Προς το περιεχόμενο

Ποιοτητα σηματος προς ηχογραφηση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χρησιμοποιεις μια προενισχυση αναλογικης κονσολας για να στειλεις ενα σημα

(πχ ενα ταμπουρο)για να ηχογραφηθει ειτε σε υπολογιστη ειτε σε hard disc recorder

ωστε να μιξαριστει στη συνεχεια.

 

Tι ειναι προτιμοτερο απο τα παρακατω?

 

Α. Βαζω το fader στα 0db και ανεβαζω το gain ενα βημα πριν κλιπαρει.

 

Β. Βαζω το gain τουλαχιστον στη μεση ή και παραπανω και ανεβαζω το fader

ενα βημα πριν κλιπαρει.

 

Γ. Εξαντλω τα περιθωρια του gain  και τοτε βρισκω τη σταθμη του fader.

 

Δ. Bαζω το fader στο τερμα και το gain οσο παιρνει.

 

Ποτε ειναι καλυτερο,ποιοτικοτερο και περισσοτερο επεξεργασιμο το σημα?

 

Γνωμες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Η απάντηση είναι πολύ πιο απλή.....

 

Το gain είναι η ενίσχυση του σήματος στην είσοδο ενώ το fader ελέγχει την στάθμη εξόδου του κάθε input module (καναλιού) και θα πρέπει αυτό που απεικονίζει να ανταποκρίνεται και στην πραγματική τιμή του σήματος....με άλλα λόγια φέρνεις το fader στο unity gain (0db) και ρυθμίζεις την στάθμη εισόδου (gain) ώστε οι κορυφές του εισερχομενου σήματος να βρίσκοντε όντως στα 0db. Με αυτό τον τρόπο πετυχένεις την καλύτερη δυνατή S/N αναλογία, το μικρότερο δυνατό crosstalk και το μέγιστο διαθέσιμο headroom (για την ακρίβεια των καλύτερο δυνατό συνδυασμό αυτών των 3 χαρακτηριστικών).

 

 

Αυτή είναι η θεωρητικά σωστή προσέγγιση του θέματος αλλά και ο λόγος ύπαρξης αυτών των 2 ρυθμιστικών...από εκεί και πέρα και ανάλογα την τοπολογία του κυκλώματος πολλοί βρίσκουν ενδιαφέροντα και έυηχα ηχητικά αποτελέσματα στο να υπεροδηγούν ή να πουσάρουν κατά κάποιο τρόπο την είσοδο δημιουργωντας ένα soft clipping effect και κρατώντας το υπό έλεγχο μειώνωντας την στάθμη εξόδου κλπ κλπ

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ ευχαριστω πολυ φιλε Νικοδημε!

Η αληθεια ειναι οτι αυτο κανω,απλα με το fader στο unity gain,

ενα snare με τις ατακες του με αναγκαζει να εχω το gain πολυ χαμηλα και αυτο με

παραξενευε.

Για να αποφυγω το παραμικρο κλιπαρισμα το χω γυρω στις 8μιση...

Υπ οψιν η κονσολα ειναι η Mackie 32-8 που σου ειχα πει,αν θυμασαι...

Επισης παρατηρησα οτι οταν αφηνω καποια κλιπαρισματα,που σημαινει οτι εξαντλω

τα περιθωρια,o compressor(insert στο καναλι κατα το mixdown)λειτουργει καλυτερα

και τ αυτια μου δεν ''πιανουν''παραμορφωση.Ισως ενα ανεπαισθητο tubish drive :-\

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας το δούμε βήμα βήμα.

 

1. Πρέπει όταν τα vu της κονσόλας δείχνουν 0dBVU, ο υπολογιστής ή το ψηφιακό multitrack να δείχνει -20dBFS (εδω βέβαια υπάρχουν κάποιοι που έχουν άλλη άποψη αλλά για την οικονομία του θέματος θα δεχτούμε ως standard ότι 0dBu=-20dBFS).

 

Για περισσότερες λεπτομέρεις δες τι λέει ο Bob Katz.

http://www.digido.com/audio-faq/c/calibrating-the-output-of-a-daw-to-an-analog-desk.html

 

2. Εδώ λοιπόν πρέπει να αποφασίσεις που θα peakάρει το σήμα σου.

Ειδικά αν μιλάμε για ταμπούρο (που είναι κυρίως peaks) θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ -20dBFS και -12dBFS.

 

Για αναλυτικές "εξηγήσεις" γιατί είναι η ποιοτικότερη επιλογή διάβασε το παρακάτω άρθρο.

http://www.massivemastering.com/blog/index_files/Proper_Audio_Recording_Levels.php

 

Εν ολίγοις, λέει ότι στον ψηφιακό κόσμο >-0dBFS σημαίνει καμμένο σήμα, ενώ μπορεί -3, -2 ή και -1 να είναι μια χαρά. Αντίθετα στον αναλογικό υπάρχει και 0 και +1 και +4 κλπ κλπ χωρίς απαραίτητα να σημαίνει καμμένο σήμα (ίσα ίσα που στο 0 έχεις πολύ καλό S/N ratio, αξιοποιείς αρκετό από το διαθέσιμο headroom κλπ).

Οπότε σήμα πολύ κοντά στο -0dBFS σημαίνει ελάχιστο headroom, λίγα περιθώρια για σωστή περαιτέρω επεξεργασία (eq, comp κλπ) και γενικά θα έχεις κάνει χωρίς λόγο τη ζωή του mixing και του mastering engineer αρκετά δύσκολη.

 

Οπότε gain κοντά στο μηδέν ή και παραπάνω και fader όσο χρειάζεται για να peakάρει το σήμα μεταξύ -20dBFS και -12dBFS.

 

Καλές δοκιμές.

 

Edit

 

Μόλις είδα το post του Νικόδημου αλλά γράφω περίπου ένα πεντάλεπτο και είπα αμαρτία να μην το ποστάρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ ωραιες πληροφοριες!

Σ ευχαριστω πολυ φιλε pkole!

Το συμπερασμα μου ειναι οτι οι πολλες δοκιμες και η συγκριση σε φερνουν στο καλυτερο αποτελεσμα και συνηθως επιβεβαιωνουν κατα 95% τη θεωρια...

Το θεμα μου βασικα ηταν η μετεπειτα επεξεργασια,καθως,εχω την εντυπωση οτι

τα vu ή τα group leds μπορει να δειχνουν 0db αλλα ο συσχετισμος των 2(fader-gain)

επιφερει αλλαγες στην ποιοτητα του σηματος,οι οποιες μετα,στην επεξεργασια, λειτουργουν δραματικα,κι ας ειναι μικρες κατα την ηχογραφηση,ιδιως στο compression.

Oποιεσδηποτε αλλες γνωμες,δεκτες!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να 'σαι καλά.  :)

 

Σίγουρα οι διάφοροι συνδυασμοί που προκύπτουν θα φέρνουν και διαφορέτικα αποτελέσματα.

 

Η επιλογή κατά τη γνώμη μου έχει σχέση με την ποιότητα των προενισχυτών (πόσο "θορυβώδεις" είναι σε υψηλά gain, πόσο headroom έχουν κλπ) και με το σήμα που γράφεις.

 

Το ταμπούρο ας πούμε έχει κυρίως κορυφές, ενώ μια ηλεκτρική κιθάρα έχει πολύ περισσότερο sustain.

Οπότε μια γενική συμβουλή μάλλον θα ήταν αποπροσανατολιστική.

 

Από ότι είδα έχεις mackie.

Οπότε μάλλον καλό θα ήταν να μην παίζεις πολύ με τη "φωτιά".  ;)

Αντίθετα αν χρησιμοποιήσεις συνετά το gain, θα καταφέρεις αρκετά καλά αποτελέσματα χωρίς να φανερώσεις τις αδυναμίες της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thanks!

Οντως,αν και μου αρεσει γενικα ο ηχος των προενισχυτων της,χωρις να χω τρελαθει,

θελουν ''προσοχη''.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Look out λοιπόν (που έλεγε κι ο Dio).  ;D

Και γενικά εμπιστέψου τα αυτιά σου και βρες τον ήχο που σου κάνει.

Αυτά για απόψε.

Ταίζω τη μπέμπα μου και πάω για ύπνο.

Καλή ξεκούραση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου