdrive ή distortion (παραμορφώσεις) - > Pitch effects (Harmonisers, Vibrato, Pitch benders και octavers) -> flanger ή chorus -> noise gates -> delay -> reverb -> ηχείο

 

Στην αρχή λοιπόν βάζω πετάλια έτσι ώστε ο ήχος να φιλτράρετε και στο καπάκι τον κομπρεσορα για να κόβει ψηλές χαμηλές και γενικά για να λαμβάνει τον τέλειο ήχο η υπόλοιπη σειρά. Μετά το όποιο overdrive ή distortion, εξαρτάται τι είδος μουσικής θέλεις να παίξεις. Προσωπικά θα σου πρότινα να μην χρησιμοποιείς και τα δύο ταυτόχρονα, μιας κ ο ήχος είναι ψιλοκακός (δεν ξέρω αν υπάρχουν κάποια που να βγάζουν ωραίο ήχο μαζί) οπότε αν βάλεις κ τα δύο διπλα δίπλα να μην σε νοιάζει η σειρά. Αν πάλι υπάρχει πιθανότητα να χρησιμοποιείς το Overdrive σαν boost,τότε καλύτερα να μπει μετά το distortion γτ αν γίνει το ανάποδο ο ήχος αλλιώνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό!. Στη συνέχεια βάλε όποια harmonisers/ tremolo/ pitch benders / octavers θέλεις, με αυτή την σειρά (αν τα χρησιμοποιείς ταυτόχρονα). Στην συνέχεια, βάλε flanger ή chorus και μετά noise gate,για να κόβει τους περιτούς θορύβους και να φιλτράρει λίγο ακόμα τον ήχο σου. Τέλος, ολοκλήρωσε με ένα ωραίο delay κ ένα γερό reverb, για να μπορείς να βγάζεις ζεστό ήχο!!!!

 

Ελπίζω να βοήθησα.

Να σημειώσω και πάλι ότι αυτή την σειρά την έβγαλα ύστερα από ψάξιμο και trial/ error μέθοδο επάνω στα πετάλια μου κ στον ήχο μου! ^_^

Guitarist in training

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει "σωστή" και "λάθος" σειρά. Σαφώς υπάρχουν μερικές ενδείξεις για το πιο εύκολο αποτέλεσμα αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι το "σωστό". Θα πρέπει να κατανοήσεις πολύ καλά τι κάνει το καθένα και μετά να προχωρήσεις πειραματιζόμενος σε αλλαγές έτσι ώστε να πετύχεις τον ήχο που επιθυμείς, και στην πορεία θα δεις πως ξεφεύγοντας από την πεπατημένη θα πετύχεις πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Μπορείς να πάρεις μερικές ιδέες από τα εφφέ της κιθάρας:

http://www.bossus.com/boss_users_group/article.php?ArticleId=798&ParentId=4

http://www.noiz.gr/index.php?topic=2455.0

 

Για περισσότερο διάβασμα:

http://www.soundonsound.com/sos/jul99/articles/20tips.htm

http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/oct97/learningprocess1.html

http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/nov97/processors2.html

http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/dec97/processorsdec.html

http://www.soundonsound.com/sos/jan98/articles/learnprocessors.htm

http://www.soundonsound.com/sos/feb98/articles/processors.html

http://www.soundonsound.com/sos/mar98/articles/procesor.html

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εχω την εντυπωση πως ο ανθρωπος δεν θελει να μαθει για τα εφε στην κιθαρα παντως αλλα στην ηχογραφιση, που ειναι καπως διαφορετικο πραγμα απο οσο εχω καταλαβει.....!

 

p.s. δεν το λεω για σενα; bloodysunday που ξεκαθαρισες πως τα εφε της κιθαρας ειναι για να παρεις μια ιδεα, αλλα πιο πολυ για τις αλλες απαντησεις....

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειλικρινά ευχαριστω πολύ όλους για την βοήθεια σας αλλά και για τα λινκ που στέλνετε...Η αλήθεια είναι ότι δεν αναφέρομαι σε πετάλια αλλα κυρίως σε μίξη.Δεν μπορώ να πώ όμως ότι δεν βοηθάνε και τα περιεχόμενα με τα πετάλια...Σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε τι είναι σωστό και λάθος όπως επίσης αν πειραματιστείς με τον ήχο που θέλεις να βγάλεις δεν το κοιτάς αυτο..Απλά εγώ ρωτάω αν μπορούμε να πούμε οτι υπάρχει μια ροή σε αυτή την ενότητα....Πιστεύω ότι με έχετε καλύψει με τις απαντήσεις σας αλλά και πάλι αν θέλει κανεις να προσθέσει κάτι δεν θα με χαλάσει..... 8)

'' Experimentation Connecting Musicians... ''

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου